Julian6 is een Nieuwe Nederlanderquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:13 schreef julian6 het volgende:
Die testen zijn ook niet te doen, ik had hem laatst gedaan en had een 4 gehaald
De nerderlandse normen en waarde + cultuur is dus niet van belang ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:14 schreef Yi-Long het volgende:
Als burger behoor je je gewoon aan de wetten en regels van dit land te houden. Klaar. Kun je dat, en draag je je steentje bij, dan ben je wat mij betreft ingeburgerd. Kun je dat niet, dan wordt je volgens de wetten aangepakt en kun je boetes en wellicht celstraffen tegemoet zien. Heel simpel.
Iddquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:21 schreef 1DIOOT het volgende:
Als ze al een goed woordje Nederlands spreken ben ik al meer dan blij!
Of moeite doen de Nederlandse taal te leren. Dat geeft aan dat ze tenminste iets willen
doen om hier te zijn.
En wat zijn die precies?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:18 schreef Bill_E het volgende:
[..]
De nerderlandse normen en waarde + cultuur is dus niet van belang ?
Dat het in Nederland normaal is om je eigen kinderen op te voeden en dit niet aan een ander overlaatquote:
Dus dat zou in een inburgeringexamen moeten?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld niet zeikenals moslim zijnde als bouwvakkers zonder shirt aan staan te werken.
Jahoor. Ga maar verder.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:35 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat het in Nederland normaal is om je eigen kinderen op te voeden en dit niet aan een ander overlaat
Dat het in Nederland normaal is dat vrouwen rokjes dragen en je ze daarom niet meteen hoeft te verkrachten
Dat je in Nederland gewoon homo's op straat tegen kan komen en dat je ze dan niet in elkaar hoeft te slaan.
Dat je in Nederland netjes op je beurt wacht.
Moet ik nog doorgaan ?
I agreequote:Op donderdag 16 juli 2009 15:38 schreef Muzz_ het volgende:
Inburgeringsexamen
Alsof er zoiets als de Nederlandse cultuur bestaat![]()
![]()
tegenwoordig kun je als gezin alleen nog maar rondkomen met een dubbel-inkomen, en je koters dus de hele week door dumpt bij de creche en het kinderdagverblijf...quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:35 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat het in Nederland normaal is om je eigen kinderen op te voeden en dit niet aan een ander overlaat
Want dat verkrachten door buitenlander komt iedere dag voor, en alleen door buitenlanders. En in andere landen is verkrachting van vrouwen in rokjes uiteraard wel toegestaan en normaal(!). Daar zullen ze idd een cursus voor nodig hebben(!)quote:Dat het in Nederland normaal is dat vrouwen rokjes dragen en je ze daarom niet meteen hoeft te verkrachten
...tenzij het Gerard Joling is.quote:Dat je in Nederland gewoon homo's op straat tegen kan komen en dat je ze dan niet in elkaar hoeft te slaan.
Grapje zeker!?quote:Dat je in Nederland netjes op je beurt wacht. p
Graag.quote:Moet ik nog doorgaan ?
Och ja, relativeren is makkelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:35 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus dat zou in een inburgeringexamen moeten?
Een bouwvakker doet op een warme dag z'n shirt uit en u kijkt op z'n bezweete behaarde bovenlijf.
Wat doet u?
a) U helpt de man een handje mee, het is al zo zwaar.
b) U gruwelt en kijkt snel de andere kant op.
c) U spreekt hem aan op zijn onzedelijk gedrag.
d) U fluit naar hem in de hoop vanavond een goede beurt te krijgen
Sinds wanneer is klagen verboden?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:43 schreef Siniti het volgende:
[..]
Och ja, relativeren is makkelijk.
Het is echter een feit dat een paar moslimse vrouwen erover klaagden, terwijl dit normaal is in een seculier land als Nederland. Dus ja, dan moeten ze nog enigszins inburgeren.
Zeg ik dat? Zij betrokken er echter hun religie bij.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:45 schreef James.Bond het volgende:
[..]
Sinds wanneer is klagen verboden?
Dat is dan hun goed recht. Zij mogen hier hun religie vrij en blij belijden, maar dienen zicht uiteraard te houden aan de nationale wetgeving. En voor zover ik weet is klagen niet bij de wet niet verboden...quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Zij betrokken er echter hun religie bij.
Nederland is een seculier land, dus is het belachelijk om over dingen te klagen en als uitgangspunt je religie te nemen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:50 schreef James.Bond het volgende:
[..]
Dat is dan hun goed recht. Zij mogen hier hun religie vrij en blij belijden, maar dienen zicht uiteraard te houden aan de nationale wetgeving.
Genoeg Nederlanders die gelovig zijn en vanuit dat geloof over van alles en nog wat lopen te zeiken. Zolang we het niet te serieus gaan nemen mogen ze wat mij betreft zeiken wat ze willen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nederland is een seculier land, dus is het belachelijk om over dingen te klagen en als uitgangspunt je religie te nemen.
Dat maakt niks uit. Nogmaals, als zij over iets willen klagen op grond waarvan dan ook dan is dat hun recht...quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nederland is een seculier land, dus is het belachelijk om over dingen te klagen en als uitgangspunt je religie te nemen.
Natuurlijk mogen zij hun religie vrij en blij belijden, maar dat betekent niet dat zij met deze religie de vrijheid van andere mogen proberen in te perken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |