abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71060610
quote:
Volkswoede richt zich op onschuldige

Buurtbewoners hebben in Emmeloord-West een man uit zijn woning verjaagd. Zij beschuldigen hem van misbruik van kinderen.

De man moest onder politiebescherming zijn woning aan De Lauwers verlaten. Politie en gemeente Noordoostpolder zeggen met nadruk dat de man onschuldig is, niets heeft te maken met de ontuchtzaak van vorige week die onrust in de woonwijk heeft veroorzaakt, en dat hij geen pedofiel is.

De politie vindt het ook jammer dat buurtbewoners toch op eigen houtje op zoek zijn gegaan naar een dader, na een oproep vorige week dat toch vooral niet te doen. "Mensen moeten geen eigen rechter spelen, daarmee kan je onschuldige mensen beschadigen", zegt een woordvoerster van het korps.

De politie kwam zaterdag in actie bij de woning aan de Lauwers nadat het slachtoffer van het buurtgericht om hulp verzocht. Meerdere malen waren ruiten van zijn woning ingegooid. "Hij voelde zich er niet meer veilig. Wij hebben hem geholpen om op een andere plek te komen, omdat hij geen vervoer had", aldus de politiewoordvoerster.

De woning in de Emmeloorder Waterbuurt ziet er verlaten uit deze donderdagochtend. Het ingegooide raam aan de voorzijde van der woning is voorzien van een kunststof noodruit, maar ook die vertoont inmiddels een gat. Volgens de politie moet die vernieling in de nacht van woensdag op donderdag zijn gepleegd.

Volgens een woordvoerster van de gemeente is de in veiligheid gebrachte Emmeloorder op de veelgebruikte vriendenwebsite Hyves aangewezen als zijnde 'een veroordeelde pedofiel'. "Maar volgens de politie heeft deze man niks te maken met de recente ontuchtzaak en is hij ook nooit veroordeeld voor een zedenmisdrijf."

De politiewoordvoerster beaamt dat. "De aandacht wordt in dit geval op de verkeerde persoon gericht. Dat is erg vervelend, want wij zien deze man niet als verdachte in de jongste zaak en hij is ook nooit veroordeeld."

In een brief vorige week aan de bewoners van de Rivierenbuurt en de Waterbuurt, benadrukte burgemeester Willem ridder van Rappard dat ze niet zelf moeten zoeken naar een verdachte. Die oproep werd gedaan naar aanleiding van de onrust in de buurt na een ontuchtaffaire en de verhalen die daarover de ronde deden op internet. "Kom met al uw vermoedens en tips naar de politie, dan voorkomt u dat iemand onschuldig het slachtoffer wordt en de aandacht op de verkeerde persoon wordt gericht", schreef de burgemeester.

bron

Daarom moet je dus nooit voor eigen rechter spelen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:41:15 #2
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71060726
Of de politie moet gewoon vertellen wie het wel gedaan heeft. Maar goed eigen rechter spelen is natuurlijk niet goed maar komt voort uit de lichte straffen in Nederland.
mai pen rai
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:42:28 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71060780
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

bron

Niks mis met 'eigen rechter spelen' als je zeker weet wie de dader is. Deze mensen wisten dat dus blijkbaar niet zeker. Nu hopen dat de echte pedo even een paar van hun koters te grazen neemt. Karma en ironie enzo...
pi_71060793
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:41 schreef niet_links het volgende:
Of de politie moet gewoon vertellen wie het wel gedaan heeft.
Zodat ze vervolgens met hun honkbalknuppels naar dat adres kunnen gaan zeker?
quote:
Maar goed eigen rechter spelen is natuurlijk niet goed maar komt voort uit de lichte straffen in Nederland.
Nee hoor, het vloeit voort uit een bepaalde mentaliteit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juli 2009 @ 11:43:53 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71060828
Allemaal aanklagen voor laster enzovoorts.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71060880
Wat een dom tuig
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:45:38 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71060887
De goede oude tijd van de Posse
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71060935
quote:
Of de politie moet gewoon vertellen wie het wel gedaan heeft. Maar goed eigen rechter spelen is natuurlijk niet goed maar komt voort uit de lichte straffen in Nederland.
Nee hoor, want dat zou moeten betekenen dat het vaker gebeurt en dat is niet het geval. Mensen zijn gewoon tokkies en die moeten niet nadenken.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_71060940
quote:
Dat slaat ook nergens op. Ten eerste weet de politie nog niet wie die 2 meisjes misbruikt heeft, en ten tweede is die man nog nooit veroordeeld. Dus mocht hij per ongeluk toch de dader zijn dan had er de doodstraf op kunnen staan, maar dat niks aan de situatie veranderd.

Gewoon een kansloze wijk waar iedereen elkaar loopt op te jutten en zonder zelf na te denken ramen gaat ingooien. Kan me de commotie wel voorstellen, maar niet dat je er een dergelijke heksenjacht van gaat maken
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:47:36 #10
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71060970
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Zodat ze vervolgens met hun honkbalknuppels naar dat adres kunnen gaan zeker?
[..]

Nee hoor, het vloeit voort uit een bepaalde mentaliteit.
Nee hoor als mensen het idee hebben dat er echt "recht" gesproken wordt en niet teveel aan de dader gedacht wordt is er niet zon probleem. Maar daders komen vaak veel te snel vrij.
mai pen rai
  Donald Duck held vrijdag 17 juli 2009 @ 11:47:59 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71060979
quote:
Dat nou uitgerekend jij dit topic moet openen zeg. En dan ook nog met dat commentaar erbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:49:40 #12
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71061040
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:46 schreef Joachim het volgende:

[..]

Dat slaat ook nergens op. Ten eerste weet de politie nog niet wie die 2 meisjes misbruikt heeft, en ten tweede is die man nog nooit veroordeeld. Dus mocht hij per ongeluk toch de dader zijn dan had er de doodstraf op kunnen staan, maar dat niks aan de situatie veranderd.

Gewoon een kansloze wijk waar iedereen elkaar loopt op te jutten en zonder zelf na te denken ramen gaat ingooien. Kan me de commotie wel voorstellen, maar niet dat je er een dergelijke heksenjacht van gaat maken
Ik heb het er meer over dat een politie vaak daders beschermd, in dit geval is dat niet zo. Ik zeg ook dat ik eigen rechter spelen fout vind maar dat ik wel begrijp waardoor het gebeurd.

Ik vind de straffen in Nederland ook erg laag en kan me goed voorstellen dat mensen dat erg vinden. Zelf zou ik niet snel voor eigen rechter spelen.
mai pen rai
pi_71061069
quote:
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:53:26 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71061168
waar rook is is vuur natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71061200
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef Re het volgende:
En iedereen die tegen is, is OOK een pedo! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71061265
quote:
Wat een onzin. Als ik jou een ontzettende lul vind kan ik ook dit soort geruchten gaan verspreiden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71061281
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat nou uitgerekend jij dit topic moet openen zeg. En dan ook nog met dat commentaar erbij.
  Donald Duck held vrijdag 17 juli 2009 @ 11:58:37 #18
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71061339
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zogenaamde afkeuring van je over eigen rechter spelen. Dat is maar heel selectief bij jou.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:59:07 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71061351
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Niks mis met 'eigen rechter spelen' als je zeker weet wie de dader is. Deze mensen wisten dat dus blijkbaar niet zeker. Nu hopen dat de echte pedo even een paar van hun koters te grazen neemt. Karma en ironie enzo...
Wat een domme reactie
Deze mensen dachten zeker te weten wie de dader is, ze hebben het alleen fout.
Dat is waarom mensen geen eigen rechter moeten spelen.
zzz
pi_71061352
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:42 schreef Yi-Long het volgende:
. Deze mensen dachten het ongetwijfeld ook allemaal zeker te weten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_71061364
Sorry, reactie van _Led_ is beter.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:00:09 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71061396
kwalijke zaak.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:00:11 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71061398
quote:
Je bedoelt dat de overheid deze lynchpartij doelbewust heeft uitgelokt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71061461
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die zogenaamde afkeuring van je over eigen rechter spelen. Dat is maar heel selectief bij jou.
Doe niet zo vermoeiend. De wet is er toch duidelijk over?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:03:10 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71061524
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de overheid deze lynchpartij doelbewust heeft uitgelokt?
Volgens mij bedoelt ie dat als je ergens toevallig rook ziet je de brandweer moet bellen omdat de kans groot is dat er dan namelijk ook vuur is wat vrij gevaarlijk kan zijn als er brandbare spullen in de buurt zijn zoals kussens, gordijnen, houten schuttingen of jerrycans benzine.
Jerrycans benzine kun je daarom maar beter bewaren op plekken waar er geen vuur bij kan komen, of die kans in ieder geval geminimaliseerd is.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')