Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:59 schreef sempron2400 het volgende:
Het aanspreken van een vrouw is ook zeer moeilijk door autisme, omdat het sociaal zo onvoorspelbaar is en er een zekere spontaniteit wordt verwacht. Bovendien zijn we door onbegrip voor autisme van nature van onzekerder (in het algemeen). Je weg in de liefde vinden lijkt me nog veel moeilijker dan het vinden van werk. Nee helaas, moeilijk zullen wij het hebben op velerlei fronten.
Ja dat klopt wel inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2009 17:26 schreef Re het volgende:
je interactie viel erg mee hoor, beetje verlegen maar ging toch prima?
Dit klinkt als een praktijkvoorbeeld van autisme. Het weten en ervaren dat je er moeite mee hebt. Het ergste is nog dat er niet veel aan te doen valt: van autisme houd je je hele leven last.quote:Op zondag 6 september 2009 17:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel inderdaad.![]()
Alleen ik heb het gevoel dat het zo oppervlakkig is en dat ik hele stuk mis enzo. En dat ik mijzelf te veel aan andere spiegel die wel makkelijk contact maken. Dat wil ik ook maar mij lukt dat niet.
Dit dus.quote:Op zondag 6 september 2009 17:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel inderdaad.![]()
Alleen ik heb het gevoel dat het zo oppervlakkig is en dat ik hele stuk mis enzo. En dat ik mijzelf te veel aan andere spiegel die wel makkelijk contact maken. Dat wil ik ook maar mij lukt dat niet.
Dat ben ik niet met jou eens dat iemand met een verstandelijke beperking beter af is. Die lopen op het gebied van intelligentie tegen dezelfde problemen aan als wij(autisten) op sociaal gebied.quote:Op zondag 6 september 2009 18:05 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dit klinkt als een praktijkvoorbeeld van autisme. Het weten en ervaren dat je er moeite mee hebt. Het ergste is nog dat er niet veel aan te doen valt: van autisme houd je je hele leven last.
Iemand die een verstandelijke beperking heeft is op dat gebied beter af: die komt er niet op al die analyses te maken, heeft ook geen last van perfectionisme. Die mensen worden waarschijnlijk niet zo vaak geconfronteerd met zichzelf; zijn beter geaccepteerd in de maatschappij.
Autisme komt 9 van de 10 keer gewoon neer op net de boot missen.
Of het een waardeloos gesprek is dat valt meestal wel mee. Gelukkigquote:Op zondag 6 september 2009 18:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit dus.
Dan sta je daar, probeer je met alle macht een gesprek te voeren met iemand die met je wil praten en ondertussen denk je: wat is dit een waardeloos gesprek, wat doe ik hier. Terwijl je wel zo graag wil praten.
Heb je een basisnetwerk of ben je lid van een vereniging? Dat kan een voordeel zijn als je nieuwe contacten of activiteiten wil opdoen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Of het een waardeloos gesprek is dat valt meestal wel mee. Gelukkig![]()
Het is alleen dat ik voel dat andere wel makkelijk vriendschappen en contact sluiten en ik niet.
Nee niet echt. Een sporten ofzo doe ik ook niet. Misschien moet ik een sport oppakken.quote:Op zondag 6 september 2009 19:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Heb je een basisnetwerk of ben je lid van een vereniging? Dat kan een voordeel zijn als je nieuwe contacten of activiteiten wil opdoen.
Dat vind ik wel sneu. Een kennis van mij (ook auti) heeft ook geen vrienden, en dat maakt echt wel minder gelukkig. Daar komt misschien nog bij dat er (vrijwel) niemand in je omgeving is die je begrijpt.quote:Op zondag 6 september 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee niet echt. Een sporten ofzo doe ik ook niet. Misschien moet ik een sport oppakken.
Hier op FOK! probeer ik wel iets op te bouwen.Maar dat lukt nog niet echt.
Ik heb opzich wel vrienden alleen het contact loopt niet altijd even makkelijk. Onder andere door mijn PDD. Dus zo erg is het nu ook weer niet. Alleen zou ik willen dat ik iets meer vrienden en contact had.quote:Op zondag 6 september 2009 19:40 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel sneu. Een kennis van mij (ook auti) heeft ook geen vrienden, en dat maakt echt wel minder gelukkig. Daar komt misschien nog bij dat er (vrijwel) niemand in je omgeving is die je begrijpt.
Hoewel sport informele contacten betekent, heb je wel het voordeel van een gedeelde hobby. Ik zit zelf op hardlopen en ik doe in clubverband aan denksport, schaken. Dat laatste is maatschappelijke participatie zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen, voor mij ideaalquote:Op zondag 6 september 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee niet echt. Een sporten ofzo doe ik ook niet. Misschien moet ik een sport oppakken.
Hier op FOK! probeer ik wel iets op te bouwen.Maar dat lukt nog niet echt.
dat dus.quote:Op zondag 6 september 2009 18:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit dus.
Dan sta je daar, probeer je met alle macht een gesprek te voeren met iemand die met je wil praten en ondertussen denk je: wat is dit een waardeloos gesprek, wat doe ik hier. Terwijl je wel zo graag wil praten.
Welke sport geschikt voor mij is en ik leuk vind dat moet ik nog over nadenken.quote:Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Hoewel sport informele contacten betekent, heb je wel het voordeel van een gedeelde hobby. Ik zit zelf op hardlopen en ik doe in clubverband aan denksport, schaken. Dat laatste is maatschappelijke participatie zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen, voor mij ideaal
Heb je trouwens weleens gedacht aan een autismesoos?
Vertelquote:
Sorry maar ik snap er niks van. Leg eens uit.quote:Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, met alle buren: ze zien niks aan mij en ik kost de maatschappij geld
Zie pm.quote:Op zondag 6 september 2009 21:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap er niks van. Leg eens uit.
BOX vol. Dus als je even wat ruimte voor mij maakt stuur ik je een antwoordquote:
Ow sorry. Ga ik meteen doenquote:Op zondag 6 september 2009 21:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
BOX vol. Dus als je even wat ruimte voor mij maakt stuur ik je een antwoord
Zo je hebt PMquote:
Succesquote:Op zondag 6 september 2009 22:12 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben verliefd![]()
En ik ben deze keer ook daadwerkelijk bezig om een date te regelen in plaats van niks te doen/durven![]()
Da's ook de eerste keer dat me dat nuchter gebeurt
quote:Op zondag 6 september 2009 22:12 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben verliefd![]()
En ik ben deze keer ook daadwerkelijk bezig om een date te regelen in plaats van niks te doen/durven![]()
Da's ook de eerste keer dat me dat nuchter gebeurt
Verschillende steden: Leiden, Gouda, Rotterdam, Utrecht maar ook buiten de Randstad.quote:Op zondag 6 september 2009 21:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welke sport geschikt voor mij is en ik leuk vind dat moet ik nog over nadenken.
Waar is die eigenlijk?
Rotterdam is voor mij het dichts in de buurt. Waar kan ik vinden waar en wanneer dat is?quote:Op zondag 6 september 2009 22:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Verschillende steden: Leiden, Gouda, Rotterdam, Utrecht maar ook buiten de Randstad.
Rotterdamse Autisten Soosquote:Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Rotterdam is voor mij het dichts in de buurt. Waar kan ik vinden waar en wanneer dat is?
Lijkt me op zich ook wel interessant om gewoon eens te kijken hoe je als ASS'er nou overkomt op je omgeving.quote:Op zondag 6 september 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Rotterdamse Autisten Soos
Iedere twee weken is er een soosavond, altijd op een vrijdag. Voordeel is dat je in een veilige omgeving contact maakt (iedereen heeft ASS).
Dat hangt wel af van welke omgeving. In een reguliere omgeving zal het vast anders uitpakken dan in de ‘auti-wereld’. Maar mij lijkt het interessant wat de verschillen tussen de twee werelden zijn. Ik overweeg om eind september naar een soos te gaan om hier een indruk van de krijgen.quote:Op maandag 7 september 2009 08:50 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Lijkt me op zich ook wel interessant om gewoon eens te kijken hoe je als ASS'er nou overkomt op je omgeving.
Maar ik wacht nog steeds mijn diagnose af uiteraard.
In dit geval ben ik juist benieuwd hoe andere ASS'ers overkomen op mij, en hoeverre ik mezelf daar in kan herkennen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat hangt wel af van welke omgeving. In een reguliere omgeving zal het vast anders uitpakken dan in de ‘auti-wereld’. Maar mij lijkt het interessant wat de verschillen tussen de twee werelden zijn. Ik overweeg om eind september naar een soos te gaan om hier een indruk van de krijgen.
Om te kijken hoe je overkomt op je omgeving, lijkt een reguliere omgeving mij het meest representatief.
Misschien dat ik een keer ga naar zo'n avond.quote:Op zondag 6 september 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Rotterdamse Autisten Soos
Iedere twee weken is er een soosavond, altijd op een vrijdag. Voordeel is dat je in een veilige omgeving contact maakt (iedereen heeft ASS).
Dat lijkt mij ook interresant aangezien ik nog weinig mensen met ASS ken en heb meegemaakt IRL.quote:Op maandag 7 september 2009 14:43 schreef Thrackan het volgende:
[..]
In dit geval ben ik juist benieuwd hoe andere ASS'ers overkomen op mij, en hoeverre ik mezelf daar in kan herkennen.
Dat laatste lijkt me wel enigszins confronterend. In de trant van: ‘Hey, zo ben ik ook.’ Geheel anders ligt het waarschijnlijk als je je aandoening geaccepteerd hebt. Dan vind je herkenning, en wellicht ook erkenning.quote:Op maandag 7 september 2009 14:43 schreef Thrackan het volgende:
[..]
In dit geval ben ik juist benieuwd hoe andere ASS'ers overkomen op mij, en hoeverre ik mezelf daar in kan herkennen.
Ook hoi op deze online-soosquote:
Ik denk dat ik de 25ste naar die soos ga. Het is wel een interresant onderwerp.quote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me wel enigszins confronterend. In de trant van: ‘Hey, zo ben ik ook.’ Geheel anders ligt het waarschijnlijk als je je aandoening geaccepteerd hebt. Dan vind je herkenning, en wellicht ook erkenning.
25 september is het thema in de Rotterdamse soos: omgaan met autisme. De spijker op zijn kop! Lijkt me wel interessant als afwisseling op de NT-wereld waarin wij leven, en ook om een beter beeld te krijgen van mensen met autisme.
Het leven is hard, voorwaar.....quote:Op maandag 7 september 2009 21:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ook hallo!
Geniet van de avond, voor je weet moeten we weer aan de bak.
Je leeft om te werken dus niet zeurenquote:Op maandag 7 september 2009 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het leven is hard, voorwaar.....
Calvinistquote:Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je leeft om te werken dus niet zeuren
Dan woon ik in het goede landquote:
Waar naar toe? Dan ga ik met je mee.quote:
Daar waar de regenboog ophoudt....quote:Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar naar toe? Dan ga ik met je mee.
quote:Op maandag 7 september 2009 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar waar de regenboog ophoudt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |