Onzin: een langskomende deurwaarder kan niks en doet niks met dat uittreksel, een dagvaarding krijg je desalniettemin wel uitgereikt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:56 schreef RvLaak het volgende:
wel een uittreksel halen voor het geval de deurwaarder daadwerkelijk langskomt. Uittreksel kun je aan hem laten zien & hij zal dan met onverrichte zaken rechtsomkeert moeten maken.
Inderdaad een interessante casus:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:34 schreef anboni het volgende:
Deze lijkt in de verte een beetje op de casus van TS. Deze is trouwens ook wel interessant. Hier wordt de vordering zo'n beetje afgewezen op het feit dat eiseres de vordering vier jaar heeft laten liggen alvorens er weer eens mee aan de gang te gaan.
Ditzelfde geldt min of meer voor de topicstarter. Het klantnummer komt niet overeen,. Dit is dus een argument dat scoort bij de rechter.quote:Het verweer van [gedaagde] dat het op de nota’s en aanmaningen vermelde klantnummer, bankrekeningnummer, mobiele telefoonnummer, de geboortedatum, de straatnaam en het afleveradres van de goederen niet van haar doch van haar ex-partner zijn, waardoor er geen sprake is van een tussen haar en Wehkamp gesloten overeenkomst en dientengevolge geen sprake is van wanprestatie en een betalingsverplichting van [gedaagde in conventie, eiseres in reconventie] jegens (thans) Lindorff, treft doel.
Tot dusver heeft Lindorff geen bewijs geleverd in de vorm van ondertekende bestelformulieren of leveringsbonnen, in het geval van de topicstarter. Ook dit is een sterk punt voor TS en een punt waar Lindorff tekortschiet.quote:Het had op de weg van Lindorff gelegen om dit gemotiveerde verweer middels overlegging van bescheiden -te denken valt aan door [gedaagde in conventie, eiseres in reconventie] ondertekende bestelformulieren, afleveringsbonnen, opdrachten tot geldoverboekingen, de getroffen betalingsregeling en de afschriften van de betalingsontvangsten met bijbehorende rekeningnummer(s)- te weerleggen.
Ook hiervan is in het geval van TS sprake. Ondanks het verzoek van TS om bewijzen aan te leveren, heeft Lindorff dit nagelaten.quote:Een en ander in samenhang bezien met het bepaalde in artikel 21 Rv leidt ten slotte tot het oordeel dat Lindorff de voor de beslissing van belang zijnde feiten niet volledig en/of naar waarheid heeft aangevoerd hetgeen van haar, zeker bij conclusie van repliek, verwacht mocht worden, waardoor de vordering zal worden afgewezen met veroordeling van Lindorff, als de in het ongelijk gestelde partij, in de kosten van deze procedure.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef m3nster het volgende:
05/2001 tot 12/2001: Adres Wagenaarstraat 191 (Wat Lindorff opgeeft)
12/2001 tot 07/2004: Adres 2
08/2004 tot 11/2004: Adres 3
12/2004 tot 12/2006: Adres 4
Daarna was ik niet dakloos hoor
Dus dat uittreksel hoef je sowieso niet te halen. Dat is alleen als jij NIET op het adres woonde ten tijde van bestellen.quote:Indien u stelt dat u ten tijde van de bestelling niet op het afleveradres heeft gewoond, dient u dit te bewijzen door een kopie van het uittreksel van het bevolkingsregister aan ons toe te sturen.
Dat laatste is geen feit, maar jouw beleving. En waar het Lindorff om gaat, is ook niet zo bijster relevant. Het is verder heel leuk voor ze, maar ze komen niet met bewijzen. Kijk nog eens wat de rechter in een soortgelijke case zegt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef m3nster het volgende:
Maar waar ik toch een beetje over in zit is het volgende, Volgens de specificatie die ik van Lindorff heb ontvangen gaat het hum erom of ik ten tijde van de bestelling woonachtig was op het opgegeven adres.
Dat was ik dus maar half, ten tijde van de confectorkachel was ik dat niet, ten tijde van de frisdrank bestelling was ik dat wel. Kunnen ze me dan toch voor alles laten opdraaien? (om het zo te brengen)
Feit is ik heb niks besteld noch ontvangen, maar mogelijk zal ik toch moeten betalen.
Ook een leuke is toch een briefje terugsturen met een verwijzing naar deze casus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:58 schreef isogram het volgende:
[..]
Inderdaad een interessante casus:
[..]
Ditzelfde geldt min of meer voor de topicstarter. Het klantnummer komt niet overeen,. Dit is dus een argument dat scoort bij de rechter.
[..]
Tot dusver heeft Lindorff geen bewijs geleverd in de vorm van ondertekende bestelformulieren of leveringsbonnen, in het geval van de topicstarter. Ook dit is een sterk punt voor TS en een punt waar Lindorff tekortschiet.
[..]
Ook hiervan is in het geval van TS sprake. Ondanks het verzoek van TS om bewijzen aan te leveren, heeft Lindorff dit nagelaten.
Kortom: ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat een rechter de topicstarter in het gelijk stelt en Lindorff veroordeelt tot het betalen van de proceskosten. Het is zeer de vraag of Lindorff een dergelijk risico gaat lopen voor zo'n klein bedrag. In de geciteerde casus ging het om ruim 5.000 euro, in het geval van TS om slechts een paar honderd.
Gewoon achterover leunen en eventuele vervolgstappen afwachten; niks meer doen, niet meer reageren.
Dat uittreksel wordt dus niet de uitweg aangezien TS er wel woonde op datum van bestelling.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
Maar Lindorff gaat dit helemaal niet gerechterlijk vervolgen, zij hebben geen bewijs dat dit is afgeleverd, en jij betwist dit, en is het aan Lindorff om dit te bewijzen dat dit wel zo is, bijvoorbeeld door het overleggen van een ondertekende bon.
Je kan dit gewoon in je eerste schriftelijke verweer aangeven, eventueel dan vergezeld met een uitreksel uit het bevolkingsregister.
Inderdaad, dat is mijn punt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hij woonde er niet toen die kachel werd besteld.
... is er tussen 10-12-2004 en 10-06-2005 een gerechtelijk traject geweest. Vraag (aan Lindorff): waarover is toen dan geprocedeerd en wat is daar dan uitgekomen? Nog prangender: tegen wie is toen geprocedeerd? Kennelijk niet tegen TS; dus tegen iemand anders; wellicht de feitelijke besteller/afnemer (niet zijnde TS).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef m3nster het volgende:
Zoals jullie begrijpen heb ik een brief in 11/2004 nooit ontvangen, toen was ik alweer twee keer verhuisd.
[..]
Volgens de specificatie die ik van Lindorff heb ontvangen
Ik heb de specificatie terug gekeken en zie nu dat de betaling die in 2001 gedaan is is afgeboekt op een bestelling van november 2002.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hij woonde er niet toen die kachel werd besteld.
Ik slaap nog half, maar hoe kom je aan die data? Of ik moet mezelf maar even wakker schudden...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:01 schreef r_one het volgende:
[..]
... is er tussen 10-12-2004 en 10-06-2005 een gerechtelijk traject geweest. Vraag (aan Lindorff): waarover is toen dan geprocedeerd en wat is daar dan uitgekomen? Nog prangender: tegen wie is toen geprocedeerd? Kennelijk niet tegen TS; dus tegen iemand anders; wellicht de feitelijke besteller/afnemer (niet zijnde TS).
En aan die persoon (niet zijnde TS) zal mogelijk ook de bewuste brief van 11/2004 gericht kunnen zijn.
De allerlaatste kostenpost die Lindorff opvoert, daar staat:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 06:50 schreef m3nster het volgende:
Ik slaap nog half, maar hoe kom je aan die data? Of ik moet mezelf maar even wakker schudden...
*schudt schudt*quote:berek. rente gerechtelijk traject (Wehk)
periode 10-12-2004 t/m 10-6-2005 ________________________ 10,51
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |