wat deze man zegtquote:Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn en niet gelijk beginnen te schreeuwen dat je geen behoefte aan een sociaal leven hebt?
Het is maar een ideetje, hoor.
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef TheHolyTiamat het volgende:
ben omringd door van die kuddedieren.. waar je dus geen sociaal leven mee op zou willen bouwen..![]()
Even een oproepje plaatsen hier in R&P aangezien je die mensen hier genoeg vindt.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zou je dan niet eens buiten je comfort zone naar mensen gaan zoeken die meer zoals jij zijn
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat veel mensen hier reageren vanuit de perceptie dat
1. Een sociaal leven verplicht is
2. Een sociaal leven alleen een last is
3. De vorm ook bepaald word door een bepaald vast beeld
Zelf heb ik een aantal goede vrienden. Ik ben lid van een fitnesssportschool en een "vecht"sportschool. Ik heb nog een deeltijd studie en een deeltijdstage en nog een bijbaantje. Ik zie en ken genoeg mensen en als ik wil kan ik met iedereen en alles gaan afspreken, maar doe dat dus absoluut niet. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer ik tijd heb en wanneer vrienden tijd hebben.
Ik doe alles naast bovegenoemde eigenlijk heel onregelmatig om de spontaniteit erin te houden en heb dus geen last van "verplichtingen" of druk.
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Wat bedoel je met punt 3 (de vorm ook bepaald wordt door een bepaald vast beeld)?
OK, nu duidelijk wat je bedoeltquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:35 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Mensen die "sociaal leven" definiëren naar beelden/concepten van anderen en het dan niet goed omvormen naar hun eigen omstandigheden.
Ik kan ook wel denken dat ik zo'n rijke luis zoontje ben met bakken met geld en geen zorgen en denken dat ik 800 vrienden nodig heb om een VIP invite te kunnen versturen, anders tel ik niet mee. Of ik kan kijken naar wie ik ben, wat ik graag doe en daar mensen die ik ken in betrek of simpeweg andere mensen leer kennen.
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:54 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar lang hardcore lopen gamen, en dan ook echt hardcore. Van mijn 15e tot mijn 17e schat ik. Vond het toen heel leuk, maar echt wat een waste of time was dat. Toen ik der mee gekapt was en wat meer ging doen met oude vrienden(die je natuurlijk lekker laat stikken omdat je zo nodig als een retard achter je computertje wil zitten) en lekker stappen kwam ik er achter dat het leven veel leuker is met anderen dan alleen. Ik denk ook echt dat als ik daar in terug zou vallen ik zwaar depressief zou rakenEen sociaal leven is wat mij betreft essentieel om gelukkig te kunnen zijn, ik moet er niet aan denken om helemaal alleen te zijn in alles.
Niet iedereen krijgt een stijve piemel of een nat kutje van willoos achter de 5 gemeenplaatsen bier/voetbal/gadgets/auto's/lekkurûh wijvûh van popiejopie of de nieuwste sterke verhalen over jan uit de straat aanlopen. Heeft weinig met arrogantie of nerds te maken, maar alles met de onwil of het onvermogen van de zgn. sociaal vaardigen om even over de muur of verder dan hun neus te kijken (zie opmerking van Agiath die de vraag van TS gelijk weer wou linken aan nerdiness, grappig bedoeld of nietquote:Op zondag 19 juli 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:
Holy fuck wat kom jij ontzettend arrogant over. Weet niet of dat de bedoeling is, maar goed...
Of je dondert gewoon op met je bagger posts.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Ik moest weer hard lachen toen ik de OP las.
Wat een nietszeggende reactie.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
mja ... dat is als "Kop op!" zeggen tegen iemand met een depressiequote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef tomtomkortom het volgende:
Hup! Sta op uit die luie reet! Niet gezond dit!
Ik herken het in zoverre dat voordat je inderdaad iemand ontmoet waarmee het echt klikt of voordat je diegene echt goed kent en er een fijne band mee hebt die de moeite waard is, je eerst veel mensen zal ontmoeten met wie je niet verder komt dan het slappe lullen, en dat kan energie kosten die je er niet in wilt steken.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?
(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel)
wie sluit aan?
Erkenning, waardering, liefde, steun, lichamelijk contact, ga zo maar door?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
Vrienden kosten geen energie. Doe eens normaal joh. Kan je niet jezelf zijn met en bij je vrienden, of heb je geen vriendenquote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?
(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel)
wie sluit aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |