ZALTBOMMEL - De beide eersteklassers uit de Bommelerwaard gingen pijnlijk onderuit. Nivo Sparta kwam tegen Nieuw Lekkerland niet meer over een snel opgelopen achterstand heen en verloor met 0-3.
Roda Boys/Bommelerwaard was bij Rijsoord lang de bovenliggende partij, maar ging door een misstrap van doelman Jacky de Bol het schip in en verloor met 3-1. Voorafgaand aan de wedstrijd was het feest op het Euro Sportpark. De contracten met de twee nieuwe hoofdsponsors werden bekrachtigd met een handtekening. Twee minuten na de aftrap was de feestvreugde al een eind voorbij. De gasten kwamen goed door over de zijkant en Raymond Slagboom kon zomaar de 0-1 binnentikken. "Ik vind dat wij het wel goed oppikten. Goed druk gezet op de tegenstander, maar te vaak ook voor de lange bal gekozen", analyseerde trainer Gerrie Schaap.
Patrick Janse had net voor rust een beste kans om Nivo Sparta naast de Nieuw-Lekkerlanders te schieten. Nivo Sparta werd gaandeweg te onrustig. Na de 0-2 van Samir Acharrat werd het er niet beter op. "Iedereen liep uit zijn positie en dan vraag je om problemen, die kregen wij uiteindelijk ook." Met nog een halfuur te gaan besliste Ruud Ouweneel het duel met een geweldige pegel in de kruising. Schaap: "Dit elftal is er nog niet. Er zal geknokt moeten worden voor elke graspol. Het is nu niet meer vriendschappelijk, het gaat om de knikkers. Ik wil meer strijd en raffinement zien."
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !