abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:16:39 #1
215628 woid
let's get Friendly
pi_71056516
bron
quote:
*knip*...
De zones bestaan al jaren en zijn vooral te vinden in steden als Rome, Florence en Verona. De Italiaanse politie besloot vorig jaar de controles aan te scherpen.
Het probleem is dat veel toeristen niet weten wat de borden betekenen waardoor ze weken later een bon in de bus krijgen.
...*knip*

sorry hoor... als je niet weet wat dat bord betekent, blijf dat ajb uit een auto weg...

ennuh hoezo "Nederlanders massaal beboet"
pi_71056555
quote:
Opmerkelijk is ook dat Nederlanders een hogere boete krijgen dan Italianen voor dezelfde overtreding. “Vakantiegangers krijgen een boete van 101 euro, Italianen hoeven slechts 80 euro te betalen. Dat is vreemd.”
pi_71056611
Wat betekent het bord dan?

Edit, waarom niet gewoon het hele nieuwsbericht plaatsen???
quote:
Nederlanders massaal beboet door Italiaanse politie
Uitgegeven: 17 juli 2009 09:03
Laatst gewijzigd: 17 juli 2009 09:03

AMSTERDAM – Het Ministerie van Buitenlandse Zaken wil uitleg van de Italiaanse autoriteiten nadat Nederlandse toeristen massal beboet zijn door de politie in Italië, meldt het AD.

De laatste weken regent het volgens de krant klachten bij de Nederlandse ambassade in Rome, de ANWB en rechtsbijstandverzekeraar DAS.

De bekeuringen worden uitgeschreven voor het binnenrijden van de zogenaamde Zona Traffico Limitato. Dit zijn zones waar alleen auto’s met een ontheffing mogen rijden.

Controles

De zones bestaan al jaren en zijn vooral te vinden in steden als Rome, Florence en Verona. De Italiaanse politie besloot vorig jaar de controles aan te scherpen.

Het probleem is dat veel toeristen niet weten wat de borden betekenen waardoor ze weken later een bon in de bus krijgen. “Om hier wat aan te doen, gaat onze ambassade in Rome de autoriteiten komende week om opheldering vragen”, aldus Cristoph Prommensberger van het minsterie van Buitenlandse Zaken.

Meerdere boetes

Opmerkelijk is ook dat Nederlanders een hogere boete krijgen dan Italianen voor dezelfde overtreding. “Vakantiegangers krijgen een boete van 101 euro, Italianen hoeven slechts 80 euro te betalen. Dat is vreemd.”

Verzekeraar DAS voegt nog een klacht toe aan het rijtje: “Wie een parkeerplaats zoekt, rijdt al snel langer rond in de zone en kan gemakkelijk meerdere keren worden geflitst. Dat betekent meerdere boetes per persoon.”

Berlusconi

Aanleiding voor de bonnenregen lijkt de bezuinigingsdrift van de regering Berlusconi. Die heeft gemeenten vorig jaar zomer flink op de Rijksbijdrage gekort. Daardoor proberen steden meer geld binnen te halen via het uitschrijven en innen van bekeuringen.

Het ministerie adviseert reizigers nu geen straten in te rijden waar een bord met letters ZTL staat.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:26:16 #4
215628 woid
let's get Friendly
pi_71056725
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:21 schreef vanhal het volgende:
wat kan jij leuke grapjes maken
quote:
Edit, waarom niet gewoon het hele nieuwsbericht plaatsen???
omdat toch bijna niemand de hele tekst leest...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:26:35 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71056736
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:21 schreef vanhal het volgende:
Een rond bord, met rode rand? Dat leer je als je een verkeersveiligeheid certificaat gaat halen, op de basisschool!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:27:25 #6
215628 woid
let's get Friendly
pi_71056755
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:18 schreef HuHu het volgende:

[..]
toeristen belasting noemen die italianen dat.
pi_71056786
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:26 schreef woid het volgende:

omdat toch bijna niemand de hele tekst leest...
Gewoon plaatsen voortaan, het is wel zo volledig.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:35:59 #8
215628 woid
let's get Friendly
pi_71056995
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:28 schreef vanhal het volgende:

[..]

Gewoon plaatsen voortaan, het is wel zo volledig.
ja baas... ik zal het niet meer doen...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:38:28 #9
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_71057055
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:16 schreef woid het volgende:
bron

[..]

[ afbeelding ]

sorry hoor... als je niet weet wat dat bord betekent, blijf dat ajb uit een auto weg...

Zona = Zone
Traffico = Verkeer
Limitato = Beperkt

Rode rand
Witte binnenkant

You do the math.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_71057147
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:38 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

Zona = Zone
Traffico = Verkeer
Limitato = Beperkt

Rode rand
Witte binnenkant

You do the math.
quote:
“Wie een parkeerplaats zoekt, rijdt al snel langer rond in de zone en kan gemakkelijk meerdere keren worden geflitst. Dat betekent meerdere boetes per persoon.”
Ja, lekker makkelijk roepen dat je na moet denken als je zo'n bord ziet, maar wat italie daar doet is niet helemaal fris. Ook een hogere boete voor buitenlanders dan italianen lijkt me ook niet helemaal in de haak....
pi_71057179
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:38 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

Zona = Zone
Traffico = Verkeer
Limitato = Beperkt

Rode rand
Witte binnenkant

You do the math.
Daarnaast, beperkt? In welk opzicht? Hoe moet je aan dat bord zien wat de beperking is?
pi_71057201
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:16 schreef woid het volgende:
bron

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben er dit jaar geweest in diverse steden en het is gelukkig mij nog niet overkomen, maar kan best begrijpen dat sommige Nederlanders dit bord over het hoofd heeft gezien, het kan best behoorlijk hectisch zijn in een Italiaanse stad!

Maar dat dan die Nederlanders de moeite neemt om hierover te zeiken met vakantietijd, kan ik niet begrijpen! Ze zijn gewoon fout geweest en dus moet je betalen...!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juli 2009 @ 09:45:46 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71057243
Ach, verbaast me niks in een land waar een maffiabaas president is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71057261
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:44 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben er dit jaar geweest in diverse steden en het is gelukkig mij nog niet overkomen, maar kan best begrijpen dat sommige Nederlanders dit bord over het hoofd heeft gezien, het kan best behoorlijk hectisch zijn in een Italiaanse stad!

Maar dat dan die Nederlanders de moeite neemt om hierover te zeiken met vakantietijd, kan ik niet begrijpen! Ze zijn gewoon fout geweest en dus moet je betalen...!
Zoals in het nieuwsbericht te lezen is, rij je in zo'n zone rond, dan loop je de kans meerdere keren geflitst te worden.
Stel jij rijdt 10 minuten in zo'n zone rond en je wordt in dat kwartier 3 keer geflitst met 3 boetes als resultaat, lijkt jou dat ok? En zou jij het dan pikken dat zo'n boete hoger is dan de boete voor een italiaan?
Ik zou ook klagen.
pi_71057292
Wat een begripvolle reacties voor een volkje dat normaal gesproken niks nodig heeft om Koos Spee te kruisigen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71057375
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Zoals in het nieuwsbericht te lezen is, rij je in zo'n zone rond, dan loop je de kans meerdere keren geflitst te worden.
Stel jij rijdt 10 minuten in zo'n zone rond en je wordt in dat kwartier 3 keer geflitst met 3 boetes als resultaat, lijkt jou dat ok? En zou jij het dan pikken dat zo'n boete hoger is dan de boete voor een italiaan?
Ik zou ook klagen.
Andere kant zou ik me afvragen, waarom er geen verkeer is in die buurt/straat, dan weet je toch wel dat je verkeerd bezig bent...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juli 2009 @ 09:52:17 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71057417
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:51 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Andere kant zou ik me afvragen, waarom er geen verkeer is in die buurt/straat, dan weet je toch wel dat je verkeerd bezig bent...
Wanneer jij voor het eerst in Italie komt met je auto dan denk ik dat je die connectie niet zo snel gelegd hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71057440
ik was nog aan het bedenken waarnaartoe ik op vakantie ga, maar zo te zien gaat het genitalie worden
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71057458
quote:

Als dit nou 1 of 2 nederlanders overkomt, dan zou ik inderdaad ook zeggen, niet zeuren. Maar het regent hier blijkbaar klachten, als ik het nieuwsbericht goed lees. Het lijkt er dus op dat het veel NL-ers is overkomen. Ook begrijp ik dat er in tegenstelling tot vorige jaren dit jaar wel beboet wordt op het overtreden van dat bord. Wellicht ligt daar het probleem ook.
pi_71057500
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:41 schreef vanhal het volgende:

[..]

[..]

Ja, lekker makkelijk roepen dat je na moet denken als je zo'n bord ziet, maar wat italie daar doet is niet helemaal fris. Ook een hogere boete voor buitenlanders dan italianen lijkt me ook niet helemaal in de haak....
Deden ze dat hier ook maar hogere boetes voor buitenlanders en figuren met een dubbele nationaliteit.
to the point!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:55:44 #21
215628 woid
let's get Friendly
pi_71057512
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:41 schreef vanhal het volgende:

[..]

[..]

hoezo, kan je dat niet?
weet jij niet wat

betekent?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:56:23 #22
215628 woid
let's get Friendly
pi_71057529
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:55 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Deden ze dat hier ook maar hogere boetes voor buitenlanders en figuren met een dubbele nationaliteit.
dubbele boete?
pi_71057545
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:55 schreef woid het volgende:

[..]

hoezo, kan je dat niet?
weet jij niet wat

[ afbeelding ]

betekent?
Spaghetti met tomatensaus...
pi_71057567
quote:

[..]

hoezo, kan je dat niet?
weet jij niet wat

[ afbeelding ]

betekent?
Overigens mag je er wel inrijden, maar alleen met een ontheffing lees ik in het originele bericht. Het kan dus zomaar zijn dat de auto / auto's voor je gewoon die straat inrijdt (inrijden).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71057625
quote:

[..]

hoezo, kan je dat niet?
weet jij niet wat

[ afbeelding ]

betekent?
Boeit het wat ik weet? Het gaat er in het nieuwsbericht waar jij een topic over opent over meerdere klachten. Het zijn dus meerdere NL-ers die blijkbaar of de betekenis van het bord niet kennen, of zich benadeeld voelen (meerdere keren geflitst in korte tijd, hogere boete dan italianen).
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:01:41 #26
215628 woid
let's get Friendly
pi_71057672
Voor alle verontwaardigden onder ons:

niet zo hypokriet aub...
als er een Duitser in NL wordt beboet voor een dergelijk vergelijkbaar vergrijp, schreeuwt ook iedereen dat ie maar zich van te voren op de hoogte moet stellen van de regels, want dit is "ons" land.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:02:58 #27
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_71057708
Jullie lijken wel Amerikanen. Niet meer logisch na kunnen denken.
Goed verhaal. Lekker kort.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:04:03 #28
215628 woid
let's get Friendly
pi_71057730
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:59 schreef vanhal het volgende:

[..]

Boeit het wat ik weet? Het gaat er in het nieuwsbericht waar jij een topic over opent over meerdere klachten. Het zijn dus meerdere NL-ers die blijkbaar of de betekenis van het bord niet kennen, of zich benadeeld voelen (meerdere keren geflitst in korte tijd, hogere boete dan italianen).
nee natuurlijk niet.
iedereen kent in NL de betekenis van dit bord.
het is een journalistisch gel*l van de hoogste plank.
alsof hele volksstammen alleen uit NL verongelijkt worden in Italie.

in dit geval: nu.nl/Colin van Hoek
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:05:12 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71057766
Dom volk; blijf thuis of volg de Skoda rijder naar de Dordogne.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_71057777
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Overigens mag je er wel inrijden, maar alleen met een ontheffing lees ik in het originele bericht. Het kan dus zomaar zijn dat de auto / auto's voor je gewoon die straat inrijdt (inrijden).
Dat idd.

En in italie rijden ze sowieso als mafketels dus weet je als toerist absoluut niet wat nu wel of niet mag.

Wanneer je in napels bent lijkt het wel een 3e wereld land, stoplichten met bijbehordenen lijnen op de weg die negeert men structureel, en 1 richtings wegen doet men ook niet aan.
pi_71057802
Ik vond Florence ook niet de meest charmante stad om rond te rijden. Helemaal niet als je druk op zoek bent naar een parkeerplaats. Maar goed, al die 100% rijders hier zou zoiets nooit gebeuren natuurlijk.
pi_71057809
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:59 schreef vanhal het volgende:

[..]

Het kan best raar lopen in Italië, even een snelweg overlopen om een trein te pakken in Rome, was mijn ervaring !
pi_71057839
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:04 schreef woid het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet.
iedereen kent in NL de betekenis van dit bord.
het is een journalistisch gel*l van de hoogste plank.
alsof hele volksstammen alleen uit NL verongelijkt worden in Italie.

in dit geval: nu.nl/Colin van Hoek
right.
quote:
Beperkte toegang Italiaanse steden
De ANWB waarschuwt leden om in Italiaanse stadscentra goed uit te kijken dat ze geen zones met beperkte toegang binnenrijden. Daarmee riskeert de bestuurder een boete van tenminste ¤ 90.

De toeristenbond heeft dit jaar al honderden meldingen ontvangen van leden die in Italiaanse steden zijn bekeurd. De ANWB heeft de meeste meldingen ontvangen uit Florence en Arezzo.

Deze zones worden aangegeven met een rechthoekig bord met daarop de tekst Zona traffico limitato. Het bord zelf laat het internationale bord verboden in te rijden zien. De zones zijn ingesteld om luchtvervuiling tegen te gaan en om de monumenten te beschermen. Gemotoriseerd verkeer is hier alleen toegestaan voor vergunninghouders. Doorgaans wordt er gehandhaafd met behulp van flitspalen.

De boete wordt geïnd door het incassobureau European Municipality Outsourcing dat wordt ingehuurd door de Italiaanse overheid. Bezwaar maken heeft alleen zin als de bestuurder niet ter plaatse is geweest of als de bestuurder de boete pas ontvangt als er meer dan een jaar is verstreken.
http://www.anwb.nl/verkee(...)ieuzones-Itali-.html

vrijdag 17 juli 2009 @ 10:12:05 #34
215628 woid
let's get Friendly
pi_71057954
quote:
"... Het bord zelf laat het internationale bord verboden in te rijden zien..."

eigenschuld... dikke bult

pi_71057968
quote:
Beperkte toegang auto's in Italiaanse steden
ANWB Rechtshulp krijgt op dit moment veel vragen over de Italiaanse boete die leden hebben ontvangen. In het centrum van een aantal steden (bijv. Rome, Milaan en Florence) geldt een beperkte toegang voor het autoverkeer. Deze zones zijn aangegeven met een verkeersbord. Ondanks de verkeersborden is het voor de Nederlandse toerist niet altijd duidelijk dat de toegang beperkt is. Met als gevolg een boete. Wat heeft dit voor gevolgen en kan je er iets tegen doen?

Zone beperkte toegang
Hieronder vindt u een voorbeeld van een Italiaans verkeersbord die de beperkte toegang weergeeft.

Het verkeersbord geeft duidelijk een algemeen inrijverbod aan: 'zona traffico limitato'. Ook staat hierop binnen welke uren dit verbod geldt. Het onderbord geeft meer informatie over de uitzonderingen (voor wie het dus niet geldt). Zo zijn de zones over het algemeen wel toegankelijk voor vergunninghouders, gehandicapten, hotelgasten e.a. Toeristen die in het gebied met beperkte toegang een hotel hebben geboekt, mogen dan wel met de auto in dit gebied rijden om bagage in- en uit te laden. Het hotel moet bij het in- en uitchecken het kenteken doorgeven aan de gemeentelijke politie. Ditzelfde geldt voor parkeergarages in de zone. Bij het in- en uitrijden moet de parkeergarage uw kenteken noteren. Controleer of dit gebeurt! Uw kenteken geven zij door aan de lokale politie, waardoor u geen boete ontvangt. Bewaar voor de zekerheid het parkeerkaartje (of de hotelrekening), mocht u toch een boete ontvangen.

Dit bord kondigt een gebied met beperkte toegang aan. Voorbij dit bord hangen camera's die registreren welke auto's het gebied inrijden. Er wordt een foto gemaakt van uw kenteken. Het bord zelf laat het internationale bord verboden in te rijden zien. Daarbij geven de tijden op het bord de duur van het verbod aan. De hamers naast de tijden betekenen "niet op zon- en feestdagen". Op het onderbord staan de uitzonderingen op het algemene verbod aangegeven. Dit kan per bord en zone verschillen. Let dus op, heeft u twijfels over de betekenis van het bord? Vraag bij de lokale politie om uitleg.

Zone parkeerverbod
Het verkeersbord met de tekst "zona tutelata" geeft aan dat u in deze zone niet mag parkeren.

De verkeersboete
Wat als u toch dit gebied bent ingereden? Meestal ontvangt u een brief van het ‘European Municipality Outsourcing’ (EMO). Dit is een incassobureau dat is ingeschakeld door de Italiaanse overheid. In de brief staat aangegeven welk bedrag u moet betalen en welke overtreding u heeft begaan. Bij een overtreding voor het rijden in een verboden zone wordt er vermeld: ‘The vehicle circulated in limited traffic area without authorization’. Vaak krijgt u de boete pas na een jaar thuisgestuurd.

Wilt u weten wat de bezwaarmogelijkheden zijn of nadere uitleg over de boete, neem contact op met ANWB Rechtshulp, tel. (kantooruren) 088 269 7788 (alleen voor leden).

Wat is het alternatief?
Als alternatief kunt u de auto aan de rand van de stad parkeren. Vervolgens loopt u of gebruikt het openbaar vervoer om de stad in te gaan. Op deze manier voorkomt u een boete en onduidelijke situaties.

Overige EU landen
In steeds meer landen binnen de EU zijn dergelijke beperkte toegang zones terug te vinden. Enkele voorbeelden zijn Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Groot Brittannië. Kijk voor meer gedetailleerde informatie in het landenoverzicht
http://www.anwb.nl/verkee(...)ieuzones-Itali-.html
pi_71058004
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:12 schreef woid het volgende:

[..]

"... Het bord zelf laat het internationale bord verboden in te rijden zien..."

eigenschuld... dikke bult

Zo duidelijk als jij het over wil laten komen is het allemaal niet hoor. Maar goed, jij weet het natuurlijk allemaal wel.
quote:
Zo zijn de zones over het algemeen wel toegankelijk voor vergunninghouders, gehandicapten, hotelgasten e.a. Toeristen die in het gebied met beperkte toegang een hotel hebben geboekt, mogen dan wel met de auto in dit gebied rijden om bagage in- en uit te laden. Het hotel moet bij het in- en uitchecken het kenteken doorgeven aan de gemeentelijke politie. Ditzelfde geldt voor parkeergarages in de zone. Bij het in- en uitrijden moet de parkeergarage uw kenteken noteren. Controleer of dit gebeurt! Uw kenteken geven zij door aan de lokale politie, waardoor u geen boete ontvangt. Bewaar voor de zekerheid het parkeerkaartje (of de hotelrekening), mocht u toch een boete ontvangen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:21:17 #37
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058212
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:13 schreef vanhal het volgende:

[..]

Zo duidelijk als jij het over wil laten komen is het allemaal niet hoor. Maar goed, jij weet het natuurlijk allemaal wel.
[..]
ik zeg het niet snel.., maar mijn hemel wat ben dom en eigenwijs
(samen met iedereen die zo'n bord tegen willens en wetens in negeert - internationaal staan teksten bij dit soort borden altijd voor uitzonderingen, dus als je het niet weet, blijf je lekker weg uit zon'n gebiedje, kan het ook niet mis gaan.)

pi_71058242
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:21 schreef woid het volgende:

[..]

(samen met iedereen die zo'n bord tegen willens en wetens in negeert - internationaal staan teksten bij dit soort borden altijd voor uitzonderingen, dus als je het niet weet, blijf je lekker weg uit zon'n gebiedje, kan het ook niet mis gaan.)

ZELFS DE TOERISTEN VOOR JE RIJDEN (LEGAAL!) DAT STRAATJE IN!!!!! Mijn god. Hoe onduidelijk wil je het hebben?
pi_71058289
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

ZELFS DE TOERISTEN VOOR JE RIJDEN (LEGAAL!) DAT STRAATJE IN!!!!! Mijn god. Hoe onduidelijk wil je het hebben?
lol, tsja, het is woid he?
pi_71058295
Een upgedate...

..kan ook handig zijn !
pi_71058327
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:23 schreef JoeThePlumber het volgende:
Een upgedate...

[ afbeelding ]

..kan ook handig zijn !
Geeft zo'n tomtom aan dat wanneer je hotel of parkeergarage in die zone staat je er wel in mag rijden? Of geeft die tomtom aan dat je er in andere gevallen niet in mag rijden? Of dat je je kenteken door de parkeergarage waarin je de auto moet parkeren moet laten noteren?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:25:11 #42
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058339
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

leer italiaans, dan snap je het wel.

ben je ook zo eigenwijs als je in bv iran (of waar dan ook) op vakantie zou gaan?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:26:00 #43
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058362
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Geeft zo'n tomtom aan dat wanneer je hotel of parkeergarage in die zone staat je er wel in mag rijden? Of geeft die tomtom aan dat je er in andere gevallen niet in mag rijden? Of dat je je kenteken door de parkeergarage waarin je de auto moet parkeren moet laten noteren?
ga jij toch fietsen (ja da's dubbelzinnig... maar waarschijnlijk ook te onduidelijk)
pi_71058363
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:25 schreef woid het volgende:

ben je ook zo eigenwijs als je in iraan (of waar dan ook) op vakantie zou gaan?
Right, iedereen behalve jij is eigenwijs.
pi_71058396
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:26 schreef woid het volgende:

[..]

ga jij toch fietsen (ja da's dubbelzinnig... maar waarschijnlijk ook te onduidelijk)
Goed argument!
Nee, jij bent echt sterk in discusseren!!

Trouwens, al gelezen hoe diep dat vliegtuig op de bodem van de zee ligt? Jij was het toch die zei dat dat vliegtuig zou blijven drijven?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:29:18 #46
116015 SicSicSics
pi_71058470
Eigenlijk is het heel simpel. De 'Ja maar ik snapte het niet' verdediging kun je echt niet meer mee aankomen!

Als je naar een land gaat hoor je te weten welke regels er gelden en welke regels je aan moet voldoen, doe je dat niet. Jammer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71058486
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Het moet ook vrij duidelijk zijn aangegeven door het hotel zelf, anders krijgen zij ook boze klanten... !
pi_71058499
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:25 schreef woid het volgende:

[..]

ben je ook zo eigenwijs als je in bv iran (of waar dan ook) op vakantie zou gaan?
Kolere en dan anderen eigenwijs noemen zeg. .
pi_71058509
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:29 schreef SicSicSics het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel. De 'Ja maar ik snapte het niet' verdediging kun je echt niet meer mee aankomen!

Als je naar een land gaat hoor je te weten welke regels er gelden en welke regels je aan moet voldoen, doe je dat niet. Jammer.

Dit noem jij simpel?
quote:
Zo zijn de zones over het algemeen wel toegankelijk voor vergunninghouders, gehandicapten, hotelgasten e.a. Toeristen die in het gebied met beperkte toegang een hotel hebben geboekt, mogen dan wel met de auto in dit gebied rijden om bagage in- en uit te laden. Het hotel moet bij het in- en uitchecken het kenteken doorgeven aan de gemeentelijke politie. Ditzelfde geldt voor parkeergarages in de zone. Bij het in- en uitrijden moet de parkeergarage uw kenteken noteren. Controleer of dit gebeurt! Uw kenteken geven zij door aan de lokale politie, waardoor u geen boete ontvangt. Bewaar voor de zekerheid het parkeerkaartje (of de hotelrekening), mocht u toch een boete ontvangen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:32:26 #50
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058546
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Goed argument!
Nee, jij bent echt sterk in discusseren!!

Trouwens, al gelezen hoe diep dat vliegtuig op de bodem van de zee ligt? Jij was het toch die zei dat dat vliegtuig zou blijven drijven?
heb ik jou iets aangedaan in een vorig leven ofzo?

lees dat topic nog eens opjectief (als dat je lukt) door, ik stelde dat een vliegtuig (onderdeel) kan drijven ondanks dat het kapot is

maar zullen we het maar laten rusten? moet een beetje vervelend zijn voor de andere fokkers, anders pm je me maar als je zo graag mn aandacht wilt.
ik beloof je lief te antwoorden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:33:34 #51
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058583
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kolere en dan anderen eigenwijs noemen zeg. .
nogmaals, een buitenlander beboet in NL heeft dus gelijk?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:33:48 #52
116015 SicSicSics
pi_71058590
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:31 schreef vanhal het volgende:
Dit noem jij simpel?
Best wel ja! Eigenlijk is het heel duidelijk.

Het mag niet, tenzij...

Als je niet zeker weet of er een 'tenzij' voor jou van toepassing is dan rijd je niet naar binnen om het te proberen toch?
Fine, fuck you then!
pi_71058597
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:32 schreef woid het volgende:

heb ik jou iets aangedaan in een vorig leven ofzo?
Nee, maar jij reageert lekker in een discussie. Lees dit topic van het begin nog maar eens door, moet je kijken hoe je reageert op mensen die er een andere mening op na houden.
pi_71058622
Wel een keer meegemaakt dat er op een parkeerplaats defecte kaartmachines waren en mannetjes rondliepen om een bekeuring uit te delen, gelukkig had ik dat snel door....!
pi_71058655
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:33 schreef SicSicSics het volgende:

Best wel ja! Eigenlijk is het heel duidelijk.

Het mag niet, tenzij...

Als je niet zeker weet of er een 'tenzij' voor jou van toepassing is dan rijd je niet naar binnen om het te proberen toch?
Maar nu blijkt dat het klachten regent (zie nieuwsbericht). Het zijn dus niet 1 of 2 nl-ers die de fout in gaan, maar meerdere nl-ers. Dus blijkbaar is het niet zo simpel. Blijkbaar is er verwarring over de betekenis van het bord en wanneer je er nu wel of niet in zo'n zone mag rijden. Daarnaast vraagt men zich af waarom buitenlanders een hogere boete krijgen dan italianen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:40:30 #56
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71058780
Ik vind het niet duidelijk omdat er onder staat: trafico limita. Ja wat is dat dan? Geldt dat alleen voor vrachtauto's? niet-italiaanse auto's ? tussen bepaalde uren? (welke dan? ) etc.

Net zoals dat er in nederland een bord zou staan met: je mag hier 120 rijden behalve.......

terecht dat er mensen gaan zeiken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:42:27 #57
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058830
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het niet duidelijk omdat er onder staat: trafico limita. Ja wat is dat dan? Geldt dat alleen voor vrachtauto's? niet-italiaanse auto's ? tussen bepaalde uren? (welke dan? ) etc.

Net zoals dat er in nederland een bord zou staan met: je mag hier 120 rijden behalve.......

of zoiets?

vrijdag 17 juli 2009 @ 10:42:52 #58
116015 SicSicSics
pi_71058838
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:35 schreef vanhal het volgende:
Maar nu blijkt dat het klachten regent (zie nieuwsbericht). Het zijn dus niet 1 of 2 nl-ers die de fout in gaan, maar meerdere nl-ers.
Je bedoelt dat er niet 1 of 2 maar misschien wel 300 domme mensen met een sleurhut de Alpen over trekken en er vanuit gaan dat alles hetzelfde is als hier, zich niet inlezen in welke regels er gelden en zich alleen maar bekommeren over 'wat is het weer?' en 'hoeveel kost een bakkie leut'?
quote:
Dus blijkbaar is het niet zo simpel. Blijkbaar is er verwarring over de betekenis van het bord en wanneer je er nu wel of niet in zo'n zone mag rijden.
Of er is niemand die zich er voor interesseert. Misschien houdt niemand zich met dit soort 'triviale kwesties' bezig totdat het geld gaat kosten, dan is het collectief piepen.
quote:
Daarnaast vraagt men zich af waarom buitenlanders een hogere boete krijgen dan italianen.
Daar kan je legio redenen voor bedenken. Jammer dat de reden niet in het bericht staat.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:43:08 #59
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058847
quote:

of zoiets...
pi_71058865
quote:

Zoiets ja...

maar ja, dan heb ik ook zoiets, waarom rijdt daar geen verkeer...?
pi_71058882
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:42 schreef woid het volgende:

[..]

of zoiets?

[ afbeelding ]
Hoe duidelijk is dat voor een Italiaan denk je?
pi_71058884
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:43 schreef JoeThePlumber het volgende:

Zoiets ja...[ afbeelding ]

Er kan daar wel degelijk verkeer rijden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:44:50 #63
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058898
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:42 schreef SicSicSics het volgende:

knip

Daar kan je legio redenen voor bedenken. Jammer dat de reden niet in het bericht staat.
vraag me overigens af hoe deze NLers geconstateerd hebben dat ze meer moeten betalen... maar dat maar terzijde.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:46:24 #64
215628 woid
let's get Friendly
pi_71058930
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoe duidelijk is dat voor een Italiaan denk je?
en als een italiaan op de bon wordt geslingerd omdat ie erin gaat...

wou jij zeggen dat je vindt dat de italiaan deze bon niet hoeft te betalen? omdat het onduidelijk is???
pi_71058941
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:46 schreef woid het volgende:

wou jij zeggen dat je vindt dat de italiaan deze bon niet hoeft te betalen? omdat het onduidelijk is???
pi_71058945
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:44 schreef woid het volgende:

[..]

vraag me overigens af hoe deze NLers geconstateerd hebben dat ze meer moeten betalen... maar dat maar terzijde.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:48:55 #67
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059004
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

wat snap je niet?
pi_71059005
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:46 schreef woid het volgende:

[..]

Als er in één seizoen 100 Italianen de fout in gaan daar zou ik me als handhaver wel achter de oren krabben iig. Of het moet je bedoeling zijn uiteraard...
pi_71059148
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:48 schreef woid het volgende:

wat snap je niet?

Nou, wat ik niet snap is dat je aan de ene kant voorbeelden geeft van borden waarbij de betekenis niet meteen voor een buitenlander duidelijk is, zeg maar een moeilijk verkeersbord, en aan de andere kant van een nederlander verwacht dat die de betekenis van een moeilijk verkeersbord in het buitenland moet kennen.
Dat komt tegenstrijdig over als je het mij vraagt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:58:17 #70
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059297
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nou, wat ik niet snap is dat je aan de ene kant voorbeelden geeft van borden waarbij de betekenis niet meteen voor een buitenlander duidelijk is, zeg maar een moeilijk verkeersbord, en aan de andere kant van een nederlander verwacht dat die de betekenis van een moeilijk verkeersbord in het buitenland moet kennen.
Dat komt tegenstrijdig over als je het mij vraagt.

het bord: rond, wit, rode rand is internationaal heeeeel simpel. het betekent "verboden in te rijden, ongeacht het vervoersmiddel"

vervolgens staat er een onduidelijke tekst bij (vanuitgaande ik spreek geen italiaans, is het ook onduidelijk voor mij)

dan heb ik de keuze

ik negeer het verbod... met het risico dat ik niet weet of ik bij de uitzondering hoor... en dus een boete riskeer.
of ik rijd niet door.

zo duidelijk genoeg voor je?
pi_71059307
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:43 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Zoiets ja...[ afbeelding ]

Dit is toch gewoon een duidelijk bord. Traffico limitato eccetto...

Staat gewoon onder wat hier uitgezonderd van is, dus zo moeilijk is het allemaal niet. En het argument dat andere toeristen voor je er wel in rijden, dus waarom jij niet is natuurlijk belachelijk. Je kan toch gewoon zelf nadenken, ga je dan ook 80 km/h in de bebouwde kom rijden in Rome als iemand voor je dat doet.

Ben het wel eens met de klachten over de hoogte van de boete en het aantal keren dat er geflitst wordt, dat is natuurlijk niet netjes.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71059354
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:58 schreef woid het volgende:

ik negeer het verbod... met het risico dat ik niet weet of ik bij de uitzondering hoor... en dus een boete riskeer.
of ik rijd niet door.
In een beetje Italiaanse stad staan er dan al 25 toeterende maffioso achter je .
pi_71059372
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:58 schreef woid het volgende:

[..]

het bord: rond, wit, rode rand is internationaal heeeeel simpel. het betekent "verboden in te rijden, ongeacht het vervoersmiddel"

vervolgens staat er een onduidelijke tekst bij (vanuitgaande ik spreek geen italiaans, is het ook onduidelijk voor mij)

dan heb ik de keuze

of ik rijd niet door.

zo duidelijk genoeg voor je?
Nee, je gaf zelf voorbeelden van NL borden die voor een buitenlander moeilijk te begrijpen zijn. Dat was mijn punt. Tegelijkertijd vind je dat NLers in het buitenland elk moeilijk bord moeten begrijpen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:01:51 #74
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059403
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

In een beetje Italiaanse stad staan er dan al 25 toeterende maffioso achter je .
ja en?

nog ff en zij zijn de schuld dat massa's NLers beboet worden...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:02:01 #75
116015 SicSicSics
pi_71059411
@ Vanhal: Je leest al net zo slecht als selectief!
Fine, fuck you then!
pi_71059436
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef woid het volgende:

[..]

ja en?

nog ff en zij zijn de schuld dat massa's NLers beboet worden...
Ik geef alleen maar aan dat het niet altijd makkelijk kiezen is op dat soort moment. Het is teringdruk in die steden, je hebt een onduidelijk bord voor je kanis en het is 35 graden in een te krappe huurauto. Ik denk dat er aardig wat mensen doorrijden dan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:03:51 #77
116015 SicSicSics
pi_71059463
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat het niet altijd makkelijk kiezen is op dat soort moment. Het is teringdruk in die steden, je hebt een onduidelijk bord voor je kanis en het is 35 graden in een te krappe huurauto. Ik denk dat er aardig wat mensen doorrijden dan.
Ja, en dus terecht een boete krijgen. Opgelost, klaar.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:04:16 #78
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059478
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:00 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, je gaf zelf voorbeelden van NL borden die voor een buitenlander moeilijk te begrijpen zijn. Dat was mijn punt. Tegelijkertijd vind je dat NLers in het buitenland elk moeilijk bord moeten begrijpen.
je weigert me gewoon te begrijpen ...
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:21 schreef woid het volgende:

[..]

pi_71059515
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

Ik lees dat het klachten regent. Zo simpel als jij het stelt is het blijkbaar niet. Los van wat ik er persoonlijk van vind. Maar goed, woid en jij zjin natuurlijk weer de beste stuurlui die aan wal staan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:05:52 #80
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059535
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

en dat is voor jou vakantie? mijn hemel, dan moet je bij komen als je weer thuis bent....
pi_71059552
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je mag toch bezwaar maken tegen onduidelijke situaties of (in jouw ogen) onterechte (want ongelijke of onredelijk veel) bekeuringen? Die zwart/wit wereld van jou zou ik niet graag in leven.
pi_71059558
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon een duidelijk bord. Traffico limitato eccetto...

Staat gewoon onder wat hier uitgezonderd van is, dus zo moeilijk is het allemaal niet. En het argument dat andere toeristen voor je er wel in rijden, dus waarom jij niet is natuurlijk belachelijk. Je kan toch gewoon zelf nadenken, ga je dan ook 80 km/h in de bebouwde kom rijden in Rome als iemand voor je dat doet.

Ben het wel eens met de klachten over de hoogte van de boete en het aantal keren dat er geflitst wordt, dat is natuurlijk niet netjes.
Ja, maar ja! net wat je zei! go with the flow! als je weet dat je in die straat moet rijden met achter je, auto's volop 80 km/h! En dan zie je dan niet die bord...

Ok, dan maar een boete, maar moet dat je vakantietijd bederven?
pi_71059564
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef woid het volgende:

[..]

en dat is voor jou vakantie? mijn hemel, dan moet je bij komen als je weer thuis bent....
Je punt. Ik mis het.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:08:50 #84
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71059607
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:42 schreef woid het volgende:

[..]

of zoiets?

[ afbeelding ]
op de spelfouten na is het wel duidelijk wat er staat. En als je geen nederlands kan kun je het nog opzoeken in een boekje.
Bij dat bord in de OP staat er helemaal niks bij.
'
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:09:16 #85
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059622
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je punt. Ik mis het.

dat als je er niet tegen kan, dat je zenuwachtig wordt achter het stuur, daarmee de regels negeert en een bon krijgt, er weinig overblijft om te klagen.
pi_71059647
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:06 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ok, dan maar een boete, maar moet dat je vakantietijd bederven?
Nee, natuurlijk niet. Maar klagen dat je hiervoor een boete krijgt slaat natuurlijk nergens op. Het mag gewoon niet en het zal de Italianen wat uitmaken dat zo'n bord onduidelijk is voor toeristen. Jij bent daar op vakantie, dus enige kennis van het land en taal is toch wel gewenst. En een wit bord met een rode rand (internationaal bord!) met traffico limitato (lijkt me voor de grootste knuppel nog wel te begrijpen) lijkt me duidelijk genoeg.

Dat ze klagen over de hoogte van de boete en het aantal vind ik terecht, maar toch niet over de boete an sich. Want die is gewoon terecht.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71059661
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:09 schreef woid het volgende:

[..]

dat als je er niet tegen kan, dat je zenuwachtig wordt achter het stuur, daarmee de regels negeert en een bon krijgt, er weinig overblijft om te klagen.
Joh, flikker toch op. . Wie heeft het over zenuwachtig? Het zijn gewoon andere omstandigheden als hier.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:10:36 #88
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059666
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

op de spelfouten na is het wel duidelijk wat er staat. En als je geen nederlands kan kun je het nog opzoeken in een boekje.
'
it beats me
pi_71059683
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef zjroentje het volgende:

Dat ze klagen over de hoogte van de boete en het aantal vind ik terecht
Dit zou ook het belangrijkste onderdeel van hun klacht moeten zijn denk ik, geeft de grootste kans op succes. De boete an sich is lastig tegenop te boxen.
pi_71059714
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef zjroentje het volgende:

Nee, natuurlijk niet. Maar klagen dat je hiervoor een boete krijgt slaat natuurlijk nergens op. Het mag gewoon niet en het zal de Italianen wat uitmaken dat zo'n bord onduidelijk is voor toeristen. Jij bent daar op vakantie, dus enige kennis van het land en taal is toch wel gewenst. En een wit bord met een rode rand (internationaal bord!) met traffico limitato (lijkt me voor de grootste knuppel nog wel te begrijpen) lijkt me duidelijk genoeg.

Dat ze klagen over de hoogte van de boete en het aantal vind ik terecht, maar toch niet over de boete an sich. Want die is gewoon terecht.
Wat nou als jouw parkeergarage in zo'n zone ligt en de parkeergarage vergeet jouw kenteken te noteren?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:12:08 #91
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059725
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Joh, flikker toch op. . Wie heeft het over zenuwachtig? Het zijn gewoon andere omstandigheden als hier.
jij... "In een beetje Italiaanse stad staan er dan al 25 toeterende maffioso achter je"
pi_71059732
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

'
Staat gewoon nog een bord onder, wat niet op de foto staat. Daar zullen dus wel de uitzonderingen op staan, net zoals op dat andere bord dat in dit topic is geplaatst.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:13:36 #93
215628 woid
let's get Friendly
pi_71059771
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef vanhal het volgende:

[..]

Wat nou als jouw parkeergarage in zo'n zone ligt en de parkeergarage vergeet jouw kenteken te noteren?
de regels volgen van het gastland... niet eigen regels bedenken.
pi_71059791
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:12 schreef woid het volgende:

[..]

jij... "In een beetje Italiaanse stad staan er dan al 25 toeterende maffioso achter je"
Wel eens bedacht dat je dan misschien geeneens achteruit kúnt?
pi_71059800
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dan teken je toch gewoon bezwaar aan?

Maar het lijkt me vrij sterk dat het gros van de Nederlanders hierdoor aan die prent is gekomen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:15:04 #96
116015 SicSicSics
pi_71059825
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef vanhal het volgende:
Ik lees dat het klachten regent. Zo simpel als jij het stelt is het blijkbaar niet. Los van wat ik er persoonlijk van vind. Maar goed, woid en jij zjin natuurlijk weer de beste stuurlui die aan wal staan.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:
Je mag toch bezwaar maken tegen onduidelijke situaties of (in jouw ogen) onterechte (want ongelijke of onredelijk veel) bekeuringen? Die zwart/wit wereld van jou zou ik niet graag in leven.
Natuurlijk, maar ik heb nog nergens in dit topic een geldig excuus gezien om een 'onduidelijke' situatie te kunnen excuseren.

Dat er meerdere keren geflitst wordt vind ik ook wat schraal. Die zou ik ook aanvechten/ over klagen, maar verder doe je er weinig aan.

Het verschil in bedrag kunnen de Italianen vast en zeker uitleggen.
Fine, fuck you then!
pi_71059875
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:15 schreef SicSicSics het volgende:

Natuurlijk, maar ik heb nog nergens in dit topic een geldig excuus gezien om een 'onduidelijke' situatie te kunnen excuseren.
Nou, dan heb jij een ander topic gelezen dan ik. Je hoeft geen maatschappelijk werker te zijn om je een kleín beetje in te kunnen leven in zulke situaties waarin mensen (al dan niet bewust) de verkeerde beslissing nemen.

Maar goed, allemaal stuurlui hier idd.. 't Zal druk zijn aan de wal!
pi_71059914
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:13 schreef woid het volgende:

[..]

de regels volgen van het gastland... niet eigen regels bedenken.
Eigen regels bedenken?
quote:
Het verkeersbord geeft duidelijk een algemeen inrijverbod aan: 'zona traffico limitato'. Ook staat hierop binnen welke uren dit verbod geldt. Het onderbord geeft meer informatie over de uitzonderingen (voor wie het dus niet geldt). Zo zijn de zones over het algemeen wel toegankelijk voor vergunninghouders, gehandicapten, hotelgasten e.a. Toeristen die in het gebied met beperkte toegang een hotel hebben geboekt, mogen dan wel met de auto in dit gebied rijden om bagage in- en uit te laden. Het hotel moet bij het in- en uitchecken het kenteken doorgeven aan de gemeentelijke politie. Ditzelfde geldt voor parkeergarages in de zone. Bij het in- en uitrijden moet de parkeergarage uw kenteken noteren. Controleer of dit gebeurt! Uw kenteken geven zij door aan de lokale politie, waardoor u geen boete ontvangt. Bewaar voor de zekerheid het parkeerkaartje (of de hotelrekening), mocht u toch een boete ontvangen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:21:53 #99
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060021
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wel eens bedacht dat je dan misschien geeneens achteruit kúnt?
nee, want dan ben je telaat. je kan namelijk in deze situaties altijd achteruit/draaien.

(en dan noemen ze mij eigenwijs)
pi_71060043
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:21 schreef woid het volgende:

[..]

nee, want dan ben je telaat. je kan namelijk in deze situaties altijd achteruit/draaien.

(en dan noemen ze mij eigenwijs)
Jij hebt duidelijk nog nooit in een Italiaanse stad gereden. .
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:22:30 #101
116015 SicSicSics
pi_71060048
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef Jarno het volgende:
Nou, dan heb jij een ander topic gelezen dan ik. Je hoeft geen maatschappelijk werker te zijn om je een kleín beetje in te kunnen leven in zulke situaties waarin mensen (al dan niet bewust) de verkeerde beslissing nemen.

Maar goed, allemaal stuurlui hier idd.. 't Zal druk zijn aan de wal!
- Ja maar agent, ik heb een hele krappe auto zonder airco gehuurd. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, er stonden wel 25 toeterende mafiosi achter me. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, het is heel warm buiten. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, ik snap dat bord niet. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, mijn Italiaans is een beetje roestig. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?

I stand corrected... Inderdaad!
Fine, fuck you then!
pi_71060058
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:21 schreef woid het volgende:

je kan namelijk in deze situaties altijd achteruit/draaien.
Jij kent elke situatie daar ter plekke?
pi_71060109
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:18 schreef vanhal het volgende:

[..]

Eigen regels bedenken?
[..]

Zucht...zie eerder mijn reactie hierover, een hotel zal heus wel zijn gasten hiervoor waarschuwen bij reservering!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:24:57 #104
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060113
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit in een Italiaanse stad gereden. .
jammer joh
pi_71060119
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:24 schreef JoeThePlumber het volgende:

Zucht...zie eerder mijn reactie hierover, een hotel zal heus wel zijn gasten hiervoor waarschuwen bij reservering!
Oh ja tuurlijk. alles om je eigen gelijk aan te tonen, niet waar?
pi_71060129
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

- Ja maar agent, ik heb een hele krappe auto zonder airco gehuurd. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, er stonden wel 25 toeterende mafiosi achter me. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, het is heel warm buiten. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, ik snap dat bord niet. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?
- Ja maar agent, mijn Italiaans is een beetje roestig. Dan mag ik toch wel zo'n zone inrijden?

I stand corrected... Inderdaad!
Tsja, als je argumenten gaat ridiculiseren kan ik ook een discussie winnen idd.

Je snapt natuurlijk best dat onder een combinatievan bovenstaande factoren (waarbij de ene zwaarder weegt dan de ander) best begrip kan worden opgebracht voor de klacht over de boete. Waarbij dit verder niks zegt over de terechtheid van de boete. Dáár ging het namelijk om, dat naast de verschillen in hoogte van de boetes en de hoeveelheid, er wel erg makkelijk geroepen werd door de moraalridders van FOK! dat het vast weer domme Hollanders zijn die er niks van snappen en vast bewust dat ene straatje ingereden zijn (samengevat dan). Nogmaals, die zwart/witte wereld van jou is een beetje eng.
pi_71060143
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:24 schreef woid het volgende:

[..]

jammer joh
Voor jou wel, want dan had je een inschatting van dergelijke situaties kunnen maken wellicht.
pi_71060158
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:25 schreef vanhal het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk. alles om je eigen gelijk aan te tonen, niet waar?
Hoe denk je dat hotels aan gasten komen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:26:42 #109
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060163
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:22 schreef vanhal het volgende:

[..]

Jij kent elke situatie daar ter plekke?
hallo...

dat zou betekenen dat er een fuik onstaat... denk nou toch eens na.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:27:18 #110
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060191
Jongens het gaat maar om 100 euro daarvoor kanker je hem toch lekker op de stoep in Milaan voor de Armani winkel.
ik ben de jager met de pet.
pi_71060221
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:26 schreef woid het volgende:

[..]

hallo...

Waarom denk je dat er op dat soort plekken al jaren niet meer gecontroleerd werd? Wellicht bleek de handhaving toch wat lastiger dan gedacht.
pi_71060227
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:27 schreef Houzer het volgende:
Jongens het gaat maar om 100 euro daarvoor kanker je hem toch lekker op de stoep in Milaan voor de Armani winkel.
Of aan een nep-horloge...
pi_71060252
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:26 schreef woid het volgende:

[..]

hallo...

Denk jij maar eens na.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:30:06 #114
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060291
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Voor jou wel, want dan had je een inschatting van dergelijke situaties kunnen maken wellicht.
jammer joh, als in, deze vlieger gaat niet op.
ik heb meer in italiaanse steden rond gereden dan jou waarschijnlijk lief is.
(moet ik dan echt elk woord uit kouwen?)
pi_71060314
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:30 schreef woid het volgende:

Dat zou ik ook zeggen ja.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:31:03 #116
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060323
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:30 schreef woid het volgende:

[..]

jammer joh, als in, deze vlieger gaat niet op.
(moet ik dan echt elk woord uit kouwen?)
Ga maar eens een dagje in Bangkok rijden, en kom dan maar terug met je enorme pauperbek.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:31:22 #117
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060335
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:29 schreef vanhal het volgende:

[..]

Denk jij maar eens na.
goed argument, om jouw woorden te gebruiken.

nogmaals, pm me als je graag m'n aandacht wilt.
pi_71060348
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:31 schreef woid het volgende:

[..]

goed argument, om jouw woorden te gebruiken.

nogmaals, pm me als je graag m'n aandacht wilt.
Zit je om aandacht verlegen ofzo?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:31:45 #119
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060353
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen ja.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:32:02 #120
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060361
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zit je om aandacht verlegen ofzo?
pi_71060365
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:31 schreef woid het volgende:

[..]

Tsja, je leugens zijn een beetje doorzichtig knulletje.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:32:58 #122
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060396
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:31 schreef Houzer het volgende:

[..]

Ga maar eens een dagje in Bangkok rijden, en kom dan maar terug met je enorme pauperbek.
uw punt is?

jij ook een kusje op je poezelige mondje
pi_71060417
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Is het al biertijd?...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:33:57 #124
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060435
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

knulletje... was dat maar waar

goed.. het gaat nergens meer over.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:34:02 #125
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060439
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:32 schreef woid het volgende:

[..]

uw punt is?

jij ook een kusje op je poezelige mondje
Iedereen maakt in een ander land weleens de fout om verkeerd te rijden door de betreffende situatie.
Blijkbaar werk jij bij 3VO en heb je elke situatie volledig in de hand.
pi_71060527
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:34 schreef Houzer het volgende:

[..]

Iedereen maakt in een ander land weleens de fout om verkeerd te rijden door de betreffende situatie.
Het is vast zo'n vuige linkse moraalridder kneus H.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:36:18 #127
116015 SicSicSics
pi_71060530
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:25 schreef Jarno het volgende:
Tsja, als je argumenten gaat ridiculiseren kan ik ook een discussie winnen idd.

Je snapt natuurlijk best dat onder een combinatievan bovenstaande factoren (waarbij de ene zwaarder weegt dan de ander) best begrip kan worden opgebracht voor de klacht over de boete. Waarbij dit verder niks zegt over de terechtheid van de boete. Dáár ging het namelijk om, dat naast de verschillen in hoogte van de boetes en de hoeveelheid, er wel erg makkelijk geroepen werd door de moraalridders van FOK! dat het vast weer domme Hollanders zijn die er niks van snappen en vast bewust dat ene straatje ingereden zijn (samengevat dan). Nogmaals, die zwart/witte wereld van jou is een beetje eng.
Het zijn anders geen andere argumenten dan die hier werden aangedragen.

Dus als het warm is, je Italiaans roestig, je het bord niet snapt én je een te kleine auto zonder airco hebt gehuurd dan gelden die beperkingen niet. Echt hoor... _!

En ik zeg niet dat men bewust die straatjes inrijdt. Mensen zullen echt wel oprecht onwetend zijn geweest, maar dat is niet de schuld van dat bord!
Fine, fuck you then!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:37:19 #128
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060573
quote:

[..]

ja... en? (opmerking over waar ik werk negerend)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:38:21 #129
116015 SicSicSics
pi_71060614
quote:
Natuurlijk, sterker nog. Ik rijd ook wel eens binnen Nederland straatjes in waarvan ik achteraf denk. Oops volgens mij mocht dat niet. Maar dat is dan toch geen reden om geen boete te krijgen?
Fine, fuck you then!
pi_71060639
Dat mensen hier druk om maken...
pi_71060696
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:37 schreef woid het volgende:

[..]

ja... en? (opmerking over waar ik werk negerend)
Dat je je pauperbek dus moet houden Stalin.
pi_71060701
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:38 schreef SicSicSics het volgende:

Natuurlijk, sterker nog. Ik rijd ook wel eens binnen Nederland straatjes in waarvan ik achteraf denk. Oops volgens mij mocht dat niet. Maar dat is dan toch geen reden om geen boete te krijgen?
Wel als het overduidelijk is wat het bord betekent. In dit geval laat de interpretatie van het bord blijkbaar te wensen over. Daarnaast is een duidelijke klacht de hoogte van de boete tov de boete voor de inwoners van het land zelf.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:40:35 #133
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060703
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is vast zo'n vuige linkse moraalridder kneus H.
met leugenachtige pauperbek
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:41:18 #134
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060728
quote:

[..]

Wettelijk gezien niet nee, maar ligt ook aan het soort agent wat je tegenover je hebt.
Sommige geven een warschuwing andere gelijk een bekeuring.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:41:29 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_71060742
Aan de ene kant is zo'n bord duidelijk genoeg, aan de andere kant staan die borden in Italie altijd achter een boom, aan de andere kant van een kruispunt of schuin achter een ander verkeersbord. En niemand houdt zich in Italie aan de verkeersregels, niet harder dan zestig wordt opgevat als niet langzamer dan 80, ik kan me voorstellen dat mensen gepikeerd zijn als ze dan zo'n vette boete op de mat krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71060798
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:41 schreef speknek het volgende:
Aan de ene kant is zo'n bord duidelijk genoeg, aan de andere kant staan die borden in Italie altijd achter een boom, aan de andere kant van een kruispunt of schuin achter een ander verkeersbord. En niemand houdt zich in Italie aan de verkeersregels, niet harder dan zestig wordt opgevat als niet langzamer dan 80, ik kan me voorstellen dat mensen gepikeerd zijn als ze dan zo'n vette boete op de mat krijgen.
Precies. Sterker nog, buitenlandse zaken eist zelfs opheldering. Dus dat mensen gepikeerd zijn is 1, maar dat zelfs buitenlandse zaken zich geroepen voelt opheldering te eisen, dat laat voor mij wel zien dat er het niet helemaal fris is wat onze vrienden uit italie hier doen.
pi_71060811
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:41 schreef speknek het volgende:
Dan moet je ook niet zeiken, ga dan lekker in Nederland op vakantie...!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:43:24 #138
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060815
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:40 schreef woid het volgende:

[..]

met leugenachtige pauperbek
En daarom woon je nog bij je moeder.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:43:35 #139
215628 woid
let's get Friendly
pi_71060817
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat je je pauperbek dus moet houden Stalin.
begin een beetje medelijden met je te krijgen...
pi_71060870
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:43 schreef woid het volgende:

[..]

Oh, dat hoeft niet hoor. Ik heb ook geen medelijden met jonge knulletje die nog bij hun moeder wonen en nog nooit in het grote boze buitenland gereden hebben.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:46:06 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_71060907
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:43 schreef JoeThePlumber het volgende:
Dan moet je ook niet zeiken, ga dan lekker in Nederland op vakantie...!
Ga zelf lekker in Nederland op vakantie! Daarbij is Italie ook niet echt slim als ze toeristen wegjagen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:47:23 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_71060966
quote:
Boetes zijn bedoeld om mensen tot inkeer te laten komen, maar als je zelf al oeps denkt, heeft zo'n boete toch ook geen zin?
pi_71060989
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ga zelf lekker in Nederland op vakantie! Daarbij is Italie ook niet echt slim als de toeristen wegjagen.
Als er 750.000 toeristen op je afkomen, had ik datzelfde gedaan...
pi_71060997
En dan vooral dit:
quote:
Bovendien krijgen sommige mensen meerdere boetes. ,,Wie een parkeerplaats zoekt, rijdt al snel langer rond in de zone en kan gemakkelijk meerdere keren worden geflitst,'' zegt Yda Matthijssen van ANWB Rechtshulp.
http://www.ad.nl/reizen/3(...)de_bon_in_Itali.html
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:48:30 #145
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71060999
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:43 schreef woid het volgende:

[..]

Dat zei je zeker ook tegen je vader toen je de stekker uit zn hartmachine trok?|
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:48:52 #146
116015 SicSicSics
pi_71061009
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:40 schreef vanhal het volgende:
Wel als het overduidelijk is wat het bord betekent. In dit geval laat de interpretatie van het bord blijkbaar te wensen over.
Wat is onduidelijk? Als je iets niet zeker weet in het buitenland, dan handel je daar toch naar?

Stel he, je kunt niet lezen, zou jij doorlopen als je dit bordje ziet?
http://2.bp.blogspot.com/(...)4w/S300/P1000300.JPG

Of denk je dan, ach, ik snap al die rare tekens niet, maar het betekend vast dat het niet voor mij geldt!

Ik denk het niet. Waarom niet? Omdat het doodshoofd een duidelijk internationaal signaal is voor: 'Pas op!'

Een wit rond bord, met rode rand is een duidelijk internationaal signaal voor verboden in te rijden. Als je dan de aanvullende informatie niet snapt. Rij je er niet in.
quote:
Daarnaast is een duidelijke klacht de hoogte van de boete tov de boete voor de inwoners van het land zelf.
Daarom zou ik graag horen wat de reden daarvan is.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:50:45 #147
116015 SicSicSics
pi_71061076
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Boetes zijn bedoeld om mensen tot inkeer te laten komen, maar als je zelf al oeps denkt, heeft zo'n boete toch ook geen zin?
De koplamp van mijn auto is stuk. Ik denk elke dag 'Oops, de koplamp van mijn auto is stuk'. Ik denk niet dat een agent ook maar een greintje rekening houdt daarmee.

verder vind ik meerdere boetes voor hetzelfde vergrijp ook kansloos en niet netjes. Daar zou ik ook bezwaar op maken.

Maar niet om het feit dat ik een boete krijg.
Fine, fuck you then!
pi_71061094
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:48 schreef Houzer het volgende:

[..]

Dat zei je zeker ook tegen je vader toen je de stekker uit zn hartmachine trok?|
Nu krijg ik medelijden met jou...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:51:25 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_71061099
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:48 schreef SicSicSics het volgende:
Daarom zou ik graag horen wat de reden daarvan is.
Lijkt me op zich wel duidelijk, kost extra administratie (en misschien loop je een grotere kans dat het niet geind wordt), of dat juridisch in de haak is, is een tweede.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:52:27 #150
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71061126
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:51 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nu krijg ik medelijden met jou...
Ah gossie kan je het aan?
pi_71061147
quote:

[..]

Was dat ook zo'n pisvlek H?
pi_71061152
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat is onduidelijk? Als je iets niet zeker weet in het buitenland, dan handel je daar toch naar?

Stel he, je kunt niet lezen, zou jij doorlopen als je dit bordje ziet?
http://2.bp.blogspot.com/(...)4w/S300/P1000300.JPG
Dat ik of jij niet doorloopt betekent niet dat anderen ook niet doorlopen.

Dus maw, dat jij perfect weet wat de borden in italie betekenen, betekent niet dat iedereen maar feilloos moet weten wat die borden betekenen. En het blijkt wel, de betekenis van het bord is niet iedereen duidelijk. Het regent blijkbaar klachten bij de anwb. Zoveel dat buitenlandse zaken zich geroepen voelt opheldering te eisen.
quote:
Of denk je dan, ach, ik snap al die rare tekens niet, maar het betekend vast dat het niet voor mij geldt!

Ik denk het niet. Waarom niet? Omdat het doodshoofd een duidelijk internationaal signaal is voor: 'Pas op!'

Een wit rond bord, met rode rand is een duidelijk internationaal signaal voor verboden in te rijden. Als je dan de aanvullende informatie niet snapt. Rij je er niet in.
Maar blijkbaar waren er veel NL-ers die toch die wegen in reden. En om al die NL-ers af te doen als dom en eigen schuld dikke bult te roepen gaat mij te ver. Blijkbaar is er meer aan de hand. Wat dan ook, maar het is klaarblijkelijk niet direct duidelijk wat het bord betekent.
pi_71061155
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef Houzer het volgende:

[..]

Ah gossie kan je het aan?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:53:11 #154
215628 woid
let's get Friendly
pi_71061161
quote:

[..]

vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:05 #155
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71061222
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Een hele vuyge J.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:55:06 #156
215628 woid
let's get Friendly
pi_71061223
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

beetje zielig ben je best wel he?
pi_71061294
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:55 schreef Houzer het volgende:

[..]

Een hele vuyge J.
Ook nooit verder geweest dan Schrubbekutteveen maar ondertussen wel een grote bek op een internetforum zeker?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:58:34 #158
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71061337
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:55 schreef woid het volgende:

[..]

beetje zielig ben je best wel he?
Maar jij maakt blijkbaar nooit fouten?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:00:08 #159
215628 woid
let's get Friendly
pi_71061395
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:58 schreef Houzer het volgende:

[..]

Maar jij maakt blijkbaar nooit fouten?
wanneer heb ik dat gezegd?
zo heilig ben ik niet

(maak zowiezo al een fout door met jou in discussie te gaan)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:01:04 #160
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_71061441
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
Dus maw, dat jij perfect weet wat de borden in italie betekenen, betekent niet dat iedereen maar feilloos moet weten wat die borden betekenen. En het blijkt wel, de betekenis van het bord is niet iedereen duidelijk. Het regent blijkbaar klachten bij de anwb. Zoveel dat buitenlandse zaken zich geroepen voelt opheldering te eisen.
Het is toch niet de taak van de Italiaans wetgever om dit soort borden in het Nederlands te maken omdat enkele suffe Nederlandse automobilisten niet goed kunnen nadenken.

Als je ergens aan het verkeer deelneemt dien je gewoon op de hoogte te zijn van de regels en borden, punt. Of dat nou in Nederland, Italië of Amerika is. Ben je dat niet, dan moet je niet gaan zeuren dat je daarvoor een bekeuring krijgt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:02:39 #161
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71061503
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:00 schreef woid het volgende:

[..]

zo heilig ben ik niet

Nou je doet jezelf voorkomen dat wanneer iemand iets niet snapt en een fout maakt blijkbaar een of andere enorme retard is.
pi_71061535
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Het is toch niet de taak van de Italiaans wetgever om dit soort borden in het Nederlands te maken omdat enkele suffe Nederlandse automobilisten niet goed kunnen nadenken.

Als je ergens aan het verkeer deelneemt dien je gewoon op de hoogte te zijn van de regels en borden, punt. Of dat nou in Nederland, Italië of Amerika is. Ben je dat niet, dan moet je niet gaan zeuren dat je daarvoor een bekeuring krijgt.
pi_71061561
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Blijkbaar is de betekenis van het bord niet zo heel duidelijk. Dat zie je oa aan de hoeveelheid klachten, en aan deze uitleg:
quote:
Ik kan me voorstellen dat veel NL-ers die in zo'n zone hun bestemming hadden raar opkijken als ze een boete krijgen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:05:47 #164
215628 woid
let's get Friendly
pi_71061606
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:02 schreef Houzer het volgende:

[..]

Nou je doet jezelf voorkomen dat wanneer iemand iets niet snapt en een fout maakt blijkbaar een of andere enorme retard is.
lees nog maar ff objectief terug.

overigens jouw opmerkingen vind ik wel heeel kneuzig ja (ben ff eten)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:06:20 #165
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71061630
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef vanhal het volgende:
a) Het is een internationaal bord. Er is dus geen reden waarom je het niet zou snappen.

b) Onwetendheid van de wet is nooit een excuus. Dat geldt in Nederland, dat geldt in Italië. Natuurlijk is dat typisch iets om als toerist door genaaid te worden. Ik ben ook wel eens genaaid in het buitenland (voor mijn gevoel) omdat ik achterop zat bij iemand op de fiets – in Nederland de normaalste zaak van de wereld – in veel andere landen verboden.

Dan kun je hoog en laag springen, maar de claim ‘ik wist het niet’ honoreren betekent natuurlijk dat je in feite geen boete meer kunt uitdelen, omdat iedereen kan roepen ‘ik wist het even niet‘. Daarom is dat ook geen excuus.

Dat drie keer bekeuren voor hetzelfde feit, dat is achterlijk natuurlijk, en dat de boete voor Nederlanders hoger is dan voor Italianen vind ik ook dubieus, maar dat ze een boete krijgen is gewoon pech. Omgekeerd worden in Amsterdam ook tal van toeristen beboet en genadeloos weggesleept als ze fout geparkeerd staan (levert altijd tenenkrommende TV op met parkeerwachters die in gebroken Engels/Duits uitleggen wat er aan de hand is).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:06:31 #166
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_71061642
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:04 schreef vanhal het volgende:

[..]

Blijkbaar is de betekenis van het bord niet zo heel duidelijk. Dat zie je oa aan de hoeveelheid klachten, en aan deze uitleg:
[..]
Dat berichtje heb je nou al een aantal keren gequote, maar heb je het wel eens gelezen. We nemen de allereerste regel:
quote:
Het verkeersbord geeft duidelijk een algemeen inrijverbod aan: 'zona traffico limitato'
Lijkt we niet echt onduidelijk, nietwaar?
quote:
Ik kan me voorstellen dat veel NL-ers die in zo'n zone hun bestemming hadden raar opkijken als ze een boete krijgen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vraag me af wat voor een percentage dat van de mensen is.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:08:18 #167
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71061711
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:04 schreef vanhal het volgende:
Nee, blijkbaar kunnen heel veel mensen niet goed borden lezen. Zo'n bord is altijd een 'nee, tenzij'. Dus als je niet zeker weet dat je tot de tenzij behoort, dan neem je een risico.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71061772
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar kunnen heel veel mensen niet goed borden lezen. Zo'n bord is altijd een 'nee, tenzij'. Dus als je niet zeker weet dat je tot de tenzij behoort, dan neem je een risico.
Maar weet jij dat de mensen die klagen niet behoorden tot de groep 'tenzij'?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:11:34 #169
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71061831
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:10 schreef vanhal het volgende:
Maar weet jij dat de mensen die klagen niet behoorden tot de groep 'tenzij'?
Ja, want dan zouden ze geen boete hebben gekregen. Nu kan daar iets bij misgaan, maar dat het zo vaak misgaat, zou betekenen dat het systeem echt niet werkt. En dat is voor Italië misschien niet ondenkbaar, maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:13:33 #170
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71061881
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:00 schreef woid het volgende:

[..]

zo heilig ben ik niet

zowiezo
pi_71062062
laat maar...
pi_71062193
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, want dan zouden ze geen boete hebben gekregen. Nu kan daar iets bij misgaan, maar dat het zo vaak misgaat, zou betekenen dat het systeem echt niet werkt. En dat is voor Italië misschien niet ondenkbaar, maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Nee, maar ik er gezien de omvang van het aantal klachten plus dat buitenlandse zaken om uitleg gaat vragen er niet van uit dat al die NL-ers dom waren en niet wisten wat het bord betekende.
pi_71062310
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:22 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, maar ik er gezien de omvang van het aantal klachten plus dat buitenlandse zaken om uitleg gaat vragen er niet van uit dat al die NL-ers dom waren en niet wisten wat het bord betekende.
En die gaat vast vanuit ANWB leden....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:29:33 #174
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71062415
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:22 schreef vanhal het volgende:
Het gaat er niet om dat ze het weten of niet, het gaat erom dat ze het zouden moeten weten. Als jij in Italië aan het verkeer deelneemt word je gewoon geacht de verkeersborden en de regels te kennen. Die gelden immers! Net als in Nederland. Onwetendheid is gewoon geen excuus. Een vriendelijke politieagent kan het een keer door de vingers zien als er geen gevaar is geweest, maar in principe gelden er voor iedereen dezelfde regels, en dat lijkt me ook vrij logisch, anders zou het een zootje worden qua handhaving. ‘Oh ja, dat is een Duitser, die weet misschien niet dat dit bord éénrichtingsverkeer betekent.’

Het is hetzelfde als met het hesje dat je in Frankrijk in de auto moet hebben. De gendarmerie maakt ook echt geen uitzondering voor Nederlanders die dat niet weten. In sommige landen is een reservebril weer verplicht in de auto. Je doet er goed aan zo'n boekje bij de ANWB te halen waar dat soort dingen instaan, en dan voorbereid op vakantie te gaan.

Ik zie echt niet hoe onvoorbereidheid of onwetendheid een excuus kan zijn voor Nederlanders als die Italianen het, zoals het bericht zegt, duidelijk aangeven. De enige die zich er wat van kan aantrekken zou de ANWB b.v. kunnen zijn die de voorlichting wat beter maakt.
pi_71062653
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze het weten of niet, het gaat erom dat ze het zouden moeten weten. Als jij in Italië aan het verkeer deelneemt word je gewoon geacht de verkeersborden en de regels te kennen. Die gelden immers! Net als in Nederland. Onwetendheid is gewoon geen excuus. Een vriendelijke politieagent kan het een keer door de vingers zien als er geen gevaar is geweest, maar in principe gelden er voor iedereen dezelfde regels, en dat lijkt me ook vrij logisch, anders zou het een zootje worden qua handhaving. ‘Oh ja, dat is een Duitser, die weet misschien niet dat dit bord éénrichtingsverkeer betekent.’

Het is hetzelfde als met het hesje dat je in Frankrijk in de auto moet hebben. De gendarmerie maakt ook echt geen uitzondering voor Nederlanders die dat niet weten. In sommige landen is een reservebril weer verplicht in de auto. Je doet er goed aan zo'n boekje bij de ANWB te halen waar dat soort dingen instaan, en dan voorbereid op vakantie te gaan.

Ik zie echt niet hoe onvoorbereidheid of onwetendheid een excuus kan zijn voor Nederlanders als die Italianen het, zoals het bericht zegt, duidelijk aangeven. De enige die zich er wat van kan aantrekken zou de ANWB b.v. kunnen zijn die de voorlichting wat beter maakt.
Het kan erger, in Japan kan je als toerist uit het land gegooid worden, als je door rood licht rijdt! Maar ja, nu dwaal ik deels af...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:36:31 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_71062659
Ik vind onwetendheid ook geen excuus. Ben twee weken terug in Italie op vakantie geweest, en ik wist van tevoren dat het Centro Storico van het plaatsje waar ik zat een autoluwe zone had waar je waarschijnlijk niet in mag rijden. Als je dat niet weet moet je niet miepen, over zoiets moet je jezelf gewoon informeren.

Dat gezegd hebbende, verkeersborden in Italie zijn gewoon heel slecht geregeld. Iedereen die wel eens door Italie gereden heeft, heeft vast een keer meegemaakt dat ze het bord van de belangrijke afslag vijf meter na de afslag zien staan. En hetzelfde, als je in een hele stoet auto's rijdt, en je weet niet precies waar die zone begint, de andere auto's zijn wel bestemmingsverkeer en als je in Italie eventjes afremt begint iedereen keihard te toeteren... Een beetje clementie mag ook wel weer.
pi_71062902
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:36 schreef speknek het volgende:
Ik vind onwetendheid ook geen excuus. Ben twee weken terug in Italie op vakantie geweest, en ik wist van tevoren dat het Centro Storico van het plaatsje waar ik zat een autoluwe zone had waar je waarschijnlijk niet in mag rijden. Als je dat niet weet moet je niet miepen, over zoiets moet je jezelf gewoon informeren.

Dat gezegd hebbende, verkeersborden in Italie zijn gewoon heel slecht geregeld. Iedereen die wel eens door Italie gereden heeft, heeft vast een keer meegemaakt dat ze het bord van de belangrijke afslag vijf meter na de afslag zien staan. En hetzelfde, als je in een hele stoet auto's rijdt, en je weet niet precies waar die zone begint, de andere auto's zijn wel bestemmingsverkeer en als je in Italie eventjes afremt begint iedereen keihard te toeteren... Een beetje clementie mag ook wel weer.
Ik begrijp je wel, hoor! maar ga dan niet zo lopen zeuren, das zo typisch Nederlands...

Moet dat dan gelijk je vakantie verknallen...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:51:10 #178
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71063127
quote:
Ik kan het ook wel begrijpen van die toeristen, maar ik vind het toch een beetje verongelijkt. Als toerist ben je inderdaad een beetje slachtoffer (maar dat zie je in Amsterdam ook, toeristen die langs de grachten dwalen, en ongeduldig bestemmingsverkeer dat even toetert). Maar al met al moet je daar ook rekening mee houden. Het s niet alsof ik altijd mezelf aan de regels heb gehouden (bewust of onbewust) in het buitenland. Complexe betaald-parkeer-systemen in buitenlandse steden (in Nederland trouwens ook), je zoekt, en mensen toeteren, en je denkt ‘bekijk het ook maar, ik zet ’m hier neer en hopelijk mag het en anders is het dikke pech.’ Voor mij ook wel een reden om als het kan soms liever een P&R te nemen, of het laatste stukje met de metro te gaan, als die er is, dan zelf met de auto binnensteden in te gaan.

Vooral het verschil in bekeuring en het drie keer bekeuren vind ik om over te klagen. Maar ik denk dat Italiaanse toeristen uit een ander deel van het land net zo hard bekeurd worden als het een automatisch systeem betreft.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:02:27 #179
215628 woid
let's get Friendly
pi_71063591
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

zowiezo
wat is er, wil jij ook een kusje?
pi_71068576
quote:
Vakantieboete niet te ontlopen
Steeds meer automobilisten lopen in hun zomervakantie tegen een bekeuring aan, zeker in Italië. Gewoon betalen is meestal het verstandigst.

De Zona Traffico Limitato: Veel vakantiegangers beten zich er afgelopen jaar op hun vakantie in Italië al op stuk. De woorden duiden op het inrijverbod dat in steden als Rome en Florence voor bepaalde stadsdelen geldt. ,,Helaas zijn de borden lang niet altijd duidelijk zichtbaar,’’ zegt AD-correspondent te Rome Aart Heering. ,,Soms staat er ook alleen maar ZTL, wat veel Nederlanders niet begrijpen.’’ Maar ook Heering zelf werd onlangs nog beboet toen hij een bord ‘compleet over het hoofd’ zag.

De Zona Traffico Limitato is een voorbeeld van een verkeersregel waar onoplettende vakantiegangers gemakkelijk een boete aan overhouden. Ook in andere Europese landen wordt die kans groter, constateert de ANWB. ,,Europese landen doen steeds meer aan verkeershandhaving,’’ zegt Yda Matthijssen, medewerker op de afdeling Rechtshulp. ,,Er staan steeds meer flitspalen en de opsporingstechnieken worden beter.’’ Bovendien wisselen landen boetes beter uit. Hoe om te gaan met een buitenlandse boete? De belangrijkste vragen op een rij.

Ik ben geflitst. Hoe groot is de kans dat ik de boete thuis ontvang?
Dat hangt af van het land waar u bekeurd bent. De meeste buitenlandse bonnen komen uit buurlanden België en Duitsland. Omdat de overheid met deze landen al jaren een verdrag heeft, ontvangt u de bon via het Centraal Justitieel Incasso Bureau, dat in ons land de boetes int. Landen kunnen echter ook op eigen houtje boetes sturen. Tegenwoordig is de RDW verplicht adresgegevens van verkeersovertreders uit het Kentekenregister aan buitenlandse autoriteiten te verstrekken. Italië is een land dat enthousiast van deze mogelijkheid gebruikmaakt.

Bovendien kunnen EU-landen sinds 2007 gemakkelijker boetes uitwisselen. Het CJIB heeft al verdragen met Frankrijk, Finland, Denemarken, Oostenrijk, Tsjechië, Slovenië, Estland, Letland, Litouwen, Cyprus, Roemenië, Hongarije, Spanje, Duitsland en België. Veel landen maken volgens de ANWB nog geen gebruik van de mogelijkheid van het verdrag. Oostblokgangers die op de bon zijn geslingerd, lopen bijvoorbeeld weinig kans die boete ook thuis te krijgen.

Hoe zie ik of een boete echt is?
Als de buitenlandse boete van het CJIB komt, is deze echt. Voor boetes rechtstreeks uit het vakantieland is dat lastiger: een algemene aanwijzing is de professionaliteit van de boete en het (brief)papier. Kloppen de adressen en telefoonnummers? Bij twijfel valt het onderliggend procesverbaal en foto op te vragen bij de buitenlandse instantie. Voor Italiaanse overtredingen is dat relatief eenvoudig: dan wordt een webadres bijgeleverd waarop is in te loggen met een persoonlijk wachtwoord.

Wie zekerheid wil laat de boete op echtheid controleren via de ambassade of het consulaat van het betreffende land. ANWB-leden kunnen bellen metANWB-rechtshulp, terwijl ook rechtsbijstandsverzekeraars polishouders bijstaan. Bij de ANWB en rechtsbijstandsverzekeraar DAS zijn overigens geen gevallen van nep-boetes bekend.

Wat als ik niet betaal?
Dat is heel onverstandig. Via het ingeschakelde incassokantoor kan betaling gewoon worden afgedwongen, tot de deurwaarder aan toe. Bovendien wordt een boete bij niet betalen steeds hoger. De ANWB adviseert zo snel mogelijk te betalen.

De boete is onterecht. Wat nu?
Wilt u de boete aanvechten dan is bezwaar mogelijk bij de buitenlandse instantie. In Duitsland gaat dat relatief gemakkelijk: daar ontvangen automobilisten voor de daadwerkelijke boete een vooraankondiging. Bezwaar is dan kosteloos en snel. Automobilisten kunnen ook de afdeling rechtshulp van de ANWB inschakelen (mits ze lid zijn) of zich wenden tot hun rechtshulpverzekeraar. Zo schakelt DAS bij boetes boven de 400 euro, waarbij verweer mogelijk is, één van zijn zestien Europese zustermaatschappijen in.

Zonder hulp een boete aanvechten blijft echter een heel gedoe. Betreft het een klein bedrag dan is het wellicht handig uw verlies te nemen en te betalen.

Hoe kom ik van mijn Italiaanse boete af?
Veel lezers hebben ons hierover gemaild en ook de ANWB en rechtsbijstandsverleners kennen het fenomeen al te goed. Honderden vakantiegangers meldden zich na een boete al bij hen voor advies. Helaas is de bekeuring (doorgaans ¤100) pas onterecht wanneer u met een ontheffing in de verkeersluwe zone (ZTL) was. Dat is het geval wanneer u naar een parkeergarage ging of in een hotel sliep. De garage of het hotel had de politie moeten melden dat u permissie tot de zone had. Ging dit mis dan is bezwaar mogelijk door toezending van de hotelnota of een bonnetje van de garage. Doe dat tijdig, anders wordt de boete verdubbeld.

Denk niet dat u een boete ontloopt. De Italiaanse overheid heeft voor het innen van buitenlandse boetes incassobureau EMO (European Municipality Outsourcing) ingeschakeld. Ten slotte is waarschijnlijk (Hier is onder Italiaanse juristen discussie over) onder de boete uit te komen wanneer deze meer dan 360 dagen na de overtreding is verstuurd.
http://www.geldenrecht.nl(...)iet_te_ontlopen.html

Iets meer inzicht in het geheel.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:03:45 #181
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71072416
quote:

[..]

Heb je uberhaupt wel eens een Italiaanse stad bezocht met de auto? Die mensen doen maar wat man. Als je niet in zo'n clownsland bent opgegroeid kost het wat moeite te begrijpen waarom bv in 4 windrichtingen UIT MILANO datzelfde fijne Milano constant staat aangegeven.

Ja kankeritaliaan, daar kom ik net vandaan
Intelligent, but fucked up.
pi_71074204
quote:
Je zou haast denken dat de borden al jaren opzettelijk 'verdekt' worden opgesteld .. dat is immers kassa
quote:
In Spanje, Italië en Kroatië ondervinden weggebruikers extra veel problemen door het verkeerd neerzetten van borden. Deze verkeersborden staan vaak te dicht op de situatie waar aandacht voor wordt gevraagd of er is onvoldoende zicht op door andere borden en obstakels.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/03/22/R057.htm
pleased to meet you
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:33:37 #183
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71074512
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik kan het ook wel begrijpen van die toeristen, maar ik vind het toch een beetje verongelijkt. Als toerist ben je inderdaad een beetje slachtoffer (maar dat zie je in Amsterdam ook, toeristen die langs de grachten dwalen, en ongeduldig bestemmingsverkeer dat even toetert). Maar al met al moet je daar ook rekening mee houden. Het s niet alsof ik altijd mezelf aan de regels heb gehouden (bewust of onbewust) in het buitenland. Complexe betaald-parkeer-systemen in buitenlandse steden (in Nederland trouwens ook), je zoekt, en mensen toeteren, en je denkt ‘bekijk het ook maar, ik zet ’m hier neer en hopelijk mag het en anders is het dikke pech.’ Voor mij ook wel een reden om als het kan soms liever een P&R te nemen, of het laatste stukje met de metro te gaan, als die er is, dan zelf met de auto binnensteden in te gaan.

Vooral het verschil in bekeuring en het drie keer bekeuren vind ik om over te klagen. Maar ik denk dat Italiaanse toeristen uit een ander deel van het land net zo hard bekeurd worden als het een automatisch systeem betreft.
Precies. De Nederlandse blauwe P borden met daaronder "vergunninghouders" zijn ook een forse bron van bekeuringen voor toeristen.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')