quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt zo'n zaadvragend buurmeisje
Nee, nu eens een mooie kaart gaan maken om inzichtelijk te krijgen hoe het laatste stuk van België opgerold gaat wordenquote:
Die schoot erg op, hoorde ik gisteren per ongeluk op de radio!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
en straks alsnog de herhaling van de Avondetappe kijken
Ik kan niet veel anders bedenken dan je printscreen in Photoshop bewerken. Die gele achtergrondkleur selecteren en vervolgens instellen als gumkleur, en de ongewenste attributen op de kaart dan weggummen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik heb een erg mooie en nuttige kaart, die er zo uitziet (fragmentje):
[ afbeelding ]
Nou wil ik alleen al die grijze lijntjes en teksten weg hebben want dat stoort alleen maar. Weet iemand hoe dat handig kan? Het is een printscreen van een "secured" PDF.
Ja, dat kan ik in Paint ook, maar dat is dus fucking eindeloos geklooi en gepriegel. Op de vorige kaart stonden alleen provinciegrenzen, toen ging het nog wel.. Misschien kan ik beter gewoon de vorige kaart nemen en de aanpassingen aan het net zelf toevoegen...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kan niet veel anders bedenken dan je printscreen in Photoshop bewerken. Die gele achtergrondkleur selecteren en vervolgens instellen als gumkleur, en de ongewenste attributen op de kaart dan weggummen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt alsof dat gaat werken iddAlleen heb ik geen PS
Mijn macbook ligt in rust (batterij van 1%, daarna moet ie leeg, ipv 5 uur duurt dat al 15 uur, dus dat ding was de weg kwijt qua melding). Ik zal even kijken of ik photoshop voor windows nog ergens heb. Oh wacht, nieuwe macbook heeft het ook, stuur maar op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Top! PDF of BMP? BMP ben ik in Paint nog even aanelkaar aan het legoën met printscreentjes nl.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mijn macbook ligt in rust (batterij van 1%, daarna moet ie leeg, ipv 5 uur duurt dat al 15 uur, dus dat ding was de weg kwijt qua melding). Ik zal even kijken of ik photoshop voor windows nog ergens heb. Oh wacht, nieuwe macbook heeft het ook, stuur maar op.
Ja dat snap ikquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:48 schreef Pheno het volgende:
Doe de bmp maar, dat is voor mij makkelijker
Zip het daarna maar, dan past het ook in de mail
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
De BMP's zijn klaar en gezipt, komt zo jouw kant opquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:17 schreef Pheno het volgende:
Fles, ik ga nu eerst even wat boodschappen doen, ik weet niet hoeveel haast het heeft?
Kun je dit vertalen naar iets begrijpelijks voor mijquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mijn macbook ligt in rust (batterij van 1%, daarna moet ie leeg, ipv 5 uur duurt dat al 15 uur, dus dat ding was de weg kwijt qua melding). Ik zal even kijken of ik photoshop voor windows nog ergens heb. Oh wacht, nieuwe macbook heeft het ook, stuur maar op.
Hij wil me wel ff helpenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:30 schreef es70 het volgende:
[..]
Kun je dit vertalen naar iets begrijpelijks voor mij. Ik heb dan wel geen macbook, maar wel een batterij in mijn klappjoeter...
Ja lekker ding, dat gedeelte begreep ik wel meteenquote:
Mss heeft hij nog zo'n oud kreng van een NiMH accu die een geheugen-effect heeft. Als je die altijd maar aan de lader gebruikt gaat die batterij achteruit omdat hij nooit belast wordt. Dus dan moet je hem af en toe leeg trekken, zodat je er offline ook nog wat aan hebtquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:44 schreef es70 het volgende:
Ja lekker ding, dat gedeelte begreep ik wel meteen. Ging me om het batterij-deel van het verhaal
.
Morgen denk ik. Maar ik moet even goed kijken wat handig is. Ik hoef niet zo veel meer en ik heb ook nog wel wat plannetjes liggen. Zoiets zal het ongeveer worden denk ik.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:17 schreef goldfinger1963 het volgende:
wanneer ga je je rondje belgie doen fles?
mooi dagje als ik het zo bekijk aankomende dinsdag zou ik maar niks plannen voor belgie is hier een nationale feestdagquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgen denk ik. Maar ik moet even goed kijken wat handig is. Ik hoef niet zo veel meer en ik heb ook nog wel wat plannetjes liggen. Zoiets zal het ongeveer worden denk ik.
[ afbeelding ]
Klopt ja. Normaal gesproken ben ik ook aangewezen op de weekenddagen hequote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:42 schreef goldfinger1963 het volgende:
mooi dagje als ik het zo bekijk aankomende dinsdag zou ik maar niks plannen voor belgie is hier een nationale feestdag
Dan ga je weer massaal zwarte knaken beuren in de vleeskuip?quote:
nee deze keer zijn het wittequote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je weer massaal zwarte knaken beuren in de vleeskuip?
dat weet ik welquote:
Er komen nooit bouwvakkers zwart geld uitgeven bij jou?quote:
daarna is het niet meer zwartquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er komen nooit bouwvakkers zwart geld uitgeven bij jou?
Mij een broodje kaasfonduequote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:39 schreef goldfinger1963 het volgende:
rien ne va plus het geld is niet meer van u
Ik heb me eigen broodje rosbief gemaakt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nicequote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:32 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik heb me eigen broodje rosbief gemaakt.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga me eigen visschotel zo in de oven duwen
NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die laatste met die paarse stipjes is bruikbaarquote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:24 schreef Pheno het volgende:
Had je nog wat aan die kaartjes van brussel?
Die grijze lijntjes met die gemeentegrenzen en namen hoeven niet helemaal weg hoor, als ze maar licht genoeg worden om niet storend te zijn vind ik het prima genoegquote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:45 schreef Pheno het volgende:
Nee, zal even kijken of het lukt. Moest even van de macbook af omdat die in gebruik was door mijn vrouw. Die gaat zo even wat anders doen, ik zal eens kijken of het vandaag nog gaat lukken.
Ik krijg niet alle lijntjes weg, wat ik nu doe is layers maken van bijna alle kleuren en dan met cut-paste de nieuwe layers vullen per kleur. Maar omdat die lijntjes ook sommige kleuren van de namen gebruiken krijg ze alleen een stuk waziger
Toppie hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:11 schreef Pheno het volgende:
Ik vond het nu wat gemakkelijker, omdat er zoveel stipjes waren ben ik toch een naar een andere optie gaan zoeken: found it. One slidebar to rule them all
Mja, geen layers, anders was het wel gelukt, overal waar tekst over de spoorlijnen staat zou je het rood nog even door moeten trekken bv. Uiteindelijk zou het me wel lukken, maar dit was in een kwartiertje het beste wat ik er uit kan halenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toppie hoorEcht super slick ziet het er nog niet uit natuurlijk, maar dat is ook niet nodig. Dit is voldoende bruikbaar, dank je hartelijk
En succes met de studie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |