abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 6 maart 2011 @ 16:19:25 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_93729937
Eindelijk weer tijd gehad/gemaakt om een map foto's te sorteren en kwam een map foto's van een bezoek aan de dierentuin in Emmen tegen uit Juni 2010.

set op flickr:
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 6 maart 2011 @ 16:28:10 #2
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_93730305
Gaaf bokeh effect bij 18 :D
  Admin zondag 6 maart 2011 @ 16:29:09 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_93730341
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:28 schreef problematiQue het volgende:
Gaaf bokeh effect bij 18 :D
dat was niet opzettelijk, maar viel mij ook op idd :)
  Boks-Chick zondag 6 maart 2011 @ 16:41:49 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93730829
3, 15 en 16 vind ik erg gaaf O+
Met 15 als topper. Spreekt mij enorm aan.
lolwut
pi_93730836
Zitten een paar mooie tussen.

Heb ook zoiets, maar dan van de Dublin Zoo.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Admin zondag 6 maart 2011 @ 19:31:37 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_93736978
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:41 schreef bas-beest het volgende:
Zitten een paar mooie tussen.

Heb ook zoiets, maar dan van de Dublin Zoo.
ik zeg; open er een showcase van :)
  zondag 6 maart 2011 @ 21:26:35 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93743612
9,11,13,15, National geographic waardig :P

Mooie foto's!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_93776105
Jeetje, prachtige foto's joh! Vooral die vlinder, tijger en uil. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93776830
2, 9, 13, 15 en 16. O+

Met als absolute uitschieter #9, wat een lekkere plaat is dat zeg. :9
  Admin maandag 7 maart 2011 @ 21:24:39 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_93789198
tnx :)
Overigens zijn aanmerkingen ook welkom hoor. Waarom zijn de andere foto's minder bv?
pi_93790960
Ik vind het een prachtige serie O+

Van mij had foto 5 er uit gemogen, want nu is het 2x olifant achter elkaar.. En jammer dat bij #17 het touw scherper is dan de aap :') Bij #14 heb ik ook het idee dat de tak links scherper is dan het aapje zelf..
  maandag 7 maart 2011 @ 22:12:41 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93792313
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:24 schreef Danny het volgende:
tnx :)
Overigens zijn aanmerkingen ook welkom hoor. Waarom zijn de andere foto's minder bv?
Nou:

1: Waar gaat het over? De springende aap of de zittende apen? Deze is als enige "uitgezoomd" wat hem er verder niet echt bij plaatst.

2. Toffe vlinder, kleuren liggen mooi vast. Lijkt me een lastig shot, omdat ze waarschijnlijk snel weer verder vliegen.

3. Toffe foto, kan er weinig op aanmerken. Zit een blaadje/takje onder in beeld, maar dat is niet zo storend.

4. Leuke overzichtsfoto met een hoop dieren erin.

5. Doet me eigenlijk niets, te krap gecropt imo.

6. Beetje saai, ze staan een beetje suf, en daar blijft het dan ook wel bij.

7, Toffe foto, verschillende beesten op de foto. En ik wist geeneens dat giraffes vooroverbuigen om te eten, ik dacht dat ze dat alleen voor het drinken deden.

8. Ook een zeldzaam iets, een olifant die lekker in het zonnetje licht te chillen 8-)

9. Toffe kleuren _O_ Misschien zwart/wit, en dan alleen de slang in kleur? Zou misschien ook een leuke uitkomst hebben.
Jammer dat de tak voor de slang langsloopt (links van de slang) en net iets te scherp is om zomaar te negeren.

10. Doet me eigenlijk niets. Ondanks dat aap lekker op de rots zit vind ik hem niet mooi uitkomen. Pluspunt voor zijn slurf :')

11. Weer mooie kleuren _O_ Waar loopt ie eigenlijk overheen?

12. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt haast alsof de achtergrond scherper is dan de beer zelf. Ook is er te veel dieptewerking door de rots en plantjes op de voorgrond.

13. Toffe foto van een marmotje oid die boven de grond komt kijken. Mooie crop ook!

. Hier bevalt me de crop iets minder. Links boven zit nog een blaadje op de voorgrond. Verder gebeurt er weinig (afgezien van een toffe oranje aap op een tak).

15. Toffe foto! Kleuren en glans van zijn vacht komen heel mooi uit. Is het een luiaard?

16. aan de ene kant tof dat ze alle 3 in de camera kijken, maar ik vraag me nu wel af hoe ze er van de zijkant uit zien. De kleuren komen denk ik ook beter uit als er 1tje opzij zwemt. Maar je hebt het nou niet altijd voor het zeggen :P

17. Wat Puala zegt, het touw is scherper dan de aap.

18. Mooie foto, toffe bokeh, irritant takje op de voorgrond. Leuk dat hij zo in de lens kijkt!

Wel een hoop foto's om te beoordelen, daarom is mijn feedback niet overal even goed. :@
pi_93793981
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:12 schreef kanovinnie het volgende:
9. Toffe kleuren _O_ Misschien zwart/wit, en dan alleen de slang in kleur? Zou misschien ook een leuke uitkomst hebben.
Jammer dat de tak voor de slang langsloopt (links van de slang) en net iets te scherp is om zomaar te negeren.
Nahh, dan ziet er er zo gephotoshopt uit. Ik vind het het juist zo gaaf dat die felgroene slang er nú al zo duidelijk uitspringt doordat in de rest nauwelijks kleur zit, terwijl je toch ziet dat de kleur in de rest van de foto niet helemaal weg is. Als je begrijpt wat ik bedoel. :P
  maandag 7 maart 2011 @ 22:40:25 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_93794236
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:36 schreef Omniej het volgende:

[..]

Nahh, dan ziet er er zo gephotoshopt uit. Ik vind het het juist zo gaaf dat die felgroene slang er nú al zo duidelijk uitspringt doordat in de rest nauwelijks kleur zit, terwijl je toch ziet dat de kleur in de rest van de foto niet helemaal weg is. Als je begrijpt wat ik bedoel. :P
Dat snap ik ja, maar toch ben ik nieuwsgierig hoe het er in z/w uit zou zien. Meestal vind ik het lelijk, maar misschien dat het hier juist mooi is.
pi_93805014
Leuk :)

#6 en #7 springen er voor mij uit, het detail in de olifantenhuid, en het kleurcontrast van de gifgroene slang tegenover de grijstinten van de takken, gecombineerd met de scherptediepte.

En die visjes op een rij zijn leuk :D

Wat me wel opvalt is dat bij vrijwel alle foto's het onderwerp centraal (ish) staat, in het midden. Dat had wel wat afwisselender gemogen. Maakt het wat spannender.

Als ik deze foto's zie moet ik toch maar eens zelf ook aan de bak, heb nog een serie foto's uit september 2010 van Ouwehand's die nog 'op de plank' ligt :) Dus wat dat betreft ben ik wel geinspireerd :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_93820439
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
9,11,13,15, National geographic waardig :P

Mooie foto's!
Helemaal mee eens.

Echt mooi. Vooral die van de slang en panter!
  Admin donderdag 10 maart 2011 @ 17:49:37 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_93914190
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:12 schreef kanovinnie het volgende:

1: Waar gaat het over? De springende aap of de zittende apen? Deze is als enige "uitgezoomd" wat hem er verder niet echt bij plaatst.
Ik had 'm kunnen croppen op de zittende apen, maar vond de slingerende aap ook wel lollig en heb 'm dus zo gelaten. Had ik misschien beter anders kunnen doen idd :')

quote:
2. Toffe vlinder, kleuren liggen mooi vast. Lijkt me een lastig shot, omdat ze waarschijnlijk snel weer verder vliegen.
Klopt, maar deze zat echt heel rustig en ik vond de kleuren erg mooi :)

quote:
5. Doet me eigenlijk niets, te krap gecropt imo.
Zie nu een paar dagen later de serie terug en deel je mening.

quote:
6. Beetje saai, ze staan een beetje suf, en daar blijft het dan ook wel bij.
Olifanten staan eigenlijk bijna altijd maar een beetje suf :D

quote:
7, Toffe foto, verschillende beesten op de foto. En ik wist geeneens dat giraffes vooroverbuigen om te eten, ik dacht dat ze dat alleen voor het drinken deden.
Ik ook :D

quote:
8. Ook een zeldzaam iets, een olifant die lekker in het zonnetje licht te chillen 8-)
Die heeft daar echt een uur gelegen ofzo. In eerste instantie dacht ik dat-ie dood was...

quote:
Jah, maar ik vond 't al heel wat dat ik 'm door 't glas heen heb kunnen maken zonder hinderlijke spiegeling e.d. En die kleur vond ik echt 'wow' :)

quote:
10. Doet me eigenlijk niets. Ondanks dat aap lekker op de rots zit vind ik hem niet mooi uitkomen. Pluspunt voor zijn slurf :')
_O-

quote:
11. Weer mooie kleuren _O_ Waar loopt ie eigenlijk overheen?
Over de rand van een soort toren. Je klimt als bezoeker omhoog in die toren en kunt dan door een raam naar ze kijken.

quote:
12. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt haast alsof de achtergrond scherper is dan de beer zelf. Ook is er te veel dieptewerking door de rots en plantjes op de voorgrond.
Focus lag inderdaad een beetje verkeerd. Hoopte dat 't niet zou opvallen :)

quote:
15. Toffe foto! Kleuren en glans van zijn vacht komen heel mooi uit. Is het een luiaard?
Nee, 't is een of andere soort aap.

:)
pi_93920724
Wauw, wat een awesome foto's! Kwam vaak in Emmen, nu helaas niet meer zo vaak... De foto van de vlinder trok gelijk mijn aandacht! Nr. 15 vind ik trouwens ook erg gaaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')