Nee, maar ze komen wel op zoetigheid af. Zelfs als je midden in de stad op een terrasje zit, vliegen die beesten om je heen. Vandaar dat ik het uitzonderlijk vind dat ze jouw cola op een gerieflijke 5 meter afstand van hun nest negeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoezo? Wespen hebben gewoon een taak hoor en die taak is niet mensen pesten en achterna zitten![]()
Toch vreemd, 2 uur geleden was het allang donker en dan horen die beesten knock out te liggen in hun nest. Dit moet gewoon een verdwaalde wesp zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:59 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Niet tijdens het typen, een uur of twee geleden, maar ik drukte m plat met mn hand. En mijn huis maak ik wepsvrij met een vliegenmepper en krant.
Waarschijnlijk waren er interressantere bronnen, er stonden nogal wat bloemen, vlak om ze heen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:02 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nee, maar ze komen wel op zoetigheid af. Zelfs als je midden in de stad op een terrasje zit, vliegen die beesten om je heen. Vandaar dat ik het uitzonderlijk vind dat ze jouw cola op een gerieflijke 5 meter afstand van hun nest negeren.
Je bent bang dat ze met die stalen plaat wegvliegen ofzo?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:21 schreef Bullschnitzel. het volgende:
dus ik pak een ijzeren plaat van zeg maar 12 kilo, ennog leven die kut beesten, toen de grasmaaier van c.a 350 kilo erop gereden, en nog leven ze.
Boh doe ik elk jaar, nu wil ik ze uit darwins lijstje schrappen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:00 schreef Lkw het volgende:
Ik lees dat je een wespenval kan maken. Pot met wat zoetigheid op de bodem, papieren trechter erin met de punt net boven die smurrie, en als het goed is gaan ze dan massaal die trechter door, komen ze er niet meer uit en verdrinken ze in zoetigheid.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien werkt het.
Als het echt een flink nest is, zou ik er een expert bij halen. Die beesten zijn zo taai als wat.
Lukt je nooit, wespen zijn bovendien nuttig, zonder die beesten liep er veel meer grut rond. Het enige wat je moet proberen te voorkomen is dat ze in je directe nabijheid zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:09 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Boh doe ik elk jaar, nu wil ik ze uit darwins lijstje schrappen.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:05 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
Je bent bang dat ze met die stalen plaat wegvliegen ofzo?
Maar hoe zie je dat (ja ik weet dat het op wikipedia staat), elke wesp die je inzoomt ziet er toch zo uit?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[ afbeelding ]
Een wespenkoningin
Ze schijnen iets groter te zijn dan normale wespen en iets voller..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:10 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Maar hoe zie je dat (ja ik weet dat het op wikipedia staat), elke wesp die je inzoomt ziet er toch zo uit?
Wat als je daar zon nood signaal ding die schepen ook gebruiken in stopt en dan aansteekt?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
http://www.waarmaarraar.n(...)t_als_skippybal.html
Dat zou kunnen. Toch lijken ze soms ook regelrecht op je af te komen, dan moeten ze wat van je. Rare beesten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren er interressantere bronnen, er stonden nogal wat bloemen, vlak om ze heen.
Dan kun je direct een nieuw huis kopen? Waarom zo moeilijk doen als je een wespenverdelger kan inhuren? Volgens mij heb jij gewoon zin om de A-team na te spelen in je achteruinquote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:11 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Wat als je daar zon nood signaal ding die schepen ook gebruiken in stopt en dan aansteekt?
Klopt dan zijn ze gewoon aan het verkennen, ze hangen een tijdje rond en meestal tiefen ze weer op.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Toch lijken ze soms ook regelrecht op je af te komen, dan moeten ze wat van je. Rare beesten.
Klopt, maar dan is er toch iets dat ze triggert zeg maar, je geur of parfum of wat dan ook.quote:Misschien is dit trouwens aardig om te lezen:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/636433461/1056
De laatste reactie op die pagina is trouwens onzin. Soms steken ze je gewoon, ook al val je ze niet lastig.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan kun je direct een nieuw huis kopen? Waarom zo moeilijk doen als je een wespenverdelger kan inhuren? Volgens mij heb jij gewoon zin om de A-team na te spelen in je achteruin
Die beesten doen hetzelfde als wat ze vandaag deden, niets meer en niets minder. Maar het blijft een risico dat je neemt, een groot aantal steken kan wel voor problemen zorgen geloof ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:17 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om te weten wat die beesten dan doen, en dat tweede is waar. XD
Pas maar op dat je politie..eh..ik bedoel Colonel Decker niet op je dak krijgtquote:(Ik heb nog negen weken vakantie te gaan, ik was van plan om met een vriend benzine te vermengen met piepschuim of wasmiddel, en dan vol te gieten, of met een grondboor overal gaten maken en dan gewoon blootleggen en dan kijken wat er gebeurt, zo nodig met aanstekert en buthaan.)
Ah, ja dat ze groter waren dat wist ik, maar ik bedoelde hoe kun je nou weer aan díé foto zien dat het een koningin is!?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ze schijnen iets groter te zijn dan normale wespen en iets voller..
Heb je een enorm dik pak dat je aan kunt trekken of wou je het gewoon in je t-shirt doen? Want je moet wel oppassen, als je teveel gif binnenkrijgt is dat op z'n minst niet erg gezond.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:17 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om te weten wat die beesten dan doen, en dat tweede is waar. XD
(Ik heb nog negen weken vakantie te gaan, ik was van plan om met een vriend benzine te vermengen met piepschuim of wasmiddel, en dan vol te gieten, of met een grondboor overal gaten maken en dan gewoon blootleggen en dan kijken wat er gebeurt, zo nodig met aanstekert en buthaan.)
Dit weet ik niet, maar ik gok dat hun acherlijf wat dikker is, volgens mij kwam dit doordat er eieren inzitten. Let maar op, deze wesp heeft niet de gebruikelijke wespentaille.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:19 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ah, ja dat ze groter waren dat wist ik, maar ik bedoelde hoe kun je nou weer aan díé foto zien dat het een koningin is!?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die beesten doen hetzelfde als wat ze vandaag deden, niets meer en niets minder. Maar het blijft een risico dat je neemt, een groot aantal steken kan wel voor problemen zorgen geloof ik.
[..]
Pas maar op dat je politie..eh..ik bedoel Colonel Decker niet op je dak krijgt
De kans is groot dat je hun nest helemaal niet bereikt, geen idee hoe diep ze zitten en vuur en rook gaat altijd omhoogquote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:21 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Nee maar, ik bedoel als hun nest in de fik staat, gaan ze dan blussen?
En ik heb een of andere negert met een hanenkam, die fixt het wel.
Maar ik ga slapen, ik leesh et morgen allemaal wel.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De kans is groot dat je hun nest helemaal niet bereikt, geen idee hoe diep ze zitten en vuur en rook gaat altijd omhoog
Hang er vanaf of je blijft staan of niet, fixen kunnen ze niet, wij als mensen zijn de enige die 'het vuur' (enigzins) kunnen controleren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:41 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Nee maar, ik bedoel, als hun nest in de fik staat, wat gaan ze dan doen, het fixen of achter de veroorzaker aan?
Dat is hetzelfde als alle stikstof die erop aarde is, proberen op te makenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:17 schreef Penisbaard het volgende:
Terechte klacht, ik ben al jaren bezig met mijn persoonlijke holocaust tegen wespen.
Misschien ook wel een leuk experiment, stikstof in het nest gooien. Dan krijg je wespen die je door een ruit kan gooienquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als alle stikstof die erop aarde is, proberen op te maken
Er gebeurd niet veel als je alleen een ijzeren plaat pakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:21 schreef Bullschnitzel. het volgende:
, dus ik pak een ijzeren plaat van zeg maar 12 kilo, ennog leven die kut beesten,
Het probleem met die ondergrondse nesten is dat ze een stuk moeilijker de bereiken zijn voor niet-wespenverdelgersquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:22 schreef Toempf het volgende:
[..]
Misschien ook wel een leuk experiment, stikstof in het nest gooien. Dan krijg je wespen die je door een ruit kan gooien
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:23 schreef NRaider het volgende:
[..]
Er gebeurd niet veel als je alleen een ijzeren plaat pakt.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het probleem met die ondergrondse nesten is dat ze een stuk moeilijker de bereiken zijn voor niet-wespenverdelgers
Die beestjes vinden altijd weer een andere uitgang, daar staan ze om bekend. Voordat jij je paalboor goed en wel vast hebt, zwermen er al 20 woedende wespen om je heen.quote:
ze zijn verwijdert (hoop ik), zon vent spoot iets rond hun nestquote:
Ja nee kom op zeg, hebben we ik weet niet hoeveel posts met je meegeleefd en dan zo een kort antwoord, ik wil nu ook precies weten hoe het is gegaan!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:35 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
ze zijn verwijdert (hoop ik), zon vent spoot iets rond hun nest
Juist! Eerst nog stoere opmerkingen plaatsen over een paalboor en opeens is daar een vent die het probleem oplost. Wat is er tussen die paalboor en die vent gebeurd?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja nee kom op zeg, hebben we ik weet niet hoeveel posts met je meegeleefd en dan zo een kort antwoord, ik wil nu ook precies weten hoe het is gegaan!
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat is er tussen die paalboor en die vent gebeurd?
Imuum.. Is dat net zoiets als de famfare?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:21 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Anti-Klacht: Wespensteken zwelde eerst op, nu ik zo vaak ben gestoken lijk ik er imuum voor te zijn.
Als we zo gaan beginnen, wat is dan een leppeh?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:45 schreef leppeh het volgende:
[..]
Imuum.. Is dat net zoiets als de famfare?
Ik wijk tot die tijd natuurlijk niet van Fokquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:34 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Ik zal binnenkort uìtgebreid verslag doem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |