abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72425260
Het aanspreken van een vrouw is ook zeer moeilijk door autisme, omdat het sociaal zo onvoorspelbaar is en er een zekere spontaniteit wordt verwacht. Bovendien zijn we door onbegrip voor autisme van nature van onzekerder (in het algemeen). Je weg in de liefde vinden lijkt me nog veel moeilijker dan het vinden van werk. Nee helaas, moeilijk zullen wij het hebben op velerlei fronten.
pi_72489515
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:59 schreef sempron2400 het volgende:
Het aanspreken van een vrouw is ook zeer moeilijk door autisme, omdat het sociaal zo onvoorspelbaar is en er een zekere spontaniteit wordt verwacht. Bovendien zijn we door onbegrip voor autisme van nature van onzekerder (in het algemeen). Je weg in de liefde vinden lijkt me nog veel moeilijker dan het vinden van werk. Nee helaas, moeilijk zullen wij het hebben op velerlei fronten.
Ja inderdaad.

Maar als ons autisten de tijd wordt gegund dan kunnen wij heel veel. Alleen die tijd wordt ons niet gegund. En afdwingen dat je die tijd krijgt is erg moeilijk. Niet iedereen snapt dat je die tijd nodig hebt. Dit geldt zo wel voor werk als op sociaal gebied.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_72490533
De muur die ik om mij heen heb gebouwd is niet meer zo hoog als de Berlijnse muur maar hij is nog niet zo hoog als de muur van Hadrianus. Maar er ergens tussen in. Mijn doel is het om mijn muur zo ver af te breken dat hij zo hoog wordt als de muur van Hadrianus. Hoe ik daar ga komen weet ik nog niet. Maar het is in ieder geval een doel waar ik naar toe wil werken.

Gisteren ben ik naar de FOK!meet geweest. Ik heb het naar mijn zin gehad. Alleen telkens als ik naar zo'n meet ga word ik met de neus op de feiten gedrukt. Dat ik moeite heb met sociale interactie. Ik wil wel maar het lukt gewoon niet. De dag er na voel ik mij dan klote. Een visuele cirkel waarin ik blijf steken. En die ik niet kan doorbreken. Ik weet dat ik mijzelf probeer te spiegelen aan andere en dat ik dit niet moet doen. Maar toch doe ik het telkens weer.
Ik zou willen dat ik tijdens die ongedwongen met iedereen die ik wil een gesprek kan voeren maar dat lukt vaak niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 6 september 2009 @ 17:26:05 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72490716
je interactie viel erg mee hoor, beetje verlegen maar ging toch prima?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72490888
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:26 schreef Re het volgende:
je interactie viel erg mee hoor, beetje verlegen maar ging toch prima?
Ja dat klopt wel inderdaad.
Alleen ik heb het gevoel dat het zo oppervlakkig is en dat ik hele stuk mis enzo. En dat ik mijzelf te veel aan andere spiegel die wel makkelijk contact maken. Dat wil ik ook maar mij lukt dat niet.
14 SHADES OF GREY
pi_72491919
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alleen ik heb het gevoel dat het zo oppervlakkig is en dat ik hele stuk mis enzo. En dat ik mijzelf te veel aan andere spiegel die wel makkelijk contact maken. Dat wil ik ook maar mij lukt dat niet.
Dit klinkt als een praktijkvoorbeeld van autisme. Het weten en ervaren dat je er moeite mee hebt. Het ergste is nog dat er niet veel aan te doen valt: van autisme houd je je hele leven last.

Iemand die een verstandelijke beperking heeft is op dat gebied beter af: die komt er niet op al die analyses te maken, heeft ook geen last van perfectionisme. Die mensen worden waarschijnlijk niet zo vaak geconfronteerd met zichzelf; zijn beter geaccepteerd in de maatschappij.

Autisme komt 9 van de 10 keer gewoon neer op net de boot missen.
  zondag 6 september 2009 @ 18:13:13 #257
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72492166
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dit dus.
Dan sta je daar, probeer je met alle macht een gesprek te voeren met iemand die met je wil praten en ondertussen denk je: wat is dit een waardeloos gesprek, wat doe ik hier. Terwijl je wel zo graag wil praten.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72492483
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:05 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dit klinkt als een praktijkvoorbeeld van autisme. Het weten en ervaren dat je er moeite mee hebt. Het ergste is nog dat er niet veel aan te doen valt: van autisme houd je je hele leven last.

Iemand die een verstandelijke beperking heeft is op dat gebied beter af: die komt er niet op al die analyses te maken, heeft ook geen last van perfectionisme. Die mensen worden waarschijnlijk niet zo vaak geconfronteerd met zichzelf; zijn beter geaccepteerd in de maatschappij.

Autisme komt 9 van de 10 keer gewoon neer op net de boot missen.
Dat ben ik niet met jou eens dat iemand met een verstandelijke beperking beter af is. Die lopen op het gebied van intelligentie tegen dezelfde problemen aan als wij(autisten) op sociaal gebied.
Mensen met een verstandelijk beperkingen kunnen op sociaal gebied best mee komen en zullen daar ook meestal geen problemen ondervinden.
Ik spreek uit ervaring want mijn ex heeft een verstandelijke beperking en die kom op sociaal gebied tot op een zekere hoogte prima meekomen. Alleen op het gebied van intelligentie kon zij niet meekomen. En daar werd zij dagenlijks mee geconfroteerd in haar werk en het dagenlijks leven.

Er zijn wel dingen die je kan leren om sociaal contact te verbeteren en makkelijker te laten verlopen.
14 SHADES OF GREY
pi_72492543
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:13 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit dus.
Dan sta je daar, probeer je met alle macht een gesprek te voeren met iemand die met je wil praten en ondertussen denk je: wat is dit een waardeloos gesprek, wat doe ik hier. Terwijl je wel zo graag wil praten.
Of het een waardeloos gesprek is dat valt meestal wel mee. Gelukkig
Het is alleen dat ik voel dat andere wel makkelijk vriendschappen en contact sluiten en ik niet.
14 SHADES OF GREY
pi_72494494
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of het een waardeloos gesprek is dat valt meestal wel mee. Gelukkig
Het is alleen dat ik voel dat andere wel makkelijk vriendschappen en contact sluiten en ik niet.
Heb je een basisnetwerk of ben je lid van een vereniging? Dat kan een voordeel zijn als je nieuwe contacten of activiteiten wil opdoen.
pi_72494644
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:22 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Heb je een basisnetwerk of ben je lid van een vereniging? Dat kan een voordeel zijn als je nieuwe contacten of activiteiten wil opdoen.
Nee niet echt. Een sporten ofzo doe ik ook niet. Misschien moet ik een sport oppakken.
Hier op FOK! probeer ik wel iets op te bouwen. Maar dat lukt nog niet echt.
14 SHADES OF GREY
pi_72495259
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee niet echt. Een sporten ofzo doe ik ook niet. Misschien moet ik een sport oppakken.
Dat vind ik wel sneu. Een kennis van mij (ook auti) heeft ook geen vrienden, en dat maakt echt wel minder gelukkig. Daar komt misschien nog bij dat er (vrijwel) niemand in je omgeving is die je begrijpt.
pi_72495567
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:40 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel sneu. Een kennis van mij (ook auti) heeft ook geen vrienden, en dat maakt echt wel minder gelukkig. Daar komt misschien nog bij dat er (vrijwel) niemand in je omgeving is die je begrijpt.
Ik heb opzich wel vrienden alleen het contact loopt niet altijd even makkelijk. Onder andere door mijn PDD. Dus zo erg is het nu ook weer niet. Alleen zou ik willen dat ik iets meer vrienden en contact had.

Vrijdag was ik nog bij een vriendin op visite. Op zich best gezellig. Alleen erg vermoeiend doordat er nog 7 andere waren naast die vriendin. Eigenlijk had ik willen praten over van alles en nog wat. Maar dat ging niet echt.
Zij is een ex-collega zij vroeg of ik terug kwam en daar weer ging werken. Zij weet donders goed hoe ik daar over denk. Het antwoord is nee en zou ik nee blijven. Maar toch begint ze er weer over.
14 SHADES OF GREY
pi_72497332
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoewel sport informele contacten betekent, heb je wel het voordeel van een gedeelde hobby. Ik zit zelf op hardlopen en ik doe in clubverband aan denksport, schaken. Dat laatste is maatschappelijke participatie zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen, voor mij ideaal

Heb je trouwens weleens gedacht aan een autismesoos?
pi_72498369
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:13 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit dus.
dat dus.
wel raar, op andere momenten gaat t echt perfect ofzo.
ja, als mensen je de tijd geven inderdaad

zie het zo: het autisme is een deel van je, je moet het accepteren, en dan kan je veel meer! als je het de schuld geeft belemmert het je.

arg, heb ik ook met de liefde, als je dan een relatie heb, dan sta je zo als in de reclame "jaa, en nou?"

altijd handig autistending: oefenen, oefenen, oefenen
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_72499114
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Hoewel sport informele contacten betekent, heb je wel het voordeel van een gedeelde hobby. Ik zit zelf op hardlopen en ik doe in clubverband aan denksport, schaken. Dat laatste is maatschappelijke participatie zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen, voor mij ideaal

Heb je trouwens weleens gedacht aan een autismesoos?
Welke sport geschikt voor mij is en ik leuk vind dat moet ik nog over nadenken.

Waar is die eigenlijk?
14 SHADES OF GREY
pi_72499996
Mijn buren
pi_72500062
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn buren
Vertel
14 SHADES OF GREY
pi_72500337
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vertel
Ach, met alle buren: ze zien niks aan mij en ik kost de maatschappij geld

pi_72500527
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach, met alle buren: ze zien niks aan mij en ik kost de maatschappij geld

Sorry maar ik snap er niks van. Leg eens uit.
14 SHADES OF GREY
pi_72500581
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Sorry maar ik snap er niks van. Leg eens uit.
Zie pm.
pi_72501084
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zie pm.
BOX vol. Dus als je even wat ruimte voor mij maakt stuur ik je een antwoord
14 SHADES OF GREY
pi_72501111
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

BOX vol. Dus als je even wat ruimte voor mij maakt stuur ik je een antwoord
Ow sorry. Ga ik meteen doen
pi_72501964
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow sorry. Ga ik meteen doen
Zo je hebt PM
14 SHADES OF GREY
  zondag 6 september 2009 @ 22:12:37 #275
104367 Thrackan
new and improved
pi_72502097
Ik ben verliefd

En ik ben deze keer ook daadwerkelijk bezig om een date te regelen in plaats van niks te doen/durven

Da's ook de eerste keer dat me dat nuchter gebeurt
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_72502149
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:12 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben verliefd

En ik ben deze keer ook daadwerkelijk bezig om een date te regelen in plaats van niks te doen/durven

Succes
Ik hoop dat er iets leuks uit voortkomt
14 SHADES OF GREY
pi_72502161
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zo je hebt PM
Dank
pi_72502212
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:12 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben verliefd

Children of the night. What music they make.
pi_72502304
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Welke sport geschikt voor mij is en ik leuk vind dat moet ik nog over nadenken.

Waar is die eigenlijk?
Verschillende steden: Leiden, Gouda, Rotterdam, Utrecht maar ook buiten de Randstad.
pi_72502400
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Verschillende steden: Leiden, Gouda, Rotterdam, Utrecht maar ook buiten de Randstad.
Rotterdam is voor mij het dichts in de buurt. Waar kan ik vinden waar en wanneer dat is?
14 SHADES OF GREY
pi_72502529
Ik poker liever, da's ook een denksport en je verdient er nog geld mee ook
Children of the night. What music they make.
pi_72502772
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Rotterdam is voor mij het dichts in de buurt. Waar kan ik vinden waar en wanneer dat is?
Rotterdamse Autisten Soos

Iedere twee weken is er een soosavond, altijd op een vrijdag. Voordeel is dat je in een veilige omgeving contact maakt (iedereen heeft ASS).
  maandag 7 september 2009 @ 08:50:11 #283
104367 Thrackan
new and improved
pi_72511163
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Iedere twee weken is er een soosavond, altijd op een vrijdag. Voordeel is dat je in een veilige omgeving contact maakt (iedereen heeft ASS).
Lijkt me op zich ook wel interessant om gewoon eens te kijken hoe je als ASS'er nou overkomt op je omgeving.
Maar ik wacht nog steeds mijn diagnose af uiteraard.
pi_72517044
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:50 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Lijkt me op zich ook wel interessant om gewoon eens te kijken hoe je als ASS'er nou overkomt op je omgeving.
Maar ik wacht nog steeds mijn diagnose af uiteraard.
Dat hangt wel af van welke omgeving. In een reguliere omgeving zal het vast anders uitpakken dan in de ‘auti-wereld’. Maar mij lijkt het interessant wat de verschillen tussen de twee werelden zijn. Ik overweeg om eind september naar een soos te gaan om hier een indruk van de krijgen.

Om te kijken hoe je overkomt op je omgeving, lijkt een reguliere omgeving mij het meest representatief.
  maandag 7 september 2009 @ 14:43:30 #285
104367 Thrackan
new and improved
pi_72518933
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat hangt wel af van welke omgeving. In een reguliere omgeving zal het vast anders uitpakken dan in de ‘auti-wereld’. Maar mij lijkt het interessant wat de verschillen tussen de twee werelden zijn. Ik overweeg om eind september naar een soos te gaan om hier een indruk van de krijgen.

Om te kijken hoe je overkomt op je omgeving, lijkt een reguliere omgeving mij het meest representatief.
In dit geval ben ik juist benieuwd hoe andere ASS'ers overkomen op mij, en hoeverre ik mezelf daar in kan herkennen.
pi_72527023
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Misschien dat ik een keer ga naar zo'n avond.
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:43 schreef Thrackan het volgende:

[..]

In dit geval ben ik juist benieuwd hoe andere ASS'ers overkomen op mij, en hoeverre ik mezelf daar in kan herkennen.
Dat lijkt mij ook interresant aangezien ik nog weinig mensen met ASS ken en heb meegemaakt IRL.
14 SHADES OF GREY
pi_72529746
Goede avond mensjes.
pi_72531619
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:43 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me wel enigszins confronterend. In de trant van: ‘Hey, zo ben ik ook.’ Geheel anders ligt het waarschijnlijk als je je aandoening geaccepteerd hebt. Dan vind je herkenning, en wellicht ook erkenning.

25 september is het thema in de Rotterdamse soos: omgaan met autisme. De spijker op zijn kop! Lijkt me wel interessant als afwisseling op de NT-wereld waarin wij leven, en ook om een beter beeld te krijgen van mensen met autisme.
  maandag 7 september 2009 @ 21:02:58 #289
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72531736
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Goede avond mensjes.
Ook hoi op deze online-soos
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_72531809
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ook hoi op deze online-soos
En zo is het maar net
pi_72531915
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Goede avond mensjes.
Ook hallo!
Geniet van de avond, voor je weet moeten we weer aan de bak.
pi_72531949
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me wel enigszins confronterend. In de trant van: ‘Hey, zo ben ik ook.’ Geheel anders ligt het waarschijnlijk als je je aandoening geaccepteerd hebt. Dan vind je herkenning, en wellicht ook erkenning.

25 september is het thema in de Rotterdamse soos: omgaan met autisme. De spijker op zijn kop! Lijkt me wel interessant als afwisseling op de NT-wereld waarin wij leven, en ook om een beter beeld te krijgen van mensen met autisme.
Ik denk dat ik de 25ste naar die soos ga. Het is wel een interresant onderwerp.
14 SHADES OF GREY
pi_72532413
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:07 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ook hallo!
Geniet van de avond, voor je weet moeten we weer aan de bak.
Het leven is hard, voorwaar.....
pi_72532468
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het leven is hard, voorwaar.....
Je leeft om te werken dus niet zeuren
14 SHADES OF GREY
pi_72532484
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je leeft om te werken dus niet zeuren
Calvinist
pi_72532521
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Calvinist
Dan woon ik in het goede land
14 SHADES OF GREY
pi_72532590
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dan woon ik in het goede land
Calvijn

Ik emigreer
pi_72532659
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Calvijn

Ik emigreer
Waar naar toe? Dan ga ik met je mee.
14 SHADES OF GREY
pi_72533100
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar naar toe? Dan ga ik met je mee.
Daar waar de regenboog ophoudt....
pi_72533120
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar waar de regenboog ophoudt....
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')