abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:34:53 #126
104367 Thrackan
new and improved
pi_71944677
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:06 schreef tijnbrein het volgende:

Jammer voor je.
Maar misschien is het wel beter zo.
Spreek je haar nog wel eens? Of heb je helemaal geen contact meer het haar?
Ik wil nog wel een keer om de tafel gaan zitten om alle spanningen en vragen nog een keer neer te leggen.
Voor de duidelijkheid, ik snap prima waarom het over is en ik kan het ook wel accepteren.
Ik zou ook best nog wel een vriendschap zien zitten, maar dan moeten wel alle mogelijke knelpunten besproken zijn, anders ga ik me heel erg ongemakkelijk voelen als ze in de buurt is. Dat ken ik nog van een vorige relatie.

Dit weekend was zij een weekendje weg en was ik toch nog druk bezig met de boel alcoholisch verwerken Maar ik denk dat we elkaar wel weer gaan spreken.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_71945187
Wat bedoelen jullie met de afkorting 'NT'?
pi_71947484
Neurotypisch, dat is: hersenen met een normale neurologische structuur. Iedereen die niet autistisch is, is NT’er. Dit is (volgens deze definitie) wat ons van de andere mensen scheidt.
pi_71951894
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:50 schreef lyolyrc het volgende:
Ja ik vind het ook een rare afkorting. Ik gebruik het iig nooit hoor.
Er gaat niets boven Groningen
pi_71955871
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:06 schreef Hanneke12345 het volgende:
Nja, ik had niet heel veel problemen ermee, hoewel ik er nooit écht tussen gepast heb, geloof ik. (Ik ben erg goed in het negeren en ontkennen) Mijn zussen zijn nooit echt geaccepteerd door hun leeftijdsgenoten. En sowieso veel groepjesvorming in onze kerk, veel achterbaks geroddel en alles.

Ik ben er inmiddels ook wel zo goed als weg.
In een groepje een groepje vormen Dat is wel erg triest.
Ga je nog naar de kerk?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_71955918
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:34 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een keer om de tafel gaan zitten om alle spanningen en vragen nog een keer neer te leggen.
Voor de duidelijkheid, ik snap prima waarom het over is en ik kan het ook wel accepteren.
Ik zou ook best nog wel een vriendschap zien zitten, maar dan moeten wel alle mogelijke knelpunten besproken zijn, anders ga ik me heel erg ongemakkelijk voelen als ze in de buurt is. Dat ken ik nog van een vorige relatie.

Dit weekend was zij een weekendje weg en was ik toch nog druk bezig met de boel alcoholisch verwerken Maar ik denk dat we elkaar wel weer gaan spreken.
Dat klinkt goed Succes verder met het verwerken van je relatie.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:50 schreef lyolyrc het volgende:
Nieuwe Testament
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_71995459
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:17 schreef tijnbrein het volgende:
Nieuwe Testament
Het is dat dit topic niet in WFL staat...

Ik heb net trouwens eens deze AQ-test ingevuld. Score: 33
Maar ik ben nooit met autisme in verband gebracht, is dit dan opvallend?
pi_71998678
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

In een groepje een groepje vormen Dat is wel erg triest.
Ga je nog naar de kerk?
Mja, niet iedereen natuurlijk, er zaten wel een paar toffe mensen bij, maar het meerendeel, mja ach. x;

Nee. Ben er nog wel lid, maar ga niet meer.
pi_72004204
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Er waren hele reeksen van mooie perioden, maar af en toe heb ik echt op mijn tenen moeten lopen. Ik was er met een jong gezin dat ik heel goed ken. Zij weten dat ik een beetje anders ben, maar niet van mijn autisme. Er waren genoeg mensen zonder autisme voor wie deze Reveilweek qua indrukken (prikkels, zouden wij zeggen) ook overweldigend was.

Alleen de groepsleiding heb ik verteld over mijn autisme. Een risico vind ik dat het woord ‘autisme’ zo veel van je persoonlijkheid verraadt. Verder voelt autisme alsof ik word gescheiden van mijn NT-medemens. Toch merk ik binnen mijn kerkgemeente dat je mag zijn wie je bent en ook open kan zijn over autisme. Ze houden er dan zelfs rekening mee.

Misschien maak ik het me soms onnodig moeilijk door het veelal niet te vertellen en te doen alsof ik NT’er ben
Ik vind het dan toch knap dat je de moed had om er toch heen te gaan. En dat je kennelijk staande kon houden. Sociaal gezien is dat toch op je tenen lopen.....

Ik vergelijk het maar met het uitlopen van een maraton op een gebroken been.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:25:57 #135
104367 Thrackan
new and improved
pi_72004947
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:02 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Opvallend? Nee. Zat mensen hebben trekjes die richting het autistisch spectrum wijzen. Er zijn daar ook een hele hoop van die zich zodanig hebben aangepast en zich dingen hebben aangeleerd dat ze er nooit echt hinder van ondervinden.

Ik scoorde zojuist een 29 overigens, en ik kan me deze test herinneren van bij PsyQ.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:42:53 #136
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72008767
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:25 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Opvallend? Nee. Zat mensen hebben trekjes die richting het autistisch spectrum wijzen. Er zijn daar ook een hele hoop van die zich zodanig hebben aangepast en zich dingen hebben aangeleerd dat ze er nooit echt hinder van ondervinden.

Ik scoorde zojuist een 29 overigens, en ik kan me deze test herinneren van bij PsyQ.
Ook 29; heb deze test in het verleden ook een keer gedaan en kwam toen lager uit. Toch meer zelfkennis opgedaan vermoed (en nog lang niet genoeg ben ik bang)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:37:58 #137
104367 Thrackan
new and improved
pi_72010321
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ook 29; heb deze test in het verleden ook een keer gedaan en kwam toen lager uit. Toch meer zelfkennis opgedaan vermoed (en nog lang niet genoeg ben ik bang)
Ik heb nog geen idee van de vorige uitslag, die krijg ik nog te horen
pi_72013773
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Een zelf vervullende belofte? Ergens is het misschien beter om niet te veel zelfkennis te hebben, en te kijken hoe het loopt. Er is een kans dat je straks 35 scoort (waar verder natuurlijk niets mis mee is).

Mensen met autisme staan er om bekend dat ze zichzelf heel sterk analyseren. Mijn autistische maatje is hier zelfs emotioneel aan onderdoor gegaan. Ik denk doordat hij vaker geconfronteerd wordt met zichzelf.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:53:58 #139
104367 Thrackan
new and improved
pi_72014034
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:44 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Een zelf vervullende belofte? Ergens is het misschien beter om niet te veel zelfkennis te hebben, en te kijken hoe het loopt. Er is een kans dat je straks 35 scoort (waar verder natuurlijk niets mis mee is).

Mensen met autisme staan er om bekend dat ze zichzelf heel sterk analyseren. Mijn autistische maatje is hier zelfs emotioneel aan onderdoor gegaan. Ik denk doordat hij vaker geconfronteerd wordt met zichzelf.
Ik ben inderdaad een enorme zelfanalist, maar ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat ik mezelf veel verder kan analyseren als ik input krijg van iemand anders. Op een gegeven moment is je eigen input gewoon op en kan je nergens meer een andere of nieuwe conclusie bij trekken.

Toen ik bij de PsyQ een aantal diepgaande gesprekken had heb ik elke keer weer een stuk info eruit kunnen pikken waarmee ik een stukje van mezelf heb kunnen analyseren Dat deed ik ook nog wel eens tot verbazing van de PsyQ medewerker zelf
Krijg je een reactie van "oh, zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken!"
pi_72017110
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:02 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gezien het onderwerp een aantal posts terug is het wel ontopic
Ik kom trouwens uit op 28

Nee, als jij geen behoefte hebt aan sociale interactie ben je niet meteeen autistisch.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:55 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Mja, niet iedereen natuurlijk, er zaten wel een paar toffe mensen bij, maar het meerendeel, mja ach. x;

Nee. Ben er nog wel lid, maar ga niet meer.
Tsja dat heb je altijd wel dat je sommige mensen niet mag enzo.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:09:16 #141
240240 Howl
Find me in the future
pi_72020901
Ik scoor altijd erg laag als ik die AQ test invul. Ik krijg scores van 12 tot 19. En toch word ik wel in verband gebracht met autisme.

Er staan nog meer leuke testjes op http://www.glennrowe.net/BaronCohen/MaleFemale.asp
Mijn scores zijn
Faces test: 24 (normaal)
SQ: 22 (normaal)
EQ: 30 (wat aan de lage kant)

Goed, het blijven online testen, dus niet erg betrouwbaar.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:47:18 #142
188877 Stupendous76
pi_72022287
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:44 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:53 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een enorme zelfanalist, maar ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat ik mezelf veel verder kan analyseren als ik input krijg van iemand anders. Op een gegeven moment is je eigen input gewoon op en kan je nergens meer een andere of nieuwe conclusie bij trekken.

Toen ik bij de PsyQ een aantal diepgaande gesprekken had heb ik elke keer weer een stuk info eruit kunnen pikken waarmee ik een stukje van mezelf heb kunnen analyseren Dat deed ik ook nog wel eens tot verbazing van de PsyQ medewerker zelf
Krijg je een reactie van "oh, zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken!"
He, dat is een herkenner die ik zelf nog niet kende. Bij mijn gesprek met MEE was die persoon er over verbaasd dat ik zo vaak en zo goed mijzelf kon analyseren. Dat dat specifiek autistisch is wist ik tot nu nog niet Maar het klopt dus wel; ook jou opmerking dat je op een gegeven moment externe analyse nodig hebt (al is het maar 1 zin) om zelf verder te komen.
Repent, Pray, Forgive
pi_72022355
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:47 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En
[..]

He, dat is een herkenner die ik zelf nog niet kende. Bij mijn gesprek met MEE was die persoon er over verbaasd dat ik zo vaak en zo goed mijzelf kon analyseren. Dat dat specifiek autistisch is wist ik tot nu nog niet Maar het klopt dus wel; ook jou opmerking dat je op een gegeven moment externe analyse nodig hebt (al is het maar 1 zin) om zelf verder te komen.
Mezelf analyseren lukt niet. Ik loop steeds vast
14 SHADES OF GREY
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:04:54 #144
188877 Stupendous76
pi_72022949
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mezelf analyseren lukt niet. Ik loop steeds vast
Maar je probeert het wel vaak? Vaker dan nt'ers?
Repent, Pray, Forgive
pi_72022995
Maar waarom analyseren mensen met autisme zichzelf toch zo veel?
Het valt me ook op hoe vaak mensen met autisme herkenning proberen te zoeken.
Zomaar wat constateringen.

Misschien dat ik toch maar eens naar de autisme soos ga. De volgende keer is het thema Autisme (in Rotterdam). Ik zoek geen herkenning of ondersteuning, maar ik vind de autistische cultuur eigenlijk wel iets hebben.
pi_72023231
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:09 schreef Howl het volgende:
Ik scoor altijd erg laag als ik die AQ test invul. Ik krijg scores van 12 tot 19. En toch word ik wel in verband gebracht met autisme.

Er staan nog meer leuke testjes op http://www.glennrowe.net/BaronCohen/MaleFemale.asp
Mijn scores zijn
SQ: 22 (normaal)
EQ: 30 (wat aan de lage kant)

Goed, het blijven online testen, dus niet erg betrouwbaar.
Bedankt voor de link!

Mijn scores:
SQ: 37 (gemiddeld)
EQ: 18 (laag)

Ontzettend veel waarde hecht ik er ook niet aan, maar het kan een indicatie geven.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:05:03 #147
104367 Thrackan
new and improved
pi_72031104
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:06 schreef sempron2400 het volgende:
Maar waarom analyseren mensen met autisme zichzelf toch zo veel?
Het valt me ook op hoe vaak mensen met autisme herkenning proberen te zoeken.
Zomaar wat constateringen.

Misschien dat ik toch maar eens naar de autisme soos ga. De volgende keer is het thema Autisme (in Rotterdam). Ik zoek geen herkenning of ondersteuning, maar ik vind de autistische cultuur eigenlijk wel iets hebben.
Geen idee of dat analyseren aan het autistisch spectrum te verbinden is. Maar het is wel logisch.

Iemand met een autistische "afwijking" kan wel capabel genoeg zijn om zijn/haar gedrag aan te passen aan de omgeving. Om dat goed te kunnen doen moet je ook goed naar jezelf kunnen kijken, anders kan je niet controleren of het wel "werkt".
Dat is mijn idee erover tenminste.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:37:31 #148
188877 Stupendous76
pi_72038321
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:05 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Geen idee of dat analyseren aan het autistisch spectrum te verbinden is. Maar het is wel logisch.

Iemand met een autistische "afwijking" kan wel capabel genoeg zijn om zijn/haar gedrag aan te passen aan de omgeving. Om dat goed te kunnen doen moet je ook goed naar jezelf kunnen kijken, anders kan je niet controleren of het wel "werkt".
Dat is mijn idee erover tenminste.
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Ook het zoeken naar (h)erkenning: als jij alles, maar dan ook echt alles ervaart, vanuit een ander standpunt dan iedereen om je heen, waar haal je dan je bevestiging vandaan? Iedereen die je tegenkomt wordt 'bevestigd' omdat anderen dat ook zo doen, 'het zal dus wel goed zijn'. Terwijl jij als autist waarschijnlijk weet waarom je dingen anders doet, er ook een hele goede reden voor hebt, maar omdat die nu eenmaal anders is krijg je er geen waardering voor; sterker nog: je wordt er welhaast op afgerekend. Logisch dat je je gaat aanpassen en (h)erkenning gaat zoeken (en dan zit je ook weer bij de zelfanalyses...)
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:00:27 #149
104367 Thrackan
new and improved
pi_72039059
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:37 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik denk dat het zoiets zal zijn. Ook het zoeken naar (h)erkenning: als jij alles, maar dan ook echt alles ervaart, vanuit een ander standpunt dan iedereen om je heen, waar haal je dan je bevestiging vandaan? Iedereen die je tegenkomt wordt 'bevestigd' omdat anderen dat ook zo doen, 'het zal dus wel goed zijn'. Terwijl jij als autist waarschijnlijk weet waarom je dingen anders doet, er ook een hele goede reden voor hebt, maar omdat die nu eenmaal anders is krijg je er geen waardering voor; sterker nog: je wordt er welhaast op afgerekend. Logisch dat je je gaat aanpassen en (h)erkenning gaat zoeken (en dan zit je ook weer bij de zelfanalyses...)
Oeh, tijdje geleden dat iemand zó precies in mijn straatje praatte
pi_72045371
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar je probeert het wel vaak? Vaker dan nt'ers?
Hoe moet ik weten hoe vaak NT-ers zoiets doen?

Ja ik probeer het regelmatig. Soms kom ik tot een conclusie.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')