Alvast mijn excuses voor de onduidelijk geformuleerde tt.
Mijn situatie luidt als volgt:
Ik ben bezig met een HBO propedeuse, en wanneer ik deze gehaald heb wil ik naar de universiteit. Ik sta nu op 57 (van de 60) studiepunten. Ik zou nog één laatste tentamen van 3 studiepunten terugkrijgen, die ik naar mijn idee vrijwel zeker gehaald zou hebben. Ik zou dan rustig in de vakantie mijn inschrijving kunnen gaan regelen, en ergens midden augustus, wanneer de vakanties voorbij zijn, mijn propedeuse op kunnen halen en naar de universiteit kunnen sturen. So far so good. Echter kreeg ik gisteren, de dag waarop de resultaten uiterlijk bekend zouden moeten zijn, het volgende mailtje:
quote:
Beste student,
Vooruit lopend op de brief van de examencommissie die alle eerste jaars studenten binnenkort bij het Bindend Studie Advies gaan ontvangen, het volgende.
Het tentamen X van 30 juni jl. wordt ongeldig verklaard. Tekst en uitleg ontvang je van de examencommissie. Alle studenten worden door ondergetekende voor het hertentamen ingeschreven.
Vanmiddag worden alle resultaten van dit vak uit Osiris verwijderd. Dit kan effect hebben op het Bindend Studie Advies. Sommige studenten zullen hun verwachte positieve advies zien veranderen in een Voorlopig Aangehouden advies. Dit advies wordt gegeven aan studenten die door het behalen van hertentamens in augustus alsnog een positief advies kunnen krijgen.
Wacht bij vragen even de daadwerkelijke brief af, want daarin staat tekst en uitleg over het vervolg traject rondom deze problematiek.
Hieruit blijkt dus dat het tentamen ongeldig verklaard wordt. De specifieke reden hiervoor wordt dus nog vermeld bij mijn BSA, maar dat is voor mij eigenlijk niet relevant. Het gaat er gewoon om dat ik blijkbaar dit hertentamen moet gaan maken. Het hertentamen is pas 14 augustus, en aangezien docenten bij ons 15 werkdagen de tijd krijgen om tentamens na te kijken, zou ik nooit mijn propedeuse voor 1 september naar de universiteit kunnen sturen. Dit leidt voor mij dus tot studievertraging.
Bovendien vind ik het erg asociaal dat ze dit pas op de laatste dag laten horen, aangezien ze vanaf maandag 20 juli tot vrijdag 14 augustus (de dag van het hertentamen, hoe ironisch) zomerreces hebben. Dit maakt het tijdig indienen van een bezwaarschrift bij de examencommissie en het College van beroep van mijn hogeschool, en vooral het tijdig antwoord krijgen van deze instanties erg moeilijk. Onmogelijk eigenlijk.
Dit is tevens de reden voor mijn vraag. Ik heb wel een ander onafhankelijk College van beroep gevonden in Den Haag (http://www.cbho.nl/). Zal ik mijn bezwaarschrift daar naartoe sturen? En hoe sterk denken jullie dat mijn positie is?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen nu, maar ik laat het hier zeker niet bij zitten. Ik ben benieuwd wat jullie me aanraden.