abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71041706
De kip eet lukraak. Moleculen komen lukraak in het ontwikkelende ei terecht. Het ei wordt gelegd. Binnen het ei gevuld met lukrake moleculen op lukrake plaatsen gaan zich chemische reacties voordoen. Celdelingen zal U zeggen, maar nee, moleculen kunnen alleen maar reageren met elkaar. Een celdeling is een chemische reactie dus.

Hoe kunnen moleculen met elkaar reageren? Dus wat moeten we ons voorstellen bij een chemische reactie? Alleen op de plaatsen waar de moleculen elkaar onderling raken kan het bindende elektron beide moleculen verbinden. Dus een of meerdere elektronen kunnen twee of meer moleculen met elkaar doen hechten, maar alleen op die plaatsen waar ze elkaar raken. Ook kan een molecuul breken als een elektron door toeval van baan wisselt en niet meer de koers draait als voorheen. Het elektron zal alleen door toeval van koers wisselen, als het toevallig in aanraking komt met een ander molecuul, zodat het elektron uit balans wordt getrokken en een andere koers gaat draaien. Dat is alles wat we van de chemische reactie moeten weten. Moleculen raken elkaar en het elektron vind een ander balans in een andere koers, waarbij het moleculen kan binden, of waarbij een verbinding komt te vervallen.

Cellen zouden zich in het ei doen splitsen. De nog grotere cel splitst zich in twee kleineren. Die worden groter en splitsen ook. Die worden groter en splitsen wederom. Etc. De gesplitste kleinere cellen moeten opnieuw gevuld worden met willekeurige moleculen die op willekeurige plaatsen in het ei liggen, om groter te worden om weer te splitsen. De kip had lukraak lukrake moleculen naar binnen gewerkt en die zullen dus op willekeurige plaatsen in het ei liggen. Cellen nemen dus willekeurige moleculen in zich op. Hoe toevallig worden bijvoorbeeld de juiste moleculen voor de botcel de cel binnen gebracht. Hadden ook andere moleculen kunnen zijn, WANT DE MOLECULEN VINDEN EEN WILLEKEURIGE PLAATS IN HET EI DOOR DE WILLEKEURIG ETENDE KIP, anders dan voor de botcel. Dus toeval laat de botcellen ontstaan en zo de rest van de verschillende cellen, huidcellen, hersencellen, spiercellen, de cellen voor het snaveltje etc. Toeval dus moet het kuikentje bouwen. Extreem toeval. De juiste moleculen namelijk moeten op de juiste plaatsen in het ei liggen en moeten elkaar op de juiste plaatsen raken om zo de juiste verbindingen te maken.

Dat toeval moet extreem zijn als de AUTONOME atoomwerkelijkheid zou gelden. Autonome atoomprocessen zouden het kuiken moeten maken als de atoomwerkelijkheid zou gelden. Maar we kunnen inmiddels simuleren hoe de chemische reactie zich moet voordoen en we kunnen ons een voorstelling maken van het enorme toeval dat nodig is om de juiste moelculen op de juiste plaatsen binnen het ei te plaatsen zodat ze elkaar op de juiste momenten op de juiste plaatsen raken. Het zou ook kunnen dat de kip alleen moleculen zou hebben gegeten die alleen nodig zijn voor de botcellen. Dan zou het ei een groot eivormig bot ter wereld brengen.

Dus de autonome werkelijkheid kan niet. Dan is het tegenovergestelde van autonoom waar en dat is dat er hulp nodig is om het proces te STUREN. Laat dat maar aan God over. We leven in Zijn gedachte. Het universum is Zijn gedachte. Als Hij ons een seconde kan laten leven, dan is het ook voor eeuwig mogelijk. Natuurlijk moet U dan wel op juiste wijze redeneren. U kan het zelf wel bedenken, of kiest U ervoor om mijn website door te lezen en mij te volgen. Ik denk er al zo'n 8 jaar over na.

Als U meer duidelijkheid wil over mijn bewijs. Lees dan mijn website http://fok.nl/ en daar kan U gratis mijn Eboek bestellen, waarin ik op vele manieren God en een leven na de dood bewijs. Mijn dank voor Uw aandacht.

Met vriendelijke groet,

Babshoewab.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 16-07-2009 19:22:12 ]
pi_71041887
Wat een onzin, je refereert steeds terug naar het "toevallige" van het ontstaan van de kip... daarmee is God niet bewezen, je hebt alleen bewezen dat het een sterk verhaal is...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_71042025
Je bewijst niets, je sluit alle andere mogelijkheden uit. Of probeert het tenminste.
pi_71042085
Ga er eens zelf over nadenken. Als ik dat kan kan U dat ook want ik ben gemiddeld van intelligentie.
pi_71042138
Dit is gewoon spam.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:52:45 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71042224

Dus als ik je goed begrijp is jouw godsbewijs het feit dat een zwangere vrouw die veel spinazie eet geen groen kind baart?
pi_71042255
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef Babshoewab het volgende:
Ga er eens zelf over nadenken. Als ik dat kan kan U dat ook want ik ben gemiddeld van intelligentie.
Je probeert iets te bewijzen door alle andere mogelijkheden uit te sluiten. Ja of nee?

Bewijzen doe je juist the other way around.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:54:24 #8
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71042268
Yep, niets meer dan een pseudo-wetenschappelijk getint verhaaltje met een niet wetenschappelijke conclusie
welke op een aanname berust... Een aanname van een gelovige... Niet anders dan een poging om zieltjes te
winnen...

Al eens nagedacht over het idee dat gods wil gods wil niet is? Dat het geen wil heeft maar puur op instinct zou
lopen, zoals genetische codes doorgegeven worden? Dat er een boel energie om ons heen is die niet direct
waargenomen kan worden?

En wat denk je van:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-point_energy

Ze zijn ook net pas bezig met stamcelonderzoek en boeken daarmee enorme vooruitgang, en
ook molecular manufacturing zit eraan te komen...

Er is zoveel hier op aarde dat we nog uit moeten zoeken, dat het op zijn minst voorbarig is om dingen te
gaan concluderen op een aanname... En als er een God zou zijn welke zou horen: "Laat dat maar aan
God over", en daar blij mee zou zijn, denk ik dat er niet echt een reden achter het hele scheppingsverhaal
zou zijn behalve het belachelijke egostrelen dat ie zo fijn schijnt te vinden... Geen wonder dat gelovigen
ook over het algemeen zo conservatief zijn in hun denken, doen en laten...

Nieuwschierigheid is geen zonde en ervaringen zijn er om van te leren...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_71042335
Volgens mij ben je niet helemaal in orde.
Gelieve je hier te melden.
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
pi_71042345
Goed gezien. Alleen spinaziemoleculen zou tot andere chemische reacties leiden. Autonome atoomprocessen zijn gebaseerd op toeval. Dat toeval is onmogelijk. Maar denk aan het ei. Dat is gemakkelijker te begrijpen. Het leven is een simulatie. Wij allen zijn een deel van de machine die zich God mag noemen. Wij op zich zijn geen gedachten, want gedachten functioneren niet. Wij hebben een eeuwig bewustzijn een bewustzijnspoort die door God geopend en gesloten wordt, zowel tijdens de slaap, de droom en het leven.
pi_71042379
Het bijbelse verhaal is ook niet waar. Ik heb het over een andere God.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:00:56 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_71042416
Als je nou 4 jaar biologie gaat studeren, dan leer je hoe die moleculen op de goede plek terecht komen. Dat kan namelijk prima wetenschappelijk verklaard worden en dan heb je geen Grote Tovenaar meer nodig om een ei te verklaren
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_71042483
Leg mij eens uit hoe de jusite moleculen op de juiste plekken komen te liggen als het voedsel lukraak door het maagzuur wordt bewerkt en dat lukraak via het bloed in het ei terecht komt?
pi_71042516
Het kan geen autonoom proces zijn!
pi_71042584
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:59 schreef Babshoewab het volgende:
Het bijbelse verhaal is ook niet waar. Ik heb het over een andere God.
Loki?
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:07:40 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71042591
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:46 schreef Babshoewab het volgende:
dat is dan ook het grote probleem van religieuzen. met een gemiddeld intelligentieniveau te moeilijke dingen proberen te ontrafelen. dan kom je al snel uit op een opperwezen met zeer kwaadaardige trekjes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71042657
Probeer mij te overtreffen met je hogere intelligentie en vertel mij hoe het proces in elkaar steekt als we proberen te simuleren hoe we met alle losse moleculen in het ei het kuiken proberen te vormen.
pi_71042678
Enne, Sjoebiedoewab of hoe je ook heet, jouw vraag van waarom moleculen "toevallig" doen wat ze doen, is dezelfde vraag als; waarom heeft iets bepaalde eigenschappen, waarom heeft water de eigenschappen van water, waarom is er iets, waarom is er niets.

En het antwoord is; dat weten we (nog) niet. En als je het zo eng vind om in het ongewisse te blijven dan geloof maar in je godje. Of liever, ga naar hem/haar/het toe!
pi_71042697
Alles wat je uitkraamt is samen te vatten in; ik snap het niet dus heeft god het gedaan!

Ik kan je wel een link sturen naar t-shirts met God did it! erop als je wilt...
pi_71042731
Oh enne, nu ik toch bezig ben, zoek eens op wat wetenschappers denken over ons bewustzijn. Hoe hun dat verklaren.

Met je eeuwige bewustzijn gebrabbel, hahaha.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:13:16 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71042750
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:10 schreef Babshoewab het volgende:
Probeer mij te overtreffen met je hogere intelligentie en vertel mij hoe het proces in elkaar steekt als we proberen te simuleren hoe we met alle losse moleculen in het ei het kuiken proberen te vormen.
ik beweer niet dat ik hoger intelligent ben, eerder gemiddeld of laag, maar ik hou me dan ook verre van zulke gedachtenspinsels. ik geniet en stel verder geen vragen. lekker rustig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71042761
Ik kan de code van Microsoft Windows Vista niet verklaren, dus Bill Gates moet wel een god zijn.
pi_71042762
Toevallig is er geluid en we kregen het deels mechanische oor. Toevallig is er visie en we kregen het systeem van het oog etc. Door toeval? Het mechanische oor door toeval slimmeriken?
pi_71042831
Dan blijk ik onbegrepen. Te intelligent dus. Supergeniaal. Confronteer mij met wetenschappers op tv en ik zal ze onderuit halen. Ik sla met woorden en ik sla hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')