Je hebt het aquarium toch wel eerst in laten draaien he?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:27 schreef Markster het volgende:
Ben sinds maandag bezig met mijn gezelschapsaquarium van 120cm met:
7x sumatraan
5x Brokaatbarbeel
11x neontetra
5x roodoogzalm
5x indische modderkruiper
3x grote meervallen (weet precieze naam niet, zijn nu bijna 20cm ofzo)
4x rode fantoomzalm
best leuke hobby, al vind ik de keuze en het plaatsen van de planten erg moeilijk (is zo leeg nu, moet nog groeien natuurlijk)
ook zwemt alles door elkaar heen, niet echt mooie scholen, maar dat komt hopelijk nog.
Heb zoveel verschillende vissen, omdat ik veel gekregen heb, samen met het aquarium, kon dus eigenlijk niet van eigen keuze uitgaan.
ik had al een andere 60cm bak, die stond al 2 maandjes ofzo prima te draaien, heb dus daar meer dan de helft aan water ingedaan + biotopol en dag daarna visjes erin. Alles gaat prima.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef Saninl het volgende:
[..]
Je hebt het aquarium toch wel eerst in laten draaien he?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:45 schreef Markster het volgende:
[..]
ik had al een andere 60cm bak, die stond al 2 maandjes ofzo prima te draaien, heb dus daar meer dan de helft aan water ingedaan + biotopol en dag daarna visjes erin. Alles gaat prima.
Welcome home.....quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:29 schreef rene90 het volgende:
Zo weer lekker terug van vakantie, en heb uit een rivier in Slovenië wat mooie stenen meegenomen dus ga ergens deze week lekker aan de gang
Ja dat vooral. Wat een enorm helder water daar ook, kon je gewoon drinken. Zal wel even fototje maken van de stenen (eerst even alle vakantierotzooi opruimen).quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:46 schreef kres het volgende:
[..]
Welcome home.....
Mooie ronde stenen ?
de bodem bedoel je ?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:17 schreef rene90 het volgende:
Dood blad wegknippen ja, anders blijft het energie in het al dode blad stoppen. Ik weet niet of je plantenvoeding hebt?
Vissies kijken..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:44 schreef rene90 het volgende:
Wat een bak zeg, wat ga je er mee doen?
Mja, zelf wil ik eigenlijk zoiets ook doen, en dan de leguaan boven het water huisvesten, maar ut vrouwjje is bang dat als die in het water dondert, dat die der aruana verwondt..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:49 schreef rene90 het volgende:
Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien dan.
Je kent vast wel die enorm grote bak die gemaakt is alleen met roggen bijna. Was gewoon een stukje land waar ze alles op hebben gebouwd. Echt een soort artis bak als het ware.
Heb een 120x50x40 bak, gewoon gezelschapsding (kleine visjes enzo)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:22 schreef rene90 het volgende:
Maar ook vloeibaar / co2 ? Even anders gevraagd, wat voor bak heb je en wat heb je erin / voeg je toe etc. Hoelang heb je je licht aanstaan, hoelang de planten er al in enzo.
Easycarbo is dan wel aan te raden, dat is vloeibare co2 wat je planten nodig hebben. (is van easylife). Je planten hebben ook licht nodig, en als je oude lampen hebt kan het schelen als je nieuwe erin stopt, ik weet niet hoe oud ze zijn maar de intensiteit neemt wel af. Heb je wel reflectoren erop?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:02 schreef Markster het volgende:
[..]
Heb een 120x50x40 bak, gewoon gezelschapsding (kleine visjes enzo)
Heb voedingsbodem, met daaroverheen grind en wat fijner grind.
De planten hebben 1 nachtje in koud water moeten staan, aangezien ik ze gehaald haalt, maar er iets tussen kwam, waaardoor ik niet meteen met het aquarium aan de slag kon, echter zagen ze er naar mijn idee gewoon nog goed uit, toen ik ze ging planten. (beetje uitgedroogd alleen)
ik voeg verder niets toe, alleen de eerste week denitral gedaan, maar daar hebben de planten niet zoveel mee te schaften volgens mij.
TL staan zo een 12 uur aan. Zijn volgens mij wel oude lampen, zou vervangen helpen?
Wat kun je me aanraden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |