Uit de Telegraaf.quote:EO-presentator mag niet op homoboot
van onze redactie
AMSTERDAM - Manuel Venderbos mag van zijn werkgever de EO niet meevaren op een boot met homo's en lesbiennes tijdens de Gay Pride in Amsterdam.
De presentator was uitgenodigd om mee te varen door het Landelijk KoördinatiePunt groepen kerk en homoseksualiteit (LKP). Volgens de EO wil de omroep eigen 'vormen en middelen' kiezen om het 'gevoelige onderwerp' homoseksualiteit onder christenen, bespreekbaar te maken, aldus een woordvoerder vrijdag tegenover het ANP.
Manuel had de uitnodiging best willen accepteren, zo meldt de woordvoerder. In overleg met hem is echter besloten om de uitnodiging af te slaan. ''Wij doen er alles aan om het onderwerp bespreekbaar te maken. Op de EO-jongerendag was er een heel debat aan gewijd en Manuel besteedt er in zijn programma Jong ook aandacht aan'', aldus de EO.
Het LKP betreurt het besluit van de omroep. ''Door mee te varen had EO-boegbeeld Venderbos een positief signaal af kunnen geven dat christen-zijn en homo-zijn samen kunnen gaan'', aldus een woordvoerder van het LKP.
Eerder werd EO-presentator Arie Boomsma door de omroep geschorst omdat hij, zonder overleg met de directie, had meegewerkt aan L'homo, de homo-editie van het tijdschrift Linda.
Omdat ze niet willen dat iemand meevaart met de Gay Parade?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:24 schreef everlast08 het volgende:
Manuel, de nieuwe Arie:
Die leven echt nog in de Middeleeuwen
Ja omdat ze geen toestemming geven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Omdat ze niet willen dat iemand meevaart met de Gay Parade?
Hij is natuurlijk niet uitgenodigd omdat ie een semi-hippe evangelische jongere is, hij is uitgenodigd omdat ie EO-presentator is.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:31 schreef everlast08 het volgende:
[..]
Ja omdat ze geen toestemming geven.
Het is toch in zijn vrije tijd? Moet hij toch zelf weten.
Gaat anders prima samen volgens mij....quote:''Door mee te varen had EO-boegbeeld Venderbos een positief signaal af kunnen geven dat christen-zijn en homo-zijn samen kunnen gaan''
En hierom moet je het dus niet laten rusten:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Buiten het feit om dat dit natuurlijk Middeleeuws gedrag van de EO is, is het natuurlijk ook wel te verwachten, en is 't dan ook raar om elke keer EO mensen uit te nodigen. Slechts provocatief en onnodig als je het mij vraagt.
Ze zijn het er nu niet mee eens, ze waren het er niet mee eens, en zullen het er ook nooit mee eens zijn. Laat het toch rusten, net alsof de EO een meerwaarde is op de Gay Pride.
quote:''Door mee te varen had EO-boegbeeld Venderbos een positief signaal af kunnen geven dat christen-zijn en homo-zijn samen kunnen gaan'', aldus een woordvoerder van het LKP.
Homozijn en Christelijk zijn sluit elkaar niet uitquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:34 schreef Bastian het volgende:
Wat is het probleem nou? Het is toch logisch dat Manuel niet mag van de EO.
Deze omroep baseert zich op de Bijbel. Het zou toch ook logisch zijn, als een Moslim omroep zijn medewerkers verbied om ergens varkensvlees te eten!?
Er zijn genoeg christelijke homo's, waarom zal een EO presentator dit ineens representeren? Volgens mij heeft Arie Boomsma's L'Homo fotoshoot toch ook al bewezen dat het wel samen kan gaan?..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:37 schreef everlast08 het volgende:
[..]
En hierom moet je het dus niet laten rusten:
[..]
Ik zie dit niet als provocatie, zeker niet omdat ze zelf op de Jongerendag een debat over homoseksualiteit hebben gehouden. Hij wilde zelf wel trouwens. Als hij zelf niet had gewild, had je mij niet gehoord.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er zijn genoeg christelijke homo's, waarom zal een EO presentator dit ineens representeren? Volgens mij heeft Arie Boomsma's L'Homo fotoshoot toch ook al bewezen dat het wel samen kan gaan?..
Hoevaak moet je christenen blijven provoceren om je gelijk te krijgen?
Je bedoelt de fotoshoot waarna Boomsma bakken kritiek over zich heen kreeg van Christelijk Nederland en voor drie maanden geschorst werd?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Volgens mij heeft Arie Boomsma's L'Homo fotoshoot toch ook al bewezen dat het wel samen kan gaan?..
Het is an sich ook geen provocatie naar hem toe, maar als je naar de recente geschiedenis van de EO kijkt kan je van te voren wel nagaan wat ze gaan doen. Ik heb het idee dat dit dan ook wellicht tot op zekere hoogte 'misbruikt' word om in de publiciteit te komen met homo rechten in combinatie met de Gay Pride en dat dan weer in combinatie met het Christendom en de EO.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:44 schreef everlast08 het volgende:
[
[..]
Ik zie dit niet als provocatie, zeker niet omdat ze zelf op de Jongerendag een debat over homoseksualiteit hebben gehouden. Hij wilde zelf wel trouwens. Als hij zelf niet had gewild, had je mij niet gehoord.
Trouwens, het feit dat ik hier verontwaardigd over ben, houdt natuurlijk niet in dat ik iets tegen Christenen heb.
Ja die ja, maar HIJ bewees wel dat er ook open Christenen zijn, en dat waardeer ik zeer. De EO vind ik zelf ook uit de tijd en achter de feiten aan lopen. Maar het feit dat Arie deze fotoshoot aanging vond ik wel een duidelijk signaal aan de holebi community dat er wel open minded Christenen zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je bedoelt de fotoshoot waarna Boomsma bakken kritiek over zich heen kreeg van Christelijk Nederland en voor drie maanden geschorst werd?
Inderdaad, Homo zijn en Christelijk zijn sluit elkaar niet uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:38 schreef everlast08 het volgende:
[..]
Homozijn en Christelijk zijn sluit elkaar niet uit
Misschien moet je er dan eens heengaan. Er zijn maar bar weinig blote konten te zien namelijk. Alleen áls er een blote kont te zien is, is dát wat de media laat zien. Het hele beeld van de Gay Pride als een soort seks-geobsedeerd Sodom en Gomorra is door de media gecreëerd en heeft weinig te maken met wat er werkelijk gebeurt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:55 schreef B.E.D het volgende:
Wat voor nut heeft die hele gay pride
Beetje in je blote kont op een boot staan paraderen
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:34 schreef Bastian het volgende:
Wat is het probleem nou? Het is toch logisch dat Manuel niet mag van de EO.
Deze omroep baseert zich op de Bijbel. Het zou toch ook logisch zijn, als een Moslim omroep zijn medewerkers verbied om ergens varkensvlees te eten!?
Je bent er nog nooit geweest. Anders zou je beter weten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:25 schreef OiFromTheStreets het volgende:
De gay pride is in Nederland van een emancipatiemiddel verworden tot een ordinaire vleesparade die mijns inziens slechts afbreuk doet aan deze emancipatie en aan het goede fatsoen in het algemeen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |