abonnement Unibet Coolblue
pi_71292617
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:55 schreef korting het volgende:

[..]

Dus de teksen op de website van Kiva zijn nep?

Geef je het dan wel echt aan die mensen op de foto?
De teksten zijn niet nep, de teksten zijn gestandaardiseerd.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 18:14:21 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71293463
In het andere topic gaf voyeur een fijne link naar een artikel over de perikelen van Kiva, geschreven door oprichter Matt Flannery.
Daarin staat oa dat de fieldupdates worden gedaan door vrijwilligers die getraind worden om vragen te stellen en daar een verhaaltje van te maken. Waarschijnlijk is niet iedere vrijwilliger zo creatief om er iedere keer weer een ander verhaal van te maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71295493
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:55 schreef korting het volgende:

[..]

Geef je het dan wel echt aan die mensen op de foto?
Tja, dat is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk zoals ETA al postte:
quote:
In fact, it is common for Kiva's Field Partners to use existing capital reserves to fund an entrepreneur and backfill this amount with the loan funds raised on the Kiva website.
pi_71296292
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:14 schreef Macka66 het volgende:
In het andere topic gaf voyeur een fijne link naar een artikel over de perikelen van Kiva, geschreven door oprichter Matt Flannery.
Daarin staat oa dat de fieldupdates worden gedaan door vrijwilligers die getraind worden om vragen te stellen en daar een verhaaltje van te maken. Waarschijnlijk is niet iedere vrijwilliger zo creatief om er iedere keer weer een ander verhaal van te maken.
Heb het artikel net gelezen. Flannery legt goed uit hoe de eerste jaren zijn gegaan en wat hij van de toekomst verwacht. Hij komt transparant over, vertelt ook over de miskleunen die ze hebben gemaakt.
En vertelt over de plannen in de toekomst. Dat ze verzekeringen kunnen aanbieden zodat bijvoorbeeld boeren hun bedrijfsrisico veel kleiner kunnen maken. Maar daarvoor is het wel nodig dat Kiva nog veel groter groeit. En als Kiva inderdaad veel groter groeit, heb je een machtspositie om onderwerpen op de politieke agenda te krijgen.

Vind het nog wel lastig inschatten wat nou de echte effecten zijn. Studies lijken elkaar wat tegen te spreken. Microkrediet maakt mensen natuurlijk niet in een keer rijk. Het zullen wel hele kleine stapjes zijn die gezet worden. Maar als dat betekent dat kinderen naar school kunnen, je uiteindelijk je eigen huis gaat bezitten, je gezonder gaat leven etc, dan zijn de gevolgen natuurlijk groot op lange termijn.
En lang niet alle arme mensen zijn ondernemers. Net als hier in Nederland het grootste deel van de mensen gewoon in loondienst is. Maar dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn als die kleine ondernemers groter worden en vervolgens mensen in dienst gaan nemen. Zo zullen uiteindelijk ook loonslaven gaan profiteren.

Ben erg benieuwd hoe het plaatje er over 10 jaar uit zal zien.
pi_71298110
Goede manier om kapitaal die kant op te krijgen iig .
pi_71332087
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:22 schreef DennisMoore het volgende:
Bijna 9000 dollar trouwens .
We zijn er al weer overheen inmiddels: $9,150.00

Op naar de 10k dollar.
pi_71333395
quote:


Yusupov Mubindjon is 21 years old. He is married and his wife is a student. Four years ago, he started his business selling cell phones. Mubindjon believes that this business is profitable and the generated income allows him to support his family. However, he thinks that it is expensive to purchase the cell phones locally and it will be cheaper to purchase the goods from China. Mubindjon is requesting $2900 USD for this purpose. Having already borrowed from IMON International, Mubindjon has demonstrated that he is a reliable and accurate client. He is grateful to all supporting him and promises to repay the current loan promptly as well.
quote:
Name: Mubindjon Yusupov
Location: Khujand, Tajikistan
Activity: Mobile Phones
Loan Amount: $2,900.00
Loan Use: To buy cell phones from China to sell
Repayment Term: 14 months - View details below
Lenders Repaid: Monthly
quote:
$2,900.00 Loan Request
$2,000.00 Raised so far
$900.00 Still needed
Weer wat anders dan koeien .
  zondag 26 juli 2009 @ 11:27:04 #183
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_71334696
Ik zie een nieuwe markt!
quote:
Nederlandse studenten ontwikkelen ‘groene’ tuktuk

CHENNAI - Studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) willen de Indiase markt veroveren met een schone en energiezuinige tuktuk. Een kit die zij ontwikkelden om het voertuig aan te passen, werd zaterdag als beste beoordeeld in een wedstrijd tussen Nederlandse en Indiase teams.

‘De motor is aangepast tot een systeem voor directe vloeibare LPG-injectie. Hiermee kan zeker 40 procent aan brandstof worden bespaard en ook is er ongeveer 40 procent minder vervuiling’, aldus Frank Schouten van het HAN-team.

De kit van HAN om de tuktukmotor aan te passen kost 200 euro. Voor D. Subramani, een van de Indiase chauffeurs die de tuktuks van de studenten de afgelopen dagen hebben getest, is dat anderhalf maandsalaris. Toch zou hij bereid zijn om in de kit te investeren. ‘Ik besteed nu gemiddeld 200 roepies per dag aan brandstof. Als dat 40 procent minder kan, dan koop ik hem.’

Om de kit op de markt te brengen wordt lokaal een bedrijf opgericht. Hiervoor heeft Enviu, de Rotterdamse organisatie die achter de wedstrijd zit, een Indiase ondernemer aangetrokken. Volgens oprichter van Enviu Stef van Dongen is er veel belangstelling voor de baan. ‘Het project leeft enorm. We gaan zo snel mogelijk beginnen met de uitvoering van het bedrijfsplan. De komende maanden moeten we nog aan onderzoek besteden, maar ik verwacht dat de eerste kits over een jaar in productie zijn.’

Voor de chauffeurs die het bedrag niet direct paraat hebben, wil Enviu een financiële dienstverlening starten. ‘Nu zijn chauffeurs afhankelijk van lokale geldschieters, die zeker 300 procent rente eisen’, aldus Van Dongen.

De studenten van HAN willen intensief betrokken blijven bij de uitvoering van het bedrijf. Hun 10.000 euro prijzengeld gaan ze investeren in de verbetering en marketing van hun product.

Ook de overige studententeams, van de TU Eindhoven, TU Delft, Hanzehogeschool Groningen, Ramaiah Institute of Technology in Bangalore en RV College of Engineering in Bangalore, keren de driewielige Aziatische taxi niet de rug toe. Allemaal nemen ze de tuktuk terug naar hun laboratorium om verder aan hun product te werken.
pi_71334811
Gister toch niet op stap geweest, zal wel ff 50 dollar storten. ff account aanmaken en project uitzoeken
pi_71335022
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:27 schreef Liejannuh het volgende:

‘Nu zijn chauffeurs afhankelijk van lokale geldschieters, die zeker 300 procent rente eisen’, aldus Van Dongen.
!

Da's effe iets meer dan de gemiddeld 21% rente die men via Kiva moet betalen...
pi_71335193
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

!

Da's effe iets meer dan de gemiddeld 21% rente die men via Kiva moet betalen...
Dat is ook precies de reden dat de mensen zo arm blijven, want 300% rente is bijna niet af te betalen aangezien wer waarschijnlijk ook wel rente over rente berekend wordt.

Maar een mooie vinding voor de tuktuk, welke ik best zou willen steunen.
pi_71336322
9.300 dollar en 130 leden.
  zondag 26 juli 2009 @ 17:17:32 #188
104963 ETA
European Travel Author
pi_71342921
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef casper4ever het volgende:
Gister toch niet op stap geweest, zal wel ff 50 dollar storten. ff account aanmaken en project uitzoeken
dat is een nobel gebaar
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 26 juli 2009 @ 20:12:30 #189
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_71347137
Heb me ook maar even aangemeld en $50 uitgeleend (aan 2 verschillende projecten ).
want de klop doet het niet.
pi_71348188
Dat maakt 9.350 dollar .
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 11:30:20 #191
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71389517
Nu Olinda haar lening bij elkaar heeft zijn al mijn kredietprojecten in de fase van terugbetaling gekomen. In september zouden die terugbetalingen van start moeten gaan. En dan kan ik weer in een ander project investeren. Het kan mij niet snel genoeg september worden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:12:51 #192
240240 Howl
Find me in the future
pi_71408511
En nog eens $25 erbij.
pi_71409347
9.400 dollar dus .
pi_71410279
Ik kreeg alweer een advance payment terug, ook leuk dat je onverwachts al geld terug kan krijgen ahead of schedule.
pi_71411180
Kreeg zojuist een berichtje:
quote:
Damien has left the following message for you:

Dear JanPieter,

I am writing to you as Captain for the Team Fok!
My name is Damien *****, researcher at City University, London; I have been involved in researching online collective action and Web-native platforms for social change for the past years and have studied Kiva since its almost very birth, in 2006.

My research has involved until now the study of the KivaFriends forum, community and its most engaged users, interviewing Kiva staff and researching Kiva Web sphere. I am also doing my research while visiting Kiva in their San Francisco office.

As I have already discussed with other team captains, the intention is to complete the work by looking at the growing Kiva Teams, particularly looking at the type of engagement/exchanges - if any - they are able to produce. It would greatly enrich the study and understanding of Kiva and for Kiva.

To make things easier, I have crafted an online survey that should not take more that 10-15 minutes of team members' time. It is divided in 7 simple categories, all short.
Of course there is no obligation to answer all the questions, especially if involving comments, but every answer and feedback will be greatly appreciated.

The survey is already open and ready here: http://www.stellarsurvey.com/s.aspx?u=C2A64CF6-A371-4E90-9F4A-A06D7E0299BD&

I was wondering whether, as Team captain, you would be willing to submit the survey to your team or support/prefer me in doing so.
I would be really grateful and it would be of consistent help.
Should you have any question on this don't hesitate to send me a message or contact me (see below).

Thank you so much anyway for your attention, time and support.
Best regards,
Damien *****

City University, London
Department of Sociology
Dus als jullie even de survey willen invullen, is Damien weer een eindje geholpen .
pi_71414336
Grappig.

Heb de survey nog niet bekeken, maar zal ik zeker nog even gaan doen.

En een tipje: als je zijn achternaam per se wilt censureren, haal dan ook de link naar zijn profiel weg.
pi_71418466
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:05 schreef Omniej het volgende:

Grappig.

Heb de survey nog niet bekeken, maar zal ik zeker nog even gaan doen.

En een tipje: als je zijn achternaam per se wilt censureren, haal dan ook de link naar zijn profiel weg.
Oh, stond ie daar ook in? Nouja, z'n achternaam zal niet geheim zijn, maar aangezien Google zo van Fok! houdt, dacht ik 'm maar effe weg te halen. Never mind .
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:00:09 #198
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_71433339
Ik ga 2,5 week op vakantie, en ineens zijn we een topic en $7,000 verder Goed bezig allemaal!
pi_71437445
Waar een frontpage bericht al niet goed voor kan zijn
pi_71438327
Er is weer een (belachelijke?) Amerikaanse lening, $10.000 voor het verzekeren van een parkeerplaats??
http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=125487&_tpos=1&_tpg=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')