abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71144179
Een vriendin van me wil erg graag een kind, maar heeft recent te horen gekregen dat ze niet erg vruchtbaar is en dat dit met de jaren steeds minder zal worden. Op dit moment is er geen man in haar leven, maar ze wil wel zo snel mogelijk werk van haar kinderwens maken nu het (hopelijk) nog haalbaar is.
Ze wil echter (het liefst) geen anonieme donor, want ze wil haar kind kunnen vertellen waar het vandaan komt.. Ze zoekt eigenlijk een vader op afstand die er tzt wel is als het kind een keer contact wil maken, maar niet dagelijks bij de opvoeding betrokken is.
Een partner zoeken zou natuurlijk een mooie oplossing zijn, maar ze heeft ws niet erg veel tijd, en heeft ook geen zin om bij een eerste date al te hoeven te vragen of de man in kwestie haar binnen enkele maanden aan een kind kan helpen.

Nou vraag ik me af of er mensen zijn die via niet-anonieme donor een kind hebben gekregen, wat de ervaringen zijn, en waar de man vandaan gehaald werd..
  maandag 20 juli 2009 @ 11:51:28 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71144254
Is het een lekker ding die vriendin van je? Dan geef ik me hierbij op.
  Jubileum moderator maandag 20 juli 2009 @ 11:53:25 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71144307
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:51 schreef Armageddon het volgende:
Het staat in OUD he?

Liever serieuze reacties heren want dit soort reacties worden vanaf nu verwijderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 20-07-2009 12:02:58 (spelfout :@) ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71144347
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:51 schreef Armageddon het volgende:
Niets mis mee, maar ik ben in de eerste plaats op zoek naar advies/ervaringen/informatie.. dit is geen oproep aan Fok!-ers om massaal hun zaad te doneren
  maandag 20 juli 2009 @ 11:56:14 #5
2964 Armageddon
pi_71144373
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Maartel het volgende:

[..]

Niets mis mee, maar ik ben in de eerste plaats op zoek naar advies/ervaringen/informatie.. dit is geen oproep aan Fok!-ers om massaal hun zaad te doneren
Jammer.

Nee maar geintje tussendoor. Moet kunnen. succes met het verdere topic.
  Forum Admin maandag 20 juli 2009 @ 11:57:03 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_71144395
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:53 schreef Lois het volgende:

[..]

Het staat in OUD he?

Liever serieuse reacties heren want dit soort reacties worden vanaf nu verwijderd.
Ten eerste : Het zijn serieuze reacties.
Ten tweede : Armageddon heeft bewezen vruchtbaar te zijn dus waarom jij zijn reactie in twijfel trekt is mij een raadsel.
  Jubileum moderator maandag 20 juli 2009 @ 12:04:05 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71144574
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ten eerste : Het zijn serieuze reacties.
Ten tweede : Armageddon heeft bewezen vruchtbaar te zijn dus waarom jij zijn reactie in twijfel trekt is mij een raadsel.
1: Bedankt voor de correctie
2: Dat is waar ja, stom van mij

En dan nu, serieus verder graag.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71144715
sperma donoren zijn toch sowieso niet meer anoniem? Ik weet alleen niet of ze daarvoor in aanmerking komt aangezien ze single is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71144763
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:08 schreef Deetch het volgende:
sperma donoren zijn toch sowieso niet meer anoniem? Ik weet alleen niet of ze daarvoor in aanmerking komt aangezien ze single is.
Volgens mij klopt het dat donoren niet meer anoniem zijn, maar dat tweede weet ik niet zeker.
pi_71144989
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:08 schreef Deetch het volgende:
Of je ze eventueel later op kunt zoeken weet ik niet precies, maar van wat ik begrijp weet je van tevoren iig niet echt waar je kind vandaan gaat komen, wat voor een genen er inzitten..
  maandag 20 juli 2009 @ 12:21:32 #11
156412 hestria
erg gastvrij
pi_71145146
Ze zou bij deze eens kunnen kijken, gewoon google op sperma donor.

http://sperma-donor-gezocht.com
http://www.stilverlangen.com
http://www.bam-mam.nl/
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 20 juli 2009 @ 12:24:40 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71145251
Persoonlijk zou ik graag zien dat mijn kinderen in een normaal gezin opgroeien, met een papa en een mama. Oftewel even snel een kind "doneren" omdat iemand d'r biologische klok voelt tikken en een "het kan nog net kindje" (zoals Youp dat noemt) wil, nee dank je.
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:48 schreef Maartel het volgende:
Een partner zoeken zou natuurlijk een mooie oplossing zijn, maar ze heeft ws niet erg veel tijd, en heeft ook geen zin om bij een eerste date al te hoeven te vragen of de man in kwestie haar binnen enkele maanden aan een kind kan helpen.
Kan ze niet beter een goudvis nemen?! En ja, dit is serieus! Want WTF ben je mee bezig, als je "geen tijd hebt voor een partner", maar wel een kind wilt uitpoepen? Wat denkt ze dat zo'n kind aan aandacht kost? 's Ochtends naar de opvang, 's avonds een oppas of zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 20-07-2009 12:31:31 ]
censuur :O
  maandag 20 juli 2009 @ 12:27:50 #13
156412 hestria
erg gastvrij
pi_71145365
TS bedoelde dat vriendin qwa vruchtbaarheid niet veel tijd meer heeft om een uitgebreide relatie aan te gaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 20 juli 2009 @ 12:30:21 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71145440
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef hestria het volgende:
TS bedoelde dat vriendin qwa vruchtbaarheid niet veel tijd meer heeft om een uitgebreide relatie aan te gaan.
Oja zo kan je het ook lezen
censuur :O
pi_71145527
Het makkelijkste is aan vrienden en bekenden vragen.
Maar dan zijn ze wel dicht in de buurt en dat was volgens mij een van de dingen die je niet wou hebben.
pi_71145631
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan ze niet beter een goudvis nemen?! En ja, dit is serieus! Want WTF ben je mee bezig, als je "geen tijd hebt voor een partner", maar wel een kind wilt uitpoepen? Wat denkt ze dat zo'n kind aan aandacht kost? 's Ochtends naar de opvang, 's avonds een oppas of zo?
Ze heeft wel tijd voor een partner in haar leven, alleen qua biologische klok echt te horen gekregen dat ze uiterlijk nog een jaar in staat zal zijn om zelf een kind te baren. Er zijn ook zat mensen in haar omgeving zijn die zeggen 'wacht nou maar af, wieweet loop je over 2 weken de liefde van je leven tegen het lijf', maar zelfs als dat het geval zou zijn dan begin je doorgaans in een relatie ook niet gelijk na een paar weken aan kinderen..

Dat ze dan toch 'koste wat kost' een kind wil.. Tja, ik heb zelf totaal geen kinderwens en kan me er in die zin dus niet heel veel bij voorstellen, maar ik weet wel dat het voor haar iets is wat ze al erg lang erg graag wil.. en niet à la goudvis "dan heb ik wat leuks om me bezig te houden en tegen aan te praten".
Als ze niet om het kind zou denken zou ze makkelijk de eerste beste donor kunnen aannemen (of gewoon zwanger worden van een onenightstand) maar ze is behoorlijk vastbesloten dat ze alles zo aan wil pakken dat het kind later niet met onbeantwoorde vragen over haar/zijn herkomst opgroeit.
pi_71145991
Ja maar een donor die echt betrokken wil zijn lijkt mij wel moeilijk om te vinden.
pi_71146085
Er staat toch niet betrokken? Gewoon iemand waarvan ze later tegen het kindje mag zeggen; dit is je papa, als je vragen hebt, kan je erbij terrecht

Maar is het niks voor jou dan Maartel? En verder weet ik ook niet waar ze het beste zich kan informeren ofzo
Lotte!
Noah!
pi_71146142
Ja maar als het kind er aan toe is dan is die er wel bij betrokken. Ik denk dat zoiets toch niet erg makkelijk te vinden is.
pi_71146157
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef MamsX het volgende:
Ja maar een donor die echt betrokken wil zijn lijkt mij wel moeilijk om te vinden.
Jep, ze maakt het zichzelf ook niet heel makkelijk, vrees ik..
Een écht betrokken donor wil ze niet (niet eentje die de helft van de voogdij wil), maar het risico met een bekende is weer dat degene wel kan zeggen op afstand te blijven, maar wanneer het kind er is toch vadergevoelens krijgt, en toch meer contact wil dan hij van tevoren inschatte.. (ze zou het prima vinden als de vaderpersoon het kind bijvoorbeeld eens in de paar weken een weekend wil zien, maar zit er niet op te wachten dat een willekeurige man ineens intensief deel uit maakt van haar leven)
pi_71146222
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:50 schreef Linda2205 het volgende:
Er staat toch niet betrokken? Gewoon iemand waarvan ze later tegen het kindje mag zeggen; dit is je papa, als je vragen hebt, kan je erbij terrecht

Maar is het niks voor jou dan Maartel? En verder weet ik ook niet waar ze het beste zich kan informeren ofzo
In het kort: nee.
Ten eerste heb ik niet echt de lekkerste genen, dus als ze een neurotisch depressief kindje wil moet ze bij mij aankloppen En daarnaast zijn we familie..

Anders zou ik misschien nog wel denken "ach, het is voor mij een hele kleine moeite, en ik doe haar er een groot plezier mee", al is t dan nog bewerkelijk, want als het kind er dan zou zijn zou ik ws ook ineens denken "wow, ik heb een kind!", en er ineens meer bij betrokken willen zijn.
pi_71146260
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:54 schreef Maartel het volgende:

[..]

En daarnaast zijn we familie..
Dat is wel het beste argument ja Ik dacht dat het een vriendin van je was, sorry
Lotte!
Noah!
  maandag 20 juli 2009 @ 12:57:22 #23
2964 Armageddon
pi_71146331
Een mongolide neurotisch depressief kindje.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:57:37 #24
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71146341
Iedere vrouw boven de 30 wordt toch snel minder vruchtbaar?
pi_71146354
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat is wel het beste argument ja Ik dacht dat het een vriendin van je was, sorry
Ja, dat zei ik ook.. en we gaan ook gewoon vooral veel als vrienden met elkaar om.. had in eerste instantie niet zo'n zin om heel erg uit te wijden over wie het ging, mochten hier bekenden van haar/mij rondlopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')