abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71054194
In het topic ' Baby weg bij ouders met laag IQ' heb ik meerdere malen gelezen dat het het 'recht' is van een mens om een kind te krijgen. Maar mag iedereen dan zomaar een kind opvoeden? Ik zelf vind het eerder het recht van een kind op een goede opvoeding waarbij het veilig is, dan het recht van de ouder. Van mij mag een veroordeelde pedofiel, een geesteszieke of een geestelijk gehandicapte eigenlijk gewoon geen kind...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 03:25:41 #2
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_71054274
nee
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_71054458
Tja interessante vraag wel. Zelf ben ik van mening dat mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen (om welke reden dan ook) al helemaal niet aan kinderen zouden moeten beginnen.
Echter zit de complexiviteit hem wel in het feit hoe en vooral welke criteria je gaat hanteren om iemand al dan niet zijn/haar recht te ontnemen geen kinderen te mogen krijgen .

Bijvoorbeeld : Een vrouw is ernstig depressief geweest , hiervoor behandeld en de invloed van de depressie is significant minder geworden , echter ze slikt nog wel medicatie en is ook nog onder behandeling.

Is deze vrouw dan geestensziek en mag ze geen kind krijgen of is slaat de behandeling goed aan en mag ze wel kinderen krijgen?

En dan nog de haalbaarheid. Stel dat iemand die eigenlijk niet "geschikt" is wel zwanger raakt? Wat doen we dan ? Abortus ? Pleeggezin of opvang? Wie gaat dat betalen en controleren?

Het lijkt mij geen wenselijke situatie , al kan ik je gedachtengang wel volgen in deze kwestie.
pi_71054461
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 03:18 schreef Kralicek het volgende:
In het topic ' Baby weg bij ouders met laag IQ' heb ik meerdere malen gelezen dat het het 'recht' is van een mens om een kind te krijgen. Maar mag iedereen dan zomaar een kind opvoeden? Ik zelf vind het eerder het recht van een kind op een goede opvoeding waarbij het veilig is, dan het recht van de ouder. Van mij mag een veroordeelde pedofiel, een geesteszieke of een geestelijk gehandicapte eigenlijk gewoon geen kind...
Ik hoop voor je dat je een zieke grap maakt.
pi_71054513
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 03:48 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Nou hup, ontkrachten die shit.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 05:52:16 #6
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71055013
quote:
Is het wenselijk?...Mschien niet. Kunnen we het verbieden...nee.

Als een veroordeelde pedofiel/verkrachter voor zijn daden trouwens chemisch gecastreerd word dan sla je natuurlijk gelijk twee vliegen in een klap.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_71055082
Volgens mij is het redelijk simpel:
Iedereen mag kinderen krijgen en/of opvoeden zolang de rechten van het kind en de rechten van de mens maar niet in het geding komen.

Simpel, maar wellicht te utopisch. Volgems mijn redenering heeft bijna heel China al een probleem

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 06:39:02 ]
pi_71055377
quote:
Ik zelf vind het eerder het recht van een kind op een goede opvoeding waarbij het veilig is, dan het recht van de ouder.
Is dat geen recht dan?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:44:42 #9
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71055820
Het is: kind nemenmaken.

Maar idd. Voor elk wissewasje moet je een diploma, vergunning of brevet voor hebben, maar het maken van kinderen en het opvoeden mag elke debiel/mongool/deurknop

Sowieso zou je je moeten afvragen of het nu wel nodig is om de wereldbevolking nog verder uit te breiden.
quote:

[..]

wat is hier een zieke grap aan?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:24:48 #10
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_71060110
Ik denk inderdaad dat dit een moeilijk punt is, juist omdat er geen zwart-wit situatie is, maar nogal een grijs gebied in het midden. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat als mensen niet goed voor hun kind kunnen zorgen, ze eigenlijk geen kind zouden moeten krijgen (en houden, adoptie etc. laat ik even buiten beschouwing). De vraag is dan uiteindelijk wie beslist welke mensen goed voor hun kind kunnen zorgen en waarop dat soort beslissingen gebasseerd worden.

Iemand die een bepaalde geestelijke ziekte heeft maar op dit moment en de afgelopen jaren nergens last van heeft, "mag" die een kind nemen? Ook als dfe kans 50% is dat hij terugvalt, wat als die kans maar 2% is, etc.

Het voorbeeld met IQ is dan weer m.i. een slecht voorbeeld aangezien IQ als concept nogal gebrekig is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71060189
quote:

[..]

Hoezo? Ik ben het helemaal met hem eens.
pi_71060305
Hm, als iemand een gevaar is en een ziekte heeft die niet genezen kan worden (zoals schyzofrenie, volgens mij bleef dat) lijkt een kind me niet wenselijk. En mbt IQ... Het is niet zo dat de gemiddelde LWOO-er geen kind zou mogen. Echter als iemand niet voor zichzelf kan zorgen, lijkt het me dat een kind nemen het domste is wat diegene kan doen...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:33:40 #14
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_71060427
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:30 schreef Kralicek het volgende:
Hm, als iemand een gevaar is en een ziekte heeft die niet genezen kan worden (zoals schyzofrenie, volgens mij bleef dat) lijkt een kind me niet wenselijk. En mbt IQ... Het is niet zo dat de gemiddelde LWOO-er geen kind zou mogen. Echter als iemand niet voor zichzelf kan zorgen, lijkt het me dat een kind nemen het domste is wat diegene kan doen...
Schizofrenie kun je met medicijnen goed onderdrukken. Schizofrenie kan ook uit het niets opeens opkomen.

Volgens mij mogen geestelijk gehandicapten, en mensen met zo'n laag verstand dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen sowieso geen kinderen krijgen, maar dat weet ik niet zeker. Wel ga ik er van uit dat de begeleiding van dat soort mensen zorgt dat het sowieso niet ten sprake zal komen ^_^
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:35:39 #15
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71060510
in de 2de wereld oorlog vonden ze dat ook.
hebben ze duizende mensen gesteriliseerd.

kinderen krijgen is geen recht maar een natuurlijke manier om je voort te planten.
fijn dat ts ff wil bepalen wie wel en wie niet in de categorie valt.

iq onder de 110 sorry geen kindje voor jou..
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71060772
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:35 schreef Matty___ het volgende:

kinderen krijgen is geen recht maar een natuurlijke manier om je voort te planten.

Het is niet zo dat een kind krijgen alleen voortplanten betekent... >_<

En 110, waar heb je het over?! Ik heb het over mensen met een IQ van 50 ofzo. >_<
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:46:42 #17
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71060932
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:42 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Het is niet zo dat een kind krijgen alleen voortplanten betekent... >_<

En 110, waar heb je het over?! Ik heb het over mensen met een IQ van 50 ofzo. >_<
tja waar leg je de grens. met 50 kun je je niet eens voortplanten.
mag iemand die aids heeft een kind krijgen?
iemand die financieel er niet al te best voor staat?

mogen fiat multipla rijders kinderen krijgen? (ok die is duidelijk NEEEEE)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71060937
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:35 schreef Matty___ het volgende:

Het mag dan niet politiek correct zijn, maar de planeet is zwaar overbevolkt. En gezien de welvaart en de medische wetenschap blijven groeien, wordt dat probleem alleen maar erger. Dan vind ik het niet bij voorbaat een verkeerd idee om na te denken over een selectiever voortplantingsbeleid.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:48:44 #19
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71061007
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:46 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het mag dan niet politiek correct zijn, maar de planeet is zwaar overbevolkt. En gezien de welvaart en de medische wetenschap blijven groeien, wordt dat probleem alleen maar erger. Dan vind ik het niet bij voorbaat een verkeerd idee om na te denken over een selectiever voortplantingsbeleid.
tja je piept wel anders als jij buiten de groep valt.
pi_71061036
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:46 schreef Matty___ het volgende:

[..]

tja waar leg je de grens. met 50 kun je je niet eens voortplanten.
mag iemand die aids heeft een kind krijgen?
iemand die financieel er niet al te best voor staat?

mogen fiat multipla rijders kinderen krijgen? (ok die is duidelijk NEEEEE)
Ik vind dat iemand met aids een kind mag krijgen, maar dan moet er gezorgd worden dat het kind niet besmet wordt. En als er een hele hoge kans is op een zware lichamelijke afwijking, omdat de ouders die kunnen doorgeven, vind ik dat iemand beter kan adopteren en niet zelf voort moet planten,
pi_71061074
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:48 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Dat zou dan met een reden zijn. Als ik een nare ziekte zou doorgeven die bij mij een generatie heeft overgeslagen, dan ging ik liever adopteren.

En als je zo stom bent dat je alleen een beetje kan vingerverven de hele dag, denk je daar sowieso niet echt over na.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:51:00 #22
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71061080
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:49 schreef Kralicek het volgende:

. En als er een hele hoge kans is op een zware lichamelijke afwijking, omdat de ouders die kunnen doorgeven, vind ik dat iemand beter kan adopteren en niet zelf voort moet planten,
dan kiezen de ouders en niet iemand anders.
en daar gaat het om.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 11:52:24 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71061124
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 08:44 schreef marcel-o het volgende:
Het is: kind nemenmaken.

Maar idd. Voor elk wissewasje moet je een diploma, vergunning of brevet voor hebben, maar het maken van kinderen en het opvoeden mag elke debiel/mongool/deurknop
Tja, het is niet iets wat je aan hoeft te schaffen he. Maar iets wat je in potentieel bij je draagt. Je kan mensen ook niet verbieden te schijten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:52:44 #24
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71061141
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:50 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Dat zou dan met een reden zijn. Als ik een nare ziekte zou doorgeven die bij mij een generatie heeft overgeslagen, dan ging ik liever adopteren.
wie zal het zeggen met welke redenen het zou gaan.
pi_71061383
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

dan kiezen de ouders en niet iemand anders.
en daar gaat het om.
Ik vind niet dat zij iets te vertellen hebben, want ik vind het kindermishandeling om expres een gehandicapt kind te baren.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:01:47 #26
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71061470
de buurvrouw van een vriend van mij:

kan amper lopen, ziet geen zak en heeft een kutkarakter. maar is nu wel zwanger ondanks dat ze weet dat haar kind ook niet kan lopen en ook half blind zal zijn.
tja verstandig is anders en dan zou ik ts gelijk geven in dit geval maar als het hier begint (iemand bepaald of je zwanger mag worden) weet je niet hoever dat ooit door zou slaan.

idee: gentest bij babies en als ze een rare ziekte of een verhoogte kans op abc hebben dan worden ze preventief gesteriliseerd
moet er niet aan denken
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:02:24 #27
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71061496
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:59 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Ik vind niet dat zij iets te vertellen hebben, want ik vind het kindermishandeling om expres een gehandicapt kind te baren.
weet je nooit 100% zeker. misschien is het kind gewoon kern gezond of kan prima leven.
dus jij wilt bepalen of iemand mag leven. iemand die blind is toch nog een gelukkig mens zijn
pi_71061636
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:02 schreef Matty___ het volgende:

[..]

weet je nooit 100% zeker. misschien is het kind gewoon kern gezond of kan prima leven.
dus jij wilt bepalen of iemand mag leven. iemand die blind is toch nog een gelukkig mens zijn
Wat niet leeft, neem je niks af.
pi_71062026
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:48 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Kleine kans, plus ik heb voorlopig nog geen behoefte aan kinderen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:46:59 #30
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71062997
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:06 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Wat niet leeft, neem je niks af.
klopt en als ze als al zwanger is? laat je haar dan na bv 6 maanden nog abortus plegen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:48:22 #31
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71063043
oplossing voor de overbevolking zie ik toch meer ziektes. de griep is gewoon handig. pakt een redelijke doorsnee van de bevolking.
geen gezeik met wie wel wie niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 12:50:32 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71064467
Ik vind niks mis met het verbieden van zwakbegaafden om kinderen te krijgen. Jouw post 'eugenetica' laat het dan klinken alsof zij minderwaardig zijn en legt banden met het verbod van Joden e.d om kinderen te krijgen omdat zij als ras minder zouden zijn. Ik vind gehandicapten niet minderwaardig maar kinderen opvoeden kunnen ze gewoon niet!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:40:02 #34
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71065180
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:22 schreef Kralicek het volgende:
Ik vind gehandicapten niet minderwaardig maar kinderen opvoeden kunnen ze gewoon niet!
iemand die in een rolstoel zit kan prima een kind opvoeden hoor
pi_71066648
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:40 schreef Matty___ het volgende:

[..]

iemand die in een rolstoel zit kan prima een kind opvoeden hoor
Zucht. Ik heb het over geestelijk gehandicapten.

Neem jij ook maar geen kinderen, dan zullen er weer meer PVV stemmers bijkomen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:39:22 #36
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71067308
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef Kralicek het volgende:

[..]

Zucht. Ik heb het over geestelijk gehandicapten.

Neem jij ook maar geen kinderen, dan zullen er weer meer PVV stemmers bijkomen.
laat maar

zul je zien (karma) dat je een gehandicapt kindje krjigt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Matty___ op 17-07-2009 14:46:34 ]
pi_71068774
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:39 schreef Matty___ het volgende:

[..]

laat maar

zul je zien (karma) dat je een gehandicapt kindje krjigt.
Zou ik niet erg vinden, zolang het zich maar niet voorplant.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:24:35 #38
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71068889
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 05:52 schreef breaky het volgende:

[..]

Is het wenselijk?...Mschien niet. Kunnen we het verbieden...nee.

Als een veroordeelde pedofiel/verkrachter voor zijn daden trouwens chemisch gecastreerd word dan sla je natuurlijk gelijk twee vliegen in een klap.
Chemische castratie werkt niet tegen de lust. Dan is iemand echt niet ineens pedofiel-af. Plus, je krijgt de persoon in kwestie misschien we zo gefrustreerd, dat-ie het kindje in kwestie maar de kop inslaat.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:27:09 #39
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71068981
-edit-
Verkeerde topic
pi_71069159
We hebben het hier alleen maar over het recht van de "toekomstige" ouders om kinderen te kunnen krijgen maar hoe zit het dan met de rechten van het kind zelf? Een kind heeft ook behoefte aan een veilige thuissituatie. Mensen van wie duidelijk is dat zij nooit zelfstandig (of met enige hulp) een kind zouden kunnen grootbrengen en opvoeden tot een normaal functionerende jongvolwassene zouden zeker geen kinderen moeten kunnen krijgen. Het kind is hier immers altijd de dupe van.
Het zelfde geldt ook voor mensen met "gevaarlijke" geestelijke ziekten waarbij de kinderen direct gevaar lopen (zoals pedofilie enz.) en uiteraard mensen die eerder zwaar geweld tegenover kinderen hebben gepleegd (kindermoord, zware mishandeling enz.)
pi_71069985
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:32 schreef vuurmaker het volgende:
We hebben het hier alleen maar over het recht van de "toekomstige" ouders om kinderen te kunnen krijgen maar hoe zit het dan met de rechten van het kind zelf? Een kind heeft ook behoefte aan een veilige thuissituatie. Mensen van wie duidelijk is dat zij nooit zelfstandig (of met enige hulp) een kind zouden kunnen grootbrengen en opvoeden tot een normaal functionerende jongvolwassene zouden zeker geen kinderen moeten kunnen krijgen. Het kind is hier immers altijd de dupe van.
Het zelfde geldt ook voor mensen met "gevaarlijke" geestelijke ziekten waarbij de kinderen direct gevaar lopen (zoals pedofilie enz.) en uiteraard mensen die eerder zwaar geweld tegenover kinderen hebben gepleegd (kindermoord, zware mishandeling enz.)
Ideraad!!
pi_71071574
Niemand heeft het recht op het krijgen/maken van kinderen, maar daartegenover staat ook dat niemand het recht heeft iemand anders het te verbieden, mijns inziens.

De vraag voor mij is of je de natuur moet omzeilen om toch kinderen te kunnen maken als dat van nature niet (meer) mogelijk is (steriel, na de overgang etc etc).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:07:32 #43
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71072516
btw iemand die toch al niet zelf voor zich kan zorgen krijgt waarschijnlijk toch geen kinderen dus een oplossing zoeken voor een probleem wat amper voorkomt vind ik een beetje overdreven.

daar in tegen zouden mensen die dik zijn, roken en overmatig alcohol drinken ook geen kinderen krijgen.

meeroken is ook slecht voor een kind en iemand die rookt is ook iemand die niet met verslaving om kan gaan. dikke ouders krijgen vaak dikke kinder door het leefpatroon. en drinkende ouders zijn een slecht voorbeeld voor de kinderen.
pi_71074247
Het blijft een schemergebied. Ik ben er ook niet voor om iedereen zomaar te verbieden om kinderen te krijgen. Behalve in uitzonderlijke gevallen zoals ik al eerder heb omschreven. Want waar zou de grens dan moeten liggen om geen kinderen te mogen krijgen? Iemand die rookt zou een heel goede ouder kunnen zijn, iemand die te zwaar is ook .... En wat is de definitie van een goede of slechte ouder? Geen idee!
Maar iemand die bij voorbaat al een gevaar is voor kinderen zou naar mijn idee deze dus beter niet kunnen krijgen.
Ik ben er overigens ook niet voor dat mensen (ook al zijn ze gezond) kinderen kunnen krijgen na de overgang. Dit is een onnatuurlijke manier en ik vraag me echt af wat hiervan de meerwaarde is. Anders is het voor mensen die door verminderde vruchtbaarheid alleen door IVF een kind kunnen krijgen. Maar ook hierbij is er een schemergebied van wat wenselijk / verantwoord is.
pi_71919340
Valt deze vraag niet een beetje in dezelfde categorie als "Mag iedereen zijn stem uitbrengen"? Volgens mij hebben we een plicht om de samenleving verder te brengen en te verbeteren (of het in ieder geval te proberen). Je kan je dan afvragen of geestelijk-gehandicapten, waarbij er een grote kans is dat ze zelf kun kinderen niet kunnen opvoeden en het kind waarschijnlijk ook geestelijk-gehandicapt is, een bijdrage levert of kan leveren aan de samenleving. Ik vindt deze gedachte eigenlijk nogal ver gaan en daarbij komt dat wij dan het recht moeten hebben om over iemands lichaam te mogen beschikken.

Wat ik me ook afvraag; Een veel gehoord argument is dat we in deze rechten niet mogen snijden, want dan zouden we op een glijdende schaal terecht komen. Waar stoppen we bij het ontnemen van bepaalde rechten bij mensen? De vraag is: Is dit wel een redelijk argument?
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:16:17 #46
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71919371
Interessant topic.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:29:53 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71919859
-edit- herhaling van zetten
pi_71940606
Mensen die niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen, zouden geen kinderen mogen krijgen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_71940743
Ik zit hier een beetje over na te denken en denk het volgende.
Het doel van voortplanting is voortplanting. Als ouders niet in staat zijn het kind in staat te stellen om zich voort te planten dan kan je twee dingen doen:
1) Laat ze lekker dat kind maken en de natuur maakt een eind aan de voortplanting bij dat kind. (die sterft door verwaarlozing of iets dergelijks)
2) Verbied ze dat kind te maken en bespaar een kind een mensonwaardig leven (aangezien het leven om voortplanting draait).

Aan de ene kant kan je dus de natuur lekker zijn eigen onkruid laten verwijderen.
Aan de andere kant kan je de natuur 'een handje helpen'.

Eigenlijk zou je de natuur eerst een tijd zijn gang moeten laten gaan zodat je dergelijke toekomstige situaties beter kan voorspellen en aan de hand van statistiek een keuze maken tussen optie 1 en 2.
Door schade en schande wordt men wijs.

Maarja, bewust schade en schande plegen zodat je er wijzer van kan worden is in 2009 ook niet echt meer moreel verantwoord he :p

Tjsa, lastig onderwerp. Per geval apart bekijken door deskundigen ofzo, en dan maar hopen dat ze een goede keuze maken.
Ik stel mijn mening iig nog even uit.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_71940810
De oplossing is redelijk simpel, alleen een uitkering van welke vorm dan ook als je kinderloos bent en je laat steriliseren, of pensioensgerechtig bent.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 augustus 2009 @ 07:37:32 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71941092
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 04:50 schreef SeventhWave het volgende:
De oplossing is redelijk simpel, alleen een uitkering van welke vorm dan ook als je kinderloos bent en je laat steriliseren, of pensioensgerechtig bent.
Puik plan! Dom, een kind ÉN arm. Ja daar is het kind zeker bij gebaat.
pi_71951004
Voor dat probleem hebben we kinderbijslag en een uitkering als je je kinderen laat steriliseren.
pi_71951845
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 03:58 schreef Gubbe85 het volgende:
Ik zit hier een beetje over na te denken en denk het volgende.
Het doel van voortplanting is voortplanting. Als ouders niet in staat zijn het kind in staat te stellen om zich voort te planten dan kan je twee dingen doen:
1) Laat ze lekker dat kind maken en de natuur maakt een eind aan de voortplanting bij dat kind. (die sterft door verwaarlozing of iets dergelijks)
2) Verbied ze dat kind te maken en bespaar een kind een mensonwaardig leven (aangezien het leven om voortplanting draait).

Je vergeet opties 3 en 4, namelijk:
3) Je zorgt voor een sociaal systeem waarbij mensen geholpen worden om een kind te krijgen en op te voeden (richting begeleid wonen zou je kunnen zeggen).
4) Het kind wordt geadopteerd door voogden die wel voor het kind kunnen zorgen.

Ik ben nog in dubio over een goede oplossing. Een belangrijke vraag met betrekking tot dit onderwerp is; Wanneer kan er worden gesteld dat mensen niet (meer) voor een kind kunnen zorgen? Of de keerzijde; Welke competenties moet iemand bezitten om een kind (goed) op te (mogen) voeden?
pi_71955646
Ok ik was een beetje kort door de bocht met "Als ouders niet in staat zijn het kind in staat te stellen om zich voort te planten". Je hebt inderdaad ook nog andere mensen die dat kunnen.

Maak van 'ouders' 'niemand' en je kan optie 3 en 4 wegschrappen.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')