Hangt er vanaf, vakantiekrachten worden vaak als THK-er in dienst genomen (in dienst bij TNT voor 3 maanden maximaal), en bij ons zijn het allemaal van die jochies van 16. Die hebben een uurloon van EUR 2,50 per uur (of daaromtrent), dus zelfs al zijn ze minstens 2 tot 3x zo traag als ik, dan nog zijn ze goedkoper. Of ze dezelfde kwaliteit leveren betwijfel ik, maar er wordt toch alleen maar op prijs geconcurreerd, en kwaliteit is helaas steeds minder belangrijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:37 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ja...waarom vakantiekrachten als je zaterdagwerkers hebt die extra willen werken. En zouden vakantiekrachten echt goedkoper zijn dan zaterdagwerkers? Gaat toch vaak via uitzendbureaus, ze moeten een opleiding krijgen, etc...
Ik heb afgelopen week gelukkig elke dag een volledige dienst kunnen draaien en volgende week waarschijnlijk weer. Maar 21 dagen vooruit plannen gebeurt hier niet...
Vooral dat dus. Laatst belde mijn TC op, iemand wilde wat later beginnen. Of ik dan van 6.15 tot 8.00 wilde komenquote:Maar TNT Post schijnt te denken dat wij, ook als we niet nodig zijn, de hele dag standy, in TNT-outfit, naast de telefoon zitten te wachten zodat we indien nodig binnen een kwartier alsnog ter plaatse kunnen zijn.
Haha, zo waar! En herkenbaar.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens snijdt TNT zich met die vakantiekrachten die het werk van de zaterdagbestellers inpikken enorm in de vingers. Dat hebben ze bij ons al eerder ondervonden, maar kennelijk zijn ze dat weer vergeten. Het extra werken is namelijk juist datgene wat het aantrekkelijk maakt om zdw te zijn, van die lullige 3-uurs contractjes die ze tegenwoordig uitgeven moet je het niet hebben. Ik heb al meerdere collega's zien afhaken omdat er nauwelijks extra werk voor ze was. Vroeger was je er als zdw zeker van dat je veel uren kon maken in de vakanties, nu niet meer. Veel zdw's zoeken dus maar een ander vakantiebaantje, dus op het moment dat de TNT ze ineens wel nodig heeft, zijn ze niet beschikbaar. Maar TNT Post schijnt te denken dat wij, ook als we niet nodig zijn, de hele dag standy, in TNT-outfit, naast de telefoon zitten te wachten zodat we indien nodig binnen een kwartier alsnog ter plaatse kunnen zijn. Verder heb ik gemerkt dat veel van die 16-jarige vakantiekrachten helemaal niet weten dat ze voor zo'n fooi aan de slag gaan, het is ze niet verteld, en tijdens het sollicitatiegesprek hebben ze er zelf ook niet naar durven vragen. Dus als ze er op een gegeven moment toch achter komen, zijn ze vaak op stel en sprong vertrokken. En ze melden zich niet af of zo, ze komen gewoon niet meer opdagen. Want laten we wel wezen, als iemand van 16 moet het toch beter kunnen dan EUR 2,50 per uur. Ga kranten lopen, folders, desnoods bij Sandd werken, dan zit je omgerekend al snel op EUR 5 per uur.
Dan is er een sticker over het oude adres geplakt.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:40 schreef rien91 het volgende:
Wat ik nu wilde vragen is hoe je doorzendpost herkent?
Weet je zeker dat je geen postbezorger bent?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:40 schreef rien91 het volgende:
Ik werk sinds kort bij de TNT als zaterdagmedewerker, alleen bezorgen, niet sorteren, omdat ze de zaterdagmedewerkers meer buiten wilden hebben! Maar goed ik heb lekker wel een contract als zaterdagbesteller van 2,5u/w met een salaris van 5,55 euro/u! Wat ik nu wilde vragen is hoe je doorzendpost herkent?
Gebeurt wel vaker zoiets. Heb er ook wel eens reclamefolders in gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:19 schreef Zipportal het volgende:
Gisteren had een postbode bij ons een eenling bus geleegd. Bleek dat een krantenbezorger er allemaal kranten in had gestopt. Tja ook een manier om je kranten niet te bezorgen.
Zo lag er bij mij een keer een dode mol in... ik sprong een gat in de lucht met een gilletje er bijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:37 schreef greatchampion het volgende:
Nou ja, wat ik vandaag heb meegemaakt: Iemand had dus zo'n buiten brievenbus staan, ik open dat ding.... liepen er kakkerlakken in. Ik schrok me een teringjantje zeg...
Nu heb ik een brievenbus-fobie
En het weer zat ook niet mee... zon, regen, zon, regen. Jas uit, jas aan, jas uit, jas aan![]()
Tja, maandag hequote:Op maandag 27 juli 2009 21:54 schreef Rebby87 het volgende:
[..]
Zo lag er bij mij een keer een dode mol in... ik sprong een gat in de lucht met een gilletje er bij![]()
Vandaag ook makkie dagje, moest mn eigen wijk doen en nog een extra die ik niet kende. Uur eerder klaar dan normaal, totaal niks![]()
Aan de sticker of aan de *21. Die laatste is de code die rechtsonderin gedrukt staat (wordt door de machine gedaan). Bij doorzendpost wordt daar de straatnaam voluit gedrukt (bij normale brieven staat er alleen postcode en huisnummer).quote:Op zondag 26 juli 2009 17:40 schreef rien91 het volgende:
Wat ik nu wilde vragen is hoe je doorzendpost herkent?
Oh hehe, dacht al..quote:Op maandag 27 juli 2009 21:59 schreef Rebby87 het volgende:
[..]
Uur eerder klaar dan normaal gesproken op maandag;) Dus zelfs voor een maandag flink rustig.
snoeppapiertjes, wikkels van ijsjes, reclame, boombladeren, vuurwerk (met verkoolde brieven, natuurlijk). Onwaarschijnlijk hoeveel troep er in de brievenbussen gedouwd wordt.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker zoiets. Heb er ook wel eens reclamefolders in gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |