Weeralarmen zijn puur om economische redenen. In mijn ogen zijn ze ook alleen geschikt voor zware wind(stoten), extreme regen en extreme sneeuw. Situaties zoals dit zijn veel te lokaal en inderdaad niet geschikt voor een weeralarm.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Simpel omdat die weeralarmen meestal de plank mis slaan. Daarbij komt dat men dat vroeger ook nooit had en de wereld gewoon door ging. Ik heb ooit met windkracht 12 naar school gefietst terwijl t hagelde. Toen was er ook geen windalarm. Puur mensen bang maken zo een alarm.
Als er ooit een tornado komt hier in Nederland dan gelooft men dat toch pas als ze t zien dus waarom waarschuwen? Zodra die geland is is t toch al te laat al zal t geen F5 zijn hier maar eerder een F1 of wel windhoos.
Whehe ja. Altijd een groot succes met flink wat zijwindquote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:35 schreef Outpost76 het volgende:
hehehehe nee ik gelukkig niet over de dijk. Jij wel?
Ja dat is echt niet normaal en elke keer van onder naar totaal bovenin over de volle breedte van t land, echt vaag!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:39 schreef Frutsel het volgende:
Ik begon me al af te vragen of die radar van Finland/Zweden wel goed werkte, wat een zooi valt daar de laatste tijd zeg
Daarom trekken veel mensen er geen zak van aan. Als het nou een alarm is als in Tornado ally dan is t wat anders. Daar moeten ze wel luisteren anders zijn ze t haasjequote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Weeralarmen zijn puur om economische redenen. In mijn ogen zijn ze ook alleen geschikt voor zware wind(stoten), extreme regen en extreme sneeuw. Situaties zoals dit zijn veel te lokaal en inderdaad niet geschikt voor een weeralarm.
Als een weeralarm goed gebruikt wordt dan zal het voornamelijk veel geld schelenProbleem is dat ze inderdaad vaak de plank mis slaan...
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Whehe ja. Altijd een groot succes met flink wat zijwind.
Nee, wel klasgenoten ergens halverwege het talud zien eindigenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Altijd lastig! Ooit wezen zwemmen door een windvlaag?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, wel klasgenoten ergens halverwege het talud zien eindigen. De rivier lag trouwens pas een paar honderd meter verderop.
Behalve dan met het bizarre hoogwater van eh, januari 1995 of zo. Toen stond het water nog geen halve meter naast de weg.
Maar goed, geheel offtopic dit natuurlijk.
ja en die missen mijn dorp heeel ergquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:18 schreef Fredo55 het volgende:
Actueel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: Eerste onweersbuien komen Vlaanderen in.![]()
De eerste bliksems zijn te zien idd: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:
quote:VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
In Zeeland en het westen van Brabant krijgt het verkeer de komende uren plaatselijk last van onweersbuien met veel neerslag en mogelijk ook hagel
dinsdag 21 juli 2009 16.21 uur
foto's!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:45 schreef Fredo55 het volgende:
Oh god, ik zie de 2 cellen hangen.
Het lijkt wel alsof ze links en rechts van me gaan.
Ziet er wel aarde donker uit moet ik zeggen, en flink gerommel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |