Ik vertrek vrijdagquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:48 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Waarom pas na de vakantie, tenzij je nu op vakantie bent ?![]()
Ik heb ook last van mijn schenen (nouja, alleen de rechter). Ik las extra rustdagen in als ik last van mijn schenen heb. Daardoor kom ik de laatste tijd niet meer aan de drie lessen per week...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:45 schreef Duizendpootje het volgende:
ik probeer 2/3 keer te lopen.
Maar ik heb nu al 2 dagen flinke pijn in mijn schenen!
Dat is na de vorige keer lopen gekomen, is iemand hier ook bekend mee?
Gewoon wandelen doet al pijn![]()
Ik smeer het nu in met tijgerbalsem en Spiroflor maar tis wel irritant..
eigenlijk wil ik morgen hardlopen maar ik durf nog niet zo goed
iedere dag is sowieso geen goed idee. Nu is de belasting nog niet zo groot, maar op relatief korte termijn ga je over op dubbele belasting (30+ minuten). Dan kun je serieus last gaan krijgen van blessures wegens overbelasting.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:38 schreef Shoombak het volgende:
Even een vraagje, ik heb de afgelopen jaren niet veel gesport afgezien van 1x per week een voetbalwedstrijd. Daarvoor altijd wel erg actief geweest. Mijn conditie is dus erg afgezwakt. Nu ben ik 2 weken geleden begonnen met de lessen van Evy, en ik hou het tot nu toe allemaal redelijk makkelijk vol. Nu ben ik zo enthousiast dat ik het liefst elke dag ga. Afgelopen dagen les 5-5-6 gedaan. Hoeveel kwaad zou dit kunnen? Heb namelijk weinig last van spieren of iets dergelijks gehad na de lessen?
Ben er zelf ook maar mee begonnen, initial test kwam ik op 25 keer, toen begon er een spiertje links voor tussen mijn bovenarm en borst pijn te doen. Over twee dagen beginnen met les 1quote:Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Beste hardlopers.
Ik ben bezig met de C25K training en nu gaat dat allemaal wel redelijk.
Dit is om de dag en ik doe dit op maandag(straks), woensdag en vrijdag..
Nu wil ik ook de twee volgende schema's doen.
100 Pushups
200 situps.
http://hundredpushups.com/
http://www.twohundredsitups.com/
Maar wat zou ik dan op dezelfde dag doen als het hardlopen?
De sit-ups waarmee je je benen niet meer belast of de pushups waarmee je ze wel heeel iets belast.
Ik heb geen idee wat beter is.
Toevallig heb ik inmiddels ook de eerste 10 lessen gedaan. Heb mijn aantal km's achter die van jou gezet. Komt wel redelijk overeen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:43 schreef Skv het volgende:
Ik ben bezig met de lessen van Evy, maar ik heb niet echt een idee of ik nou onder of boven mijn niveau loop, gezien ze daar alleen tijden aangeven en wanneer je moet versnellen of wandelen. Nergens zeggen ze 'als je nu vier kilometer hebt afgelegd, ben je goed bezig'..
Dit zijn mijn afstanden bij de lesnummers, heeft iemand vergelijkingsmateriaal? Of een idee of dit goed is of te weinig?
#1 - 2,42 - 2,39
#2 - 2,30 - 2,49
#3 - 2,84 - 2,97
#4 - 3,00 - 3,00
#5 - 3,00 - 2,94
#6 - 3,44 - 3,31
#7 - 3,34 - 3,26
#8 - 3,73 - 3,62
#9 - 3,56 - 3,65
#10 - 3,70 - 3,31
Iemand?
Ik zit op 31,33; dat is praktisch hetzelfde!quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Toevallig heb ik inmiddels ook de eerste 10 lessen gedaan. Heb mijn aantal km's achter die van jou gezet. Komt wel redelijk overeen.Mijn totale afstand in de eerste 10 lessen is 30.93 km.
Ik heb gisteren toevallig les 6 gedaan icm het eerder genoemde gps programma. Daar kwam uit 3.5 KM.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:43 schreef Skv het volgende:
Ik ben bezig met de lessen van Evy, maar ik heb niet echt een idee of ik nou onder of boven mijn niveau loop, gezien ze daar alleen tijden aangeven en wanneer je moet versnellen of wandelen. Nergens zeggen ze 'als je nu vier kilometer hebt afgelegd, ben je goed bezig'..
Dit zijn mijn afstanden bij de lesnummers, heeft iemand vergelijkingsmateriaal? Of een idee of dit goed is of te weinig?
#1 - 2,42
#2 - 2,30
#3 - 2,84
#4 - 3,00
#5 - 3,00
#6 - 3,44
#7 - 3,34
#8 - 3,73
#9 - 3,56
#10 - 3,70
Iemand?
Ah geweldig zeg, echt goed.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:41 schreef sassa het volgende:
JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net voor het eerst een half uur non stop gerend en het ging lekkerrrrrrrr
De laatste 3 lessen van Evy niet gedaan want dat is toch herhaling en ik dacht, als ik nu 20 minuten kan, dan moet een half uur ook lukken! En jawel. Heerlijk gevoel!!!![]()
![]()
Volgens mij dien je het helemaal niet in snelheid te zoeken, maar in je comfort zone. Je moet gewoon lekker leren lopen en dat kan voor de een 10km/u zijn en voor de ander 15km/u. Bovendien lukt het niet altijd om precies weer thuis te komen en is Evy klaar terwijl je nog 500 meter van huis zit. Dat geeft ook vertekening in trainingsaftanden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:43 schreef Skv het volgende:
#1 - 2,42
#2 - 2,30
#3 - 2,84
#4 - 3,00
#5 - 3,00
#6 - 3,44
#7 - 3,34
#8 - 3,73
#9 - 3,56
#10 - 3,70
Iemand?
Hé, tof dat het meeviel! Was bij mij ook zo. En volgens mij lig je dan mooi op schema voor de 4EM, als je gewoon verdergaat met Evy serie 2?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:13 schreef yavanna het volgende:
Gisteravond rond 23.30 gaan hardlopen, met mijn hond.Les 20, 4 x 8, waar ik best wat tegenop zag. Onterecht zo bleek want ik ging als een speer en had met gemak nog verder kunnen rennen. Wellicht was het de andere omgeving ( stad ipv polder ), het hondse gezelschap, omdat ik nieuwe goede(!) sokken aan had ( no kiddin' ) of omdat mijn conditie nu simpelweg veel beter is.
Hoe dan ook, nu eindelijk wel een 'Yeah' gevoel en het idee dat de 4EM eind september gaat lukken.
Wellicht ook fijn om te lezen voor de mensen die wat op zien tegen de, best wel veel, meer minuten in week 7.
Ik start en stop de tijd- en afstandmeting (dmv Runkeeper op m'n iPhone) precies wanneer de les begint en eindigt, dus die extra meters worden bij mij niet meegerekend.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Volgens mij dien je het helemaal niet in snelheid te zoeken, maar in je comfort zone. Je moet gewoon lekker leren lopen en dat kan voor de een 10km/u zijn en voor de ander 15km/u. Bovendien lukt het niet altijd om precies weer thuis te komen en is Evy klaar terwijl je nog 500 meter van huis zit. Dat geeft ook vertekening in trainingsaftanden.
Ik heb overigens deze [ afbeelding ] gekocht, en wat mij betreft staat er voor de startende loper redelijk wat nuttige informatie in.
thanks!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:02 schreef Blik het volgende:
Heb ik ook gehad, google maar eens op shin splints
Dat was zeker tof en onverwachts, maar daar ben ik niet de enige in, geloof ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hé, tof dat het meeviel! Was bij mij ook zo. En volgens mij lig je dan mooi op schema voor de 4EM, als je gewoon verdergaat met Evy serie 2?
Ik heb vanmorgen les 12 gedaan, 3x halve, 4x hele minuut versnellen. Mehhh, die versnellingslessen vallen me altijd zo tegen! Ben steeds heleaal kapot, daarna. Die steeds langere lessen zijn ook wel zwaar, maar bij lange na niet zo slopend.
Wat geeft Evy in serie twee trouwens een bespottelijke dieettips! Ik hoop dat iedereen nuchter genoeg is om zich er niets van aan te trekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |