Krijgen we dit weer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef Clairvaux het volgende:
Had de man geen benen om op te schieten?
9 mm pistool munitie schijnt 'relatief' weinig stopkracht te hebben. Dus als iemand door drugsgebruik of what ever helemaal wild en doorgedraaid is, is het begrijpelijk dat er dan meerdere schoten nodig zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Naja als die kerel zo opgefokt was zal hij door de adrenaline wel wat meer kogels dan één nodig hebben gehad om het een keer door te krijgen. Verder zijn 5 kogels wel wat veel ja, maargoed, de politie stond dan ook in hun recht. Eigen schuld.
5 schoten misschien terwaarschuwing .. gelijk richten is ook moord.. toch???? eens is het afgelopen .. !!.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:28 schreef wapwip het volgende:
OSS - Een 40-jarige man uit Oss die donderdagochtend in zijn ouderlijke woning werd neergeschoten door de politie is donderdagmiddag in het ziekenhuis overleden. De politie heeft dat gemeld.
De politie reageerde rond kwart voor tien op een paniekmelding dat de verdachte in het huis aan de Kappeijnestraat zijn beide ouders met een mes bedreigde. De man bedreigde ook de drie gearriveerde agenten, die hun wapen trokken en schoten.
De beide ouders bleven ongedeerd. De rijksrecherche doet onderzoek naar het optreden van de Brabantse agenten.
Volgens een buurtbewoonster is vijf keer geschoten. De politie doet daarover geen mededelingen en wil niet zeggen of de schoten zijn gelost door een of meerdere agenten.
5 keer geschoten? Waren ze aan het proberen om op een bepaald lichaamsdeel te schieten wat niet lukte ofzo?![]()
bron
Precies, en onder bedreiging begrijp ik dan ook wel dat de agent(en) in kwestie hun magazijn botvierden op deze meneer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
9 mm pistool munitie schijnt 'relatief' weinig stopkracht te hebben. Dus als iemand door drugsgebruik of what ever helemaal wild en doorgedraaid is, is het begrijpelijk dat er dan meerdere schoten nodig zijn.
3 agenten eventueel een beetje echo erbij en mensen die niet zeker weten wat ze gehoord hebbenquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Naja als die kerel zo opgefokt was zal hij door de adrenaline wel wat meer kogels dan één nodig hebben gehad om het een keer door te krijgen. Verder zijn 5 kogels wel wat veel ja, maargoed, de politie stond dan ook in hun recht. Eigen schuld.
Dat pleit dus eigenlijk voor het permanent bij hebben van een taser of soortgelijk "wapen".quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
9 mm pistool munitie schijnt 'relatief' weinig stopkracht te hebben. Dus als iemand door drugsgebruik of what ever helemaal wild en doorgedraaid is, is het begrijpelijk dat er dan meerdere schoten nodig zijn.
dat gebeurt alleen in filmsquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef Clairvaux het volgende:
Gelukkig dacht even dat het gers was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef gers het volgende:
belachelijk dat ze hem in koele bloede hem hebben vermoord
ze konden ook pepperspray gebruiken
waarom, als iemand mensen met een wapen gaat bedreigen mag er best dodelijk geweld tegen gebruikt wordenquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat pleit dus eigenlijk voor het permanent bij hebben van een taser of soortgelijk "wapen".
Want dan kun je niemand meer neersteken zekerquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:30 schreef Clairvaux het volgende:
Ik heb geen problemen met het gericht schieten van agenten als de situatiequote:
Sommige mensen lopen door die pepperspray heen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef gers het volgende:
Mwoah, je weet niet in hoeverre de agenten zich in een levensbedreigende situatie bevonden. Indien dat zo was is in mijn ogen een 'shoot to kill' gerechtvaardigd. Bovendien laat iemand die om wat voor een reden dan ook helemaal doorgedraaid is en als een wildeman tekeer gaat, zich niet zomaar stoppen door wat pepperspray. Zo'n man is op dat moment in een adrenalinerush.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef gers het volgende:
Over de taser is er nogal wat controverse. Zo heel erg 'non-lethal' schijnt het niet te zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat pleit dus eigenlijk voor het permanent bij hebben van een taser of soortgelijk "wapen".
Daar kunnen wij niet over oordelen. Mischien ging hij wel door het lint bij het zien van die agenten, en liep hij op hen af. Je weet niet wat voor mes het was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met het gericht schieten van agenten als de situatie
daar om vraagt.
Omdat de omstandigheden nog onduidelijk zijn zal het wel noodzakelijk zijn geweest.
Anderzijds blijf ik het nogal extreem vinden.
Lijkt me van niet. Gelukkig hebben ze daar mensen voor om de agent op te vangen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:47 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Denk je dat hij vannacht lekker zal slapen?
welcome to crimecityquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:57 schreef SoldMayor het volgende:
Yeeeaahh mijn stad Oss is weer in het nieuws.![]()
Dit is al nummer 3 dit jaar die wordt doodgeschoten. ( andere 2 waren zonder dat de politie iemand doden ) En in begin van het jaar was er ook al iemand doodgestoken in Oss.
Het is niet zoals in de films dat iemand ter plekke omvalt na geraakt te zijn door een handvuurwapen.quote:5 keer geschoten? Waren ze aan het proberen om op een bepaald lichaamsdeel te schieten wat niet lukte ofzo?
Net alsof er in A'dam niks gebeurdquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:57 schreef SoldMayor het volgende:
Yeeeaahh mijn stad Oss is weer in het nieuws.![]()
Dit is al nummer 3 dit jaar die wordt doodgeschoten. ( andere 2 waren zonder dat de politie iemand doden ) En in begin van het jaar was er ook al iemand doodgestoken in Oss.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |