quote:
Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef QBay het volgende:Ook altijd zo mooi als mensen je verplichten om een vriend(in) te krijgen: 'Heb je nog geen vriendin?', 'Moet je niet eens aan de vriendin?', 'Wanneer komt je vriendin?', 'Je bent al 20+ (insert leeftijd boven de 20) en hebt NOG geen vriendin?', etc etc.. Belachelijk, net alsof een vriendin verplicht is

.
En ja, ik kan inderdaad geen vriendin krijgen. Zijn verschillende redenen voor die niet interessant zijn, echter heb ik mij er bij neergelegd dat ik geen vriendin zal krijgen en zie alleen maar voordelen van het vrij zijn. Waarom moeten andere mensen je dit haast verplichten? Wat is dat voor gekkigheid.
Later krijg je hetzelfde verhaal met kinderen....die zal en wil ik nooit krijgen

.
Zoals je al kan raden heb ik een weinig actief sociaal leven, een periode heb ik het hier wel moeilijk mee gehad, maar inmiddels heb ik het volledig geaccepteerd en vind ik het wel fijn zo. Geen verplichtingen, geen gezeur en alle vrijheid. Ik laat geen dingen omdat ik geen vrienden/vriendin heb, doe alles wat ik wil en kan.
Ik ben zo iemand die het financiële plaatje en carrière veel belangrijker vind, wat is daar in godsnaam mis mee? Het is mijn leven en ik doe niemand kwaad

.
Heel herkenbaar verhaal! Ook ik krijg op elk familiefeestje altijd die beruchte vriendin-vraag om de oren. Maar ook collega's en studiegenoten beginnen er regelmatig over. Bizar idd, dat ik dan ook altijd het gevoel heb dat ik mij moet verantwoorden over mijn situatie

Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Soort van bindingsangst, geen verplichtingen willen en het te vermoeiend vinden om me met het 'scoren' bezig te houden. Ik geef ook toe dat ik niet het talent en het mooiboy-uiterlijk heb waardoor het me zal komen aanwaaien, als ik een vriendin zou willen, moet ik er dus moeite voor doen. Maar die motivatie is totaal niet aanwezig, dus komt er niks van. Ik heb mij daar al zelf lang bij neergelegd, maar het is inderdaad wel frustrerend om je steeds daar maar weer over te moeten verantwoorden in diverse gesprekken.
Zelfde geldt trouwens ook voor de rest van mijn sociale leven, wat ook niet al te actief is. Ik heb voldoende sociale kwaliteiten om mij soepel te bewegen in het sociale verkeer op werk of op school, maar daar buiten heb ik maar weinig behoefte aan verder contact. Ik merk ook bij mijzelf dat ik me ook nooit echt openstel tegenover mensen, waardoor een eventuele vriendschapsband ook moeilijk van de grond zal komen. Oppervlakkige smalltalk praatjes gaan me prima af, maar verder hou ik mensen automatisch op afstand uit een soort antipathie tegen mogelijke (sociale) verplichtingen die kunnen volgen.