Deze discussie gaat juist over de plekken waar geheel los lopen te gevaarlijk is voor een klein kind.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Lijm jij je kind vast in de buggy of zo? Ik kon er namelijk gewoon uit vroeger. En als ik moe was ging ik er weer in.
[..]
Dus als je ooit kinderen krijgt ( ga er even vanuit dat je geen kinderen hebt) doe jij echt alles wat je kind wil en ga je er continu mee bezig zijn?quote:Dat bedoel ik dus met gemakszucht. Kinderen zijn nou een maal traag en irritant, als je daar geen zin in hebt moet je een condoom gebruiken bij het neuken, probleem opgelost.
[..]
Dan zal ik wel aparte kinderen hebben maar die vinden dat soort dingen juist geweldig, ze mogen vaak iets leuks uitzoeken, krijgen een ijsje, aandacht van andere mensen, lekker buiten, wat wil je nog meer!quote:Ik snap sowieso niet waarom mensen een kind van die leeftijd meenemn naar braderieen en drukke winkelstraten. De meeste kinderen vinden dat namelijk helemaal niet leuk en worden daarom zo vervelend (gillen, geen hand vast willen houden, weglopen). En niet zo gek als je bedenkt dat je er niks leuks te doen hebt, het duurt lang, het is saai, het is druk, je wordt onder de voet gelopen, je ziet alleen maar benen en als je pech hebt krijg je een paraplu voor je hoofd of een sigaret in je gezicht. Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat mensen steeds vaker scheiden en minder om gaan met familie en elkaar steeds minder helpen, waardoor ze hun kind mee moeten nemen of helemaal niet kunnen gaan. Iets anders kan ik niet bedenken. Tegenwoordig nemen mensen hun kinderen mee naar plaatsen waar vroeger echt weinig kinderen kwamen. Omdat ik uitzonderlijk rustig was namen mijn ouders me overal mee naar toe, maar ik was dan ook regelmatig ergens de enige peuter/kleuter. Tegenwoordig lijkt het wel alsof het kind overal maar mee naar toe moet en alle andere volwassenen daar de hele wereld aan aan moeten passen.
[..]
Ik ken dat soort mensen gelukkig niet en heb ze ook nog nooit gezien.quote:Nou ja, dat is ook absurd. Maar het gebeurt wel. Mijn moeder deed samen met mij boodschappen en liet mij ook spullen zoeken om me bezig te houden en te leren wat dingen waren. Ik zie van die mensen met hun kind aan een touwtje die de winkel doorsjezen voor hun eigen gemak en het kind bungelt er wel achteraan. Praten? Huh, hoezo?
Euh ja bah OUD, eh gadver, verbannen die zooi, stenigen en op de brandstapel ermee!!!!quote:
Mensen die zo verknipt, pauperig en/of dom overkomen dat het vreselijk is je voor te stellen dat ze zich hebben voortgepland....quote:
Hmmm, ok, nee, daar kan ik me dan weer niet in vinden gelukkig.....quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:46 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Mensen die zo verknipt, pauperig en/of dom overkomen dat het vreselijk is je voor te stellen dat ze zich hebben voortgepland....
Ow ja?quote:
huh? kinderen reageren traag en irritant? irritant: jaquote:Dat bedoel ik dus met gemakszucht. Kinderen zijn nou een maal traag en irritant, als je daar geen zin in hebt moet je een condoom gebruiken bij het neuken, probleem opgelost.
Zo erg is dat iddquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:04 schreef gabberklaas het volgende:
Diezelfde figuren laten kinderen ook altijd met een helpje op fietsen.
Ik ben niet van plan kinderen te krijgen, ik vind ze namelijk werkelijk vreselijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef snakelady het volgende:
Vind het wel een interessante discussie dus een deel ll
Ouders die hun kinderen aan een riempje doen
[..]
Deze discussie gaat juist over de plekken waar geheel los lopen te gevaarlijk is voor een klein kind.
[..]
Dus als je ooit kinderen krijgt ( ga er even vanuit dat je geen kinderen hebt) doe jij echt alles wat je kind wil en ga je er continu mee bezig zijn?
Voor een jong kind is het ook erg belangrijk dat het zichzelf kan vermaken en zelf kan onderzoeken juist zonder ouders die in hun nek staan te hijgen.
Tja, ik zie vooral heel veel jengelende, verveelde kinderen op markten, in winkelstraten, etc. Het ligt ook idd wel aan hoe je ermee omgaat. Jij wat beter dan de meeste ouders bijkbaar - er zijn er nogal wat die hun kind compleet negeren en lekker zelf kleding gaan uitzoeken op de markt terwijl het kind een beetje uit z'n neus staat te eten en nergens aan mag zitten (terwijl pa of ma juist overal aan zit). Maar dan nog is het voor veel kinderen erg druk en saai. Ik vond vroeger twee dingen echt heel vervelend, bijna de enige dingen die me zijn bijgebleven van toen ik zo klein was: winkelen en het achtuurjournaal.quote:Dan zal ik wel aparte kinderen hebben maar die vinden dat soort dingen juist geweldig, ze mogen vaak iets leuks uitzoeken, krijgen een ijsje, aandacht van andere mensen, lekker buiten, wat wil je nog meer!
Laatst zijn we naar een outdoor optreden geweest, de meiden hebben genoten.
de oudste stond lekker te dansen en de jongste kreeg van iedereen aandacht.
Ben ik met je eens hoor, maar dat betekent niet dat je ze altijd maar mee moet nemen.quote:Daarnaast moet een kind ook wennen aan verschillende situaties, alleen binnenhouden en op plekken komen wat speciaal is ingericht op kinderen is ook niet echt goed voor de ontwikkeling
Als je zelf in een winkel werkt zie je wat meer mensen, dat zal wel schelen.quote:Ik ken dat soort mensen gelukkig niet en heb ze ook nog nooit gezien.
Maar, op een zaterdag is het erg leuk om je kind vanalles te laten pakken, op een dinsdag om 16:30uur is het wat minder humor, dan gaan wij ook gewoon snel door de winkel heen.
Overigens heb ik ook nog nooit een kind in de supermark aan een lijntje gezien, alleen op braderies, drukke winkelstraten en dergelijke.
Ze lopen langzaam, zijn om de haverklap afgeleid en hun coordinatie is dusdanig slecht over het algemeen dat iedere simpele taak minstens drie keer zo lang duurt als bij een volwassene en ze het nooit kunnen laten om alle rare mogelijke handelingen uit te proberen. Ik werk in een winkel vlak bij de emballage. Geloof me, als je haast hebt moet je nooit een kind de flessen in de automaat laten doen. "Nee, niet gooien.... Niet gooien!!! ... WAT ZEG IK NOU! NIET GOOIEN! Nee Trientje, even wachten want Pietje is nog niet klaar. Nee Pietje, om en om, nu mag Trientje een fles. Nee eerst de bodem erin. Eerst de bodem! Je doet de dop eerst, je moet de bodem er eerst in doen. Nee niet je arm erin steken! Laat die deur dicht! PIETJE HAAL JE HOOFD UIT DIE KRATTENBAAN!" Etc. etc. En ondertussen staat er tien man geirriteerd achter te zuchten tot ze ook hun kratje in kunnen leveren...quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:06 schreef simmu het volgende:
[..]
huh? kinderen reageren traag en irritant? irritant: jatraag: nee.
Herkenbaarquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Geloof me, als je haast hebt moet je nooit een kind de flessen in de automaat laten doen. "Nee, niet gooien.... Niet gooien!!! ... WAT ZEG IK NOU! NIET GOOIEN! Nee Trientje, even wachten want Pietje is nog niet klaar. Nee Pietje, om en om, nu mag Trientje een fles. Nee eerst de bodem erin. Eerst de bodem! Je doet de dop eerst, je moet de bodem er eerst in doen. Nee niet je arm erin steken! Laat die deur dicht! PIETJE HAAL JE HOOFD UIT DIE KRATTENBAAN!" Etc. etc. En ondertussen staat er tien man geirriteerd achter te zuchten tot ze ook hun kratje in kunnen leveren...
Ow, ok...quote:
Door mensen zoals jij krijg je later allemaal mietjes en homo's in Nederland. Jullie zijn een gevaar voor onze samenleving!quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:23 schreef Fixers het volgende:
Ik ben een vóórstander van het aanlijnen van kinderen. Heb inmiddels al wel begrepen dat het nogal heftige emoties kan losmaken. Vooral nadat een post van mij op een internationale community heeft geleid tot bedreigingen aan mijn persoonlijk adres. Nou ja op internet that is.
Ik werk in een winkel waar alles zwaar, breekbaar, heet of scherp is. Of een combinatie daarvan. Niet de plek waar je kinderen rond laat rennen. Ik grap wel eens tegen collega's dat we een haak bij de deur moeten maken met een bordje "ik mag er niet in" zoals je dat bij slagers wel eens ziet voor honden. Maar dan voor kinderen. Want ik meen serieus dat de doorsnee hond die ik binnen zie zich beter gedraagt dan de meeste kinderen.
Ik zie er totaal niets raars in om je kids met een tuigje om aan een lijntje mee te laten lopen tijdens evenementen, in drukke winkelstraten, pretparken en meer van dat waar je ze makkelijk kwijt kan raken. In Engeland is het de normaalste zaak van de wereld. Ik heb het idee dat ouders er in Nederland liever voor kiezen om de kids maar vast te gespen in een kinderwagen. Want dat zou kindvriendelijker zijn dan een beetje bewegingsvrijheid aan een lijntje.
Jawel, ben ik ook helemaal voor hoor. Als het even kan moet je kinderen veel laten doen om ze bezig te houden en dingen te leren. Alleen niet om 12:30 op zaterdagmiddagquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Herkenbaar
Maar ze moeten toch kunnen oefenen?
Ja dan zou dat aanlijnen toch wel handig zijn!quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:46 schreef Goofisch het volgende:
Wat ik echt BLOED irritant vind. Ik loop vaak met een ipod op, ik hoor dus niks. Eigenlijk bewust want ik hoef al die gesprekken en herrie niet te horen.
Maar ik ben nogal lang. en zie soms die kinderen gewoon niet. en dan steekt bijvoorbeeld in de supermarkt ineens een kind over van links naar rechts zonder te kijken. en met mijn lange stelte schopte ik een keer een kind omver. Niet expres. maar het gebeurde gewoon,
Dat kind rende overigens achter een ander kind aan die ik ook niet had gezien...
Ondanks dat ik er niks aan kon doen voelde ik me toch klote. en die moeder (kort pittig roodkleurig kapsel type) keek me nog vrij geirriteerd aan ook..![]()
Een supermarkt ik geen speeltuin. pleur ze in dat kinderzitje van je winkelwagen of tief ze in dat walt disney tekenfilm ding. Maar laat ze niet rondrennen voor de benen van mensen langs die gewoon rustig boodschappen willen doen__!!!!
En dat is trouwens overal, stations, de stad, of nog irritanter restaurants noem maar op. Laatst bijvoorbeeld in een heel net restaurant. peper duur. 3 koters alsof het een fucking speeltuin is. en niks deden die ouders.. niet normaal. Ook wat van gezegd en toen gingen ze het ineens in de gaten houden..
Tja, als kinderen zich bezeren komen de ouder nog klagen bij de eigenaar van de winkel of zo, dat er een gevaarlijke situatie is. Dat het niet de bedoeling is dat je een aanloop neemt, bovenop een kinderkarretje springt en hem met zoveel mogelijk vaart tegen de deur laat klappen (terwijl je met je hoofd naar voren ligt), schijnt niet bij ze op te komen. Of als zo'n kind opoe op rollator omver rijdt, wordt ma boos omdat opoe het kind omver gelopen zou hebben.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:02 schreef simmu het volgende:
of je lat ze rondrennen en de pijn is voor eigen rekening. dan leren ze het snel genoeg
Ik vind een tuigje een beetje onmenselijk. Ik heb zelf geen kinderen dus kan het niet weten. Maar heb een hoop neefjes en nichtjes die eigenlijk allemaal keurig zijn opgevoed. Natuurlijk heb je de zogenoemde "peuterpubertijd" waar ze lekker gaan trekken en tegenwerken. Maar dan alsnog moet het echt wel mogelijk zijn een kind goed op te voeden zodat deze weet wat die op bepaalde plaatsen wel of niet mag doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja dan zou dat aanlijnen toch wel handig zijn!![]()
Maar goed, we hadden het hier over aanlijnen en hoe dat voor het kind is of vanuit opvoedkundig perspectief, niet over het beschermen van onschuldige passanten.
Kanker eens op met dat kind van je hier bij naam te noemen net alsof wij haar moeten kennenquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:08 schreef simmu het volgende:
ps: ik sleep selene nu voor het merendeel mee in een draagdoek/mai tai, tot ons alles genoegen. braderien enzo zijn dus gewoon leuk. we wonen in een dorp in drenthe, dus ruimte voor haar zat. onze familie woont in de randstad. dat zijn we niet gewend. geloof maar goed dat ze dan in een tuigje gaat tot ze wel gewend/groot genoeg is.
Dat hoeft dan ook niet. Zitten is voldoende.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Fixers het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je kind met een vijfpuntsgordel in een buggy vastmaken minder onmenselijk dan met een tuigje en enige bewegingsvrijheid laten rondlopen.
Ik zie ze regelmatig stevig vastgesnoerd, van baby in de maxicosi tot kleuterleeftijd in van die hippe 3 wielige joggers.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook niet. Zitten is voldoende.
Dat ze dat als baby doen, lijkt me vrij logischquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zie ze regelmatig stevig vastgesnoerd, van baby in de maxicosi tot kleuterleeftijd in van die hippe 3 wielige joggers.
Anders doe jij eens even normaal. Kneusje.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kanker eens op met dat kind van je hier bij naam te noemen net alsof wij haar moeten kennenwat een ongelooflijke KUT eigenschap is dat
We zijn hier niet in OUD
Voor hunzelf wel ja.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:12 schreef feelsgoodman het volgende:
Altijd lachen om ouders die denken dat hun kind een godsgeschenk is.
Tvp, dus.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef feelsgoodman het volgende:
Ja, precies. En altijd lekker die shit in je gezicht douwen, geweldig.
Ik heb het niet over autostoeltjes, maar over kinderwagens:quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
En even ontopic: ik zal het mijn zoontje Julian niet aandoen. Een hond doe je aan de lijn, een kind niet. In een autostoeltje zitten kinderen voor de veiligheid stevig ingesnoerd, net als dat je je gordel om moet doen in de auto. Ik vind het dus geen goeie vergelijking.
Nou, echt niet iedereen doet dat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb het niet over autostoeltjes, maar over kinderwagens:
[ afbeelding ]
Het achterliggende idee met de autostoeltjes is mij natuurlijk wel geheel duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |