Hier heb je trouwens een punt in.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vaag verhaal, die kankerepidemie onder tasmaanse duivels. Best vreemd, dat ze honderdduizenden jaren ongestoord konden evolueren, en opeens wordt de populatie in 10 jaar gehalveerd door een "vaag soort kanker".
Kun je een bron geven. Ik kan er namelijk niets van terug vinden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef HugoBaas het volgende:
6 September 2005 - Het Japanse ministerie van landbouw is van plan om meer dan 1,5 miljoen kippen te ruimen na uitbraken van vogelpest op kippenboerderijen in Ibaraki en Saitama. Van deze kippen zijn er al ruim 500.000 geruimd. In het gebied van de uitbraak liggen 30 boerderijen met in totaal meer dan 4 miljoen stuks aan pluimvee.
Volgens officials van het ministerie komt de uitbraak door een verkeerd vaccin dat gebruikt is op de kippen. Het verkeerde vaccin zou een actieve virus-variant bevatten. Ttoegestane vaccins bevatten een inactieve variant van vogelpest.
Handig he verkeerde vaccins gebruiken.
Dit zou zomaar bij mensen het geval kunnen worden. En dan?
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=1556&act=2quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Kun je een bron geven. Ik kan er namelijk niets van terug vinden.
Dan worden de mensen waarop dit vaccin gebruikt wordt ziek. Dan wordt da fabrikant aangeklaagd en veroordeeld voor ernstige nalatigheid en waarschijnlijk ga ze dan binnen niet al te lange tijd failliet. De controle op humane geneesmiddelen is doorgaans een stuk strenger dan bij dieren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:00 schreef HugoBaas het volgende:
6 September 2005 - Het Japanse ministerie van landbouw is van plan om meer dan 1,5 miljoen kippen te ruimen na uitbraken van vogelpest op kippenboerderijen in Ibaraki en Saitama. Van deze kippen zijn er al ruim 500.000 geruimd. In het gebied van de uitbraak liggen 30 boerderijen met in totaal meer dan 4 miljoen stuks aan pluimvee.
Volgens officials van het ministerie komt de uitbraak door een verkeerd vaccin dat gebruikt is op de kippen. Het verkeerde vaccin zou een actieve virus-variant bevatten. Ttoegestane vaccins bevatten een inactieve variant van vogelpest.
Handig he verkeerde vaccins gebruiken.
Dit zou zomaar bij mensen het geval kunnen worden. En dan?
Als ik vanavond tijd heb probeer ik dat even voor je uit te pluizen. Is wel een interessante vraag die je steltquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier heb je trouwens een punt in.
Iemand die daar wat over kan zeggen?
best vreemd he...dat bepaalde diersoorten opeens uitsterven? Best vreemd he dat er geen dinosauriers meer rondlopen? Best vreemd he dat er soms een mutatie onstaat in een virus die zeer gevaarlijk is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier heb je trouwens een punt in.
Iemand die daar wat over kan zeggen?
TAMIFLU bestaat niet sinds dit virus zijn intrede heeft gedaan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:09 schreef HugoBaas het volgende:
De vrees komt jaarlijks terug dat er een grieppandemie zal optreden.
Ieder jaar moeten de virologen bewijzen dat hun onderzoek en adviezen nuttig zijn.
De farmaceutische industrie heeft zwaar geïnvesteerd in antivirale griepmedicamenten. Zoals Tamiflu.
Het is gelukt deze medicijnen ( geen geneesmiddelen!) aan de Gezondheidsraad te verkopen, onder het motto dat er een griepgolf (Pandemie)aankomt en zeer veel mensen zullen overlijden. Gelijk tijdens de nooit goed bewezen Spaanse Griep periode.
Hoe de werking van dit product zal zijn is niet goed bekend. De lijst van ernstige bijwerkingen wordt steeds langer.
Ook wordt de wereld bang gemaakt voor een vogelpestepidemie. Een virusziekte bij vogels!
Net als de Dierenarts in Nederland in 2003 zouden er weer doden vallen.
Het doemscenario van een muterend H5 N1 virus is zeer onwaarschijnlijk! Het bewijs hiervan is niet geleverd!
Er zijn meer doodsoorzaken dan alleen virussen!
Het is zo goed als zeker dat de aankoop van Tamiflu weer weggegooid geld is!
In April 2006 begon Prof.Osterhaus te adviseren dat er een nieuw vaccin moest komen om een wereldwijde uitbraak van een zeer besmettelijke virusziekte te voorkomen. Een advies dat weer minstens 30 Miljoen Euro heeft gekost, en waarvan nog nergens is bewezen dat het nodig is. Het is alleen goed voor de Farmaceutische industrie!
Tot nu toe( Februari 2008) zijn er totaal geen aanwijzingen voor een Pandemie!|
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
best vreemd he...dat bepaalde diersoorten opeens uitsterven? Best vreemd he dat er geen dinosauriers meer rondlopen? Best vreemd he dat er soms een mutatie onstaat in een virus die zeer gevaarlijk is.
Dit is de natuur op zijn best. De natuur is hard en heeft geen gevoel. Soms gebeurt het gewoon dat er binnen een populatie een nmutatie uitbreekt in een virus (of bacterie) die gewoon een einde maakt aan die populatie. Zeker als die populatie zich maar op een releatief klein opervlakte bevind.
Het gaat erom dat de pharma industrie er veel aan verdiend. Heel veel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
TAMIFLU bestaat niet sinds dit virus zijn intrede heeft gedaan.
Ja, maar het is een vorm van een overdraagbare kanker, die zijn inderdaad zeldzaam. Ik weet niet precies welk punt je wilt maken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef Ticker het volgende:
We hebben het nu over kanker, een ziekte zeldzaam bij wilde diersoorten.
Zet jezelf toch niet zo voor schut.
Er is geen significante toename van het aantal verkochte doses Tamiflu, alleen in gebieden waar patienten met het Influenza-virus zitten. Dat wordt op doktersrecept voorgeschreven.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:14 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de pharma industrie er veel aan verdiend. Heel veel.
En daarom willen ze paniek veroorzaken met een flauw griepje zodat iedereen de medicijnen gaat kopen.
bronquote:Tamiflu uitsluitend op recept
Tamiflu is alleen verkrijgbaar op recept. Artsen mogen in Nederland alleen medicijnen voorschrijven als zij de patiënt in kwestie kennen en op de hoogte zijn van het medicijngebruik. Veel websites die medicijnen aanbieden houden zich hier niet aan. Deze websites overtreden de wet of hebben een manier gevonden om deze te ontwijken, bijvoorbeeld door te werken met buitenlandse artsen en apotheken, die niet aan de Nederlandse wet gebonden zijn. De KNMP is van mening dat deze websites geen verantwoorde zorg leveren. De controle op interacties met andere medicijnen die de patiënt slikt en op mogelijke contraindicaties vindt bij deze websites niet, of onvoldoende plaats. Bovendien is er geen sprake van uitwisseling van medicatiegegevens tussen deze websites en de eigen apotheek en huisarts. Ook is vaak onduidelijk wie er aansprakelijk gesteld kan worden als er iets mis gaat.
Prijs Tamiflu
Websites die medicijnen aanbieden rekenen vaak zeer hoge prijzen, in veel gevallen fors hoger dan de prijzen die in Nederland gelden. In ons land is de maximum toegestane prijs voor 10 stuks Tamiflu 75 mg 33,30 euro. Websites rekenen meestal een veelvoud daarvan. Soms meer dan honderd euro.
Oh en waar baseer je dat op?quote:Het bewijs dat de griepprik effect heeft, ter bestrijding van griep, is nog altijd niet goed bewezen!
1 op de 5 mensen krijgt na de griepprik enkele dagen een onaangenaam gevoel. zgn: "Griep".
Elk seizoen sterven, ook in Nederland, enkele mensen als gevolg van deze vaccinatie.
Er zijn argumenten om de griepprik niet te halen!
Op informatie die voor iedereen vrij verkrijgbaar is.quote:
Je moet het vergelijken met:quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:14 schreef HugoBaas het volgende:
Het bewijs dat de griepprik effect heeft, ter bestrijding van griep, is nog altijd niet goed bewezen!
1 op de 5 mensen krijgt na de griepprik enkele dagen een onaangenaam gevoel. zgn: "Griep".
Elk seizoen sterven, ook in Nederland, enkele mensen als gevolg van deze vaccinatie.
Er zijn argumenten om de griepprik niet te halen!
Denk je dat ik me voor schut zet. Dacht het niet. Uitsterven vind door velen factoren plaats. Natuurrampen, menselijk handelen kunnen inderdaad allemaal oorzaken zijn. Maar dat is geen reden om aan te nemen dat de tasmaanse duivel ongevoelig zou moeten zijn voor een virus. Sterker nog het IS een virus dat die kanker veroorzaakt. Het probleem bij dieren die geisoleerd leven (zoals de tasmaanse duivel) is dat de genetische diversiteit tussen de dieren ook vaak afwezig is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
![]()
Anders ga je effe weg.
De dino's zijn door een natuurramp uitgestorven, de dodo's weer door mensen.
We hebben het nu over kanker, een ziekte zeldzaam bij wilde diersoorten.
Zet jezelf toch niet zo voor schut.
Waarom ben jij dan schijnbaar de enige die hier mee komt? Hier is verder niks te vinden over dit soort cijfers.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:21 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Op informatie die voor iedereen vrij verkrijgbaar is.
De cijfers liegen er niet om.
Als je dan toch gezellig mee kijkt, lees je dan ook waar het over ging.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar het is een vorm van een overdraagbare kanker, die zijn inderdaad zeldzaam. Ik weet niet precies welk punt je wilt maken.
We hebben het nu ineens over bepaalde diersoorten.. dino's en muterende virussen. Totaal de andere kant op, en we springen van de hak op de tak.quote:best vreemd he...dat bepaalde diersoorten opeens uitsterven? Best vreemd he dat er geen dinosauriers meer rondlopen? Best vreemd he dat er soms een mutatie onstaat in een virus die zeer gevaarlijk is.
het voorbeeld dat jij niet wilt snappen is dat diersoorten altijd uitsterven. Dat hebben ze door alle eeuwen heen al gedaan en dat zal altijd gebeuren. Jij kon niet snappen waarom een diersoort opeens aan het uitsterven was dus heb ik wat andere voorbeelden gegeven. Deze vorm van kanker wordt veroorzaakt door een virus dus dat maakt het zelfs alleen maar logischer dat die wordt overgedragen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:23 schreef Ticker het volgende:
We hebben het nu ineens over bepaalde diersoorten.. dino's en muterende virussen. Totaal de andere kant op, en we springen van de hak op de tak.
Sinds wanneer is kanker een direct overdraagbaar virus? Waarom moet hij dit opnoemen i.c.m met de dinosauriers note bene.
Dus ik weet niet precies welk punt jij nu wilt maken, dat ik dit moet herhalen?
Als vaccineren ooit verplicht wordt kunnen ze mij opsluiten want ik werk never nooit mee aan zoiets.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:29 schreef MerKaBa het volgende:
En dan hier een leuk gesprekje met een advocaat in Amerika
Een Amerikaan belt een advocaat op en stelt hem vragen over de vaccinaties en zijn gezondheid daarbij
uiteindelijk draait het gesprek er op uit dat ze de grond wet verbogen hebben al meer als 100 jaar
Dat je geen NEE mag zeggen tegen vaccinaties! Dit kan geen toeval zijn mensen... MANDATORY VACCINATIONS!!!
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message839913/pg1
Laat Niburu aub uit dit topic.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:29 schreef MerKaBa het volgende:
Vaccinnation Program Why & How:
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=72611
Propaganda Telegraaf:
http://niburu.nl/index.php?articleID=21267
Varkensgriep Hoax?:
http://niburu.nl/index.php?articleID=21237
Vaccinaties nu word het serieus!
Medisch onderzoeksjournaliste Désirée Röver geeft uitleg waarom het vaccinatie programma rond de Mexicaanse griep juist een gevaar voor de volksgezondheid is. Er is o.a. bewijs dat ELK vaccin een aanwijsbaar en te localiseren mini herseninfarct veroorzaakt... (9 min):
http://niburu.nl/index.php?articleID=21260
Wetenschappelijke bewijs: vaccinaties zeer gevaarlijk :
http://niburu.nl/index.php?articleID=21190
En dan hier een leuk gesprekje met een advocaat in Amerika
Een Amerikaan belt een advocaat op en stelt hem vragen over de vaccinaties en zijn gezondheid daarbij
uiteindelijk draait het gesprek er op uit dat ze de grond wet verbogen hebben al meer als 100 jaar
Dat je geen NEE mag zeggen tegen vaccinaties! Dit kan geen toeval zijn mensen... MANDATORY VACCINATIONS!!!
De namen van die "doktoren" zijn fake, ze komen nergens voor als gecertificeerd arts. Hmm, vreemd he.?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:29 schreef MerKaBa het volgende:
Vaccinnation Program Why & How:
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=72611
Propaganda Telegraaf:
http://niburu.nl/index.php?articleID=21267
Varkensgriep Hoax?:
http://niburu.nl/index.php?articleID=21237
Vaccinaties nu word het serieus!
Medisch onderzoeksjournaliste Désirée Röver geeft uitleg waarom het vaccinatie programma rond de Mexicaanse griep juist een gevaar voor de volksgezondheid is. Er is o.a. bewijs dat ELK vaccin een aanwijsbaar en te localiseren mini herseninfarct veroorzaakt... (9 min):
http://niburu.nl/index.php?articleID=21260
Wetenschappelijke bewijs: vaccinaties zeer gevaarlijk :
http://niburu.nl/index.php?articleID=21190
Jammer dat dit weer uit zijn verband gerukt is. Zie ook dan de "bronverwijzing" in de zaak Jacobson vs. de staat.quote:En dan hier een leuk gesprekje met een advocaat in Amerika
Kanker komt volgens mij bij (vrijwel) alle diersoorten voor. Dus zo vreemd is het niet. Deze vorm van overdraagbare kanker is wél zeldzaam. Want hij is besmettelijk, maar wordt niet door een virus veroorzaakt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:23 schreef Ticker het volgende:
Als je dan toch gezellig mee kijkt, lees je dan ook waar het over ging.
De discussie was over de tazmaanse duivel, die schijnbaar door kanker dreigt uit te sterven, mijn vraag daarop was hoe dit kwam. Aangezien Salva daarvoor opmerkte dat kanker bij wilde dieren weinig tot niet voor kwam.
Nee, dat was ter illustratie dat dieren uitsterven. Dat komt omdat de omgeving waarin ze leven verandert. En dan maakt het niet uit of het gaat om mensen die geïntroduceerd worden of een vulkaan die uitbarst, uitsterven hangt altijd samen met een bepaalde verstoring. Salvad0r vindt het vreemd, jij ook blijkbaar, maar dat is het niet echt. Voor die duivels is een reddingsplan bezig trouwens.quote:We hebben het nu ineens over bepaalde diersoorten.. dino's en muterende virussen. Totaal de andere kant op, en we springen van de hak op de tak.
Mijn punt is dat als je het alleen over kanker wilt hebben, dat je dan inderdaad moet constateren dat het een zeldzame vorm van kanker is. Maar er dan volgens mij niet veel achter moet zoeken. Het is overigens geen virus, het zijn namelijk de cellen zelf die worden overgedragen: meer informatie.quote:Sinds wanneer is kanker een direct overdraagbaar virus? Waarom moet hij dit opnoemen i.c.m met de dinosauriers note bene.
Dus ik weet niet precies welk punt jij nu wilt maken, dat ik dit moet herhalen?
Dat gaat over Amerika. Vaccineren is in Nederland niet verplicht en dat wordt het volgens Klink ook niet. Mocht het ooit zover komen, dan ben ik daar ook fel op tegen, het moet een vrijwillige keuze blijven.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:35 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als vaccineren ooit verplicht wordt kunnen ze mij opsluiten want ik werk never nooit mee aan zoiets.
Als het zeer ernstig is ja dan ga ik wel naar het ziekenhuis anders ga ik sowieso dood.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:41 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat gaat over Amerika. Vaccineren is in Nederland niet verplicht en dat wordt het volgens Klink ook niet. Mocht het ooit zover komen, dan ben ik daar ook fel op tegen, het moet een vrijwillige keuze blijven.
Maar als jij je niet laat vaccineren, maar je wordt wel ziek.. zo ernstig dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen, weiger je dat dan ook? Het zou niet erg eerlijk zijn als geld wat ik aan mijn zorgverzekering betaal, wordt gebruikt om jou te behandelen.
Hier heb je gewoon 100% gelijk. anderz zou je rokers en drinkers ook niet meer moeten behandelen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als het zeer ernstig is ja dan ga ik wel naar het ziekenhuis anders ga ik sowieso dood.
Maar preventief neem ik geen rotzooi tot me.
Ik betaal zelf ook ziekenfonds dus heb recht op behandeling.
Als mensen ziek worden nadat ze gekozen hebben voor een vaccin en moeten worden opgenomen kan je dan ook wel over zeggen dat het niet eerlijk is aan het geld dat ik betaal aan zorgverzekering.
Ik vind ‘rotzooi’ een groot woord voor een techniek die pokken heeft uitgeroeid.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:46 schreef HugoBaas het volgende:
Wat is dat nu weer voor rare redenatie? Elk weekend worden er sporters behandeld in een SEH, terwijl ze weten dat ze dat risico lopen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:41 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat gaat over Amerika. Vaccineren is in Nederland niet verplicht en dat wordt het volgens Klink ook niet. Mocht het ooit zover komen, dan ben ik daar ook fel op tegen, het moet een vrijwillige keuze blijven.
Maar als jij je niet laat vaccineren, maar je wordt wel ziek.. zo ernstig dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen, weiger je dat dan ook? Het zou niet erg eerlijk zijn als geld wat ik aan mijn zorgverzekering betaal, wordt gebruikt om jou te behandelen.
Welk deel is dan rotzooi? Draai er nou eens niet omheen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je doet netjes wat de overheid aanraadt, dus kun je in ieder geval een claim starten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:46 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als het zeer ernstig is ja dan ga ik wel naar het ziekenhuis anders ga ik sowieso dood.
Ik betaal zelf ook ziekenfonds dus heb recht op behandeling.
Als mensen ziek worden nadat ze gekozen hebben voor een vaccin en moeten worden opgenomen kan je dan ook wel over zeggen dat het niet eerlijk is aan het geld dat ik betaal aan zorgverzekering.
Waarom moet ik betalen voor iemand die niet voldoende voorzorgsmaatregelen neemt? Iemand die zonder cursus voor een bepaalde sport en zonder passende bescherming een ongeluk krijgt is gewoon dom bezig en daar wens ik liever niet voor te betalen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor rare redenatie? Elk weekend worden er sporters behandeld in een SEH, terwijl ze weten dat ze dat risico lopen.
Ik ga me niet laten inenten, omdat ik dat gewoon niet nodig vind.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, je kan natuurlijk niet iemand zomaar "aanklagen voor nalatigheid". Dit is hoe het Nederlandse zorgstelsel in elkaar steekt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:55 schreef splendor het volgende:
[..]
Waarom moet ik betalen voor iemand die niet voldoende voorzorgsmaatregelen neemt? Iemand die zonder cursus voor een bepaalde sport en zonder passende bescherming een ongeluk krijgt is gewoon dom bezig en daar wens ik liever niet voor te betalen.
Dat doe je dagelijks en verder: 'wat is voldoende voorzorgsmaatregelen'? Sommige mensen gaan er zo'n beetje vanuit dat de pest in een andere gedaante is teruggekeerd. Zo'n vreselijk virus is het nu ook weer niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:55 schreef splendor het volgende:
[..]
Waarom moet ik betalen voor iemand die niet voldoende voorzorgsmaatregelen neemt?
Heb je voor voetbal een cursus nodigquote:Iemand die zonder cursus voor een bepaalde sport en zonder passende bescherming een ongeluk krijgt is gewoon dom bezig en daar wens ik liever niet voor te betalen.
Precies en mensen die gevaarlijke sporten doen bijvoorbeeld ook.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:51 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Hier heb je gewoon 100% gelijk. anderz zou je rokers en drinkers ook niet meer moeten behandelen.
Erg kort door de bocht hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:55 schreef splendor het volgende:
[..]
Waarom moet ik betalen voor iemand die niet voldoende voorzorgsmaatregelen neemt? Iemand die zonder cursus voor een bepaalde sport en zonder passende bescherming een ongeluk krijgt is gewoon dom bezig en daar wens ik liever niet voor te betalen.
Dat heb ik al vaker tegen je gezegd hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welk deel is dan rotzooi? Draai er nou eens niet omheen!
Ruim 100 jaar geleden werden nagenoeg dezelfde middelen (als hulpstoffen) gebruikt tegen de pokken in vaccins. Zijn we nu allemaal dood?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:03 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaker tegen je gezegd hoor.![]()
En ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat niemand kan weten wat de gevaren op de langere termijn zijn.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:03 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
En ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat niemand kan weten wat de gevaren op de langere termijn zijn.
Dat was het lijstje vanMerkaba. Die komen niet voor in de database van medici en medisch personeel. Oftewel, die bestaan niet (als dokter zijnde).quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook benieuwd.
Ik begrijp namelijk van Drago dat het lijstje met mensen, doktoren bevat die niet echt bestaan.
Nou is dit ook weer een loze aanname die ik niet verder heb nageplozen, maar interessant blijft het wel.
Zo zit het tot nu toe in elkaar idd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een ongeluk zit in een klein hoekje, je kan natuurlijk niet iemand zomaar "aanklagen voor nalatigheid". Dit is hoe het Nederlandse zorgstelsel in elkaar steekt.
Samen elkaar helpen zeg maar
Dat weten ze vaak(?) ook niet, maar wat zou dat? Er moet een afweging worden gemaakt tussen mogelijk vele miljoenen doden dit najaar, of iedereen vaccineren om zo het aantal doden hopelijk te beperken, maar wel de gevaren van vaccineren voor lief nemen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:03 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Maar waar moet dat gevaar vandaan komen? Hulpstoffen in de vaccins worden al tientallen jaren gebruikt. Als die gevaarlijk zouden zijn, dan is daar niet veel van gebleken. Is het dan de vorm van het virus zelf die gebruikt wordt in het vaccin? Andere influenza vaccins, die ook al heel lang gebruikt worden, hebben dat nog niet aangetoond.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:03 schreef HugoBaas het volgende:
Daarom bestaat er zoiets als de eed van Hippocrates. Medisch personeel zal je daar tijdens behandeling nooit om veroordelen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:09 schreef splendor het volgende:
[..]
Zo zit het tot nu toe in elkaar idd.Maar dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben.
Het is niet zo'n hele gekke gedachte hoor, als jij aan je baas vertelt dat je met een extreme sport een blessure hebt opgelopen waardoor je niet kan komen werken, dan heb je een groot probleem. Je moet namelijk zo goed mogelijk voor je lichaam zorgen om je werkzaamheden uit te kunnen voeren, en grote risico's nemen hoort daar niet bij. Een sport zoals voetbal valt niet onder risicosport en als je daar een blessure bij oploopt heb ik daar geen enkele moeite mee als dat via het ziekenfonds betaalt wordt. Maar iemand die bewust de risico's kent, ze neemt en vervolgens aanspraak denkt te maken op medische hulp.. ik vind het nogal wat. En dat is met vaccineren tegen pandemieën ook wat mij betreft. Je neemt bewust meer risico om ziek worden, en daar mogen best consequenties aanzitten.
Miljoenen doden dit najaarquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat weten ze vaak(?) ook niet, maar wat zou dat? Er moet een afweging worden gemaakt tussen mogelijk vele miljoenen doden dit najaar, of iedereen vaccineren om zo het aantal doden hopelijk te beperken, maar wel de gevaren van vaccineren voor lief nemen.
Om dezelfde drogredenering te gebruiken: ik betaal ook mee aan jouw inenting, hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:09 schreef splendor het volgende:
[..]
Zo zit het tot nu toe in elkaar idd.Maar dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben.
En hier zie je de egoistische mens in optima forma. Dat jij de kans niet groot acht dat je overlijdt aan het virus neemt niet weg dat er andere mensen zijn die wel een grote kans hebben om te overlijden. Door jezelf niet te infecteren zul je gemiddeld genomen een virus veel langer in je dragen. Hiermee wordt ten eerste de kans op dodelijke mutaties groter maar ook de kans dat je veel meer mensen besmet waaronder ook mensen waar het virus wel dodelijk voor is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nu acht ik de kans inderdaad een stuk groter dat ik met H1N1 te maken krijg, maar dan nog is de kans relatief klein dat ik er dan veel last van heb en al helemaal 'bijna nihil' dat ik er dood aan ga.
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:31 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Natuurlijk blijft het je eigen keus maar de prinicipes waar je je keuze op baseert zijn op zijn zachts gezegd nogal egoistisch van aard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |