abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71166622
Ik kom uit Den Haag, dus Eindhoven is mij iets te ver hoewel ik daar volgende maand wel ga karten maar dan hoop ik dat mijn aquarium al draait
pi_71168618
Mijn aquariumbewoners

Indische Glasmeerval

Chinese Algeneter (Beaufortia leveretti)

Crystal Red garnaal

En welke garnaal is dit eigenlijk? Tis me trots van 5 cm nu

Japanse Garnaal (Caridina japonica)

En wat is dit? Gewoon een gup?

Siamese Algeneter Gold (ancistrus Albino)

En verder heb ik nu nog 15 Blauwe Tetra's. Alleen heb ik die dus niet op de foto
Maar als jullie me kunnen helpen met de ontbrekende soorten te ontdekken
pi_71172848
Die glasmeervallen zijn mooi, kunnen die met mijn bestand denk je?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71172971
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:50 schreef rene90 het volgende:
Die glasmeervallen zijn mooi, kunnen die met mijn bestand denk je?
Denk met wat jij in je bak hebt dat het wel gaat lukken, kzie geen problemen in de combi in ieder geval
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:12:41 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71175388
http://twitpic.com/87qwa
http://twitpic.com/87qzu

Mijn malawi bak. 1m50, 450 liter. Doe er weinig meer mee tegenwoordig, verschoon hem nog wel, maar ben er niet meer mee bezig qua vissen e.d.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71218006
Iemand idee welke garnalen ik heb? en die ene gup ofzo? ::@
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:14:56 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71218644
Japonica ?
die gup lijkt japans of indisch
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71357958
Ik heb een vraagje misschien weet iemand of er wat mis is.
Ik heb dit weekend wat mooie visjes eindelijk in mijn aquarium gedaan,
ze leven allemaal nog en doen het goed, maar de maanvis die er in zit heeft in elkaar geplakte vinnen
ziet er dus totaal niet uit als een maanvis kan dit kwaad of zou ik terug moeten gaan naar de winkel?
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  maandag 27 juli 2009 @ 10:35:09 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71358576
lijkt hij wel gezond, qua eten en zwemmen?

en hoe groot is je bak? Maanvissen worden vrij rap groot en hebben veel hoogte nodig.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71358826
pff maten weet ik niet uit mn hoofd maar, hij is wel gezond qua eten en zwemmen heb de vissen er zaterdag in gedaan.
de maanvis is vrij klein nog heb een van de kleinste uitgezocht omdat mijn tank 80 liter is.
het enigste is dat zijn bovenste en onderste vind ingeklapt zijn.
voor de rest is de vis wel vrolijk en hij komt ook op mijn vinger af als ik die tegen het aquarium druk.
bedankt voor de hulp alvast
  maandag 27 juli 2009 @ 10:49:23 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71358895
Het kan ook altijd even duren voor ze zich thuis voelen als je ze over zet. Dus ik zou het eerst even aankijken
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71358972
ik zat er ook aan te denken om het toch een maatje te geven want mijn aquarium is nog vrij leeg .
Of zal ik er even mee wachten tot hij een vriendje krijgt.

en inderdaad het duurde ook eventjes voor hij zich thuis voelde, hij was eerst erg gestrest en zat in een hoekje nu zwemt ie wat rond en doet vrolijk.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:54:35 #88
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71359022
Leuk en wel, maar binnen een jaar is die vis te groot voor je bak en zal hij kromme vinnen krijgen als je hem niet verhuist...
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71359093
Dat ben ik me bewust ik ben van plan als het allemaal goed gaat over een half jaar een bak te kopen die groter is en krijgt een maat van me dit aquarium.
pi_71406385
Een Terug Vis Post in het nieuwe topic!

@Admiriaal_Anaal: Zo, jij hebt de bak flink schoongekregen nadat je hem hebt gekocht! Verder goed bezig, het ziet er al leuk uit! Geen idee welke garnaal je hebt. Je gup is inderdaad gewoon een gup.

@Imanidiot: Maanvissen zijn scholenvissen, dus hij zal niet gelukkig zijn in zijn eentje. Ze kunnen het beste in een groepje van minimaal 5 stuks gehouden worden. Aangezien maanvissen vrij groot worden, hebben ze ongeveer 50 liter water per vis nodig. Jouw 80 liter aquarium is dus te klein. Als ik jou was zou ik de maanvis terug brengen en een ander leuk visje uitzoeken.

En tot slot nog even een foto van onze nieuwe bak met de L46 Hypancistrus zebra. Ze liggen heerlijk te relaxen op de plateautjes van onze zelfgemaakte zebraflat!

dinsdag 28 juli 2009 @ 21:09:50 #91
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_71408414
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:11 schreef MAXTIJN het volgende:
Een Terug Vis Post in het nieuwe topic!

@Admiriaal_Anaal: Zo, jij hebt de bak flink schoongekregen nadat je hem hebt gekocht! Verder goed bezig, het ziet er al leuk uit! Geen idee welke garnaal je hebt. Je gup is inderdaad gewoon een gup.

@Imanidiot: Maanvissen zijn scholenvissen, dus hij zal niet gelukkig zijn in zijn eentje. Ze kunnen het beste in een groepje van minimaal 5 stuks gehouden worden. Aangezien maanvissen vrij groot worden, hebben ze ongeveer 50 liter water per vis nodig. Jouw 80 liter aquarium is dus te klein. Als ik jou was zou ik de maanvis terug brengen en een ander leuk visje uitzoeken.

En tot slot nog even een foto van onze nieuwe bak met de L46 Hypancistrus zebra. Ze liggen heerlijk te relaxen op de plateautjes van onze zelfgemaakte zebraflat!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Prachtig!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:33:46 #92
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71409276
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:11 schreef MAXTIJN het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:22:54 #93
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71420380
Nu ik in een appartement ga wonen heb ik ruimte voor een eigen tropisch aquarium (altijd al gewild). Heeft iemand hier wellicht goede boeksuggesties voor een leek (zeepaardjes wellicht)? Ik wil eerst goed inlezen, voordat ik iets ga aanschaffen. Hoeveel euro zijn jullie maandelijks kwijt aan onderhoud en dergelijke?

http://hippocampus-info.com/zeepaardjes/handel.html - Boeksuggesties gevonden

[ Bericht 4% gewijzigd door Verlicht op 29-07-2009 10:50:30 ]
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:01:23 #94
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71453806
maanvis = terug waar die vandaan kwam wel jammer vond het een mooie vis!
iemand een suggestie voor een andere vis die zich er wel in vermaakt ?
pi_71460757
Blergh ik ben ontevreden over het resultaat van de achterwand
Heb hem er net ingezet met kit en moet hem laten drogen alleen door gebrek aan ervaring zie ik dingen die ik bij de volgende achterwand moet verbeteren. Ik laat deze er wel inzitten om zo nog meer dingen te ontdekken wat ik volgende keer beter kan doen.

Foto's volgen uiteraard
pi_71472559
Ah leuk een topic over aquaria

Hier mijn vissenkommetjes

Aquacube met 2 dwerg puffers en crystal reds

En huiskamer aqua
pi_71472617
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:00 schreef plukeenroos het volgende:
Ah leuk een topic over aquaria

Hier mijn vissenkommetjes

Aquacube met 2 dwerg puffers en crystal reds

[ afbeelding ]

En huiskamer aqua
[ afbeelding ]
welke planten zijn dat op de bodem bij de crystal red's?
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:03:29 #99
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71472710
VVV invasie
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_71472749
Blyxa japonica
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')