Maar is dit ook zo maar mogelijk ? Hij heeft natuurlijk nog een sleutelbos, dus ik zou de sloten moeten vervangen. En daarnaast is er natuurlijk een contract getekend. Kan ik hem gewoon uitschrijven onder het mom van het feit dat hij niet betaald en tevens niet gebruik maakt van de woning ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zeggen door verhuren en dikke pech voor hem..
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zeggen door verhuren en dikke pech voor hem..
Dat dat kan in Nederland!quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.
Dit dus... Maar stel dat hij echt nooit meer iets van zich zal laten horen, dat hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen?!? Het geld dat ik hierdoor zal mis lopen zal snel stijgen, en enige hoop om het terug te krijgen is erg klein onder deze omstandigheden :Squote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Huurders zijn beschermd. Je kunt niet zomaar mensen op straat zetten.
Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!quote:
En hij heeft er nog eigendommen staan. Het is heel goed mogelijk dat hij na een tijd weer bij TS op de stoep staat. (Voor de kamer)quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn huurders beschermd in Nederland, dat weet ik ook wel. Maar wat moet TS dan!
Door niet te betalen pleegt de huurder toch al contract breuk? Zeker als hij met de noorderzon vertrokken is. Zoveel moeite is 1 telefoontje ook weet niet.
De 2 optie's die er nog zijn:
Ook contact opnemen met zijn werk en vragen of zij iets meer weten
Opgeven als vermist bij de politie. ( In feite is hij dat ook )
Klopt, de man betaald met een voorschot, tot op heden heb ik dan ook nog niet veel geld moeten "bijleggen". Tot 6 weken geleden is er altijd netjes betaald, en heeft hij tot 2 weken terug gebruik mogen maken van de kamer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef Pulsy het volgende:
Als het goed is heb jij een voorschot gekregen op het moment dat hij ging huren, en dat voorschot betaalt de tijd huur die jij verliest als hij niets meer laat horen. Als hij na de tijd die in het contract staat nog steeds geen huur betaald heeft, is zijn voorschot van jou geworden en kan je een nieuwe huurder zoeken. Op die manier ben jij geen geld kwijtgeraakt. Hij heeft zijn laatste maand dan ook netjes betaald doordat hij nu zijn voorschot kwijt is.
...je hebt toch een voorschot gekregen hoop ik?
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :Squote:Op donderdag 16 juli 2009 23:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Staat mij overigens iets bij dat je pas na 3 verstreken betaaltermijnen actie kunt ondernemen.
Wat heb je met hem afgesproken toen hij erin ging dan? (precies)quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :S
Ja daarom vind ik die huurbscherming ook zo kut.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Wat op een totaal van zo'n 1500 euro zal komen (huur+huurtoeslag) die ik zal missen, en ook nooit meer terug zal zien als hij gewoon weer in zijn eigen land is gaan wonen...... :S
Lezenquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:25 schreef Tha_Duck het volgende:
Heeft ie geen telefoon of e-mail? We leven niet meer in 1922 hoor!
Ofwel: heb je hem al geprobeerd te contacten?
Nou is dat een redelijk lang contract, wat mij belangrijk lijkt voor dit onderwerp zijn de volgende punten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:22 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Wat heb je met hem afgesproken toen hij erin ging dan? (precies)
Niet in alle gevallen. Stel jij zou een huis huren en de verhuurder zou tegen je zeggen: We hebben je huis verkocht en je moet er aan het eind van de week uit zijn. (Verhuiskosten, nieuw huis zoeken etc.)quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja daarom vind ik die huurbscherming ook zo kut.
Schurft krijgenquote:
Maarja, ik zou gewoon zijn spullen ergens opslaan en daarna je vriendin erin laten. Als hij dan toch terug komt wat waarschijnlijk nog even duurt. Geef je hem zijn spullen terug en zeg je dat hij nog huur moet betalen voor de tijd dat hij weg was als hij het weer wil huren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:31 schreef Vinsjuh het volgende:
Klein foutje, qoute mijzelf. Maar die wet is er natuurlijk voor een reden, begrijpelijk. Maar er moet toch wel iets mogelijk zijn
Prima, als die opzegtermijn in de door mij getekende huurovereenkomst staat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Niet in alle gevallen. Stel jij zou een huis huren en de verhuurder zou tegen je zeggen: We hebben je huis verkocht en je moet er aan het eind van de week uit zijn. (Verhuiskosten, nieuw huis zoeken etc.)
Kan me niet voorstellen dat er zoiets staat in een huurovereenkomst voor een normaal vrijstaand huis.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Prima, als dat in de door mij getekende huurovereenkomst staat.
Opzicht geen slecht plan, maar wat ik dan doe is mijzelf in een erg vervelende situatie plaatsen. Daarnaast moet ik hem ook eerst uitschrijven voordat ik een ander kan inschrijven. Zijn spullen zal ik zeker bewaren, maar hem de kamer opnieuw laten huren als hij over pakweg 2 maanden weer terug is kan ik niet maken tegenover de nieuwe huurder en is tevens ook niet mogelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:35 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Maarja, ik zou gewoon zijn spullen ergens opslaan en daarna je vriendin erin laten. Als hij dan toch terug komt wat waarschijnlijk nog even duurt. Geef je hem zijn spullen terug en zeg je dat hij nog huur moet betalen voor de tijd dat hij weg was als hij het weer wil huren.
Uiteindelijk beslissingen die ik neem zal ik zeker posten. Is natuurlijk wel het minste wat ik kan doenquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:39 schreef TheFrankey het volgende:
word dit een topic waar we de uitslag nooit van horen?
Beste zou zijn als die vriendin er zonder contract in zou zitten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:39 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Opzicht geen slecht plan, maar wat ik dan doe is mijzelf in een erg vervelende situatie plaatsen. Daarnaast moet ik hem ook eerst uitschrijven voordat ik een ander kan inschrijven. Zijn spullen zal ik zeker bewaren, maar hem de kamer opnieuw laten huren als hij over pakweg 2 maanden weer terug is kan ik niet maken tegenover de nieuwe huurder en is tevens ook niet mogelijk.
Kan ik het gewoon niet gooien op de artikel die ik eerder schreef ?
Artikel 17:
Indien het gehuurde deel uitmaakt van een woning waarin de verhuurder zijn hoofdverblijf heeft, kan de verhuurder in de eerste 9 maanden na het aangaan van deze overeenkomst opzeggen op andere dan in de wet genoemde gronden. De huurovereenkomst eindigt in dat geval zonder rechterlijke tussenkomst. De voor de verhuurder geldende opzegtermijn blijft wel van toepassing
zie editquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er zoiets staat in een huurovereenkomst voor een normaal vrijstaand huis.
Waardoor mevrouw geen uitwonende studiebeurs krijgt, niet ingeschreven staat in mijn woonplaats en hierdoor dus geen post zal krijgen, maar op haar ouders adres, zo'n 350 KM verder opquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:41 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Beste zou zijn als die vriendin er zonder contract in zou zitten.
Tsjah.. nou moet ik zeggen dat het natuurlijk niet zeker is dat hij in het buitenland blijft, laten we dat even vooropstellen. Maar het feit dat ze 6 weken geleden met 5 man zijn hele kamer leeg hebben gehaald en eigenlijk alleen de troep hebben achter gelaten, en vervolgens 6 weken niks van zich laat horen spreekt boekdelen lijkt mij...quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:46 schreef nattermann het volgende:
Wel erg asociaal van die kamergenoot, kan toch op z'n minst iets van zich laten horen.
Kan ze niet bij jou 'inwonen' dan maar ondertussen in de andere kamer wonen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:43 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Waardoor mevrouw geen uitwonende studiebeurs krijgt, niet ingeschreven staat in mijn woonplaats en hierdoor dus geen post zal krijgen, maar op haar ouders adres, zo'n 350 KM verder op
Is echt geen mogelijkheid, alhoewel ik je inderdaad gelijk moet geven dat het vanuit mijn oogpunt de beste oplossing zal zijn
Ze woont op dit moment bij haar ouders, en moet vanwege haar studie verkassen naar mijn woonplaats. Dit zou alleen mogelijk voor haar zijn door een andere kamer hier te huren, wat haar dus niet lukt. Daarnaast is het niet handig natuurlijk om 2 kamers te huren omdat ze bij mij wil inwonenquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Kan ze niet bij jou 'inwonen' dan maar ondertussen in de andere kamer wonen?
Tja, is je vriendin lekker dan? Da's belangrijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:52 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Ze woont op dit moment bij haar ouders, en moet vanwege haar studie verkassen naar mijn woonplaats. Dit zou alleen mogelijk voor haar zijn door een andere kamer hier te huren, wat haar dus niet lukt. Daarnaast is het niet handig natuurlijk om 2 kamers te huren omdat ze bij mij wil inwonen
Niet erg relevant, maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik haar liever heb dan die kerelquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:55 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tja, is je vriendin lekker dan? Da's belangrijk.Of ben je zelf een vrouw en vraag ik nu iets verkeerds?
Ik zou even via het juridisch loket een consult met een advocaat regelen (kost maar 15 euro voor 3 uur) en deze zaak aan hem voorleggen. Waarschijnlijk kun je het contract makkelijk laten ontbinden door de rechter. Maar heb je zijn ouders al eens proberen te bellen?quote:
Is inderdaad een mogelijkheid!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:17 schreef FB14 het volgende:
[..]
Ik zou even via het juridisch loket een consult met een advocaat regelen (kost maar 15 euro voor 3 uur) en deze zaak aan hem voorleggen. Waarschijnlijk kun je het contract makkelijk laten ontbinden door de rechter. Maar heb je zijn ouders al eens proberen te bellen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:17 schreef FB14 het volgende:
Waarschijnlijk kun je het contract makkelijk laten ontbinden door de rechter.
Maart dit jaarquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Vanaf wanneer loopt deze overeenkomst?
bronquote:14. Wat kan ik doen als de huurder zijn verplichtingen niet nakomt?
Bij wanprestatie van de huurder kunt u bij de rechter vorderen om de huurovereenkomst te ontbinden. Dat kan als de huurder een betalingsachterstand heeft, overlast veroorzaakt of anderszins niet aan zijn verplichtingen voldoet. Voordat de rechter de overeenkomst ontbindt kan hij, als hij dat redelijk vindt, de huurder maximaal één maand de tijd geven om aan zijn verplichtingen te voldoen. Bepalingen in een huurcontract die de huur bij wanprestatie van de huurder ontbonden verklaren zonder tussenkomst van de rechter, zijn ongeldig.
Ook kunt u de huurovereenkomst opzeggen omdat de huurder zich niet als een goede huurder gedraagt. Deze opzegging is gebonden aan een minimale opzeggingstermijn van drie maanden waarbij voor ieder jaar dat de huurovereenkomst loopt één maand moet worden opgeteld met een maximum van drie.
quote:
Succes.quote:Andere regels voor hospitakamer
Een hospitakamer is een kamer die verhuurd wordt door iemand die in hetzelfde huis woont. Bij hospitakamers mag de huur in de eerste negen maanden zonder opgaaf van reden opgezegd worden. Bij dit soort huurcontracten vormen de eerste negen maanden namelijk een proeftijd, daarna gelden de normale huurbeschermingsregels. De verhuurder moet wel een opzegtermijn van minimaal drie maanden aanhouden.
Als de huurder ingeschreven staat op dat adres dan kan het toch met een brief onder de deur of waar de post van hem ook maar komt? TS kan niet de schuld krijgen dat huurder zijn post niet leest.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:21 schreef maok het volgende:
Probleem is natuurlijk dat hij wel kan opzeggen vanweg de hospitaverhuurregel. Maar hoe? Normaal doe je dat via een aangetekende brief, maar waar moet die heen? TS zou natuurlijk het gewoon via voicemail, email en een brief onder de deur door schuiven kunnen doen. Maar pikt een rechter dat als die huurder uiteindelijk naar de rechter stapt?
Volgens mij wil TS hem juist niet terug zien.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je hem al wel als vermist opgegeven?
Ja, maar zo kun je in ieder geval later bewijzen dat je je er wel van bewust wat. Het lijkt me niet nutteloosquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:53 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Volgens mij wil TS hem juist niet terug zien.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:30 schreef l3laster het volgende:
Dus je "dilemma" is een lekkere chick intrek laten nemen in de kamer of afwachten of de negert met achterstallige betalingen toch nog op komt draven???
nou..... keus snel gemaakt
Dat dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:30 schreef l3laster het volgende:
Dus je "dilemma" is een lekkere chick intrek laten nemen in de kamer of afwachten of de negert met achterstallige betalingen toch nog op komt draven???
nou..... keus snel gemaakt
Ja, maar hier reageerd hij nu al zo'n 4 weken niet meer opquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Nu nog even artikel 17 van de overeenkomst in werking stellen. Je zit nog voor de 3 maanden opzegtermijn.
Je hebt toch een e-mailadres van hem?
Het gaat er ook meer om dat jij bewijs hebt. In de 'officiėle' opzegging zou ik tevens een vordering opnemen voor achterstallige huur en onkosten (sloten vervangen, opslag van zijn spullen).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:58 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Ja, maar hier reageerd hij nu al zo'n 4 weken niet meer op
Beetje vaag, ¤1500 per 3 maanden betekent dus dat je ¤500 huur per maand vangt voor die ene kamer die je verhuurt?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef Vinsjuh het volgende:
[..]
Werk, vrienden, zijn vaste kroegjes bezocht, school, email, en telefoonquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:32 schreef Fratz het volgende:
TS wat heb je eigenlijk gedaan om in contact te komen met je huurder?
Heb ik daar overheen gelezen of heb je dat niet gepost?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |