helemaal goed!quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:24 schreef Maizena het volgende:
Ja, ik had er beter meteen 'kerk' bij kunnen zetten...
Il Castello Aragonese, Ischia, Italië
[ afbeelding ]
http://www.italianvisits.com/campania/ischia/
The quick boy 's back in town....Goed dusquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:57 schreef redunzl het volgende:
Orlando Odditorium, USA![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.ripleysorlando.com/info/
helemaal goedquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Monument op Westerplatte, bij Gdansk, Polen. Hier begon de invasie van Duitsland en dus de Tweede Wereldoorlog op 1 september 1939, vandaag precies 70 jaar geleden
helemaal goed!quote:Op zondag 6 september 2009 13:47 schreef Maizena het volgende:
Poeh, dat was lastig...ik dacht dat het 'Folly-Watchtower' was..
Golghar, Patna, Bihar, India.
Golghar or the round house, the huge granary was built in 1786 by Captain John Garstin, at the biggest of the then administrator, Warren Hastings. Bihar experienced severe draught that resulted in acute famine in the year 1770. Alarmed by the situation faced by the people, this massive granary was constructed for the British army.
The enormous structure is 29 m high and is 3.6 m wide at the base. Overlooking the river and the plains, it looks like the upper half of a gigantic, decorated Easter egg, with the spiral stairway winding around this monument, adding to its embellishment. It offers a magnificent breathtaking view of the city and the river Ganges, flowing nearby.
The spiral staircase was so designed, in order to facilitate the passage of the coolies, who had to carry grain-bags up one flight, deliver their load through a hole at the top, and descend the other stair.
[ afbeelding ]
Helemaal goedquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:19 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Vajdahunyadburcht
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Ják kerk nabootsingHet Slot Vajdahunyad ligt achter het Heldenplein op een eiland van de stadsvijver in Boedapest, aan de Pest-zijde.
Achter het Heldenplein ligt de stadsvijver die in de zomer wordt benut door kanoërs en in de winter dienst doet als ijsbaan. Er vinden dan ijshockey-wedstrijden plaats en er worden internationale schaatswedstrijden gehouden. Op een eiland in de vijver ligt in een park het slot Vajdahunyad, dat hier werd gebouwd ter gelegenheid van het grote feest in 1896. Het is een kopie van een slot dat in Zevenburgen staat. De architect heeft geprobeerd verschillende Hongaarse stijlen in één gebouw te verenigen. Ook rond het kasteel hebben de gebouwen een verschillende stijl. Romaans (kerk), gotisch, renaissance en barok (het slot). Het portaal van de kerk is een nabootsing van dat in Ják. Rond de koepel staan vele beelden. Korinthische zuilen dragen de koepel. Tegenover de ingang van de kerk staat het bronzen beeld van Anonymus. Het is in 1903 door Miklòs Ligeti vervaardigd ter ere van een niet bekende schrijver uit de 12e en 13e eeuw, die vermoedelijk de eerste Hongaarse kroniek heeft geschreven. In het slot is een bouwkundig museum ondergebracht
Ik zat met chapel en pavilion...quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:48 schreef redunzl het volgende:
"Wedding Cathedral" in Tbilisi, Georgië
http://vdjorbenadze.tripod.com/Djorbenadze/Djorbenadze.htm
dat is 'm!quote:Op woensdag 16 september 2009 09:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wallfahrtskirche Maria Königin der Friedens, Neviges, Duitsland
Dat klopt als ik de foto's van het terrein bekijkquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ik heb ook geen idee wáár ik het zou moeten zoeken. Heb alsmaar het idee dat het er niet erg vlak is.
Wat mij betreft mag er nog wel een hintje komen.
Sorry, maar dochterlief stond al op me te wachten om te gaan winkelen in de stad (vandaar dat ik er ook geen foto bij geplaatst heb, wat ik meestal wel doe).quote:Waar waarom geef je dan daarnaast niet aan waarvan het terrein voornamelijk bekend is?
Zit ook al druk te zoeken...quote:Op maandag 21 september 2009 23:33 schreef redunzl het volgende:
de rivier heet Oué Pouanlotch, de ronde vorm ...?
quote:de rivier heet Oué Pouanlotch, de ronde vorm ...?
helemaal goed!quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:53 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
cantabrie, spanje, nabij colindres
quote:wilde toch iets met de hartvorm bij voh doen
Ben jij ff slimmer dan ik...quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:03 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
inderdaad makkie, google afbeeldingen, hart shaped forest,
[ afbeelding ]
Was een edit. Ik stelde een vraag waarvan het antwoord in dit topic stond. Ik gaf mezelf ff op de kopquote:
Helemaal goed, ik ben daar ruim 25 jaar geleden geweest en de zonsopgang daar.... prachtig!!!quote:
helemaal goed!quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is dat het ontruimde 'Le Jungle' bij Calais?
Waar al die migranten van die hutjes hadden etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |