abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 11:33:22 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71143769
http://www.megavideo.com/?d=G8B31G3E

Coole docu over een 81 jarige vrouw die meer dan 9000 meter aan beeldmateriaal heeft vergaard en dit heeft laten onderzoeken.

Ze is zelf psychologisch onderzocht, special effects experts zijn over het materiaal heen gegaan die ook hun mening erover geven, de vrouw in kwestie heeft al tientallen jaren contact met mensen die er analyses over heen laten gaan. Interessant materiaal. Ook de lichtjes die dus 1/18de seconden bewegen (1 frame) en daarna weer terug staan op de originale plek of helemaal ergens anders.

Kost je drie kwartiertjes van je leven maar dan heb je ook iets wat tot op heden onverklaarbaar is.

Luister ook goed naar de opinie van de special effects gast over hoe moeilijk het NU nog is om het te repliceren voor een groep professionals en bedenk je dan dat dit beeldmateriaal in sommige gevallen tientallen jaren oud is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_71144478
Tvp. Heb er nu even geen tijd voor maar dit soort dingen vind ik altijd erg leuk om te kijken. .

Toch is mijn idee dat juist door de ontwikkeling in beelopnamen je tegenwoordig met veel minder wegkomt en kon je vroeger juist veel meer suggestieve beelden maken omdat de kwaliteit minder was.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:04:29 #3
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71144587
3:30
allemaal de zelfde vormen
denk zelf een elektrostatische ontlading in een kapotte camera
  maandag 20 juli 2009 @ 12:06:18 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71144639
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:00 schreef Stali het volgende:
Tvp. Heb er nu even geen tijd voor maar dit soort dingen vind ik altijd erg leuk om te kijken. .

Toch is mijn idee dat juist door de ontwikkeling in beelopnamen je tegenwoordig met veel minder wegkomt en kon je vroeger juist veel meer suggestieve beelden maken omdat de kwaliteit minder was.
Er zit ook zo'n Hollywood special effects persoon bij die de beelden probeerd te verklaren aan de hand van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is, dit in combinatie met het psychologische onderzoek dat de vrouw heeft ondergaan maakt het voor hem erg onwaarschijnlijk ( ook mede door de kosten die ermee gemoeid zijn) dat het dus gefaked is. Ook omdat het 9000 meter aan beeldmateriaal is zegmaar .
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 12:07:41 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71144678
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:04 schreef Manke het volgende:
3:30
allemaal de zelfde vormen
denk zelf een elektrostatische ontlading in een kapotte camera
9000 meter aan electrostatische ontladingen en op een gegeven moment gebruikt ze 3 verschillende camera's die hetzelfde opnemen. Plus het feit dat de 'flares' maar op 1(!!) beeld voorkomen per keer dat het gebeurd overigens. Ockham zou je uitlachen.
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 12:11:52 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_71144815
rvp. Klinkt interessant.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 20 juli 2009 @ 12:12:43 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71144840
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]

9000 meter aan electrostatische ontladingen en op een gegeven moment gebruikt ze 3 verschillende camera's die hetzelfde opnemen. Ockham zou je uitlachen.
Ik hem ook dat overal de zelfde lijnvormen verschijnen betekent dat het probleem in de camera zit, lijkt mij.
ze moeten het niet laten onderzoeken door een special effects expert, maar door een wetenschapper - het is nl geen truc.
dit is m'n voorbarige conclusie, heb de video [nog] niet afgekeken.

edit:
of door breking van het licht, want ze hebben allemaal een andere kleur

erg boeiend iig, ga het nog eens afkijken

[ Bericht 3% gewijzigd door Manke op 20-07-2009 12:20:11 ]
pi_71145214
Ik ben het filmpje aan het kijken. Ik zou persoonlijk zeggen dat het JUIST fake is omdat het steeds maar op 1 frame te zien is.

Je kunt mij niet wijsmaken dat er zoveel filmmateriaal is en dat de stipjes nooit op twee frames te zien zijn. Dus de 'Aliens' hadden een soort van telekinetische link met de mechaniek van de camera zodat ze precies wisten dat ze in een tijdsspanne van 0,056 seconden moesten bewegen om daarna weer helemaal stil te staan. Een soort van Annemaria koekoek voor gevorderden zal ik maar zeggen.

Ik heb zelf ook een paar 8mm camera's en ik kan zeggen dat ik zelf ook zo'n beelden kan maken, no problem. Veel 8mm camera's hebben namelijk de mogelijkheid om frame-by-frame op te nemen. Je drukt op een knopje en de camera gaat een frampje verder. Net zoals ze stop-motion films maken.

Laat vervolgens de sluiter openstaan en ga met een lichtje voor de camera bewegen. Vervolgens film je gewoon weer verder.

Ik studeer toevallig ook psychologie en het feit dat het 'zo'n aardig vrouwtje is' wordt aangedragen als een van de voornaamste redenen om het te geloven. Nou ja, daar ga ik niet eens op in...
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_71145268
Indrukwekkend...

Something is out there...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71145398
Heeft die dame toch nog wat te doen gehad.

Misschien binnenkort toch maar eens kijken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:30:39 #11
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71145450
dan drukt ze zelf op het knopje dat een enkele frame laat belichten en beweegt de camera vervolgens.

maar waarom breekt het licht? ehm, niet.
meerde lichtjes leggen het zelfde traject af, omdat de camera beweegt.

mevrouw houdt iedereen voor de gek
case closed?

[ Bericht 46% gewijzigd door Manke op 20-07-2009 12:39:42 ]
pi_71145654
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:33 schreef jogy het volgende:
http://www.megavideo.com/?d=G8B31G3E

Coole docu over een 81 jarige vrouw die meer dan 9000 meter aan beeldmateriaal heeft vergaard en dit heeft laten onderzoeken.

Ze is zelf psychologisch onderzocht, special effects experts zijn over het materiaal heen gegaan die ook hun mening erover geven, de vrouw in kwestie heeft al tientallen jaren contact met mensen die er analyses over heen laten gaan. Interessant materiaal. Ook de lichtjes die dus 1/18de seconden bewegen (1 frame) en daarna weer terug staan op de originale plek of helemaal ergens anders.

Kost je drie kwartiertjes van je leven maar dan heb je ook iets wat tot op heden onverklaarbaar is.

Luister ook goed naar de opinie van de special effects gast over hoe moeilijk het NU nog is om het te repliceren voor een groep professionals en bedenk je dan dat dit beeldmateriaal in sommige gevallen tientallen jaren oud is.
Outside the Box Films Tja die moeten natuurlijk ook ergens van bestaan. Een Maurice de Hond intro met wat poll gegevens om vervolgens 44 minuten van gelovers te laten zien zonder ruimte voor kritiek. Niet erg objectief natuurlijk.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71145728
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef Manke het volgende:
dan drukt ze zelf op het knopje dat een enkele frame laat belichten en beweegt de camera vervolgens.

maar waarom breekt het licht?
Hoezo breekt het licht?

Ik zeg overigens niet dat ze de camera beweegt, ze kan ook gewoon de lichtjes bewegen of een combinatie daarvan.
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:41:32 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71145801
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:39 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Hoezo breekt het licht?

Ik zeg overigens niet dat ze de camera beweegt, ze kan ook gewoon de lichtjes bewegen of een combinatie daarvan.
het breekt omdat er meerdere 'vormen' vastgelegd zijn de er het zelfde uitzien - maar dat komt niet door breking, maar omdat er meerdere lichtpuntjes zijn.
ze beweegt de camera en niet het licht, lijkt me logisch.
pi_71145919
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:41 schreef Manke het volgende:

[..]

het breekt omdat er meerdere 'vormen' vastgelegd zijn de er het zelfde uitzien - maar dat komt niet door breking, maar omdat er meerdere lichtpuntjes zijn.
ze beweegt de camera en niet het licht, lijkt me logisch.
O zo, ik ben geen fotografie/lens expert dus ik weet niet of het die weg uitgelegd kan worden.

Anders zijn het idd meerdere lichtpuntje, waarschijnlijk lichtbronnen met verschillende kleuren vastgezet op een zwart plankje ofzo. Of idd stilstaande lichtjes terwijl ze de camera beweegt. Gebruik vervolgens de stop-motion methode et voilá!
  maandag 20 juli 2009 @ 12:53:59 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71146212
ik ook niet, breking was het eerste wat ik dacht, maar de camera was niet stuk.

het pad van het lichtpuntje lijkt op een kralenketting, wat betekent dat de lichtbron pulseert, een verklaring hiervoor kan zijn dat de lichtbron gevoed wordt door wisselstroom. oftewel een lamp op het lichtnet of een straatlantaarn lamp :]
  maandag 20 juli 2009 @ 12:56:32 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71146292
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef Manke het volgende:

maar waarom breekt het licht? ehm, niet.
meerde lichtjes leggen het zelfde traject af, omdat de camera beweegt.

mevrouw houdt iedereen voor de gek
case closed?
Tuurlijk, die vrouw is nu al 40 jaar aan het filmen voor haar moment of glory. En al die experts zitten in dit geval gewoon allemaal mee te lullen om een centje mee te pikken. Duidelijk.
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 12:57:09 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71146318
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:45 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

O zo, ik ben geen fotografie/lens expert dus ik weet niet of het die weg uitgelegd kan worden.

Anders zijn het idd meerdere lichtpuntje, waarschijnlijk lichtbronnen met verschillende kleuren vastgezet op een zwart plankje ofzo. Of idd stilstaande lichtjes terwijl ze de camera beweegt. Gebruik vervolgens de stop-motion methode et voilá!
Best knap dan.
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 12:58:44 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71146376
dat worden dan 3 kwartiertjes van mijn leven op een later tijdstip
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 20 juli 2009 @ 12:59:06 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71146391
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Tuurlijk, die vrouw is nu al 40 jaar aan het filmen voor haar moment of glory. En al die experts zitten in dit geval gewoon allemaal mee te lullen om een centje mee te pikken. Duidelijk.
Iets met Ockham
pi_71146438
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Best knap dan.
We hebben dan ook erg geniale mensen in dit topic. Die kunnen alles, maar dan ook alles ontkrachten wat ze zien. Ze hoeven dan ook niet wat meer informatie te hebben, ze weten toch al hoe het zit. Buitenaards?

Mjah, zoals ik al zei, moet ik de docu nog zien. Ben benieuwd.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:02:15 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71146499
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:59 schreef Manke het volgende:

[..]

Iets met Ockham
Die ik nu nog steeds hoor lachen vanuit het hiernamaals over sommige opmerkingen in dit topic.
Vrijheid
pi_71146500
Rond 07:18 heeft die gast een paar uitvergrotingen van de frames op de muur hangen waarop dit pulserende idd goed te zien is.

Dat pulserende zou idd goed kunnen wijzen op wisselstroom.

Vooral de foto rechts is trouwens een schoolvoorbeeld van 'spelen met lichtjes bij een lange sluitertjid' Kijk naar de vloeiende beweging van de rij lichtjes. Mijn zusje heeft op deze manier een keer een heel alfabet gemaakt voor een schoolproject. Gewoon door een stokje met een lichtpuntje te gebruiken om de letters in de lucht te schrijven bij een lange sluitertijd.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:03:08 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71146537
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:02 schreef jaapgvk het volgende:
Rond 07:18 heeft die gast een paar uitvergrotingen van de frames op de muur hangen waarop dit pulserende idd goed te zien is.

Dat pulserende zou idd goed kunnen wijzen op wisselstroom.

Vooral de foto rechts is trouwens een schoolvoorbeeld van 'spelen met lichtjes bij een lange sluitertjid' Kijk naar de vloeiende beweging van de rij lichtjes. Mijn zusje heeft op deze manier een keer een heel alfabet gemaakt voor een schoolproject. Gewoon door een stokje met een lichtpuntje te gebruiken om de letters in de lucht te schrijven bij een lange sluitertijd.
1/18de van een seconde is niet echt een lange sluitertijd.
Vrijheid
pi_71146555
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Best knap dan.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')