abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71397582
Fijn Miss_sly, ik vind het super dat het zo goed gaat en heel verstandig dat je een afspraak met de LK hebt.
Fake it till you make it...
pi_71406155
Haai ladies,

Even een cross postje uit Z&G:

(Hoe) krijgen jullie de melkvlekken uit je was?

Sta net m'n schone beddengoed op te vouwen en zie er nog best wat gele vlekken in zitten. Heb 't superheet gewassen en er zelfs bleekmiddel bij gedaan. Wel beide biologisch btw, maar verder nooit klachten.
pi_71406273
Borstvoedingspoep/-spuug is geel door de billirubine. Da's hetzelfde spul als waar babies in de eerste periode gelig door gaan zien.
En net zoals bij gele baby's krijg je die vlekken er het beste uit met zonlicht. Een tijdje in de zon leggen 'bleekt' ze vaak helemaal weg
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:15:13 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71406538
zonlicht werkt nog tegen veel meer. Echt ideaal!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:20:27 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71406732
Over bv-vlekken gesproken: ik heb gister voor het eerst duidelijk wat druppels gelekt. De vlekken in mijn shirtje waren oranje-achtig
Is dat raar? Kan me niet herinneren dat ik de vorige zwangerschap of tijdens de bv-periode zo'n kleur vocht verloren ben.
.... met gevoel voor drama....
pi_71407148
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:20 schreef Kersjes het volgende:
Over bv-vlekken gesproken: ik heb gister voor het eerst duidelijk wat druppels gelekt. De vlekken in mijn shirtje waren oranje-achtig
Is dat raar? Kan me niet herinneren dat ik de vorige zwangerschap of tijdens de bv-periode zo'n kleur vocht verloren ben.
Mijn druppels zijn ook donkergeel. Dwz, ik 'lek' twee soorten: iets troebel doorzichtigs en iets geels. Moet nog een beetje mengen, hoop ik.
pi_71410656
Kersjes, bij mijn eerste zwangerschap was ik aan het wachten op de beruchte lekkages waar ik van hoorde of over las. Ik heb nooit op voorhand gelekt. Alleen als ik in de laatste twee weken (dus bijna overtijd) op mijn borste duwde, kwam er wat oranje-achtigs uit.
Colostrum heeft ongeveer die kleur dus het is denk ik wel normaal
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:07:48 #158
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71414413
Waarom is het ALTIJD als ik moe ben en vroeg naar bed ga, ik later slaap dan als ik 'laat' naar bed ga? Waarom komt ze juist dan ineens vroeger en vaker om te drinken? Terwijl je dus al moe bent, want daarom wilde je vroeg naar bed, en je dus toch al minder kunt hebben dan normaal...

Bluh.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71417759
Oh ja, zo gaat dat hier ook
Hopelijk kan je vandaag in de dag een beetje rusten!
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:17:02 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71418078
Ah thanks, en als de roest-bruinige vlekken er niet goed uitgaan in de was dan hang ik het lekker in het zonnetje!
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:50 #161
5428 crew  miss_sly
pi_71423163
Terug van de lk.
Op zich ging het allemaal vrij aardig. Het aanleggen toch niet helemaal. Ze bekeek mijn tepels en zei: dat zijn kloofjes hoor, dat doet toch pijn? Euhm, neuh, ik vond het nogal meevallen, eigenlijk.
Nadat we het aanleggen goed hadden gedaan (net een paar mm verder) voelde ik wel degelijk het verschil En ik zag ook meteen verschil bij Senna met het drinken.
Verder ging het allemaal wel goed, ik ga iets vaker aanleggen, om de 2-2,5 uur overdag en dan hopen dat ze 's nachts wat meer wil slapen.

Vannacht was het volgens mij ook minder behoefte aan drinken dan wel aan nabijheid: we hebben een hele tijd samen geslapen, zij op haar zij op mijn borst
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71423768
Miss_sly, wat een paar mm al uit kunnen maken. Hopelijk nog meer genieten nu! Je klinkt zo goed!
pi_71423849
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:07 schreef texelonia het volgende:
Waarom is het ALTIJD als ik moe ben en vroeg naar bed ga, ik later slaap dan als ik 'laat' naar bed ga? Waarom komt ze juist dan ineens vroeger en vaker om te drinken? Terwijl je dus al moe bent, want daarom wilde je vroeg naar bed, en je dus toch al minder kunt hebben dan normaal...

Bluh.
en dan is het handig als je kereltje (of meisje) bij je in bed slaapt
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:53:01 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71429205
Miss_Sly, klinkt als een nuttig bezoekje aan de lk
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 14:54:31 #165
5428 crew  miss_sly
pi_71429273
Wat ik dus vergat te vragen, en dus graag hoor hoe jullie tellen: tijd tussen 2 voedingen tel je dan vanaf einde vorigw voeding of begin vorige voeding?
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:56:19 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71429360
begin van de voeding.. (dat deed ik) Oh en dan is het misschien handig om te zeggen dat Jen een hele snelle drinker was, dus met zo'n 15 minuten had ik 2 borsten gehad...

Toen ze wat ouder werd werd dat nog korter, ze dronk makkelijk in 5 minuten een borst leeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:05:00 #167
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71429691
Miss Sly petje af dat je zo vroeg al gegaan bent! En wat fijn dat het ook nog nuttig was! Kloven zijn niet fijn en goed dus dat je er op tijd bij bent om het te verbeteren. De uren tussen voedingen tel je vanaf het begin van een voeding.
Ruben is overdag te onrustig om goed te drinken, alles is interessanter gelukkig tankt hij dan 's avonds wel flink wat weg. We vinden hem heul groot, we zullen maandag wel zien, dan moeten we naar het cb.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71435741
Fijn Miss Sly, dat klinkt als een vruchtbaar gesprek!
Wat tijden betreft, het gaat bij mij niet zo precies, ik kijk naar Kobus, wanneer hij aangeeft dat hij wil drinken. Maar in het begin was het om de 3 uur precies incl vorige voeding. Omdat we toen nog met spuitjes/flesjes werkten.

Ik was al een paar dagen aan het denken hoe ik van de hoedjes af kon stappen op gewoon rechtstreeks uit de tepel. Ik had het gevoel dat we daar allebei aan toe waren alleen wist ik niet precies hoe.

Vandaag had ik post-zwangerschapsgym en Kobus kreeg honger. Stom genoeg was ik mijn hoedjes vergeten. Dus maar op hoop van zegen aanleggen en het ging goed!
De rest van de dag zijn we allebei een beetje van slag geloof ik, dus de afgelopen voeding na een tijdje toch maar weer met hoedje.

Maar ik denk dus dat we op de goede weg zijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71436234
kobus zonder hoed, wat goed wat goed!
pi_71437984
Kobus en Oeke
pi_71439018
In de volle zon dus, die was. Da's duidelijk. Thanks!

Fijn topic trouwens dit om zo af en toe al eens doorheen te scrollen!
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 20:36:54 #172
5428 crew  miss_sly
pi_71439232
Kobus zonder hoedje Wat fijn, oeke!

Ik zou ook het liefst helemaal op verzoek voeden maar volgens mij als ik de tijden laat schieten, meldt ze zich echt pas erg laat. Ze meldt zich overdag bijv niet om de 3,5 uur; als ik haar laat slapen, duurt het zeker langer. En de afspraak met de lk is nu om de 2-2,5 uur, en dan slaapt ze ook nog. Vandaag iedere keer redelijk wakker gekregen, maar net was het niet echt mogelijk. Met 2 keer aanleggen (en dat ging niet gemakkelijk want mevrouw hield haar mondje dicht) heeft ze uiteindelijk denk ik max 10 minuutjes gedronken, met de nodige pauzes.

Straks rond 22 uur wil ik haar dus wel goed wakker krijgen, zodat ik haar 2 kanten kan voeden voor de nacht en ze goed vol zit. Maar luier verschonen, praten, beetje spelen, niets werkt echt om haar wakker te krijgen. Nog goede tips iemand?
pi_71439312
Kietelen onder de voetjes? Wordt Kobus heel wakker en geirriteerd van.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:49:50 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71439572
Wisselvoeden? Dus om de 5 minuten van borst wisselen, haar tussendoor wakker proberen te krijgen en weer aan te leggen. Heb ik ook maar één dag volgehouden hoor, ik ben de dag daarna overgestapt op vingervoeden... Maar ik was dan ook al eigenlijk te laat met het inroepen van hulp, vandaar dat ik ben gaan vingervoeden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71440576
Dit las ik laatst ergens (in een andere context, namelijk in slaap vallen aan de borst en dan wakker worden bij het in box of bed leggen)
quote:
Als je kindje telkens je probeert hem in zijn eigen bedje te leggen, wakker wordt, dan kan je misschien eens wat langer wachten tot hij zich in en fase van diepe slaap bevindt.
Dit kan je gemakkelijk testen. Hef de arm van je slapende baby een beetje op en laat hem weer vallen. Als de arm volledig slap terug valt en je baby helemaal stil blijft, dan bevind hij zich in diepe slaap en dan kan je hem gemakkelijker verplaatsen. Valt het armpje echter niet slap terug, vertrekt hij zijn gezichtje een beetje of maakt je baby een zucht of een ander geluidje, dan kan je beter nog wat wachten omdat je baby zich voor het moment nog in een fase van lichte slaap bevindt.
Je zou het omgekeerd kunnen toepassen om te zien in welke slaapfase Senna zich bevindt. Slaapt ze diep, dan mag je kietelen en doen wat je wil, erg wakker zal je haar niet krijgen.
Het slaapdrinken betert ook wel met de leeftijd hoor!
Je doet het echt prima!

En oeke zonder hoedje! Fijn zeg!

Hier ook een jubelmomentje vandaag! Het is mijn eerste werkweek en mijn zoontje neemt al enkele weken zijn flesje niet meer, ondanks oefenen. Hij krijgt 3 voedingen terwijl ik uit werken ben
Maandag was een ramp met 30- 40 en 50 ml. Dinsdag was nog erger: 10 ml- 30 ml en pas om 16u dronk hij plots wel: 100 ml!
Veel hoop hadden we echter niet voor vandaag, want maandag ging die laatste voeding min of meer goed maar de ochtend- en middagvoeding op dinsdag gingen helemaal de mist in.
Maar vandaag is er elke keer 50 à 60 ml ingegaan, zonder protest!
(normaal zou hij ongeveer 115 ml per keer mogen) Vriend stuurde me een berichtje: "het gaat goed hier. Wel maar 60 max per keer maar dan geef ik wat vlugger een flesje"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')