abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71605792
Bedankt Jore!
Zojuist heeft hij wel weer aardig gedronken en dan inderdaad steeds maar wisselen van borst.
En het is inderdaad wel grappig om te zien wat een temperament hij nu al heeft!
pi_71606368
Fijn!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:42:29 #253
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71606700
FTA, hij ontdekt ook de wereld en zijn eigen lijfje! Wanneer je na 5 minuten drinken weer vol energie zit, is wapperen met je handen natuurlijk heel interessant!

Mag ik mijn vraag hier nog even herhalen (ik heb hem gisteren ook niet zo duidelijk als zodanig geformuleerd).
Wanneer je borsten als gevolg van je eisprong vol/gespannen/pijnlijk aanvoelen, hoe lang duurt dat normaalgesproken? Ik voed nu ruim een half jaar niet meer, maar het voelt soms alsof ik NU moet gaan voeden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71607847
Geen idee, ik heb het nooit gehad eigenlijk. Misschien kun je dat eens op het borstvoedingsforum vragen?
pi_71608242
Geen idee hoe lang dat duurt PM, als het bij mij over is, breng ik je op de hoogte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:28:23 #256
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71608315
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:26 schreef YPPY het volgende:
Geen idee hoe lang dat duurt PM, als het bij mij over is, breng ik je op de hoogte.
Ah, een lotgenoot! Bij jou ook meerdere dagen waarop een peuterbol er tegenaan best pijnlijk is?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71608613
Echt pijnlijk is het niet, wel gevoelig. Ik had de link niet gelegd met m'n eisprong, maar nu ik terugreken, zou dat het goed kunnen zijn. Het is ook niet de hele tijd, af en toe even, of ik let er niet genoeg op, kan ook. Ben al veel te blij dat ik niet ga lekken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:52:55 #258
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71609496
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:41 schreef Nijna het volgende:
Iris doet t goed . Het aanhappen wil nog niet zo vlot, maar oefening baart kunst. Het is voor ons beiden soms echt even zoeken tot we goed zitten, maar dan drinkt ze wel heel stoer. Net echt wat grote slokken (zo klonk het althans).
Ze was gister behoorlijk misselijk, dat lijkt nu beter te worden. En het wachten is nu op een lekker volle luier, want ze ligt me een partij stinkwinden te laten en het lijkt haar ook wel wat dwars te zitten. Maar nu het drinken beter gaat zal dat vast ook gauw komen.
Ik ben best een beetje trots op ons, het gaat gewoon beter dan vorige keer en dat geeft wel een lekker gevoel.
Fijn Nijna! En van harte gefeliciteerd met Iris. Grappig: geboren op de verjaardag van de oudste dochter van mijn zus en de naam van haar jongste .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71619440
Hihi Grijs .

Iris doet t alweer zoveel makkelijker dan gisteren!
Fake it till you make it...
pi_71619500
Mijn borsten zijn ook wat meer gespannen zo rond de vruchtbare periode..

Misschien hoort dat gewoon zo, maar lette je er eerder niet op. Nu voelen mijn borsten gewoon heel anders als voor de borstvoeding.

Zo rond de eisprong zou ook je haar meer moeten glansen en je ogen wat helderde moeten zijn..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71634091
Ik voel af en toe iets van steken in mijn borst. Ik vraag me af of dat door de bv (wellicht in combinatie met eisprong o.i.d.) komt. Ik had dat in ieder geval tijdens de zwangerschap nog niet, maar ook niet aan het begin de eerste vier maanden. Het begon pas daarna.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71642574
Dacht ik gister overdag dat het beter ging met drinken, geen gemekker of iets, was het vanaf een uur of 5 weer prijs. Van 5 tot 10 is hij helemaal overstuur geweest, 5 minuten per borst redde we niet eens, na een minuut zette hij het al op het krijsen. Uiteindelijk is hij bij papa in slaap gevallen en heeft hij om half 12 nog iets gedronken en ging het vannacht weer wat beter. Ik ben benieuwd wat vandaag ons brengt.

Hij is vandaag 4 weken en eigenlijk wilde ik nu beginnen met wat af te kolven. Nu twijfel ik alleen of ik het nu juist wel of niet kan doen omdat de productie laag lijkt, wat denken jullie?
pi_71642915
Om die productie zou ik het juist niet laten, want kolven heeft als 'bijwerking' dat het de productie ook opkrikt. het is niet zo dat je een borst leeghaalt en dat er dan niks meer inzit voor je kind. Op het moment dat er een toeschietreflex is, wordt er alweer nieuwe melk gemaakt.

De vraag is meer: zie het zitten? Ben je er rustig en uitgerust genoeg voor?
Variety is the spice of life
pi_71642977
ik zie nu juist op tegen iedere voeding omdat ik bang ben dat het weer een krijs moment wordt, dus wat dat betreft zie ik het wel zitten, dan kan ik het tenminste even op mijn vriend afschuiven.

Misschien dat ik straks dan maar eens ga kijken voor een huurkolf om te kijken hoe het gaat.
pi_71644485
Maar raakt hij in het algemeen steeds overstuur of alleen als je de borst wil geven?
Mhhm, ik heb even terug gelezen. Huilt hij ook als hij moet liggen in het algemeen/.

Zijn zijn oortjes nagekeken? Soms heeft een baby wel eens last van de oortjes zonder dat je het verder ziet of weet, juist bij liggen (en borstdrinken) kan het dan erg zeer doen vanwege de druk.

Of toch spruw, maar dat zal de ha moeten bepalen.

Groeit hij verder goed?
Variety is the spice of life
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:05:14 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71646006
Verder, finn reageert op jouw onrust.
mss is het een idee om iets van muziek of iets anders rustgevends voor jou zachtjes op de achtergrond aan te zetten. of een hele stomme serie die je al 1000x gezien hebt. zodra hij goed is aangekoppeld, niet meer naar denken en de seconden tellen tot hij gaat muiten, lekkermuziekje luisteren / blik op oneindig.
wellich dat dat ook helpt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71646568
Overstuur is hij echt pas na een minuut of 5 drinken. En dan toevallig nu is hij even bezig.
Ik kijk het nog even aan en anders maak ik morgen een afspraak bij de huisarts

Het voeden probeer ik inderdaad op een zo rustig mogelijke plek te doen Davinia en ik probeer inderdaad ook rustig te blijven.
pi_71649054
Nijna, wat fijn dat het zo goed gaat
Ik had eerder van je begrepen dat je het toch best jammer vond dat het de vorige keer niet gelukt was allemaal, maar dit klinkt veelbelovend! En dat in een keer goed aanhappen leert ze mettertijd wel. Je kan haar ook helpen zoals ik bij Devin weleens deed. Soms leek hij gewoon vergeten te zijn hoe het het moest. Dan stopte ik mijn pink even in zijn mond als trigger en gelijk daarna de borst. Werkte als een tiet

FTA, niet wanhopen hoor! Hopelijk snel betere tijden
En verder weet ik het niet zo goed meer, sorry
.... met gevoel voor drama....
pi_71653893
50 gram gegroeid sinds gisteren! En het happen gaat alweer beter! Ik vind haar zo stoer
pi_71661749
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:25 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Overstuur is hij echt pas na een minuut of 5 drinken. En dan toevallig nu is hij even bezig.
Ik kijk het nog even aan en anders maak ik morgen een afspraak bij de huisarts

Het voeden probeer ik inderdaad op een zo rustig mogelijke plek te doen Davinia en ik probeer inderdaad ook rustig te blijven.
Flower Ti-amo. Zoals jij het omschrijdt zou het overstuur raken misschien kunnen komen omdat na een paar minuten drinken de darmpjes beginnen te werken. Het zou ook kunnen komen doordat Finn lucht ingeslikt heeft en dat hem plaagt. Wat wij deden en dat hielp weleens was infacol geven voor de voeding en een warme kruik (cosi-bag) op de buik. Ergens had ik gelezen, dat het masseren van de voetzolen de darmpjes in gang zet. Soms had ik het idee dat dat ook hiel als ik dat tijdens het voeden deed. Ik kan heel goed begrijpen wat jij voelt Flower Ti-amo. Ik kad dezelde problemen vooral denk ik door Jairs krampjes. Een keertje was het heel erg toen huilde Jair zo dat het drinken niet wilde lukken en ik huilde ook omdat hij niet dronk/ kon drinken. Wij hebben toen ook maar een flesje gedaan zodat hij toch wat binnen zou krijgen en dat ging er wel in.

Heel veel sterkte!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71662657
Zijn er meer kindjes die beginnen met 5 minuten drinken en dan aan de andere kant een lange ruk maken...? Ik leg Iris aan en dan drinkt ze vrij gretig 5 minuten om vervolgens in slaap te vallen en los te laten. Dan ga ik haar verschonen in de hoop dat ze weer wakker wordt (lukt ook niet altijd) en doen we de andere kant en soms gaat ze daar dan dus wel een kwartier door...
Klinkt beetje omgekeerd dan wat ik altijd lees van de tweede borst als toetje, Iris lijkt te beginnen met het toetje. En soms wil ze gewoon echt niet meer na 5 minuten, om zich vervolgens een uur later wel weer te melden.

Ik vind het nog een beetje verwarrend even, maar dat komt goed toch?
Want verder gaat het wel gewoon ok .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:20:46 #272
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71662954
Iris
Wat klink je heerlijk relaxed Nijn! <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71665459
Nijna, misschien is ze wel een hele snelle drinker en geniet ze gewoon extra van haar toetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71665825
Nijna, fijn dat Iris het zo goed doet!
En je mag haar gerust blijven volgen, zeker als ze mooi bijkomt!
(het is trouwens erg warm de laatste dagen, niet makkelijk voor baby'tjes. Mama's lijf is dan ook nog eens zo warm. Maar vaker drinken kan zeker geen kwaad- als ze niet de hele dag om het uur wil drinken natuurlijk)
pi_71673280
Jair heeft net na het drinken in drie/ vier grote golven heel veel teruggegeven. Het leek wel alsof alles er weer uit is gekomen. Ik ben best geschrokken, want dat deed hij anders nooit. Vroeger gaf hij wel eens een golfje terug maar volgens ons altijd binnen het normale wat een baby wel eens teruggeeft na een voeding. Aan de andere kant is hij heel vrolijk, hij lijkt nu geen honger te hebben en maakt ook niet de indruk ziek te zijn of zo. Misschien had hij wel te haastig gedronken of zich verslikt en leek het alsof alles er weer uitkwam hoewel dat niet zo was. Ik denk, dat ik in ieder geval voor de zekerheid niet over een uur ga kolven zoals ik normaal doe. Want wat doe je dan als hij direct na het kolven honger heeft. Ik vraag me af of ik hem dan genoeg zou kunnen geven uit de borst? Natuurlijk zou ik hem ook het afgekolfde kunnen geven maar dat even terzijde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')