Vind de kleuren juist mooi dromerig overkomen, niet de stereotype dierentuin foto.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:37 schreef Kamermans het volgende:
@Kim87, je onderwerpen staan heletijd in het midden, wat ik mooier zou vinden is wat meer ruimte aan de kant waar het dier naar toe kijkt.
was laatst in Amersfoort, misschien zijn de kleuren iets te hard,..
[ afbeelding ]
De meeste fotos van mij in dit topic zijn gemaakt met een Canon 100-400L, op een 7D 1.6x crop body.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooie foto's hier mensen. Ik zit wat objectieven te vergelijken om ook dergelijke foto's te kunnen trekken in dierentuinen en in het wild.
Met wat voor zoombereik bekomen jullie zulke mooie close-ups? En om tot een duidelijk beeld te kunnen komen: is dat dan met een fullframe of crop (ivm de effectieve brandpuntsafstand) ?
Ik zit bijvoorbeeld te kijken naar lenzen tot 200 of 300mm (plus extender eventeel?). Is dat een goed bereik of zou ik het nog hoger moeten zoeken?
Op mijn eigen (gecalibreerde) scherm, zie ik het probleem niet. Ik zit nu achter een andere computer, en hier zijn ze ook aan de doffe kant. Vanavond eens mjn scherm kalibreren, en eens opnieuw naar de fotos kijkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
Zijn mooie foto's qua compositie enzo, maar ik mis kleur.
Het lijkt wel of er een grijzige sluier over heen hangt zeg maar.
Vooral foto 1 en 2 vind ik mooi! Dat stokstaartje staat echt pontificaal in het zonnetje op te warmenquote:Op maandag 6 september 2010 19:43 schreef SP22 het volgende:
Wow die laatste is echt helemaal geweldig! Ik vind beestjes in fullframe altijd wel mooi en bij deze werkt het lekker dreigend.
Enige resultaten van een zaterdag in Dierenpark Emmen
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
Die "waterval", is dat niet gewoon zo'n luchtbellen ding?quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Mooie foto's, vooral de reptielen! Die Bitis op foto 4 ziet er uit als een stevige jongen.
Foto 9 is wel apart; het lijkt wel of er een waterval op de achtergrond te zien is, en de Piranha's lijken wel te zweven.
Die apen liggen/zitten/hangen inderdaad continu in de meest vreemde positiesquote:Op zondag 12 september 2010 18:37 schreef Helenamus het volgende:
de kleuren zijn totaal niet te hard, juistem super!
ik ben vorige zaterdag geweest, alleen zijn mijn fotos niet zo super.
heb deze:
[ afbeelding ]
is de meest indrukwekkende foto door de houding.
helderheid etc ging helaas niet met deze camera
vind die laatste paar erg gelig over komen... misschien even naar de kleurweergave je beeldscherm kijken...quote:Op maandag 13 september 2010 14:33 schreef Prst_ het volgende:
Wow, die close-ups van die krokodilletanden en die neushoornhuid zijn erg mooi!
Een serie fotootjes die ik deze zomer heb geschoten in Emmen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ow, wat mooi! Nr 1: prachtig dat die regen, dat voegt iets toe. Mooie kleuren in nr 2quote:Op maandag 13 september 2010 14:33 schreef Prst_ het volgende:
Wow, die close-ups van die krokodilletanden en die neushoornhuid zijn erg mooi!
Een serie fotootjes die ik deze zomer heb geschoten in Emmen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
dit jaar geen te zien. verblijf lag compleet overdekt met sneeuwpak ...quote:Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Uncle het volgende:
[..]
vind die laatste paar erg gelig over komen... misschien even naar de kleurweergave je beeldscherm kijken...![]()
kwam bij het 'opruimen' deze nog tegen van afgelopen winter. Blijdorp in de sneeuw![]()
[ link | afbeelding ]
Heilige poep wat een scherpte.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:11 schreef Ouwesok het volgende:
Stellars zeearend in Blijdorp
[ afbeelding ]
met de Alfa500 en de Minolta 100-300mm
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:11 schreef Ouwesok het volgende:
Stellars zeearend in Blijdorp
[ afbeelding ]
met de Alfa500 en de Minolta 100-300mm
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |