elaborate plsquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Beetje toevallig dat nu alles stil is he?
Ik weet wel zeker dat Armstrong pakt. Immers van 1999 is bewezen dat 'ie heeft gebruikt (al kon daar dan juridisch niets mee gedaan worden). Daarna is 'ie niet slechter gaan fietsen, eerder beter. Dus dat kan 'ie nooit zonder doping gedaan hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Armstrong gaat nooit gepakt worden. Als die gepakt wordt eet ik mijn schoen op en zal ik de foto's hier posten.
Ik denk trouwens dat Armstrong ook niet wat illegaals heeft gedaan. Hij heeft hoogstens middeltjes gebruikt die niet op de dopinglijst stonden. Dat was ook het credo van zijn arts Ferrari las ik een aantal weken geleden in de Volkskrant. Die schijnt ooit gezegd te hebben 'als het niet op de lijst staat of niet opspoorbaar is dan is het geen doping' (oid).
Heeft hij natuurlijk dubbel en dwars gelijk in maar, om te voorkomen dat ik naief over kom, Armstrong zal heus niet achter hebben gelopen qua medische ontwikkelingen.
Er is helemaal geen bewijs. Dat ontbreekt nog steeds.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat Armstrong pakt. Immers van 1999 is bewezen dat 'ie heeft gebruikt (al kon daar dan juridisch niets mee gedaan worden). Daarna is 'ie niet slechter gaan fietsen, eerder beter. Dus dat kan 'ie nooit zonder doping gedaan hebben.
Mag jij raden in welke Tour Armstrong de grootste voorsprong wist te vergaren op de nummer tweequote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat Armstrong pakt. Immers van 1999 is bewezen dat 'ie heeft gebruikt (al kon daar dan juridisch niets mee gedaan worden). Daarna is 'ie niet slechter gaan fietsen, eerder beter. Dus dat kan 'ie nooit zonder doping gedaan hebben.
Er is wel bewijs, alleen juridisch kun je er niets mee: http://velocitynation.com(...)009/michael-ashendenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:59 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Er is helemaal geen bewijs. Dat ontbreekt nog steeds.
In '99? 6 minuten cadeau gekregen op de nummer 2 door de chaos op de Passage du Gois. In de tijdritten en bergen wist 'ie dus minder verschil te maken dan in de andere tours.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mag jij raden in welke Tour Armstrong de grootste voorsprong wist te vergaren op de nummer twee
Ja, idd, hele journalistieke meute op de late avond erbij, renners en begeleiders die dan niet goed kunnen slapen en de volgende ochtend brak in hun auto zitten of op de fietsquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:47 schreef Thieske het volgende:
Normaal gesproken deed de Franse politie ook goed hun best. Invallen in hotels e.d.
Ook nog niet gebeurd deze tour, hoort er eigenlijk wel 'n btje bij.
Lekker gezond ja. Iedereen vol gespoten met chemische troep rond laten rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef Armstrong1984 het volgende:
Over doping gesproken: zou legaliseren niet een stap voorwaarts zijn?
Daar heb je wel een punt. Maar ja, anders komen er nog tig dopingzaken. Er moet iig wat veranderen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:10 schreef Thieske het volgende:
[..]
Lekker gezond ja. Iedereen vol gespoten met chemische troep rond laten rijden.
Hoe kan hij nu schoon rondrijden en toch op een dergelijk niveau rondrijden? Sorry, maar ik geloof niet in sprookjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben hier altijd de meest skeptische dopingjager geweest maar ik denk dat Armstrong niet meer gebruikt. In 1999-2005 gebruikte hij uiteraard wel, waarschijnlijk een combinatie van EPO en varianten daarvan/transfusies/testosteron/cortisonen/groeihormonen/insuline en mogelijk nog andere middelen, net als alle andere renners in die rondes.
Probleem met legaliseren is de boodschap die je uitdraagt: het is OK doping te gebruiken. Dit betekent dat als je wilt wielrennen je in feite gedwongen wordt te gebruiken. Dat wil je niet, want dat heeft doden als gevolg.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:11 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Maar ja, anders komen er nog tig dopingzaken. Er moet iig wat veranderen.
Dan wint degene die de duurste dokter kan betalen of het meest met zijn leven durft te spelen. Krijg je Riis toestanden met een hematocriet van 65% ofzo.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef Armstrong1984 het volgende:
Ja, maar ja, als het niet gelegaliseerd wordt, gaat het hoogstwaarschijnlijk zaken op blijven leveren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem met legaliseren is de boodschap die je uitdraagt: het is OK doping te gebruiken. Dit betekent dat als je wilt wielrennen je in feite gedwongen wordt te gebruiken. Dat wil je niet, want dat heeft doden als gevolg.
In de grote Armstrong-tijd zaten alle klassementsrenners zwaar aan de dope. Nu met het bloedpaspoort is dat ongetwijfeld een stuk minder, zo niet haast onmogelijk. M.a.w. alle renners zijn een stuk minder goed en dus kan Armstrong ook minder goed zijn om toch nog met de besten mee te kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kan hij nu schoon rondrijden en toch op een dergelijk niveau rondrijden? Sorry, maar ik geloof niet in sprookjes.
Ik denk overigens dat zeker 80% van het profpeloton gebruikt.
Hoe definieer je 'gebruiken'?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kan hij nu schoon rondrijden en toch op een dergelijk niveau rondrijden? Sorry, maar ik geloof niet in sprookjes.
Ik denk overigens dat zeker 80% van het profpeloton gebruikt.
Dat is dus eigenlijk wel leuk, in meerdere opzichtenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:21 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, als het niet gelegaliseerd wordt, gaat het hoogstwaarschijnlijk zaken op blijven leveren.
Geef eens namen ipv suggestief nationaliteiten op te noemenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:51 schreef Elwood1802 het volgende:
Wiggens? Misschien nog een Italiaan en een Duitser.
Ik denk niet dat de renners daar met elkaar over spreken, maar elke arts van elke wielerploeg en ongetwijfeld nog een stel daarbuiten zijn echt wel op de hoogte van welke middelen beschikbaar zijn en of die opspoorbaar zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de anti-doping instanties, die houden zich ook op de hoogte van wat eventueel als doping gebruikt kan worden en proberen testen te ontwikkelen om dat spul op te sporen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe definieer je 'gebruiken'?
Wat ik altijd zo vreemd vind is dat achteraf blijkt dat bepaalde middeltjes inderdaad wijdverbreid werden gebruikt. Hoe komt dat dan zo? Zijn er bepaalde schakels in het web waardoor op een gegeven moment iedereen dat middeltje kent en iedereen ook weet dat het niet opspoorbaar is? Hoe weten ze überhaupt zo massaal zeker dat het niet opspoorbaar is? Praten ze met elkaar erover? Zitten er lekken/contacten met de opsporingsinstanties?
Hoe zit dat? (en nu heb ik het dus over wijdverbreid dopinggebruik in het hele peleton waarvan achteraf blijkt dat ze massaal aan hetzelfde soort spul hebben gezeten)
De halve tour slikt, echt. En ja ik ben liefhebber.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
100%
en wat denken we van Cavendish en de rest van Columbia ?
Natuurlijk, artsen maken er hun specialiteit van, maar die kennis komt ook niet uit de lucht vallen. Is ook geen ingeving van God. Hoe vergaren ze dat? Hoe komen ze eraan? En hoe weten ze dat het niet opspoorbaar is?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:53 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de renners daar met elkaar over spreken, maar elke arts van elke wielerploeg en ongetwijfeld nog een stel daarbuiten zijn echt wel op de hoogte van welke middelen beschikbaar zijn en of die opspoorbaar zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de anti-doping instanties, die houden zich ook op de hoogte van wat eventueel als doping gebruikt kan worden en proberen testen te ontwikkelen om dat spul op te sporen.
Ik denk overigens wel dat er steeds schoner wordt gereden. Middelen waar ze nu nog niet op (kunnen) testen, kunnen volgend jaar misschien wel opgespoord worden, en dan wordt je alsnog gestraft. Dat besef begint volgens mij ook steeds meer door te dringen in het peleton.
Ik kan het eigenlijk ook niet geloven. Waarom zou je als nooit gepakte renner na zeven vooralsnog schone tourzeges in hemelsnaam in een tijd waarin de controles strenger zijn dan ooit daarvoor met doping terugkeren in het peleton. Ik geloof dat niet. Daar is die man veel te slim voor.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:45 schreef Ericr het volgende:
Armstrong die gepakt gaat worden, dream on.
Een beetje arts maakt er een gewoonte van om op de hoogte te blijven van medische ontwikkelingen in en buiten z'n vakgebied. Als een wielerarts leest over een synthetische variant van een hormoon dat zorgt voor stimulatie van de productie van rode bloedlichaampjes (EPO dus), dan gaat er echt wel een lampje branden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk, artsen maken er hun specialiteit van, maar die kennis komt ook niet uit de lucht vallen. Is ook geen ingeving van God. Hoe vergaren ze dat? Hoe komen ze eraan? En hoe weten ze dat het niet opspoorbaar is?
Ook vrij grappig is dat in de verhalen die ik gelezen heb over nu afgedankte wondermiddeltjes dat het vrij snel verspreidde. Binnen een jaar of twee jaar wist iedereen die er wat mee kon er van.
Zeker welquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:08 schreef Armstrong1984 het volgende:
hopelijk gaat deze uitspraak nooit als een boemerang in je gezicht terug belanden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:30 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die denken dat Armstrong gepakt gaat worden zijn echt dom
Ik hoop dat helemaal niet, ik ben fan van lance. Maar mensen die vermoeden dat hij doping gebruikt DOM noemen, dat vind ik echt belachelijk. Ik steek voor geen enkele renner mijn hand in het vuur.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:08 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom hopen mensen toch altijd dat die man gepakt gaat worden? Afgunst?
ohquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Hij heeft hoogstens middeltjes gebruikt die niet op de dopinglijst stonden. Dat was ook het credo van zijn arts Ferrari las ik een aantal weken geleden in de Volkskrant. Die schijnt ooit gezegd te hebben 'als het niet op de lijst staat of niet opspoorbaar is dan is het geen doping' (oid).
quote:'als het niet op de lijst staat of niet opspoorbaar is dan is het geen doping
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/sport/2046562/alle-tourrenners-zijn-schoon.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |