Er is gewoon een bepaalde stage-vergoeding afgesproken. Mijn vriendin wist niet dat dit teveel was. 100% de fout van het bedrijf.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:09 schreef Diepvriez het volgende:
Wat is er toendertijd afgesproken ?
Wist je vriendin dat ze teveel kreeg ?
Maar het is blijkbaar meer. Dan ligt het eraan of het zwart op wit staat, dat bedrag. Indien ja -> dokken.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:21 schreef Damzkieee het volgende:
Als het betaalde bedrag het afgesproken bedrag is, dan heeft het bedrijf vette pech
en die stage vergoeding, komt dat overeen met wat ze op haar bankrekening kreeg? Was dat nergens op papier vastgesteld? Als dat niet het geval is dan mogen ze zeggen wat ze willen maar hoe gaan ze bewijzen dat er teveel betaald is?quote:Op maandag 20 juli 2009 09:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er is gewoon een bepaalde stage-vergoeding afgesproken. Mijn vriendin wist niet dat dit teveel was. 100% de fout van het bedrijf.
Dat zeker ja. 300 euro is natuurlijk een bedrag van niks.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:39 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een kinderachtig kansloos bedrijf. Dat had ik ze zeker ook laten weten.
Het antwoord hierop zal afhangen van de details.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi,
ik stel deze vraag voor mijn vriendin die onlangs ineens via een brief te lezen kreeg dat ze binnen 14 dagen een bedrag van zo'n 300 euro moet terugbetalen aan het bedrijf waar ze TWEE JAAR geleden stage heeft gelopen. Dit omdat ze er achter gekomen zijn dat ze al die tijd teveel aan haar hebben betaald.
Natuurlijk is het ronduit asociaal om te zeggen dat mijn vriendin binnen 14 dagen ineens 300 euro moet lappen omdat het bedrijf zélf een fout hebben gemaakt en wel twee jaar geleden!
Nu vraag ik me af, is dit behalve asociaal eigenlijk wel legaal?
Thanks.
met dat ^^quote:Op maandag 20 juli 2009 10:06 schreef D. het volgende:
Gewoon een briefje terug dat het geld al op is
Niets doen is in dit geval wel het stomste wat je kunt doen, als je niet reageert geven ze de vordering uit handen en het kost een incassobureau niet heel erg veel moeite om je nieuwe adres te achterhalen.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:59 schreef Koewam het volgende:
Laat ze het maar voor de rechter komen voor dit bedrag. Hee doei he. Ik ben verhuisd!
dat dus...quote:Op maandag 20 juli 2009 10:27 schreef anboni het volgende:
[..]
Niets doen is in dit geval wel het stomste wat je kunt doen, als je niet reageert geven ze de vordering uit handen en het kost een incassobureau niet heel erg veel moeite om je nieuwe adres te achterhalen.
Als er op papier staat dat ze bedrag x per maand zou krijgen en ze heeft ook daadwerkelijk bedrag x gekregen, dan lijkt me inderdaad dat het bedrijf pech heeft (maar dat zou ik dan in ieder geval wel even met ze uitpraten). Als op papier x staat en op de bankafschriften y, dan had je vriendin toen al moeten opmerken dat er wat fout ging en contact op moeten nemen. Dan is het nu gewoon terugbetalen (eventueel vragen of het in termijnen mag)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: als het andersom was geweest (ze had nog 300 euro tegoed), dan zeg je ook niet: nee laat maar zitten na 2 jaar.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:39 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een kinderachtig kansloos bedrijf. Dat had ik ze zeker ook laten weten.
Ik zou na 2 jaar mijn stagebedrijf echt niet meer gaan opbellen van 'met pietje, ik krijg nog 300 euro van jullie'quote:Op maandag 20 juli 2009 11:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: als het andersom was geweest (ze had nog 300 euro tegoed), dan zeg je ook niet: nee laat maar zitten na 2 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |