Vooral het laatste punt klopt. Er komen meerdere mensen kijken, dus afkraken heeft geen zin. Plus dat wij er toch niks aan kunnen doen. Wij verhuren die kamer niet. Over de prijs onderhandelen doen wij niet, daarvoor mag je bij de huisbaas zijn. Als je gaat afkraken kom je als een zeikerd over, en daar wil niemand mee samen wonenquote:Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
Een paar tips voor Hospiteren van deze eeuwige student:Neem je ouders nooit mee. Het meenemen vaneen vriendje of vriendinnetje is ook minder fijn. Als je toch iemand meeneemt en diegene zijn/haar mond open trekt levert het dikke minpunten op. We zijn geïnteresseerd in jouw persoon, niet in de persoon van degene die als gezelschap hebt meegebracht. Heb een mening over alles waar een student mee in aanraking kan komen, zoals: welke sport je beoefend, en bij welke vereniging; van gezelligheidsvereniging je lid van bent / wil worden; of je graag commissies doet, en waarbij; welk dispuut je lid van bent. Als je geen sjaars meer bent, weet je ook waar je graag uit gaat en aan wie / wat je een hekel hebt en waarom. Looks do matter, dus kleed je een beetje leuk, kom je meestal ook spontaner over. Dit betekent niet dat je je kleedt alsof je uitgaat, maar wel dat je er niet als een slons uitziet. Als wij een curveball gooien, dan mag je weigeren op die vraag in te gaan. Een origineel antwoord of een originele reden waarom je niet wil antwoorden wordt meer gewaardeerd. Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)
Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf alquote:Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef ocf81 het volgende:
Bij de rondleiding mag je echt wel kritische vragen stellen, maar het ronduit afkraken van de kamer of de faciliteiten levert flink wat minpunten op. Je past dan niet bij de kamer of het huis, simpel. (en ja, vaak genoeg meegemaakt)
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bijquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Maar over het algemeen zou ik ze gewoon thuis laten, dan kom je wat zelfstandiger over en daar houden ze van in studentenhuizen.
Dat kan je doen, en ergens moet je dat ook wel een beetje doen, maar je komt wel snel arrogant over denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 01:29 schreef iBolt het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je hier uiteraard gelijk in maar als de kamer al slecht is ga ikzelf aldaarvoor moet je me echt niet wegsturen of te vertellen dat ik de kamer niet krijg. Precies de zelfde instelling zou ik eigenlijk gaan naar de hospiteeravond. Niet met de vraag ben ik wel leuk genoeg voor hun maar zijn zij leuk genoeg voor mij
kortom de rollen omdraaien.
Wat zielig van die ouders zeg.quote:Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij.
Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer.
Lol, die meiden mochten enkel iemand uitzoeken met goedkeuring van de ouders?quote:Op maandag 27 juli 2009 01:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een vriend van me ging hospiteren en daar zaten juist de ouders van de bewoners er bij.
Het was een huis vol vrouwen en hij is man, misschien daarom. Alleen toen hij aangaf homo te zijn was het geen probleem meer.
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :pquote:Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef The6thgate het volgende:
Vrijdag weer hospiteeravond houden voor mn huidige kamer. Vond het eerst nog wel leuk, maar heb er nu helemaal geen zin meer inElke keer weer zo'n oppervlakkig gesprek houden, zenuwachtige mensen waar niks uit komt en dan maar hopen dat er uiteindelijk nog een leuk iemand tussen zit.
Gaat via de SSH. Wij krijgen een lijst van 15 mensen die gereageerd hebben met de langste wachttijd en dan kunnen we ze uitnodigen.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:
[..]
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
Wij kijken gewoon naar de mails en doen een selectie op je interesses en letten op hoe je mail overkomt. Muziekale interesses liggen bijvoorbeeld gevoelig. Je mag best een instrument bespelen zolang je band of orkest maar een eigen oefenruimte heeft. Af en toe oefenen is niet erg, maar een wekelijkse sessie tot laat is ons te veel van het goede. Meestal worden ze daar niet per definitie op afgewezen bij de voorselectie, maar als ze tijdens het praatje aangeven dat de hele band komt oefenen is het wel dikke minpunten. Al-met-al redelijk subjectief dus. Het ligt er ook aan of je sjaars bent of niet en hoe oud je bent. Soms zijn we op zoek naar een sjaars om de rangen at te verjongen, soms juist niet. Ook m/v selectie weegt zwaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:03 schreef Rahl het volgende:
[..]
Hoe selecteren jullie wie je uitnodigd? Gewoon iedereen die reageerd of zit er nog een soort systeem achter ofzo? :p
Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:28 schreef Skylark. het volgende:
Is 15m ruim? Ik heb namelijk absoluut geen idee, maar het lijkt me wel leefbaar.
Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Groot zat. Zit er ook nog een gemeenschappelijke kamer bij? Dat kan ook wel helpen.
Het hangt ook een beetje af van in welke stad je zit. In de grote steden is 15 m een vrij gemiddelde kamermaat maar in sommige dorpen is het aan de krappe kant.
Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, geweldig. Allerlei familieleden, buren en vrienden komen dagelijks langs met handige spullen voor de verhuizing. Heb al een zitbank, een chillstoel, een tafeltje, een grote koelkast, een televisie en servies etc. bij elkaar gespaard voor nop.
Dat is prima. Als het huis gewoon gezellig is dan gebruik je je kamer voornamelijk om te slapen, beetje te studeren en af en toe een filmpje te checken. Dan is 15m echt ruim zat.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:35 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Tilburg. En er zit van alles bij, studiearchief, chillkamer, studeerkamer. Dus dat zit wel goed denk ik.
Maakt me niet zoveel uit, woonkamer is prima. Grote koelkast dus kunnen we genoeg stuff in kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nice, een tweede koelkast past mooi in de woonkamer. Of was je van plan hem in je eigen kamer te zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |