quote:
quote:
dat doen we toch al? "raad de stad"quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:51 schreef F04 het volgende:
Doen we ook een keer een Google Street view versie?
Kan je, alsjeblieft, de Wiki aanklikbaar maken...wel zo makkelijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:45 schreef 3nhsCnds het volgende:
Welkom bij deel 33 van de Google Earth Quiz, Wereld Editie![]()
link naar vorige deel
Google Earth is tof, Google Earth is de hele aarde in satellietfoto\'s. En daar is uiteraard een leuk spel van te maken.
DE SPELREGELS
Maak een screenshot van een opvallende en/of bekende plek ergens op de wereld in Google Earth (of de webvariant ervan op Google Maps) en laat anderen raden wat er precies wordt getoond. Degene met het goede antwoord maakt een nieuwe opgave. Je mag zo ver inzoomen als je zelf wilt, maar hou het wel een beetje herkenbaar. Het is dus fair als je Noord boven laat op de foto.
De plaatser keurt de antwoorden goed of fout, niet naderhand je post editten!
We spelen in dit topic om punten. De punten worden na sluiting van het topic getelt en in de Wiki gezet.
Wiki, voor puntentelling, opgavenlijst en OP.
Om het punten tellen een beetje hanteerbaar te houden, is het de bedoeling dat je in de post waarin je het punt geeft aan de winnaar ook de tussenstand en de locaties bijwerkt.
Ik hoop dat deze editie iets meer op algemene kennis verder borduurt en minder op het zoeken van een bepaalde plek.
Laatste opgave:
[..]
helemaal goedquote:Op maandag 20 juli 2009 08:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus toch Italie
Ik zat namelijk eerst te denken aan het buitenverblijf van de Paus
Ik ga zo weg voor 2 dagen, dus iemand anders mag een nieuwe plaatsen
Villa Certosa, tussen Porto Rotondo en Marinella, Sardinie
Buitenverblijf van Berlusconi
Goedquote:Op maandag 20 juli 2009 21:36 schreef redunzl het volgende:
St. Anastasia Island, Bulgarije
mooie hint
http://en.wikipedia.org/wiki/St._Anastasia_Island
Goed! Alleen druk druk drukquote:
Dat is inderdaad goed, dat kasteel is echt mooiquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:09 schreef redunzl het volgende:
Ha jero
vreemd idd dat deze niety in de lijst staat, moest na je hint onmiddelijk aan Slot Neuschwanstein denken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slot_Neuschwanstein
haha, dat is helemaal goedquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:05 schreef Maizena het volgende:
Musée du Fumeur, Parijs....en ik steek er nog een op![]()
![]()
Gold Pyramid, Wadsworth, USAquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:35 schreef Maizena het volgende:
Ik stop nog even niet![]()
Nieuwe wat en waar....
[ afbeelding ]
Is helemaalgoedquote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:00 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Gold Pyramid, Wadsworth, USA
http://www.goldpyramid.com/
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:17 schreef Maizena het volgende:
Al wel even gezocht....maar eerst het klooster van chufi gezocht![]()
Ik vermoed dat het een tombe of mausoleum is in een Aziatisch land...
Dat was inderdaad helemaal juistquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is het deze?
Augarten Flakturm Wenen?
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 02:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maakt niet uit. Ik heb je hier langer meegemaakt dan vandaag en had wel een vermoeden dat het goed zou komen
Hallo! Leuke vakantie gehad?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:53 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Hoi, ben ik weer....
Château du Fleckenstein is a castle in the commune of Lembach, in the Bas-Rhin département of France.
Is goed, helaas geen paarenrace op dat moment, die waren op 2 juli en 16 augustus.quote:Piazza del Campo, Siena met de paarderace (Il Palio) rond het plein
Ayers Rock (Uluru)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:53 schreef chufi het volgende:
Nieuwe: Is volgens mij nog niet langs geweest
[ afbeelding ]
Oh ja... staat Neverland er niet tussen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Geef dan ook ff deze op
TARAraboemdijee 3
redunzl 2
_jero_ 2
Maizena 2
zonnetjeinhuis 1
Its-Jojo-4you 1
chufi 1
TUFKAL 1
Wat is er langs gekomen in dit topic:
Villa Certosa, tussen Porto Rotondo en Marinella, Sardinie, buitenverblijf van Berlusconi
St. Anastasia Island, Bulgarije
Belfast - The Big Fish, Noord-Ierland
Slot Neuschwanstein, Duitsland
Musée du Fumeur, Parijs
Gold Pyramid house, Wadsworth, Illinois, USA
Augarten Flakturm, Wenen, Oostenrijk
Helgoland, Duitsland
Mount Vernon Estate, Virginia, USA
Château du Fleckenstein, Lembach, Frankrijk
Piazza del Campo, Siena, Italie
Ayers Rock (Uluru), Australie
Jeetje ook al goedquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:01 schreef redunzl het volgende:
World Changers Church International
2500 Burdett Rd
Atlanta, GA 30349-4208, USA
vond 'm uiteindelijk in bbs.keyhole
Dat had ik ookquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:27 schreef redunzl het volgende:
Dacht dat het heel makkelijk zou zijn met Golden Dome oid maar dat viel nog behoorlijk tegen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |