Hieruit blijkt dus dat het tentamen ongeldig verklaard wordt. De specifieke reden hiervoor wordt dus nog vermeld bij mijn BSA, maar dat is voor mij eigenlijk niet relevant. Het gaat er gewoon om dat ik blijkbaar dit hertentamen moet gaan maken. Het hertentamen is pas 14 augustus, en aangezien docenten bij ons 15 werkdagen de tijd krijgen om tentamens na te kijken, zou ik nooit mijn propedeuse voor 1 september naar de universiteit kunnen sturen. Dit leidt voor mij dus tot studievertraging.quote:Beste student,
Vooruit lopend op de brief van de examencommissie die alle eerste jaars studenten binnenkort bij het Bindend Studie Advies gaan ontvangen, het volgende.
Het tentamen X van 30 juni jl. wordt ongeldig verklaard. Tekst en uitleg ontvang je van de examencommissie. Alle studenten worden door ondergetekende voor het hertentamen ingeschreven.
Vanmiddag worden alle resultaten van dit vak uit Osiris verwijderd. Dit kan effect hebben op het Bindend Studie Advies. Sommige studenten zullen hun verwachte positieve advies zien veranderen in een Voorlopig Aangehouden advies. Dit advies wordt gegeven aan studenten die door het behalen van hertentamens in augustus alsnog een positief advies kunnen krijgen.
Wacht bij vragen even de daadwerkelijke brief af, want daarin staat tekst en uitleg over het vervolg traject rondom deze problematiek.
Waarom kunnen zij er niet over beslissen eigenlijk? Omdat mijn hogeschool zelf zo'n college heeft?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:00 schreef GlowMouse het volgende:
Het CHBO mag hier niet over beslissen, dus daarheen sturen heeft geen zin.
Het CBE dient binnen 10 weken te beslissen, en dat is dus sowieso te laat. Ik zou dus contact met de universiteit opnemen en vragen of ze je willen toelaten onder de voorwaarde dat je dat vak alsnog haalt. Dat is de makkelijkste manier en kun je maandag al doen.
Ze wil het besluit waarmee het tentamen ongeldig verklaard is, vernietigen. En dat kan best, maar daarvoor wil ik eerst de inhoud van die brief zien. Aan een publicatie op Osiris kan een student namelijk veel rechten ontlenen, dus dan moeten ze een heel zwaarwegende reden hebben om het tentamen ongeldig te verklaren. Fraude zou zo'n rede kunnen zijn, maar dan mogen ze ook nog een reden hebben waarom ze dit pas zo laat melden en waarom studenten niet in de gelegenheid worden gesteld eerder een herkansing te doen om de overlast te beperken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:00 schreef ArnoKlaassen het volgende:
wat wil je nu eigenlijk? Dat tentamen kunnen ze niet geldig verklaren en dus heb jij je propedeuse niet gehaald. Waartegen wou je in beroep gaan dan?
Omdat ze daarvoor geen wettelijke basis hebben. Je kunt er ook niet heengaan als Pietje je fiets gestolen heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom kunnen zij er niet over beslissen eigenlijk? Omdat mijn hogeschool zelf zo'n college heeft?
Maar wat zou een goede reden zijn voor de school om zoiets voor iedereen ongeldig te verklaren? Fraude? Kunnen ze het daarvoor voor íedereen ongeldig verklaren?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ze wil het besluit waarmee het tentamen ongeldig verklaard is, vernietigen. En dat kan best, maar daarvoor wil ik eerst de inhoud van die brief zien. Aan een publicatie op Osiris kan een student namelijk veel rechten ontlenen, dus dan moeten ze een heel zwaarwegende reden hebben om het tentamen ongeldig te verklaren. Fraude zou zo'n rede kunnen zijn, maar dan mogen ze ook nog een reden hebben waarom ze dit pas zo laat melden en waarom studenten niet in de gelegenheid worden gesteld eerder een herkansing te doen om de overlast te beperken.
[..]
Omdat ze daarvoor geen wettelijke basis hebben. Je kunt er ook niet heengaan als Pietje je fiets gestolen heeft.
Ja daar heb je gelijk in. Maar het is gewoon zo dat ik eigenlijk al had bedacht dat ik mijn propedeuse in juli zou hebben, omdat ik zeker weet dat ik voor dit tentamen een voldoende zou hebben. Omdat die school er nu pas ineens mee komt dat het ongeldig verklaard wordt, moet ik door een fout van hen weer een herkansing gaan maken, waardoor ik mijn propedeuse niet op tijd in kan leveren. Dat is mijn punt inderdaad. En ik vraag me af of ze zoiets überhaupt wel mogen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou contact opnemen met de universiteit, vragen of die je 'onder voorbehoud' willen aannemen, omdat hierdoor je propedeuse later komt. Want dat is toch het hele punt? Je kunt wel een traject van bezwaar ingaan, maar dat gaat ook te veel tijd kosten.
De school kan er niets aan doen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:00 schreef ArnoKlaassen het volgende:
wat wil je nu eigenlijk? Dat tentamen kunnen ze niet geldig verklaren en dus heb jij je propedeuse niet gehaald. Waartegen wou je in beroep gaan dan?
Het is natuurlijk lullig voor je maar de school kan er niks aan doen
Weleens een studie gedaan aan een HS?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:00 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Het is natuurlijk lullig voor je maar de school kan er niks aan doen
Ja dat kan, zie een zaak op de UvT waar een psychologietentamen ongeldig werd verklaard omdat de vragen per ongeluk al op internet gezet werden voordat het tentamen plaats had gevonden. De cijfers waren toen echter nog niet gepubliceerd. De fout hoeft dus niet bij een student te liggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar wat zou een goede reden zijn voor de school om zoiets voor iedereen ongeldig te verklaren? Fraude? Kunnen ze het daarvoor voor íedereen ongeldig verklaren?
Ik doe idd de aanname dat de ongeldigverklaring komt uit fraude en niet uit een fout van de school.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Weleens een studie gedaan aan een HS?
Ik durf er zo m'n poot voor in het vuur te steken dat de fout bij de school ligt. Wát een ongeorganiseerde chaos.
Oh, zou kunnen. Maar zelfs bij een vermoeden van fraude kun je als school prima alle verkeerde beslissingen nemen hoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:25 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Ik doe idd de aanname dat de ongeldigverklaring komt uit fraude en niet uit een fout van de school.
Fraude is sowieso al een fout van de school mijns inziens, als ze niet van die schele bejaarden zouden inzetten als surveillanten, dan zou dat ook niet voorkomen. Of in ieder geval een stuk minder.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:25 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Ik doe idd de aanname dat de ongeldigverklaring komt uit fraude en niet uit een fout van de school.
De herkansingen van de laatste periode zijn bij ons midden augustus. Dat tellen ze blijkbaar nog steeds als studiejaar 1.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:05 schreef znarch het volgende:
Volgens mij moet een hogeschool (mijne dan iig) je de kans geven je 60 studiepunten te halen in 1 jaar. Dat wil zeggen dat ze buiten de reguliere kans om iig 1x een herkansingsmogelijkheid moeten aanbieden in hetzelfde jaar zodat je voor het volgend jaar alles rond hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |