abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71116647
Dat christendom een religie is vol tegenstrijdigheid is iets dat bekend is. dat de christenen dit zelf nog niet weten is iets dan imho alleen wat tijd nodig heeft. wat ik bijvoorbeeld een grote tegenstrijdigheid vind is dat er word gezegd dat je mag komen zoals je bent.

denk daar nou eens goed over na. "je mag komen zoals je bent". wat zergt de bijbel nou over wat we zijn?

Rom 7,14
Gal 6,8 etc.

de mens is zondig van natuur! hoe kun je dat dan rijmen met "je mag komen zoals je bent" en "ik haat zonde". dat staat dan toch lijnrecht tegenover elkaar.

ookal is jezus met zijn offer gekomen, hij kan je natuur nooit veranderen. dus als wij volgens de bijbel jezus moeten volgen in voorbeeld, moeten we lijnrecht tegen onze natuur ingaan. dat gaat toch niet samen met "je mag komen zoals je bent".

gewoon vieze chr. propaganda om je een veilige omgeving te bieden, waar je daarna gebrainwasht wordt.

klacht: religie is tegenstrijdig, de wereld is beter af zonder religie
mede-klacht: het is slecht weer, ik ben chagerijnig
Inside info over KD? Gewoon vragen!
pi_71116698
Topic #543533
pi_71116716
Niet weer, maar ik centraal Gristen honden topic ofzo.
pi_71116738
Wat zit je nou te zwammen over tegenstrijdigheden man?! Het is geen logica, het is een religie.

Opgelost. Slotje.
pi_71116765
Die christelijke moeten eens worden gekruizigd.
Roken is lekker
pi_71116800
Wat dacht je van: ja, christenen zijn nog steeds nèt zo slecht als alle andere mensen, maar geloven dat God hun zonden ziet als 'betaald' door Jezus?

Beetje alsof je boete betaald is: je bent nog steeds een verkeersovertreder, maar je word niet meer van de weg geplukt voor achterstallige boetes.

Niet-christenen zijn ook tegenstrijdig, ze geloven niet in hemel en hel, maar worden wel boos als christenen zeggen dat ze naar de hel gaan

(disclaimer: ik heb nog nóóit een christen tegen een ander horen dreigen met hel en dat is een goede zaak)
pi_71116802
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:49 schreef Mr.Cooper het volgende:
Nee, dat hoeft dus niet, Jezus heeft al geboet voor hun zonden.
Clever he?
pi_71116815
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:49 schreef Mr.Cooper het volgende:
En niet-christenen moeten óók leren spellen
pi_71117013
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:51 schreef freecell het volgende:

[..]

En niet-christenen moeten óók leren spellen
Je bent een Christen, dat is 10x erger.
Roken is lekker
  zondag 19 juli 2009 @ 13:59:58 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71117096
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft dus niet, Jezus heeft al geboet voor hun zonden.
Clever he?
En mocht je dan toch nog bang zijn voor de hel dan kun je gewoon wat geld doneren bij de plaatselijk katholieke kerk. Helpt ook goed als je graag in de hemel wil komen.
pi_71117163
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:57 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Je bent een Christen, dat is 10x erger.
Erger dan gekruisigd met een Z? Neh
  zondag 19 juli 2009 @ 14:02:19 #12
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_71117176
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef freecell het volgende:
Wat dacht je van: ja, christenen zijn nog steeds nèt zo slecht als alle andere mensen, maar geloven dat God hun zonden ziet als 'betaald' door Jezus?

Beetje alsof je boete betaald is: je bent nog steeds een verkeersovertreder, maar je word niet meer van de weg geplukt voor achterstallige boetes.

Niet-christenen zijn ook tegenstrijdig, ze geloven niet in hemel en hel, maar worden wel boos als christenen zeggen dat ze naar de hel gaan

(disclaimer: ik heb nog nóóit een christen tegen een ander horen dreigen met hel en dat is een goede zaak)
Ik kende wel een depressieve christen die depressief was omdat al zijn vrienden niet geloofden en dus allemaal naar de hel zouden gaan. (niet helemaal dreigen maar toch...)
pi_71117197
"iedereen is gelijk" maar al die christenen wel homo's veroordelen .
pi_71117216
oja en volgens de christenen op mijn werk ga ik wel naar de hel naar gevraagd namelijk.
pi_71117258
tevens goed zondagtopic alle christenen komen net uit dat duistere hol van een kerk dus het kan nog gezellig worden
pi_71117305
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef Agorias het volgende:
oja en volgens de christenen op mijn werk ga ik wel naar de hel naar gevraagd namelijk.
Misschien had je dan ook niet die pen door het oog van een van je collega's moeten rammen...
pi_71117330
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik kende wel een depressieve christen die depressief was omdat al zijn vrienden niet geloofden en dus allemaal naar de hel zouden gaan. (niet helemaal dreigen maar toch...)
Das wel sneu Voor alle partijen!
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:02 schreef Agorias het volgende:
Ik ben (redelijk fundamentalistisch) christen en veroordeel geen homo's Als mensen niet in God geloven hoeven ze zich toch ook niet aan zijn regels te houden?
Waarom zou je je houden aan de regels van een voor jou niet bestaande macht?
pi_71117359
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:06 schreef freecell het volgende:
Waarom zou je je houden aan de regels van een voor jou niet bestaande macht?
Probeer dat maar eens tegen een agent te zeggen als hij een boete voor je aan het uitschrijven is...
pi_71117362
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef Agorias het volgende:
Dan zijn de christenen op jouw werk wel vrij enthousiast met oordelen Ik ga daar niet over, wie er naar de hel gaat en wie niet. En dat is maar goed ook
pi_71117377
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:07 schreef Cybey het volgende:

[..]

Probeer dat maar eens tegen een agent te zeggen als hij een boete voor je aan het uitschrijven is...
Sorry, maar ik geloof niet dat u bestaat.
Ik zie overeenkomsten
pi_71117410
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Erger dan gekruisigd met een Z? Neh
Roken is lekker
pi_71117422
quote:
precies, je mag komen zoals je bent

tenzijjj:
en dan komt de hele waslijst.
Inside info over KD? Gewoon vragen!
pi_71117432
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:07 schreef freecell het volgende:

[..]

Sorry, maar ik geloof niet dat u bestaat.
Ik zie overeenkomsten
Ligt eraan hoe je het brengt natuurlijk. Zeggen tegen die agent dat je niet gelooft in de macht of wetgeving die hij representeert of handhaaft

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2009 14:09:34 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 14:09:15 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71117435
quote:
Dat dus!

Ik ben niet gelovig, heb wel respect voor mensen die geloven, dat moeten ze zelf weten, zolang ze mensen met een andere overtuiging niet discrimineren.

Dus mensen die ervoor kiezen niet te trouwen maar wel samen te leven.
Mensen die homofiel zijn.
Mensen van andere geloven en niet gelovigen.

Onze dochters zijn niet gedoopt, een tijdje terug zei iemand tegen me dat ik het niet waard ben om moeder te zijn, want als een van de meiden overleidt dan zijn ze niet gezegend door God, zijn ze doelloos en worden ze niet toegelaten tot het hemelse rijk.

Toen ik uitleg gaf dat wij niet in een God geloven dus ook niet in een hemel en hel keek ze me heel vreemd aan, dat doet er dan niet toe.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71117463
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:08 schreef Coatmine het volgende:

[..]

precies, je mag komen zoals je bent

tenzijjj:
en dan komt de hele waslijst.
Lees jij mijn berichten überhaupt wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: