Die is al een week uitquote:Op maandag 20 juli 2009 17:48 schreef Metatron het volgende:
Jaaaa!!! Geile nieuwe Eee binnenkort leverbaar:
De T91:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.84 cm (net iets meer dan 1 inch) dik, en met een swivel touch-screen zodat je hem ook als tablet kan gebruiken....
oftewel stiekem een tvp want je wilt er ook eenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Zo'n klein scherm werkt sowieso kut, vooral als je 1920 x 1200 gewend bent.
Ja, en bellen met je PC is ook zo lastig onderwegquote:Op maandag 20 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Gewoon je resolutie op 1920 x 1200 zetten.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Ja, alleen steek je zo'n netbook zowat in je binnenzak, en is een laptop met een volwaardig 1920*1200 scherm doorgaans behoorlijk groot en zwaar. Ik snap niet waarom mensen een netbook met dat soort 'portable workstations' vergelijken, het zijn 2 volkomen verschillende apparaten die een volkomen verschillend segment met volkomen verschillende behoeftes bedienen.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Die zie ik in presale voor 449 staan, maar niet helemaal duidelijk of dat nou deze of die hele nieuwe isquote:Op maandag 20 juli 2009 18:35 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ja, alleen steek je zo'n netbook zowat in je binnenzak, en is een laptop met een volwaardig 1920*1200 scherm doorgaans behoorlijk groot en zwaar. Ik snap niet waarom mensen een netbook met dat soort 'portable workstations' vergelijken, het zijn 2 volkomen verschillende apparaten die een volkomen verschillend segment met volkomen verschillende behoeftes bedienen.
Het heeft net zoveel zin om een Aygo met een BMW 7 serie te vergelijken.
OT: Die T91GO klinkt wel interessant. Is er al iets van een prijs bekend?
De gewone T91 staat voor 449 bij umpcshop. Dus single-touch, en geen 3G. De T91GO staat daar nog niet.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die zie ik in presale voor 449 staan, maar niet helemaal duidelijk of dat nou deze of die hele nieuwe is.
okquote:Op maandag 20 juli 2009 18:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
De gewone T91 staat voor 449 bij umpcshop. Dus single-touch, en geen 3G. De T91GO staat daar nog niet.
Als er fatsoenlijke ondersteuning voor het multi-touch scherm komt in eee-buntu dan ga ik het wel overwegen denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
oknou het zal wel iets duurder worden allemaal dan
.
Ik ga hem toch niet halen, ik stik al van de netbooks.
Ik zie de meerwaarde van die dingen niet niet zo tegenover een 'volwaardige' 15" laptop. Zo'n EEE is ook weer niet zo klein dat je hem in je broekzak stopt. Je moet er toch een tas voor meenemen, dus waarom dan niet meteen een lichte 15"incher met veel meer gebruiksgemak. Zelfs surfen/office-werk werkt niet fijn op zo'n schermpje vind ik.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:35 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ja, alleen steek je zo'n netbook zowat in je binnenzak, en is een laptop met een volwaardig 1920*1200 scherm doorgaans behoorlijk groot en zwaar. Ik snap niet waarom mensen een netbook met dat soort 'portable workstations' vergelijken, het zijn 2 volkomen verschillende apparaten die een volkomen verschillend segment met volkomen verschillende behoeftes bedienen.
Het heeft net zoveel zin om een Aygo met een BMW 7 serie te vergelijken.
kijk naar specificaties, product revieuws, batterijduur, baseer daar je keuze op.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:39 schreef Bullebak het volgende:
Tvp.
Wil een netbook kopen, alleen heb ik er weinig verstand van. EEE 1000H, Samsung NC10, Acer Apsire OneLastig.
Een 15" past niet in een hotelkluis. En een lichte 15" laptop werkt geen 8uur op zijn accu.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:40 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde van die dingen niet niet zo tegenover een 'volwaardige' 15" laptop. Zo'n EEE is ook weer niet zo klein dat je hem in je broekzak stopt. Je moet er toch een tas voor meenemen, dus waarom dan niet meteen een lichte 15"incher met veel meer gebruiksgemak. Zelfs surfen/office-werk werkt niet fijn op zo'n schermpje vind ik.
Interessant, versie 2 kunnen we eens proberen!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:20 schreef Remake het volgende:
Firefox 2 is geschikter als ff 3.
Al draai ik google chrome op windows 7 dus chrome kan ook een aanrader zijn.
Toch net iets te veel gepiel om een standaard ubuntu aan de praat te krijgen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:45 schreef ThE_ED het volgende:
Blegh! Toch maar gewoon de nieuwe Eeebuntu erop
Ach, bij een samsing nc10 wil je het geluid niet zo hard zetten dat je het op 2 meter kan verstaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb pas de 1000 HE meegenomen op reis en lekker wat filmpjes afgespeeld. Ik vond het geluid net te zacht om op een afstand van > 2 meter de film te luisteren. Heb met de instellingen zitten rommelen, maar kon het geluid niet harder krijgen. Is dat ook jullie ervaring, of mis ik iets?
Nee, Ubuntu heeft heeft zo'n speciale versie voor Netbooks nu heh, dan werkt ook alles "out of the box". Maar dat is ook zo'n aangepaste versie met van die gave grote snelstartknoppen en automagische. Dat kan ook vast weg, maar daar was ik idd dan weer net te lui voor. Het rare was trouwens ook dat de muis er slecht bij werkte (?!).quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:45 schreef Metatron het volgende:
[..]
Toch net iets te veel gepiel om een standaard ubuntu aan de praat te krijgen?
Er zit gewoon een optie in een van die menu's om (blijvend) naar de normale desktop omgeving te switchenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, Ubuntu heeft heeft zo'n speciale versie voor Netbooks nu heh, dan werkt ook alles "out of the box". Maar dat is ook zo'n aangepaste versie met van die gave grote snelstartknoppen en automagische. Dat kan ook vast weg, maar daar was ik idd dan weer net te lui voor. Het rare was trouwens ook dat de muis er slecht bij werkte (?!).
Als je de base-install CD gebruikt staat die meuk gewoon uit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, Ubuntu heeft heeft zo'n speciale versie voor Netbooks nu heh, dan werkt ook alles "out of the box". Maar dat is ook zo'n aangepaste versie met van die gave grote snelstartknoppen en automagische. Dat kan ook vast weg, maar daar was ik idd dan weer net te lui voor. Het rare was trouwens ook dat de muis er slecht bij werkte (?!).
Ja, maar dan moet ik weer alles netejs voor mijn Eee opzetten ws. ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Als je de base-install CD gebruikt staat die meuk gewoon uit.
Nee, de eeebuntu install komt in 3 smaakjes: NBR, Standard en Base. Met de base variant heb je gewoon een standaard-ish ubuntu, met dat verschil dat alle eee-PC specifieke drivers geinstalleerd zjn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet ik weer alles netejs voor mijn Eee opzetten ws. ?
Ohwell, ik vind Eeebuntu eigenlijk wel fijn.
Volgende week sowieso weer een cleane install erop.
Ja, precies!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:02 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nee, de eeebuntu install komt in 3 smaakjes: NBR, Standard en Base. Met de base variant heb je gewoon een standaard-ish ubuntu, met dat verschil dat alle eee-PC specifieke drivers geinstalleerd zjn.
Hey, dat lijkt me gezelligquote:Heb net weer even een clean install gemaakt om mee te zeulen naar HAR. En als dat weer voorbij is gaat er eerst weer even een cleane install op voordat-ie ook maar in de buurt komt van een netwerk.
Ah, ok. duidelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:14 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, precies!
Volgens mij praatte ik even langs je heen, ik heb er nu nl ook dus weer Eeebuntu Base op staan.
Had dus even "de gewone Ubuntu" geprobeerd.
Ga je op de camping staan? Ik niet overigens, ik rijd gewoon dagelijks ff op en neer. Zo ver weg is het nou ook weer niet, en ik heb de komende dagen 's avonds ook nog wat afspraken staan.quote:Hey, dat lijkt me gezellig
Ik gok dat ik morgenochtend in Vierhouten sta
Ja, ik heb al zo weinig vakantie. Vind het wel geinig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef Metatron het volgende:
Ga je op de camping staan? Ik niet overigens, ik rijd gewoon dagelijks ff op en neer. Zo ver weg is het nou ook weer niet, en ik heb de komende dagen 's avonds ook nog wat afspraken staan.
Als je me zoekt, ik ben die nerd met lang haar, zwarte kleding en een Eee.
Oh, dat kan niet missen dan!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, ik heb al zo weinig vakantie. Vind het wel geinig.Ik ben die nerd met kort haar, een bril, zwarte kleding en een Eee.
Zo'n hip analoog ding? Met papier? En een potlood?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, precies![]()
Oh en ik neem een schetsboek mee
Ja!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:49 schreef Metatron het volgende:
[..]
Zo'n hip analoog ding? Met papier? En een potlood?
Ik tik nu met een Acer D150-1Bb en het internetten gaat prima. Scherm is breed zat. PC is prima genoeg voor internet + office. En inderdaad ideaal op reis.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef mr4hughz het volgende:
heb een aspire one 150d 10" behalve dat het scherm resolutie bagger is (lees niet geschikt voor echte surf enzv.) vind ik ze ideaal voor op reis, en ik gebruik hem @home voor film kijken en ff kook recepten
speelt zelfs HD content films
ik zou best wel een zeer goedkope tablet vorm willen hebben
Staat niet in de folder!quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:28 schreef Rewimo het volgende:
Makro heeft nu een EEE voor 236 euro inclusiefErg verleidelijk...
Erg fijn voor op de uni, hij is lekker licht en past makkelijk in m'n tas. Ik heb er 2gb inzitten, erg fijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:57 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik tik nu met een Acer D150-1Bb en het internetten gaat prima. Scherm is breed zat. PC is prima genoeg voor internet + office. En inderdaad ideaal op reis.
Klopt, ik kreeg hem via een mailtje: http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1196quote:
Ja die heb ik ookquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:57 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik tik nu met een Acer D150-1Bb en het internetten gaat prima. Scherm is breed zat. PC is prima genoeg voor internet + office. En inderdaad ideaal op reis.
Thanks, morgen ff halenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg hem via een mailtje: http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1196
8.9" mini netbook
'Asus'. Type: EEEPC.
Videokaart: Intel UMA Graphics
Processor: Intel ATOM N270
Harde schijf: 160GB
Intern geheugen: 1024MB
Netwerk: 10/100 lan, wifi b/g
Aansluitingen: 3x USB 2.0 en VGA
1 jaar garantie
Van 249.- (296.31 incl.)
Voor 199.- (236.81 incl.)
Wat verwacht je daar dan precies van?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga toch nog maar even wachten wat windows 7 ons gaat brengen op het gebied van netbooks.
quote:Op donderdag 17 september 2009 09:15 schreef robertapeldoorn het volgende:
Acer aspire one 8 Gig <33
Ze hadden 'm nog niet binnenquote:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:38 schreef Rewimo het volgende:
En hij was er dus nietMaar... ik heb nu een 1005HA voor dezelfde prijs
Wat is er? Deze heeft een accu van 8,5 uur. Die kleinere eentje van 3,5 uur. Lijkt me wel handigquote:
Waarom verkopen ze jou een laptop onder inkoopprijs?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat is er? Deze heeft een accu van 8,5 uur. Die kleinere eentje van 3,5 uur. Lijkt me wel handig
25 euro uitgeven voor een externe cd en windows erop zetten. Linux meuk.. Brrrrquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn EEE-tje is zo traag als dikke stront.Het wordt steeds erger.
Er worden geen automatische updates van firefox gedaan en handmatig kan niet vanwege de fabrieksinstellingen. Dat kan alleen met de iinstallatie-cd.
Geen probleem, die heb ik wel. Maar geen disc-station...Hoe ga ik dat dan doen? Iemand een zinnige suggestie?
Ik heb al eens een vraag gesteld bij de laptopshop waar ik hem heb gekocht, maar tot nu toe geen antwoord.
Is dit iets dat ik ergens zou kunnen laten doen? Bijvoorbeeld daar waar ik hem gekocht heb? (Laptopshop.nl)
Ik heb nog nooit een PC laten repareren, maar dit is voor heerst dat we een compuer hebben met Linux en daar hebben we dus echt beide totaal geen verstand van.
Er draaien ook weetikhoeveel processen, maar daar waar ik bij winows nog wel eens zelf wat durfde te killen zegt dit me allemaal niets dus ik blijf er maar af.
Niks mis met Linux op die netbooks, al zou ik persoonlijk overgaan op eeebuntu ipv Xandros.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
25 euro uitgeven voor een externe cd en windows erop zetten. Linux meuk.. Brrrr
ja daar is wel iets mis mee. Simpel bluetooth is al kut met linux.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Metatron het volgende:
[..]
Niks mis met Linux op die netbooks, al zou ik persoonlijk overgaan op eeebuntu ipv Xandros.
Maar voor BE; de simpelste oplossing is een externe USB CDspeler aansluiten, en de recovery disc er in mikken. Zorg wel even dat je je data veiligstelt op een stick of zo.
Dat is precies de reden waarom ik XP op m'n Eee heb gezet, was een ramp om anders via BT-connectie met m'n mobiel op internet te komen. Met XP is het gewoon een paar keer klikken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
ja daar is wel iets mis mee. Simpel bluetooth is al kut met linux.
Nou heeft mijn Eee 900 geen BT, dus dat probleemken ik niet. En daar staat dan wel weer tegenover dat via m'n mobiel met een USB kabeltje op internet komen weer stukken simpeler ging met eeebuntu dan met XP.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is precies de reden waarom ik XP op m'n Eee heb gezet, was een ramp om anders via BT-connectie met m'n mobiel op internet te komen. Met XP is het gewoon een paar keer klikken.
Ik zoek nog zo'n stickje, waar vind ik die?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:25 schreef remlof het volgende:
Ik heb een Eee 900A en die heeft ook geen BT aan boord, maar ik gebruik zo'n klein USB BT stickie
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zoek nog zo'n stickje, waar vind ik die?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Metatron het volgende:
[..]
Niks mis met Linux op die netbooks, al zou ik persoonlijk overgaan op eeebuntu ipv Xandros.
Maar voor BE; de simpelste oplossing is een externe USB CDspeler aansluiten, en de recovery disc er in mikken. Zorg wel even dat je je data veiligstelt op een stick of zo.
ebay 1,25quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dixons, mediamarkt, *insert willekeurige electronicaketen
Kosten ongeveer 7 euro ofzo
Als je dat hier moet vragen is dat onmogelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:10 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje 2, ik heb een EEE PC 900.
Kan ik die zomaar leegtrekken en er XP op gooien? Weet iemand dat?
Jaja, zucht maar... weer zo'n kluns die het zelf wil doen, maarreh...
Ik had de eerste van de 900 serie (de 700 vond ik net te klein), maar helaas bleek die een defect te hebben. Nu heb ik een HP12" gekregen ter vervanging en ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel blij ben nu een iets grotere te hebbenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:01 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb nog altijd de oervader van de netbooks, de eee701. Eigenlijk vanaf dag 1 dat ie uitkwam en ik werk er nog steeds naar tevredenheid op. Staat momenteel ubuntu 9.04 op en daar draait het perfect op (incl compiz)
Ik zie nu dat het gewoon uitgelegd wordt in de handleiding van Asus.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je dat hier moet vragen is dat onmogelijk.![]()
serieus: ja natuurlijk kan dat, externe cdrom speler eraan hangen, windows XP cd erin en daarvan starten en gewoon je hele harddisk laten formatteren en installeren maar. Drivers zijn meegeleverd door asus op de cd die erbij zit.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:17 schreef Brighteyes het volgende:Spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb!
![]()
zonde van je geld. Besteed iets meer en koop een 10/11 inch van Asus of Samsung.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg hem via een mailtje: http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1196
8.9" mini netbook
'Asus'. Type: EEEPC.
Videokaart: Intel UMA Graphics
Processor: Intel ATOM N270
Harde schijf: 160GB
Intern geheugen: 1024MB
Netwerk: 10/100 lan, wifi b/g
Aansluitingen: 3x USB 2.0 en VGA
1 jaar garantie
Van 249.- (296.31 incl.)
Voor 199.- (236.81 incl.)
Welk OS draai je? ik heb sinds gister W7 ipv XP erop staan en dat loopt fantastischquote:Op donderdag 12 november 2009 23:54 schreef 8D het volgende:
Touch screen werkt verassend goed overigs.
XP, Heb er een 4 GB SSD in zitten dus W7 is niet echt een optie. Maar dat komt vast nog wel bij m'n volgende EEE wanneer ik die ga halenquote:Op vrijdag 13 november 2009 00:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Welk OS draai je? ik heb sinds gister W7 ipv XP erop staan en dat loopt fantastisch
Lees voortaan de rest van het topic ook evenquote:Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef funrider het volgende:
zonde van je geld. Besteed iets meer en koop een 10/11 inch van Asus of Samsung.
reden toetsenbord grootte. Ben zelf een tevreden Samsung NC10 gebruiker van het eerste uur.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:38 schreef Rewimo het volgende:
En hij was er dus nietMaar... ik heb nu een 1005HA voor dezelfde prijs
Mja met 4Gb moet je wel erg drastisch strippen wil dat nog installeren, ik heb een 16Gb SSD en de install neemt iets van 7Gb in beslag, maar het is het waard! sowieso ben ik meer dan blij met mn netbook, heb hem nu bijna een week en hij heeft zich al een paar keer nuttig bewezen, maar ga vandaag proberen W7 drivers voor e.e.a. erop te zetten die er niet op horen, maar met EEEforums bij de hand hoop ik toch een end te komen, vooral het touchscreen vind ik geweldig en het feit dat ie fanless is en echt gewoon geen geluid maakt als tie aanstaat is tijdens het tv kijken heerlijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 00:12 schreef 8D het volgende:
XP, Heb er een 4 GB SSD in zitten dus W7 is niet echt een optie. Maar dat komt vast nog wel bij m'n volgende EEE wanneer ik die ga halen.
Niewe lader kopen of een nieuwe laptop met lader!quote:Op maandag 16 november 2009 17:23 schreef Rewimo het volgende:
SchrikM'n lader is stuk, het blauwe lampje brandt niet meer! Wat nu?
Gebruik maken van de garantie en ff terug naar de winkel rollen?quote:Op maandag 16 november 2009 17:23 schreef Rewimo het volgende:
SchrikM'n lader is stuk, het blauwe lampje brandt niet meer! Wat nu?
Laptop is zo goed als nieuw. Terug naar de winkel dan maar (helaas niet naast de deur).quote:Op maandag 16 november 2009 18:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Niewe lader kopen of een nieuwe laptop met lader!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |