quote:AT5 zal zondag een uitgebreide samenvatting uitzenden van de wedstrijd tussen Ajax en Southampton, die zaterdag wordt gespeeld. De uitzendingen beginnen om 19.44 uur en 23.42 uur.
quote:Jol wil met verschillende systemen kunnen spelen
Geschreven op zondag, 19 juli om 08:04
Ajax sloot zaterdag de oefentrip in Engeland af met een ruime zege op Southampton (1-4). Aanvoerder Luis Suárez scoorde tweemaal. Toby Alderweireld en Marvin Zeegelaar troffen ook doel. Ajax won woensdagavond ook al van Bristol City (0-4). De formatie van Martin Jol oefent komend weekeinde tijdens het Amsterdam Tournament voor eigen publiek tegen Atlético Madrid (vrijdag) en Benfica (zondag).
Suárez maakte nog voor rust de openingstreffer van Joseph Mills ongedaan. "In de tweede helft hebben we het onszelf wel iets gemakkelijker gemaakt", keek Jol na afloop terug op de wedstrijd. "Alleen al na rust dwongen we een kansje of zeven af. Southampton kwam er toen ook nauwelijks meer aan te pas. Het is altijd belangrijk om rustig te blijven en te beseffen dat je wel weer nieuwe kansen krijgt."
Zegelaar maakte op aangeven van Suárez het vierde doelpunt. "Scoren is mooi, en zeker in een wedstrijd voor Ajax 1", vertelde het jeugdexponent. "Als je dat hier in Engeland, in zo’n mooi stadion, gebeurt is dat alleen maar extra mooi. Ik was er in De Lutte ook al bij. Het waren twee mooie weken. Ik blijf keihard werken om bij de selectie te blijven." Jeffrey Sarpong en Dennis Rommedahl raakten het aluminium.
Jol wilde na afloop weinig kwijt over de keuzes die hij voor de komende weken in zijn selectie moet maken. In de competitie hoopt de trainer terug te kunnen vallen op twee ingespeelde speelsystemen. Een variant met twee en een optie met drie spitsen. "Iedereen zal moeten blijven knokken om erbij te blijven", besloot de hoofdtrainer. Ajax opent het nieuwe seizoen op 2 augustus met een duel in en tegen Groningen.
Anita LB?quote:Op zondag 19 juli 2009 17:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kennedy heeft tot nu toe de meest minuten gemaakt als rechtshalf. Vertonghen richt zich schijnbaar op een plek in de defensie. Lingren, Donald of Sno zullen voor de verdediging spelen, wellicht zelfs Van der Heijden.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Atouba tegen Groningen in de basis zal staan op linksback; het lijkt me dat Anita daar dan speelt. Of hij moet echt al extreem fit zijn.
Altijd hetzelfde gezeik met die nieuwe aankopen. Moeten eerst conditie verbeteren, wedstrijdfit worden en speelritme krijgenquote:Op zondag 19 juli 2009 17:49 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
heeft meer dan een halfjaar niet gespeeld
Dat heb je nu eenmaal bij spelers die je uit de afvalbak haalt bij buitenlandse ploegen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gezeik met die nieuwe aankopen. Moeten eerst conditie verbeteren, wedstrijdfit worden en speelritme krijgen. Is al de fucking zoveelste keer de afgelopen jaren.
Hij blijft dit seizoen nog, quote me maarquote:Op zondag 19 juli 2009 17:52 schreef Gabbylicious het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk dat er een week voor het A'dam toernooi en twee week voor het begin van de competitie welgeteld één "versterking" is bijgekomen.
Ik ben nog steeds bang dat Suarez straks vertrekt en Ajax op het laatste moment een vervanger moet gaan halen.
Atouba is dan ook geen aankoop. Meer een zoethoudertje. Hij is de enige speler die er bijgekomen is, kostte niets en heeft bovendien al tijden niet gespeeld (beetje Kuffour-verhaal). Maarja, voor velen is deze amper versterkende te noemen speler genoeg om het niveau van de middelmatige selectievan vorig seizoen op te vijzelen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gezeik met die nieuwe aankopen. Moeten eerst conditie verbeteren, wedstrijdfit worden en speelritme krijgen. Is al de fucking zoveelste keer de afgelopen jaren.
Jol geeft de jeugd gewoon eindelijk de kans, zoals de vorige trainers het hadden moeten doen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:56 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Atouba is dan ook geen aankoop. Meer een zoethoudertje. Hij is de enige speler die er bijgekomen is, kostte niets en heeft bovendien al tijden niet gespeeld (beetje Kuffour-verhaal). Maarja, voor velen is deze amper versterkende te noemen speler genoeg om het niveau van de middelmatige selectievan vorig seizoen op te vijzelen.
Juanfran had 1 truukje om mee uit te verdedigen: Altijd proberen via de tegenstander de bal buiten te spelen en altijd kreeg hij het voor elkaar om de bal toch weer tegen zijn eigen been terug te laten komen waarna het corner/inworp was voor de tegenstanderquote:Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat heb je nu eenmaal bij spelers die je uit de afvalbak haalt bij buitenlandse ploegen.
Juanfran II. Al kreeg die ook nog een rode kaart bij Jong Ajax, maakte z'n debuut ergens in oktober of november
Ik hoop met je mee.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Hij blijft dit seizoen nog, quote me maar
En wie zet jij dan op linksback?quote:Op zondag 19 juli 2009 17:56 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Atouba is dan ook geen aankoop. Meer een zoethoudertje. Hij is de enige speler die er bijgekomen is, kostte niets en heeft bovendien al tijden niet gespeeld (beetje Kuffour-verhaal). Maarja, voor velen is deze amper versterkende te noemen speler genoeg om het niveau van de middelmatige selectievan vorig seizoen op te vijzelen.
Eens. Maar een centrum met Oleguer en Wielaert is amper jeugdig, noch stabiel te noemen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:57 schreef Seam het volgende:
[..]
Jol geeft de jeugd gewoon eindelijk de kans, zoals de vorige trainers het hadden moeten doen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 17:58 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee.
Maar deze situatie doet me ernstig veel denken aan Sneijder twee zomers terug.
Met als verschil dat daarover meer geruchten waren.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:58 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee.
Maar deze situatie doet me ernstig veel denken aan Sneijder twee zomers terug.
Op dit moment zou ik het niet weten, Atouba en Urby zijn de enige linksbacks die we hebben. Mits Atouba fit is krijgt hij uiteraard de kans, maar ik had allang een ander gehaald.quote:
Urby is geen linksback. Dan nog eerder Vertonghen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:02 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Op dit moment zou ik het niet weten, Atouba en Urby zijn de enige linksbacks die we hebben. Mits Atouba fit is krijgt hij uiteraard de kans, maar ik had allang een ander gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |