abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83993601

Beetje slechte en snelle uitvoering maar gaat om het idee. Ik zou de druppel er wat beter laten uitspringen. Achtergrond wat vervagen en kleur iets corrigeren. Het stuk linksboven wat heel onscherp was iets donkerder gemaakt. Jammer dat de res. zo laag is waardoor die al snel te scherp wordt.
pi_83995763
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:18 schreef Surf_Bunny het volgende:
schopje

Ik heb van de week deze foto gemaakt maar het resultaat valt mij nogal tegen denk dat hij een stuk beter kan. Hoe krijg ik er bv meer diepte in?
[ afbeelding ]
Zo ver mogelijk uitzoomen als mogelijk en zoveel mogelijk in 1 lijn met de waterval gaan staan.
Beter ook de foto wat eerder of later op de dag te maken, nu heb je heel hard licht, gebruik eventueel een polarisatie filter of ND filter.
De bewerking van Heintje versterkt enorm de toch al duidelijk aanwezige CA, en zorg voor een vieze grijze waas, redelijke miskleun i.m.o.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_84001604
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Apojapo het volgende:
[ afbeelding ]

Beetje slechte en snelle uitvoering maar gaat om het idee. Ik zou de druppel er wat beter laten uitspringen. Achtergrond wat vervagen en kleur iets corrigeren. Het stuk linksboven wat heel onscherp was iets donkerder gemaakt. Jammer dat de res. zo laag is waardoor die al snel te scherp wordt.
Resolutie komt door de 6 megapixel van de d40 en een enome crop.
Hoe heb je de druppel er op deze manier meer uit laten springen?
pi_84056616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:36 schreef Consoller het volgende:

[..]

Resolutie komt door de 6 megapixel van de d40 en een enome crop.
Hoe heb je de druppel er op deze manier meer uit laten springen?
Ondanks die lage resolutie is de kwaliteit wel goed (veel beter dan mijn compact met 14 megapixels)

Belichting verschoven, helderheid omlaag, contrast omhoog, schaduw omhoog, hdr-scherpte toegevoegd (photoshop CS5), auto-color, saturation iets omlaag, en de ruis op de achtergrond weggehaald die door de eerdere aanpassingen ontstaan was.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:57:40 #280
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84204439
ik ben niet tevreden hierover en wil m wel graag overnieuw doen, vandaar dat ik vooraf wat info wil in wat ik beter had kunnen doen. het gaat om t object (de camera) dus de setting kan anders, weet alleen niet hoe.

flickr en origineel
"you gotta preserve the present for those in the future"
  zondag 18 juli 2010 @ 18:07:57 #281
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_84204699
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:57 schreef Ladysin het volgende:
ik ben niet tevreden hierover en wil m wel graag overnieuw doen, vandaar dat ik vooraf wat info wil in wat ik beter had kunnen doen. het gaat om t object (de camera) dus de setting kan anders, weet alleen niet hoe.

[ afbeelding ]
flickr en origineel
Ik had hem liever wat meer van voren gezien, dat is imho de meest interessante kant om naar te kijken. Ander ideë: zet hem wat verder van de achtergrond, en fotografeer hem dan nog eens, je achtergrond wordt dan nog waziger. En om het NOG anders te doen: Neem een wit vel A3 papier en leg die zo dat de bovenste helft omhoog staat tegen de muur aan de achterkant, maar de onderste helft op de grond. Door de kromming in het papier worden grond en achtergrond/muur één geheel, waardoor je onderwerp er zonder kleurwisselingen er achter er nog beter uitspringt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 19 juli 2010 @ 20:01:35 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84246778
Nou ik ook maar. Ik heb nog heel wat te leren, dus kom maar op met de kritiek

Foto's ff flink verkleind, ze staan ook op photobucket

1

2

3
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 19 juli 2010 @ 20:18:06 #283
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_84247434
Je hebt er niks aan, qua fotos, maar eindelijk weer eens een retriever die er uit ziet zoals een retriever er uit hoort te zien, en niet zo'n doorgefokte blonde mode-hond. Prachtbeest!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 19 juli 2010 @ 20:19:37 #284
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84247493
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:18 schreef RonaldV het volgende:
Je hebt er niks aan, qua fotos, maar eindelijk weer eens een retriever die er uit ziet zoals een retriever er uit hoort te zien, en niet zo'n doorgefokte blonde mode-hond. Prachtbeest!
Hij moet er van blozen en bedankt je bij deze
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')