Ik hoop dat er wel genoeg plaats is, want na mijn weten is die oude achtbaan niet zo groot in vergelijking met die andere grote jongen die ernaast staat.quote:KAATSHEUVEL - De Efteling krijgt vanaf juni 2010 een nieuwe attractie in de vorm van een dubbele houten race-achtbaan. De attractie gaat 'Joris en de Draak' heten.
De nieuwe achtbaan komt in de plaats van de huidige houten achtbaan Pegasus die al niet meer in gebruik is. Dat heeft Efteling-directeur Bart de Boer zaterdag bekendgemaakt.
'Joris en de Draak' wordt een nieuwe dubbele achtbaan waarin de bezoekers in strijdwagens ieder op hun eigen parcours tegen elkaar racen om de snelste tijd én om de moerasdraak te verjagen.
In het gelijknamige sprookje versloeg Joris de draak en redde een meisje het leven.
Lichaamslengte
De nieuwe attractie wordt 25 meter hoog en zal in totaal 12 miljoen euro kosten.
Per uur is er plaats voor 1700 personen die met een snelheid van maximaal 75 kilometer per uur het 1400 meter lange parcours afleggen. De minimale lichaamslengte om in te mogen stappen is 1.10 meter.
© ANP
op omroep brabant nieuws zeiden ze dat hij vanaf half juni niet meer in gebruik is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef vanderaalst het volgende:
Pegasus niet meer gebruikt??
Vorige maand deed hij het anders nog gewoon hoor.
hahaquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef vanderaalst het volgende:
Pegasus niet meer gebruikt??
Vorige maand deed hij het anders nog gewoon hoor.
Klopt, was er vorige week en er stond een groot bord met "De efteling bouwt aan de toekomst" bij.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:12 schreef bioloogje het volgende:
[..]
op omroep brabant nieuws zeiden ze dat hij vanaf half juni niet meer in gebruik is.
Met Pegasus was alles mis, kutachtbaan met kutbochtenquote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:59 schreef Quyxz_ het volgende:
< "Zullen we naar de Efteling gaan?"![]()
> "Nee ik ga veel liever naar SixFlags man, daar hebben ze de Goliath."
< "Ah kom op... De Joris en de draak is toch veel vetter!"
tis gewoon een gruwelijke naamquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat slaat nergens op, jong en oud komt in de Efteling.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat de Efteling een hoog pubergehalde heeft
sterker nog... pubers gaan juist naar dat six flags/walibi/hoe het ook heet tegenwoordig na 6x over de kop te zijn gegaan... Dus daar zitten de klote jongeren die zich niet kunnen gedragen, waardoor de efteling veel gezelliger is en meer sfeer heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, jong en oud komt in de Efteling.
Idd, dat rammelen was wel leuk en ook spannend, want je neemt gewoon aan dat het allemaal goed is. Alhoewel er weleens een incident plaatsvind zoals met de Python.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik had niets tegen de Pegasus, heb er vaak genoeg ingezeten. Oké, hij rammelde maar dat weet je als je in een houten coaster stapt.
Klopt, als je met jong <15 en met oud >65 bedoelt. Leuk voor opa met de kleinkinderen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, jong en oud komt in de Efteling.
Ja, kan iemand dat filmpje nog eens opduikelen van die man die na die halve evacuatie net op tijd zijn beugel weer dicht kon trekken voor de looping?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd, dat rammelen was wel leuk en ook spannend, want je neemt gewoon aan dat het allemaal goed is. Alhoewel er weleens een incident plaatsvind zoals met de Python.
Deze?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, kan iemand dat filmpje nog eens opduikelen van die man die na die halve evacuatie net op tijd zijn beugel weer dicht kon trekken voor de looping?
Pfff, stel je niet aanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:38 schreef mstx het volgende:
[..]
Klopt, als je met jong <15 en met oud >65 bedoelt. Leuk voor opa met de kleinkinderen.
Ik vind ze er wel leuk uitzien, lekker nostalgisch.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:31 schreef Biancavia het volgende:
Ik haat houten achtbanen.
Dat dan weer wel.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:16 schreef F04 het volgende:
De muziek is wel beter in de efteling.
Villa Volta FTW
00.42: "Ahhhhh, die man, man!"quote:Op zondag 19 juli 2009 00:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Deze?
http://www.vkmag.com/videos/video_foutje_in_de_python/
En de wespen ! Walibi zit altijd bomvol met die kutbeesten, óveral !quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
sterker nog... pubers gaan juist naar dat six flags/walibi/hoe het ook heet tegenwoordig na 6x over de kop te zijn gegaan... Dus daar zitten de klote jongeren die zich niet kunnen gedragen, waardoor de efteling veel gezelliger is en meer sfeer heeft.
Dat is de charme van een houten achtbaan..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Oké, hij rammelde maar dat weet je als je in een houten coaster stapt.
Ze beginnen in januari 2010 en zijn in juni/juli 2010 klaar? Zou kunnen, moeten ze wel doorwerken.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:46 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd of ze al met de bouw begonnen zijn. Toen ik er twee weken geleden was, zag ik wel een stuk of drie bouwputjes, maar niets waar een grote achtbaan zou kunnen komen te staan.
-edit-
Volgens dit persbericht begint de bouw pas in 2010. In hetzelfde bericht staat ook dat hij medio 2010 klaar moet zijn.
Snapt u het nog?
Volgens mij zelfs de eerste. De enige andere 'attractie' die voor zover ik weet gesloopt was is het zwembad, dat ter hoogte van de Vliegende Hollander stond.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Jammer dat de Pegasus weg gaat volgens mij is dit een van de weinige attracties die de Efteling dan afgebroken heeft in zijn bestaan.
En die traptreintjes van vroeger, die zijn toch ook weg?quote:Op zondag 19 juli 2009 21:16 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs de eerste. De enige andere 'attractie' die voor zover ik weet gesloopt was is het zwembad, dat ter hoogte van de Vliegende Hollander stond.
Omdat-ie nog niet gepost is, hier de concept-art:
[ afbeelding ]
En de nachtegaal (ook al is die een paar jaar terug weer opnieuw geplaatst)quote:Op zondag 19 juli 2009 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En die traptreintjes van vroeger, die zijn toch ook weg?
Die zijn wel deels afgebroken en verplaatst, maar niet afgebroken. Zze staan nu in het Ruigrijk, in de winter kun je er langlaufen...quote:Op zondag 19 juli 2009 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En die traptreintjes van vroeger, die zijn toch ook weg?
Nooit geweten dat ze daar nu staan. Vond ik heeeeel lang geleden altijd wel leuk.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:49 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die zijn wel deels afgebroken en verplaatst, maar niet afgebroken. Zze staan nu in het Ruigrijk, in de winter kun je er langlaufen...
Dit was het vroeger
[ afbeelding ]
En nu is het zo:
[ afbeelding ]
Hoe kan je nou racen in een achtbaan karretje? Daar heb je niet echt invloed op toch?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er wel genoeg plaats is, want na mijn weten is die oude achtbaan niet zo groot in vergelijking met die andere grote jongen die ernaast staat.
Joris en de Draakmoest meteen denken aan Joris de lognazi van GS.
Is er trouwens meer bekend wat er precies zal komen? Alleen wel jammer dat de Efteling een hoog pubergehalde heeft, geef mij maar SixFlags, die hebben tenminste meer ruige attracties.
quote:Op maandag 20 juli 2009 00:47 schreef Slappy het volgende:
HAHAHAH die pedo park wil concurreren met Six flags![]()
De naam is idd ongelukkig gekozen, maar ik was laatst weer eens in walibi flevo/six flags/walibi world/hoe het nu dan ook heet en het is echt een ongelofelijk kut park geworden met volgens mij veel achterstallig onderhoud. Nee, de Efteling heeft zijn zaakjes veel beter voor elkaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:59 schreef Quyxz_ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |