Nee, dat hoeft dus niet, Jezus heeft al geboet voor hun zonden.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:49 schreef Mr.Cooper het volgende:
Die christelijke moeten eens worden gekruizigd.
En niet-christenen moeten óók leren spellenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:49 schreef Mr.Cooper het volgende:
Die christelijke moeten eens worden gekruizigd.
Je bent een Christen, dat is 10x erger.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:51 schreef freecell het volgende:
[..]
En niet-christenen moeten óók leren spellen
En mocht je dan toch nog bang zijn voor de hel dan kun je gewoon wat geld doneren bij de plaatselijk katholieke kerk. Helpt ook goed als je graag in de hemel wil komen.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft dus niet, Jezus heeft al geboet voor hun zonden.
Clever he?
Erger dan gekruisigd met een Z? Nehquote:Op zondag 19 juli 2009 13:57 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Je bent een Christen, dat is 10x erger.
Ik kende wel een depressieve christen die depressief was omdat al zijn vrienden niet geloofden en dus allemaal naar de hel zouden gaan. (niet helemaal dreigen maar toch...)quote:Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef freecell het volgende:
Wat dacht je van: ja, christenen zijn nog steeds nèt zo slecht als alle andere mensen, maar geloven dat God hun zonden ziet als 'betaald' door Jezus?
Beetje alsof je boete betaald is: je bent nog steeds een verkeersovertreder, maar je word niet meer van de weg geplukt voor achterstallige boetes.
Niet-christenen zijn ook tegenstrijdig, ze geloven niet in hemel en hel, maar worden wel boos als christenen zeggen dat ze naar de hel gaan
(disclaimer: ik heb nog nóóit een christen tegen een ander horen dreigen met hel en dat is een goede zaak)
Misschien had je dan ook niet die pen door het oog van een van je collega's moeten rammen...quote:Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef Agorias het volgende:
oja en volgens de christenen op mijn werk ga ik wel naar de helnaar gevraagd namelijk.
Das wel sneuquote:Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik kende wel een depressieve christen die depressief was omdat al zijn vrienden niet geloofden en dus allemaal naar de hel zouden gaan. (niet helemaal dreigen maar toch...)
Ik ben (redelijk fundamentalistisch) christen en veroordeel geen homo'squote:Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef Agorias het volgende:
"iedereen is gelijk" maar al die christenen wel homo's veroordelen.
Probeer dat maar eens tegen een agent te zeggen als hij een boete voor je aan het uitschrijven is...quote:Op zondag 19 juli 2009 14:06 schreef freecell het volgende:
Waarom zou je je houden aan de regels van een voor jou niet bestaande macht?
Dan zijn de christenen op jouw werk wel vrij enthousiast met oordelenquote:Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef Agorias het volgende:
oja en volgens de christenen op mijn werk ga ik wel naar de helnaar gevraagd namelijk.
Sorry, maar ik geloof niet dat u bestaat.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:07 schreef Cybey het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens tegen een agent te zeggen als hij een boete voor je aan het uitschrijven is...
precies, je mag komen zoals je bentquote:Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef Agorias het volgende:
Ligt eraan hoe je het brengt natuurlijk. Zeggen tegen die agent dat je niet gelooft in de macht of wetgeving die hij representeert of handhaaftquote:Op zondag 19 juli 2009 14:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Sorry, maar ik geloof niet dat u bestaat.
Ik zie overeenkomsten
Dat dus!quote:Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef Agorias het volgende:
Lees jij mijn berichten überhaupt wel?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:08 schreef Coatmine het volgende:
[..]
precies, je mag komen zoals je bent
tenzijjj:
en dan komt de hele waslijst.
Precies, dat klopt ook niet. Waar je het bestaan van ontkent kun je ook geen mening over hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef freecell het volgende:
Niet-christenen zijn ook tegenstrijdig, ze geloven niet in hemel en hel, maar worden wel boos als christenen zeggen dat ze naar de hel gaan
dan ben je uitzondering op de regelquote:Op zondag 19 juli 2009 14:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Das wel sneuVoor alle partijen!
[..]
Ik ben (redelijk fundamentalistisch) christen en veroordeel geen homo'sAls mensen niet in God geloven hoeven ze zich toch ook niet aan zijn regels te houden?
Jamaarquote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus!
Ik ben niet gelovig, heb wel respect voor mensen die geloven, dat moeten ze zelf weten, zolang ze mensen met een andere overtuiging niet discrimineren.
Dus mensen die ervoor kiezen niet te trouwen maar wel samen te leven.
Mensen die homofiel zijn.
Mensen van andere geloven en niet gelovigen.
Onze dochters zijn niet gedoopt, een tijdje terug zei iemand tegen me dat ik het niet waard ben om moeder te zijn, want als een van de meiden overleidt dan zijn ze niet gezegend door God, zijn ze doelloos en worden ze niet toegelaten tot het hemelse rijk.
Toen ik uitleg gaf dat wij niet in een God geloven dus ook niet in een hemel en hel keek ze me heel vreemd aan, dat doet er dan niet toe.
Jij liet hem/haar op dat moment nog doorpraten?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Onze dochters zijn niet gedoopt, een tijdje terug zei iemand tegen me dat ik het niet waard ben om moeder te zijn, want als een van de meiden overleidt dan zijn ze niet gezegend door God, zijn ze doelloos en worden ze niet toegelaten tot het hemelse rijk.
Als iemand dat later tegen mij zal zeggen, of nu tegen mijn moeder dan kunnen ze ook mijn oordeel verwachtten. Ik heb niets tegen gelovigen maar dit gaat toch echt te ver...quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus!
Ik ben niet gelovig, heb wel respect voor mensen die geloven, dat moeten ze zelf weten, zolang ze mensen met een andere overtuiging niet discrimineren.
Dus mensen die ervoor kiezen niet te trouwen maar wel samen te leven.
Mensen die homofiel zijn.
Mensen van andere geloven en niet gelovigen.
Toen ik uitleg gaf dat wij niet in een God geloven dus ook niet in een hemel en hel keek ze me heel vreemd aan, dat doet er dan niet toe.
alsof ze goed onderbouwde antwoorden bevatten. als je christen bent moet je je onderscheiden, anders ben je gewoon atheist. je bent christen omdat je volgens christelijke normen en waarden leeft en gods regels volgt.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Lees jij mijn berichten überhaupt wel?
Maar er zijn ook homofiele gelovigen, goed voorbeeld hiervan is Priester Rudy Borremans, die gedwongen moest aftreden vanwege zijn homofilie.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Das wel sneuVoor alle partijen!
[..]
Ik ben (redelijk fundamentalistisch) christen en veroordeel geen homo'sAls mensen niet in God geloven hoeven ze zich toch ook niet aan zijn regels te houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, uitzondering? Het is gewoon een onderdeel van wat onze kerk zegt ook. Als iemand bij je in de kerk zit mag je hem aanspreken op bepaald gedrag, maar als iemand geen christen is heeft het geen enkele zin en moet je het ook niet willenquote:Op zondag 19 juli 2009 14:11 schreef Agorias het volgende:
[..]
dan ben je uitzondering op de regeldat is een goeie zaak. Ik ken der genoeg die mij wel eens vragen wat ik van homo's vind, en uiteindelijk zeggen zij dan dat zij het niet met hun levenstijl eens zijn en dat ze eigenlijk niet mogen trouwen, en dan moet IK ze vertellen dat zij daar als christenen helemaal niet over mogen oordelen
. echt wtf.
Kan me herinneren dat er vroeger een meneer Adolf H. te B was die Joden mindere mensen vond. Geloof niet dat het erg goed uitgepakt heeftquote:Op zondag 19 juli 2009 14:13 schreef wakajawaka het volgende:
Je mag homo's toch gewoon mindere mensen vinden, dat heet vrijheid van meningsuiting. Niet dat ik het er mee eens ben.
nee dat mag niet als christen zijnde, jij hebt daar dan niks over te vindenquote:Op zondag 19 juli 2009 14:13 schreef wakajawaka het volgende:
Je mag homo's toch gewoon mindere mensen vinden, dat heet vrijheid van meningsuiting. Niet dat ik het er mee eens ben.
Ja, dat was dus ook mijn redenering, en daarbij, ik geloof niet in de hemel dus geloof ook niet dat ze daar naar toe zullen gaan.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:12 schreef freecell het volgende:
[..]
JamaarDat is echt heel raar
Wat kent iedereen toch wazige christenen? Waar vind je die in hemelsnaam?
Alsof een kind dopen zonder enige overtuiging ook maar iets van zin heeft? Alsof de doop een toegangskaartje tot de hemel is? En alsof die christen kan beslissen wanneer iemand in de hemel komt! Raar.
Leuk in theorie, maar in de praktijk is het allemaal anders, kijk maar eens naar de christelijke partijen in het kabinet.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, uitzondering? Het is gewoon een onderdeel van wat onze kerk zegt ook. Als iemand bij je in de kerk zit mag je hem aanspreken op bepaald gedrag, maar als iemand geen christen is heeft het geen enkele zin en moet je het ook niet willen
natuurlijk, als ik zeg dat je geen 70 maagden verdient ga jij je verschuilen achter je religie. er word namelijk een oordel over je leven gegeven terwijl je denkt dat je toch aardig goed meedraait.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef freecell het volgende:
Die ging veder dan alleen een menig geven.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:15 schreef Cybey het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat er vroeger een meneer Adolf H. te B was die Joden mindere mensen vond. Geloof niet dat het erg goed uitgepakt heeft
Zou niet weten waarom nietquote:Op zondag 19 juli 2009 14:17 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Die ging veder dan alleen een menig geven.Vroeger op de kruistochten hebben Christenen duizenden mensen vermoord maar we gaan het Christendom toch ook niet verbieden?
quote:Op zondag 19 juli 2009 14:15 schreef DurumDoner het volgende:
Het hele Christendom is lachwekkend.Het wachten is op koningdavid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
Ja, kan me daar dus echt niet druk om maken, alleen maar lachen om zoveel domheid.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij liet hem/haar op dat moment nog doorpraten?
Das voor mensen die niet geloven ook vaak het geval.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Salvad0R het volgende:
Christendom is voor mensen een rode draad in hun leven, omdat ze met hun onderontwikkelde geest niet zelf kunnen nadenken en een voorgekauwde perceptie van de realiteit aannemen als waarheid.
Dit vergt misschien wat uitleg, want jij denkt dat je het begrijpt, maar je doet dat eigenlijk niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:46 schreef Coatmine het volgende:
Dat christendom een religie is vol tegenstrijdigheid is iets dat bekend is. dat de christenen dit zelf nog niet weten is iets dan imho alleen wat tijd nodig heeft. wat ik bijvoorbeeld een grote tegenstrijdigheid vind is dat er word gezegd dat je mag komen zoals je bent.
denk daar nou eens goed over na. "je mag komen zoals je bent". wat zergt de bijbel nou over wat we zijn?
Rom 7,14
Gal 6,8 etc.
de mens is zondig van natuur! hoe kun je dat dan rijmen met "je mag komen zoals je bent" en "ik haat zonde". dat staat dan toch lijnrecht tegenover elkaar.
ookal is jezus met zijn offer gekomen, hij kan je natuur nooit veranderen. dus als wij volgens de bijbel jezus moeten volgen in voorbeeld, moeten we lijnrecht tegen onze natuur ingaan. dat gaat toch niet samen met "je mag komen zoals je bent".
gewoon vieze chr. propaganda om je een veilige omgeving te bieden, waar je daarna gebrainwasht wordt.
klacht: religie is tegenstrijdig, de wereld is beter af zonder religie
mede-klacht: het is slecht weer, ik ben chagerijnig
Precies.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Das voor mensen die niet geloven ook vaak het geval.
jezus wilde anders wel de chimeid hoer aan de haak slaan.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:22 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Dit vergt misschien wat uitleg, want jij denkt dat je het begrijpt, maar je doet dat eigenlijk niet.
De Bijbel zegt dat de mens zondig is. De mens heeft een zondige aard/natuur. Dit is niet goed, dus moet de mens dit haten, zoals je zegt.
Jezus is aan het kruis gestorven voor de mens. Jezus deed niks verkeerd, is de zoon van God en baand zo door Zijn lijden weer een weg naar de Vader, naar God. Je mag vergeving vragen, waardoor je weer tot God kan komen. Je moet wel proberen Jezus na te leven, dit lukt niet (altijd) door de zondige aard, en daarom kan je vergeving vragen.
Misschien wat jip en janneke taal maar ik weet niet hoeveel kennis van zaken je hebt, en welke woorden ik dus kan kiezen.
Ik ben soms wel eens jaloers op gelovigen, het lijkt me heerlijk om zoveel zekerheid te hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Salvad0R het volgende:
Christendom is voor mensen een rode draad in hun leven, omdat ze met hun onderontwikkelde geest niet zelf kunnen nadenken en een voorgekauwde perceptie van de realiteit aannemen als waarheid.
Je bent christen op het moment dat je gelooft in Jezus Christus als redder en zon van God. De rest is bijzaak.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:13 schreef Coatmine het volgende:
[..]
alsof ze goed onderbouwde antwoorden bevatten. als je christen bent moet je je onderscheiden, anders ben je gewoon atheist. je bent christen omdat je volgens christelijke normen en waarden leeft en gods regels volgt.
dat valt niet samen met de propaganda van je mag zijn wie je bent en komen zoals je bent, je moet namelijk meteen veranderen naar zijn regels. is gewoon een leugen vanuit het christendom
Eens, in de bijbel geloven geeft je ook toch een beetje dat gevoel dat je in een fantasiewereld leeft, terwijl het leven voor mij nu heel nuchter en duidelijk is.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben soms wel eens jaloers op gelovigen, het lijkt me heerlijk om zoveel zekerheid te hebben.
Ik heb dat niet, ik weet niet wat er gebeurd na de dood.
als ik een geliefde moet missen weet ik niet wat er met diegene is gebeurd.
Het lijkt me een fijne trots als je met volle overtuiging kan zeggen, waar diegene is heeft hij/zijn het beter dan op aarde.
Waar ik wel boos om kan worden is als mensen zeggen dat een kind een geschenk van God is.
Mijn man en ik hebben onze kinderen gemaakt, we hadden geen trio.
eye-opener dit voor mijquote:Waar ik wel boos om kan worden is als mensen zeggen dat een kind een geschenk van God is.
Mijn man en ik hebben onze kinderen gemaakt, we hadden geen trio.
Gouden quote.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:22 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Dit vergt misschien wat uitleg, want jij denkt dat je het begrijpt, maar je doet dat eigenlijk niet.
nog een eye-opener: er worden ook heel veel niet gezonde kinderen geboren. Geef je dan de schuld aan de schepper vfan het leven?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:28 schreef freecell het volgende:
[..]
eye-opener dit voor mij
Ik zie kinderen als geschenk van God omdat het hele proces van de totstandkoming van een kind zó ingewikkeld is en ook zo vaak niet goed gaat dat het heel bijzonder is dat er wel gezonde kinderen geboren worden overal. En daar bedank ik dan de schepper van het leven voor!
Geen moment over nagedacht dat mensen dat als storend kunnen ervaren!
Ik heb niet het gevoel n een fantasiewereld te leven. Maar gewoon in de realiteitquote:Op zondag 19 juli 2009 14:26 schreef Agorias het volgende:
[..]
Eens, in de bijbel geloven geeft je ook toch een beetje dat gevoel dat je in een fantasiewereld leeft, terwijl het leven voor mij nu heel nuchter en duidelijk is.
Ga je God ook bedanken omdat hij je kind kanker heeft meegegeven in dat ingewikkelde proces? 't Is nou niet echt een God die alles perfect laat lopen dus in hoe verre is het een god? Daarbij is het ronduit onnozel om alles wat je niet begrijpt toe te dichten naar een God.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:28 schreef freecell het volgende:
eye-opener dit voor mij
Ik zie kinderen als geschenk van God omdat het hele proces van de totstandkoming van een kind zó ingewikkeld is en ook zo vaak niet goed gaat dat het heel bijzonder is dat er wel gezonde kinderen geboren worden overal. En daar bedank ik dan de schepper van het leven voor!
Moet zeggen dat een hele goede vriendin van me nu al 3.5 jaar bezig is met zwanger worden, het is 2 keer gelukt en 2x heeft ze een miskraam gehad.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:28 schreef freecell het volgende:
[..]
eye-opener dit voor mij
Geen moment over nagedacht dat mensen dat als storend kunnen ervaren!
Dat is dan weer géén eye-opener. Jezelf niet teveel credits geven hè?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:30 schreef Agorias het volgende:
[..]
nog een eye-opener: er worden ook heel veel niet gezonde kinderen geboren. Geef je dan de schuld aan de schepper vfan het leven?
Yeah, en god heeft al die kinderen gemaakt. hij heeft ons dus opzettelijk een verkeerde natuur gegeven om onszelf te haten.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:22 schreef Aalbers het volgende:
De Bijbel zegt dat de mens zondig is. De mens heeft een zondige aard/natuur. Dit is niet goed, dus moet de mens dit haten, zoals je zegt.
dat is slechts mijn observatie. Leven in een wereld waar mensen wederopstaan en met wolkjes de lucht ingaan, en waar elk mens met god is verbonden door een soort van wi-fi, waar zeëen in tweëen splijten omdat een of andere gozer daarom vraagt, waar 1 stuk brood gedeeld kan worden in 2938743 flinke stukken brood... vind ik een mooie fantasiewereld.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel n een fantasiewereld te leven. Maar gewoon in de realiteit
Ik begrijp donders goed hoe een kind tot stand komt, het is alleen wel een ingewikkeld proces dat ook vaak niet goed gaat.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:31 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ga je God ook bedanken omdat hij je kind kanker heeft meegegeven in dat ingewikkelde proces? 't Is nou niet echt een God die alles perfect laat lopen dus in hoe verre is het een god? Daarbij is het ronduit onnozel om alles wat je niet begrijpt toe te dichten naar een God.
foutje in het ingewikkelde proces van de ontwikkeling van het kind. Gebeurt nou eenmaal.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is dan weer géén eye-opener. Jezelf niet teveel credits geven hè?
Vraag van een totaal andere orde imo.
Elk kind is een wonder, ook de minder gezonde exemplaren. Ik geef God niet de schuld van ziekte en dood. Ik denk wel dat God de lange-termijn oplossing is tegen ziekte en dood.
Weet jij waarom zulke kinderen worden geboren? Zo nee, dan weten we het samen nietEen christen heeft heus geen automatisch antwoord op alle ingewikkelde levensvragen
Dus is het een falend design. Beetje jammer van een almachtige God. Omnipotent is ie in ieder geval niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik begrijp donders goed hoe een kind tot stand komt, het is alleen wel een ingewikkeld proces dat ook vaak niet goed gaat.
Zoals ik al zei: ik heb geen antwoord op alle ingewikkelde levensvragen. Helaas, zou wel handig zijn.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet zeggen dat een hele goede vriendin van me nu al 3.5 jaar bezig is met zwanger worden, het is 2 keer gelukt en 2x heeft ze een miskraam gehad.
Ik gun het haar en haar man zo om eindelijk zwnager te raken.
Maar mocht het nu lukken dan is het dankzei doktoren die haar hormonen hebben gegeven en hebben geinsimineerd.
Als een kind een geschenk van God is, waarom krijgt ze er dan geen.
zoals ze zelf zegt, in welke rij moet ik gaan staan om een baby te krijgen van God?
En dan komen veel gelovigen met opmerkingen als, God heeft een ander pad voor haar in gedachten.boeiend, ze wil het andere pad niet, ze wil een baby.
Of wel, maar de mens verknalt de schepping aardig vanaf het begin...quote:Op zondag 19 juli 2009 14:37 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dus is het een falend design. Beetje jammer van een almachtige God. Omnipotent is ie in ieder geval niet.
Je hebt anders wel antwoord op iets ver groters dan een simpele levensvraag. Waar haal je dan opeens die arrogantie dan wel vandaan?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik heb geen antwoord op alle ingewikkelde levensvragen
slaat weer terug op een falend design, aangezien god de mens heeft geschapen naar zijn evenbeeld.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Of wel, maar de mens verknalt de schepping aardig vanaf het begin...
En God heeft het niet voorzien. Ergo God verknalt zijn eigen creatie.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Of wel, maar de mens verknalt de schepping aardig vanaf het begin...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |