Waarschijnlijk zal het wel gaan, mede omdat je je dan mentaal er op voorbereid en niet ( al dan niet bewust ) uitkijkt naar die 2 minuten wandelen. Ik ben benieuwd, niet vergeten dan even te schrijven hoe het ging.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat moet je ervaren waarschijnlijkIk weet dat ik tot vandaag nog steeds heb uitgekeken naar die minuut of twee minuten wandelen tussendoor. Da's letterlijk en figuurlijk een rustpunt. Het feit dat dat wegvalt lijkt in ieder geval pittig, volgende week kan ik er over meepraten
Dat idee had ik 8 weken terug ook ( en nu nog steeds wat ) ook. Bij de eerste les had ik na enkele seconden al het 'ik ga dood gevoel' en dat is heel wat lessen blijven hangen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:21 schreef Honeymooner het volgende:
Kan me nog niet voorstellen dat ik over 2 maanden ook 30 minuten kan lopen.. Maar goed, merk op zich wel vooruitgang.
Misschien dat je vraag in dit topic meer op z'n plaats is: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 32quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:41 schreef Drasss het volgende:
Even een vraagje van een ervaring die ik heb opgedaan. In april heb ik een marathon in Amerika gelopen ( Oklahoma City ). Deze heb ik na 5u eindelijk volbracht :p, na een redelijk slaap van 4 uurtjes ben ik vervolgens wat gaan eten. Na 1 hap kreeg ik opeens een afschuwelijke brande keel. Wat is hier de reden van? Gewoon vocht te kort en normaal wanneer je een marathon hebt gelopen?
Wow goed gedaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:15 schreef Tourniquet het volgende:
Wow, ik stond wel even met m'n ogen te knipperen na afloop van Evy les 13.![]()
4,52 km gelopen! (duration 32:55, pace 7:17 p/km av. speed 8,24 km/h)Het ging ook prima eigenlijk. Tevens 330 kcal om zeep geholpen.
Over welk schema hebben we het hier? Les 14 uit het "Evy 5km schema" is 33 minuten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:36 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga vanavond weer lopen. Les 14 staat op het programma voor mij (50 minuten). Ik kijk even aan hoe warm het rond achten is; als het nog echt heet is, doe ik les 13 nog een keer (30 minuten).
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:03 schreef Coelho het volgende:
De eerste lessen ging ik dood en dacht ik het nooit te gaan halen, maar het is me toch gelukt! * Coelho is best trots op zichzelf!
Les 14 uit het 5-tot-10-km-schema.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Over welk schema hebben we het hier? Les 14 uit het "Evy 5km schema" is 33 minuten.
Well done.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:03 schreef Coelho het volgende:
Vandaag had ik les 27 op het programma staan, maar het ging zo lekker dat ik maar doorgelopen ben. Vandaag dus voor het eerst 5km gelopen en ook maar meteen tot de 30 minuten gelopen, zodat daar geen discussie over kan zijnMijn eerste handgeklokte tijd voor de vijf is 27min 10sec, waar ik erg tevreden mee ben.
4 maanden geleden zat ik nog elke avond op de bank of voor de TV tot ik op een dag besloot dat ik ook best 5km moest kunnen lopen (eigenlijk omdat een vrouwelijke collega op het werk heel enthousiast was, en ik het gevoel had niet achter te kunnen blijven). De eerste lessen ging ik dood en dacht ik het nooit te gaan halen, maar het is me toch gelukt! * Coelho is best trots op zichzelf!
Het voornemen is t/m eind augustus 5km te blijven lopen, wat te varieren in routes want dat heb ik nog weinig gedaan. Dan een paar weken heerlijk op vakantie om na mijn vakantie aan Start to Run 2 te beginnen.
Het record op de 5km (op de baan) ligt op 12.37,35. Maarja jij vroeg een gemiddelde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:11 schreef dyna18 het volgende:
Goed gedaan Coelho.
Vraagje aan de groep. Wat zijn eigenlijk gemiddelde tijden voor 5 km?
Whoa, dat is bijna 25 km/uquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het record op de 5km (op de baan) ligt op 12.37,35. Maarja jij vroeg een gemiddelde.
De meeste trainingsschema's voor beginners gaan uit van 30 minuten voor 5km.
Meer geoefende lopers zullen denk ik rond 20-25 minuten zitten?
Dan ligt het er natuurlijk ook aan in wat voor omstandigheden de tijd is gelopen. Bij een wedstrijd zal men een snelle tijd willen lopen, terwijl bij een trainings(duur)loop de tijd veel minder belangrijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |