quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet nichterig, hoor, maar je zult het wel met me eens zijn dat die eigenschappen (goed kunnen dansen, oog hebben voor het kapsel van anderen) vrouwelijk kunnen worden genoemd.
Let op: kunnen worden genoemd, niet zijn.quote:
ben je een van de weinige. het is toch best wel een algemene klacht dat mannen zulke veranderingen nauwelijks waarnemen.. vooral als ze ouder worden..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik voel me echt heel erg ongemakkelijk, als ik complimenten maak. Doe het dus zelden. Denk dat het ook iets typisch Nederlands is.
We merken het overigens wel hoor, als iemand verandert. Dat hebben we binnen een oogopslag door.
Er zijn anders veel vrouwen die dat gewoon niet trekken als je elke dag verteld hoe mooi ze zijn. Blanke mannen worden door vrouwen ook zo afgericht. Daarbij... als je het teveel zegt is het ook niet meer geloofwaardig, je moet een compliment geven wanneer het gemeend is en als de tijd daar voor is als ze het nodig hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:56 schreef mividaloca het volgende:
Dat is dan beetje raar van de blanke man want het is juist hartstikke leuk als je iets doet aan je uiterlijk en het ook nog eens word opgemerkt.
Ik vind het ook niet verwijfd, hoor, maar er zijn nog flink wat mensen die zich verzetten tegen de gedachte dat persoonlijke verzorging meer behelst dan tanden poetsen en haren kammen: laat staan dat je aandacht schenkt aan het uiterlijk van anderen. Dus laten wij hierover ophouden, we zijn het eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:16 schreef mividaloca het volgende:
nog steeds nee, kijk als ze aan je haar gaan zitten en zeggen OOOOOH SCHAAT WAT ZIT JE HAAR LEUK VANDAAAAG! of in hun eentje losgaan op de dansvloer en met hun kont staan te draaien jaaa dat is best een beetje homo..
Maar ik bedoel je hebt je haar geknipt en hij zegt 'ik zie dat je je haar geknipt hebt? ziet er goed uit of ik vond het eerst leuker' en in de discotheek bij een lekker nummer even een salsa dansje doen vind ik persoonlijk niet echt een iets vrouwelijks hebben..
Daarom... om dat nou elke dag op te merken... tsjah.. alleen voor vrouwen nodig die juist onzeker zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:21 schreef Xs2Shanna het volgende:
Daar is een compliment ook voor ontstaan.
Niet om het te zeggen, als "Kun je mij de melk aangeven"
Een complimentje op zijn tijd, kan voor mensen (dus niet perse vrouwen) zeker goed voor het zelfvertrouwen zijn.
Ga je nu die kaart spelen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Onze welvaart in dit land is mede gebaseerd op de tijd van de slavernij. Maar waar is de erkenning?
Ik heb ook jaren op school gezeten in de Bijlmer. Ondanks dat ik een halfbloed ben, ben ik overwegend blank. Dat viel inderdaad vooral door de vrouwen niet in goede aard. Ik ben ook volledig genegeerd door donkere vrouwen. Met donkere mannen had ik geen problemen mee. Zonder hun identiteit over te nemen (met accent praten, straattaal en rap) werd ik gewoon geaccepteerd.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien vreemd of niet maar ik heb jarenlang op school gezeten in de Bijlmer: mij viel altijd op met hoeveel minachting de Surinaamse vrouwen naar mij keken in de metro bijvoorbeeld. Of ik had het gevoel stráál genegeerd te worden, ofwel met enorme minachting bekeken te worden. Ik kon me daar gigantisch aan ergeren. Maar ook daarvan denk ik: zou dat komen door het verleden? Kijk ik bijvoorbeeld naar Engelse programma's dan valt me die houding totaal niet op (heb daar overigens ook gewoon). Maar die zwarten die dáár leven, komen volgens mij niet uit de koloniën.
*kuch, kuch* Bullquote:Onze welvaart in dit land is mede gebaseerd op de tijd van de slavernij. Maar waar is de erkenning?
Surinamers zijn ontzettend racistisch. Het is een beetje als in Zuid-Afrika: hoe donkerder je bent, hoe minder ze je waard vinden. Kleurlingen voelen zich ontzettend verheven boven zwarten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien vreemd of niet maar ik heb jarenlang op school gezeten in de Bijlmer: mij viel altijd op met hoeveel minachting de Surinaamse vrouwen naar mij keken in de metro bijvoorbeeld. Of ik had het gevoel stráál genegeerd te worden, ofwel met enorme minachting bekeken te worden.
Ook onzin.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Surinamers zijn ontzettend racistisch. Het is een beetje als in Zuid-Afrika: hoe donkerder je bent, hoe minder ze je waard vinden. Kleurlingen voelen zich ontzettend verheven boven zwarten.
Waar slaat dat nou weer op? Ik heb me nog nooit verheven gevoeld.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Surinamers zijn ontzettend racistisch. Het is een beetje als in Zuid-Afrika: hoe donkerder je bent, hoe minder ze je waard vinden. Kleurlingen voelen zich ontzettend verheven boven zwarten.
maar vind niet dat het iets te maken heeft met deze discussie.. Zou wel een goede discussie voortbrengen in een nieuw topic trouwens! Alleen gaat iedereen dan roepn maar dat is ZOOO lang geleden..quote:Wat ik zelf heel tragisch vind en nog altijd grote moeite mee heb, is het feit dat de slavernij en alles wat dat met zich mee heeft gebracht, nooit echt erkend is. En al helemaal niet in de V.S.
Misschien jaloers? tis ook heel vaak dat het gewoon hun gezichtsuidrukking is.. Ik krijg ook vaak te horen wat kijk je arrogant/boos.. En daar ga ik dan juist heel boos van kijkenquote:Misschien vreemd of niet maar ik heb jarenlang op school gezeten in de Bijlmer: mij viel altijd op met hoeveel minachting de Surinaamse vrouwen naar mij keken in de metro bijvoorbeeld. Of ik had het gevoel stráál genegeerd te worden, ofwel met enorme minachting bekeken te worden. Ik kon me daar gigantisch aan ergeren. Maar ook daarvan denk ik: zou dat komen door het verleden? Kijk ik bijvoorbeeld naar Engelse programma's dan valt me die houding totaal niet op (heb daar overigens ook gewoon). Maar die zwarten die dáár leven, komen volgens mij niet uit de koloniën.
Zwarte vrouwen zijn zo assertief om dezelfde reden dat blanke vrouwen uit dezelfde buurten assertief zijn (of Marokkaanse vrouwen, of Pasjtoen-vrouwen): omdat ze anders als onmondig lastdier behandeld worden. Dat heeft niets met de periode van de slavernij te maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat dáár gebeurd is moet zó ontstellend ontwrichtend zijn geweest voor de zwarten, generatie na generatie (want dat werkt door). Ik vraag me wel eens af of die zwarte vrouwen zo assertief kunnen zijn (op het bitcherige af) doordat ze er toen alleen voor kwamen te staan.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:48 schreef Boca_Raton het volgende:
@nummer_zoveel: ik ben een witte vrouw, niet donker!
En verder blijf ik op dit standpunt staan:
Onze welvaart in dit land is mede gebaseerd op de tijd van de slavernij. Maar waar is de erkenning?
Waarom wel erkenning voor Tweede Wereldoorlog-slachotffers, eerste generatie, tweede generatie, daar zijn de problemen kennelijk heel evident. Mijn opa heeft in een concentratie-kamp gezeten, dat heeft een gigantische impact op mijn vader gehad. Vind je het gek als je opgroeit als klein kind in angst, in een oorlog, je vader wordt weggevoerd en in een afgrijselijke omgeving gedumpt.
Kinderen voelen ALLES aan omdat zij kunnen leven dankzij de zorgen van anderen. Zonder de anderen, zijn ze niks. Dus hebben zij een hart als een seismograaf en registreren bewust of onbewust, álles.
Hoelang heeft de slavernij geduurd? Ik weet het zelf niet. Maar wat moet dat een verschrikking en totale ontwrichting geweest zijn. En wie denkt dat dat afgelopen is na één generatie vind ik ronduit naïef. Sterker nog: onbegrijpelijk!
Kijk jongen,.. en dan doe je "PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST!"quote:Wij Antillianen leren van jong af hoe we een vrouw kunnen krijgen.
Ik had precies hetzelfde, totdat ik een vriendin kreeg, waar ik echt heel goed mee op kon schieten, die toevallig "coloured" was (zo noemen ze dat daar). Als je elkaar een tijdje lief hebt aangekeken, dan zie je pas wat ze te bieden hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:10 schreef Heathen. het volgende:
Ik vind negerinnen gewoon niet mooi, heeft weinig met hun karakter te maken.
Niet gaan vergelijken met een andere bevolkings groep hequote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:24 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Kijk jongen,.. en dan doe je "PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST!"
En als ze niet reageert, roep je heel hard "HOERRRRRR!"
Omdat je op het VWO zitquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik val ook niet op negers, weet niet precies waarom.
Ik heb ook wel eens aangelegd met een indo, strak lijf en alles wat er bij zat niks te klagen. Maar kennelijk zijn mijn genen gewoon zo vertieft dat ze alleen wit vlees willen. Das natuurlijk geen negerin.. maar goed...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, totdat ik een vriendin kreeg, waar ik echt heel goed mee op kon schieten, die toevallig "coloured" was (zo noemen ze dat daar). Als je elkaar een tijdje lief hebt aangekeken, dan zie je pas wat ze te bieden hebben.
Kom nou,... Dat doen apen die niet wil slingeren ook hoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet gaan vergelijken met een andere bevolkings groep he
Joh, geintje tussendoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, grappig joh, negers over een kam scheren.
En ik kan jou niet echt serieus nemen door het geneuzel over slavernij. Je verleden mag geen excuus zijn voor je gedrag. Het zou te gek voor woorden zijn dat ik er op wordt aangekeken voor de daden van iemand ver in mijn familielijn waar ik totaal niet achtersta. En een uitspraak van distantiëren zou ook onnodig zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet dat mijn discussie over de slavernij niet in dit topic thuishoort. Misschien start ik het een keer elders op.
@Heathen... sorry, kan je niet serieus nemen. Je komt op mij over als iemand die te agressief en grofgebekt is.
Ik bedoel Surinamers in Suriname. De mentaliteit is in het algemeen wel zo daar. M'n oma is Surinaamse.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? Ik heb me nog nooit verheven gevoeld.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens aangelegd met een indo, strak lijf en alles wat er bij zat niks te klagen. Maar kennelijk zijn mijn genen gewoon zo vertieft dat ze alleen wit vlees willen. Das natuurlijk geen negerin.. maar goed...
Ik had wel door dat het een grap was, alleen sommige mensen menen het dan stiekem toch.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Joh, geintje tussendoor
Ben zelf een halfbloedje
Ik kan jouw reactie niet helemaal plaatsen. Je weet ongetwijfeld meer van interraciale koppels in de VS dan ik aangezien ik nog nooit in de VS ben geweest. Maar is het niet zo dat juíst in de V.S. nog een behoorlijke taboe heerst op interraciale koppels, voornamelijk in de zuiderlijkere staten (de afgelopen decennia al in mindere mate) en dan met name black chick white dude stelletjes?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:39 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS is het overigens zo dat zwarte vrouwen (met name de hoger opgeleide vrouwen) geen man van hetzelfde ras willen, omdat die mannen niet te vertrouwen zijn. Ik kan dit topic dus niet helemaal plaatsen; misschien dat Nederlandse negers of Nederlandse vrouwen anders in elkaar zitten?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik had wel door dat het een grap was, alleen sommige mensen menen het dan stiekem toch.
Laat dus maar zitten.
In de grote steden word het steeds minder een issuer bij de jongere mensen. Ik heb een Amerikaanse (blanke) vriend.. en toen Ik had het er eens over met een Afro-Amerikaanse vriendin van hem en die zei; Vroeger en nog steeds bij veel oudere mensen is het een groot taboe om buiten ze ras te daten nu nog steeds zijn veel ouders het er niet mee eens zulen zijn kiest hun zoon of dochter voor een ander ras (latino, blank), nu bij de jongere mensen word het steeds minder al zijn er altijd mensen die het niet vinden kunnen.. Het komt ook steeds vaker voor. En het is een feit dat er steeds meer zwarte vrouwen een hogere opleiding afronden en ze streven de zwarte man voorbij. Terwijl de hoog opgeleide zwarte man steeds vaker voor een blanke vrouw kiest. Veel zwarte vrouwen vinden dat niet kunnen.. Toch zijn er ook veel hoogopgeleide vrouwen die toch een partner van het zelfde niveau willen en dus ook buiten hun ras gaan daten..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik kan jouw reactie niet helemaal plaatsen. Je weet ongetwijfeld meer van interraciale koppels in de VS dan ik aangezien ik nog nooit in de VS ben geweest. Maar is het niet zo dat juíst in de V.S. nog een behoorlijke taboe heerst op interraciale koppels, voornamelijk in de zuiderlijkere staten (de afgelopen decennia al in mindere mate) en dan met name black chick white dude stelletjes?
Een aantal vrienden van mij komen uit de VS en die beamen dit, het hangt natuurlijk grotendeels af van welke staat we over praten, maar de verhalen die ik hoor zijn precies het tegenovergestelde van wat jij zegt.
Voor een blanke is het nichterig van een neger is het attentquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet nichterig, hoor, maar je zult het wel met me eens zijn dat die eigenschappen (goed kunnen dansen, oog hebben voor het kapsel van anderen) vrouwelijk kunnen worden genoemd.
Ik heb er zelf helemaal niets van gemerkt, en we zijn toen toch ook in Georgia ('het Zuiden'), Indiana en Ohio geweest. Ze vertelde me wel dat ze eens in Manhattan lege flessen naar zich toe gegooid kreeg, toen ze samen met een blanke jongen op straat liep. Maar ja, daar wonen meer Democraten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik kan jouw reactie niet helemaal plaatsen. Je weet ongetwijfeld meer van interraciale koppels in de VS dan ik aangezien ik nog nooit in de VS ben geweest. Maar is het niet zo dat juíst in de V.S. nog een behoorlijke taboe heerst op interraciale koppels, voornamelijk in de zuiderlijkere staten (de afgelopen decennia al in mindere mate) en dan met name black chick white dude stelletjes?
Een aantal vrienden van mij komen uit de VS en die beamen dit, het hangt natuurlijk grotendeels af van welke staat we over praten, maar de verhalen die ik hoor zijn precies het tegenovergestelde van wat jij zegt.
Je heb het zelf al uitgelegdquote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:31 schreef mividaloca het volgende:
surinamers beffen niet... vinden ze smerig.. ofzo.. surinamers hier die dat is uit kunnen leggen trouwens?
Is niet omdat ze het smerig zouden vinden, is cultureel bepaald, iets met kroi.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |