abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71100196
Wat krijg ik daar toch de kriebels van als mensen het (vrijwel altijd ongenuanceerd) over 'hun belastingcenten' hebben, met name bij de reacties op AD.nl en Telegraaf.nl e.d. maar ook in het echt helaas Vaak wordt dit opgevolgd met een opmerking over 'de gewone hardwerkende man' of iets wat daar op lijkt.

Mijn vermoeden is dat dit vaak Wilders/Verdonk-stemmers zijn (hangt er vanaf wie van die twee die week het hardst een recht door zee-opmerking heeft geschreeuwd) die totaal niet doorhebben hoe het belastingsysteem werkt en echt over 0 % inlevings- en relativeringsvermogen beschikken.

Natuurlijk kun je best kritiek hebben op dat systeem, maar doe het dan nog een beetje onderbouwd.

Nog even een voorbeeldje, meer voorbeelden zijn welkom:
quote:
Defensie gaat de belastingcenten gebruiken om die Drugsgebruiker te helpen?? Werkelijk ongehoord!! Eens een drugsverslaafde altijd een drugsverslaafde. Je moet niet gek opkijken dat van die centen ook weer wit poeder wordt gekocht! Van Gelder eenzaam opsluiten en laten afkicken op water een oud brood. Pas dan helpt het enigsins. Zielige vertoning!!
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ritmo op 18-07-2009 20:40:42 ]
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:10:09 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71100245
Dat heeft ermee te maken dat een goede besteding de enige rechtvaardiging is voor het heffen van belasting.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_71100277
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:10 schreef GlowMouse het volgende:
Dat heeft ermee te maken dat een goede besteding de enige rechtvaardiging is voor het heffen van belasting.
Maar niet iedereen is het erover eens wat een goede besteding is. Daarom hebben we een regering die we kiezen.
-
pi_71100282
Drugsgebruikers Verzorgingsstaat Laat ze lekker ten ondergaan aan hun verslaving niet mijn zorg
pi_71100291
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG? JUIST JA HELEMAAL NIKS!
pi_71100321
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Siniti het volgende:
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG? JUIST JA HELEMAAL NIKS!
Dat dus ja.

Alleen dan met spelfouten.
-
pi_71100339
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Siniti het volgende:
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG?
Kapsalon !!!
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_71100348
IK WIL NIET BETALEN VOOR AL DIE BUUTNLANDERS!!!!!!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:14:35 #9
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_71100361
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef Ritmo het volgende:
Wat krijg ik daar toch de kriebels van als mensen het (vrijwel altijd ongenuanceerd) over 'hun belastingcenten' hebben, met name bij de reacties op AD.nl en Telegraaf.nl e.d. maar ook in het echt helaas Vaak wordt dit opgevolgd met een opmerking over 'de gewone hardwerkende man' of iets wat daar op lijkt.

Mijn vermoeden zijn dat dit vaak Wilders/Verdonk-stemmers zijn (hangt er vanaf wie van de 2 die week het hardst een recht door zee-opmerking heeft geschreeuwd) die totaal niet doorhebben hoe het belastingsysteem werkt en 0 % inlevings- en relativeringsvermogen beschikken.

Natuurlijk kun je best kritiek hebben op dat systeem, maar doe het dan nog een beetje onderbouwd.

Nog even een voorbeeldje, meer voorbeelden zijn welkom:
[..]

Helemaal mee eens.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:15:17 #10
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71100377
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef wakajawaka het volgende:
Drugsverslaafden Verzorgingsstaat Laat ze lekker ten ondergaan aan hun verslaving niet mijn zorg
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:15:32 #11
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71100384
Dit topic is geopend van mijn belastingcenten. Dat dit kan in Nederland! En de hardwerkende man mag er maar weer mooi voor opdraaien. Het is de schuld van links dat mensen hier mee weg kunnen komen.
pi_71100397
Terecht, als je hard werkt en hoort dat ze met miljoenen smijten.....
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_71100402
"Mijn" belastingcenten ook echt . Wat de gemiddelde man in zijn leven aan belasting betaald wordt in een half uurtje tijdens een commando-oefening de lucht in geschoten. Jouw deel is slechts een promille van de begroting.
pi_71100454
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is het erover eens wat een goede besteding is. Daarom hebben we een regering die we kiezen.
Mijns inziens kan de controle van de burger daar toch verder doorgevoerd worden. Nu krijgt een regering praktisch een vrijbrief voor vier jaar. Als je de burger zelf laat kiezen waar (een deel van) hun geld heengaat verliest een flinke groep mensen hun recht om te miepen, als je het mij vraagt.

Verder eens met klacht trouwens.
Din jävla kuk!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:18:49 #15
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71100469
Misschien als jij hard zou werken én belasting zou betalen dat je je ook met enige regelmaat genaaid zou voelen
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_71100496
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef ehqo het volgende:

[..]

Mijns inziens kan de controle van de burger daar toch verder doorgevoerd worden. Nu krijgt een regering praktisch een vrijbrief voor vier jaar. Als je de burger zelf laat kiezen waar (een deel van) hun geld heengaat verliest een flinke groep mensen hun recht om te miepen, als je het mij vraagt.

Verder eens met klacht trouwens.
Ik weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk. Dan zou je keer op keer een referendum moeten houden. Partijen moeten gewoon duidelijker zijn over de verdeling van het geld, en zich daar ook aan houden. Maar dat laatste is een utopie volgens mij.
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:21:11 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_71100512
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
Misschien als jij hard zou werken én belasting zou betalen dat je je ook met enige regelmaat genaaid zou voelen
Hoe ga jij naar het werk? Over de snelweg? Die weg heeft waarschijnlijk meer gekost dan jij in je leven aan belasting zult betalen. Denk er dus in het vervolg maar aan dat jouw belastingcenten aan die weg besteed waren en geld van andere mensen is weggegooid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:22:22 #18
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71100529
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
lulkoek
pi_71100563
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe ga jij naar het werk? Over de snelweg? Die weg heeft waarschijnlijk meer gekost dan jij in je leven aan belasting zult betalen. Denk er dus in het vervolg maar aan dat jouw belastingcenten aan die weg besteed waren en geld van andere mensen is weggegooid.
Idd, volgens mij is 1 keer je arm breken en 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven duurder dan wat je je hele leven betaald.
-
pi_71100571
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:20 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk. Dan zou je keer op keer een referendum moeten houden. Partijen moeten gewoon duidelijker zijn over de verdeling van het geld, en zich daar ook aan houden. Maar dat laatste is een utopie volgens mij.
Nah, als je gewoon een soort keuzelijstje maakt met projecten die volgens de regering geld behoeven, kom je al een heel eind. Maar ik denk evengoed Utopisch, ik ben bang dat veel te veel Nederlanders impulsieve of zelfzuchtige keuzes maken. Bovendien moet er dan ook een doorzichtige overheidsstructuur zijn waar je op vertrouwt; op het moment voel ik me op geen enkele manier 'in touch' met Den Haag.
Din jävla kuk!
pi_71100635
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef ehqo het volgende:

[..]

Nah, als je gewoon een soort keuzelijstje maakt met projecten die volgens de regering geld behoeven, kom je al een heel eind. Maar ik denk evengoed Utopisch, ik ben bang dat veel te veel Nederlanders impulsieve of zelfzuchtige keuzes maken. Bovendien moet er dan ook een doorzichtige overheidsstructuur zijn waar je op vertrouwt; op het moment voel ik me op geen enkele manier 'in touch' met Den Haag.
Ik kwam Boris vd Ham (met nog wat D66-matties) tegen op Sensation. Sowieso is D66 voor mij de enige partij die zich nog een beetje tussen de mensen begeeft. Alleen jammer dat ze vaak zo slap zijn.
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:29:05 #22
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71100671
Weet je hoeveel belastinggeld het me waard is om TS uit Rotterdam te weren? Net zoveel als er nu in Afrika gestopt word.
pi_71100707
Of het nou in absolute aantallen veel of weinig bijdraagt wat 1 iemand betaalt, die persoon had er zelf een hoop leuke dingen van kunnen doen. Onze overheid gaat er vervolgens volkomen respectloos achteloos mee lopen smijten, en vervolgens ook nog eens lopen zeiken dat het niet genoeg is zonder er ook maar 1 seconde bij stil te staan of dat geld niet wat efficienter besteed had kunnen worden. Dan is het niet zo raar dat mensen zich daar persoonlijk door aangevallen voelen, toch?

Wij betalen die belasting zodat publieke ondernemingen de welvaart en het welzijn in ons leven kunnen verhogen, niet zodat dit geld verbrand kan worden aan waardeloze prestigeprojecten en een inkomen voor importcriminelen.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:36:08 #24
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_71100818
Van die mensen die dan 0,5 cent minder verdienen en dan recht denken te hebben om te zeiken. Het is gewoon erg in om de regering overal de schuld van te geven en Wilders op te hemelen

Vaak leven die mensen zelf van een uitkering trouwens
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:38:24 #25
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71100867
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd, volgens mij is 1 keer je arm breken en 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven duurder dan wat je je hele leven betaald.

Als je daadwerkelijk zo ongelooflijk dom ben heb je je recht om op anderen af te geven compleet verloren
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')