Tsja, je kan het wel of niet accepteren. Beiden hebben zo hun gevolgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
In het basisonderwijs komen autisten er ook niet al te best van af. Ik lees net dat onder de kinderen die vrijgesteld zijn van de leerplicht, er relatief veel met autisme zijn. Dat verbaast me niet, gezien het belang van sociale vaardigheden en het functioneren in een grotere groep. Ik mocht al blij zijn dat ik toch naar groep 3 mocht.
Met autisme kun je gemakkelijk tussen wal en schip vallen: zeker als je een vrijwel normale intelligentie hebt. Mensen met autisme begrijpen vaak de wereld om zich heen niet. Het raakt mij toch wel dat ‘mijn’ groep vaak de boot mist, maar aan de andere kant vind ik het ook niet gemakkelijk om de autistische leefwereld te begrijpen. Het vergt veel, veel geduld.
Voor mijn werk moet ik mijn sterke en zwakke kanten uitgebreid formuleren. Maar, ga daar maar eens aan als je je autisme moeilijk kan accepteren.
Dan heb je de keuze al gemaakt toch? Jij wil jezelf als NT-er zien en doet wat daar voor nodig is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:53 schreef sempron2400 het volgende:
Non-NT zijn ervaar ik een beetje als een soort scheiding. Dat vind ik moeilijk aan autisme.
Ik wil mezelf veranderen, en ben daar volop mee bezig. Op mijn werk houden ze rekening met autisme, dat vind ik heel positief. Toch slaag ik er vrij goed in om als een NT-er te functioneren. Enkele aanpassingen die nodig worden geacht voor mensen met autisme, hebben ze al losgelaten
Ik ben wel geneigd om de lat hoog te leggen qua werkpakket.
Dat laatste klinkt bekend te veel willenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:53 schreef sempron2400 het volgende:
Non-NT zijn ervaar ik een beetje als een soort scheiding. Dat vind ik moeilijk aan autisme.
Ik wil mezelf veranderen, en ben daar volop mee bezig. Op mijn werk houden ze rekening met autisme, dat vind ik heel positief. Toch slaag ik er vrij goed in om als een NT-er te functioneren. Enkele aanpassingen die nodig worden geacht voor mensen met autisme, hebben ze al losgelaten
Ik ben wel geneigd om de lat hoog te leggen qua werkpakket.
Het belangrijkste is acceptatie, zowel jezelf accepteren als anderen. Hierbij geldt wel dat anderen dat ook moeten doen, en daar gaat het vaak mis.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
In het basisonderwijs komen autisten er ook niet al te best van af. Ik lees net dat onder de kinderen die vrijgesteld zijn van de leerplicht, er relatief veel met autisme zijn. Dat verbaast me niet, gezien het belang van sociale vaardigheden en het functioneren in een grotere groep. Ik mocht al blij zijn dat ik toch naar groep 3 mocht.
Met autisme kun je gemakkelijk tussen wal en schip vallen: zeker als je een vrijwel normale intelligentie hebt. Mensen met autisme begrijpen vaak de wereld om zich heen niet. Het raakt mij toch wel dat ‘mijn’ groep vaak de boot mist, maar aan de andere kant vind ik het ook niet gemakkelijk om de autistische leefwereld te begrijpen. Het vergt veel, veel geduld.
Voor mijn werk moet ik mijn sterke en zwakke kanten uitgebreid formuleren. Maar, ga daar maar eens aan als je je autisme moeilijk kan accepteren.
Geen idee.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:37 schreef sempron2400 het volgende:
Waarom denken mensen met autisme toch als ze willen afspreken, dat je op heel korte termijn tijd hebt?
Ik denk dat dat het is. En toen ik met een latere datum over de brug kwam, dacht meneer dat ik mijn niet-autistische vrienden voorrang gaf...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geen idee.
Omdat ze denken dat je geen leven hebt en daarom altijd tijd hebt.
Waarschijnlijk herken jij dit ook wel een beetje bij jezelf. Ik herken dit gedrag tot op een zekere hoogte wel bij mijzelf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het is. En toen ik met een latere datum over de brug kwam, dacht meneer dat ik mijn niet-autistische vrienden voorrang gaf...
Ik herken het in ieder geval wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarschijnlijk herken jij dit ook wel een beetje bij jezelf. Ik herken dit gedrag tot op een zekere hoogte wel bij mijzelf.
Zo denk ik niet. Althans niet zo ver. Maar als iets niet gaat op de manier dat ik het bedacht heb vind ik dat wel vervelend. Maar gelukkig kan ik dat steeds beter relativeren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik herken het in ieder geval wel.
Als je daar iets aan hebt dan tenminste![]()
Mijn verstand is de hele dag bezig, constant aan het denken, dromen, combineren, proberen, etc. Als ik dan iets wil, is de kans dat er op allerlei manieren al over is nagedacht bijzonder groot; veel mensen gaan pas denken als ze iets willen. Bij is het dan: ik heb er al over nagedacht, ik wil het, dus ik wil het nu, direct, geen uitstel, ook geen seconde. En da's lastig, erg lastig.
Het is dan ook al stukken verbeterd, maar het vergt constante aandacht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zo denk ik niet. Althans niet zo ver. Maar als iets niet gaat op de manier dat ik het bedacht heb vind ik dat wel vervelend. Maar gelukkig kan ik dat steeds beter relativeren.
Inderdaadquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is dan ook al stukken verbeterd, maar het vergt constante aandacht.
quote:
Hahahaquote:
Auw, herkenbaarquote:
Correct, maar er is nergens vermeld dat het een standaard kamer met 4 hoeken betreftquote:
Hahahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:57 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Jeroom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:57 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Jeroom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel vreemd. Bij mij kwam het pas naar boven toen ik een jaar of 11 was. Daarvoor ging het eigenlijk prima. Er was zelfs sprake van dat ik een jaartje mocht over slaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef sempron2400 het volgende:
Vroeger had ik dat heel erg. Mijn hersenen waren constant bezig. Nooit rust.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik herken het in ieder geval wel.
Als je daar iets aan hebt dan tenminste![]()
Mijn verstand is de hele dag bezig, constant aan het denken, dromen, combineren, proberen, etc. Als ik dan iets wil, is de kans dat er op allerlei manieren al over is nagedacht bijzonder groot; veel mensen gaan pas denken als ze iets willen. Bij is het dan: ik heb er al over nagedacht, ik wil het, dus ik wil het nu, direct, geen uitstel, ook geen seconde. En da's lastig, erg lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |