Hmm oke, maar, ik heb toch liever een stack (staat mooi in mn kamer weet je) zijn die er degelijke (Tweedehandse) voor 370-400 euro? En die ik in mn op heb staan, is die iets? Voor de VAlvestate kon ik even niet kijken marktplaats ligt eruitquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:22 schreef CasB het volgende:
Geen Fender, maar juist een Gibson SG/Les Paul, voor een vetter rocksound.
En als versterker zou ik kijken naar een 2e hands Marshall Valvestate ofzo.
Misschien een tweedehandse?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:27 schreef CasB het volgende:
Nou, dat is wel een stack, maar die is maar 60cm hoog ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:
Dat vroeg TS nietquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:11 schreef The_Dean het volgende:
Koop nou maar gewoon een V.
[ afbeelding ]
Zittend op een V spelen is echt onmogelijk in mijn ervaringquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:25 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Dat vroeg TS niet
Offtopic: Hoe speelt zo'n V nou ? Zit daar niets bij in de weg als je zittend speelt ?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef triple_A het volgende:
precies, een les paul of een sg zijn allebei goed voor de muziekstijl die je omschrijft.
telecasters klinken minder dik, kan werken maar is wss niet het geluid wat je zoekt.
en wat versterker betreft; wil je die ook gaan gebruiken in de oefenruimte of op het podium?
het is namelijk zwaar overdreven om een marshall stack in je kamer te hebben, en die van 380euro lijkt me niet echt aan te raden als je na gaat dat je voor dat geld ook een hele goede tweedehands buizen amp kunt kopen.
SG + overstuurde buizenamp = ACDC sound
en dan een distortion pedaaltje erbij voor het zwaardere werk. done
Nee hoor, aan beide kanten van je been een vleugelquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:25 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Dat vroeg TS niet
Offtopic: Hoe speelt zo'n V nou ? Zit daar niets bij in de weg als je zittend speelt ?
Dan ligt ie op m'n verkeerde been dat vind ik maar irritantquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee hoor, aan beide kanten van je been een vleugel
Zet je hem op je andere beenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan ligt ie op m'n verkeerde been dat vind ik maar irritant
Op je derde been bedoel je?quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Op je derde been bedoel je?
Een Flying V is een gedrocht dat in een museum thuishoort. Het is heel soms geinig als showelement maar het hoort niet in de handen van beginnende gitaristen.
Ik zou gaan proberen in een muziekwinkelquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:44 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Heej, ontopic, iemand hier die de solo van one speelt op zijn gs, les paul of tele?
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:26 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Ik zou gaan proberen in een muziekwinkeldaarnaast heeft Metallica weinig met je eerder genoemde bands te maken en voor zover ik weet zijn dat ESP gitaren waar ze op spelen (Al zag ik bij One een Fender). Waarom hamer je eigenlijk zo op een solo van een band die niets te maken heeft met wat jij wilt gaan spelen ?:P
Dat is wel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strat + buizen marshal - Hendrix
SG + buizen - ACDC, Black Sabath
Les Paul + buizen - Guns 'n Roses
Gibson explorer - Metallica ritme geluid
Dus...voor wat TS wil moet ie humbuckers nemen. Heeft TS kleine vingertjes als een Angus Young, de SG,. Grotere klauwen, de Les Paul.
een V spelen is onmogelijk, een pinstripe V daar integen gaat primaquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zittend op een V spelen is echt onmogelijk in mijn ervaring
SGquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:21 schreef Andyy het volgende:
Koop gewoon een Ibanez RG of een LTD
Les pauls![]()
Strato's![]()
![]()
![]()
SG![]()
Wat een nuttige reactiequote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:21 schreef Andyy het volgende:
Les pauls![]()
Strato's![]()
![]()
![]()
SG![]()
klopt, maar de vraag van TS was dan ook kort door de bochtquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht.
wat zijn die verdomd lelijk zegquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:53 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Wat een nuttige reactie![]()
Wat stom dat wij niet eraan gedacht hebben dat we TS een Ibanez RG of LTD aan moeten praten. Dat zijn natuurlijke de beste gitaren om te kopen wat je ook speelt.
Ibanez kan wel overigens maar dan zou je moeten kijken naar de ART serie
[ afbeelding ]
Of een GAX
[ afbeelding ]
En niet naar een RG.
Wat ben jij een kennisloze gitarist en heb je een kut smaak.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:21 schreef Andyy het volgende:
Les pauls![]()
Strato's![]()
![]()
![]()
SG![]()
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:26 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat ben jij een kennisloze gitarist mangol en heb je een kut smaak.
De studio en standard verschillen vooral op het gebied van afwerking. De standard is in verschillende bursts verkrijgbaar en heeft binding, in tegenstelling tot de studio. Ook de overall hardware van de standard is wat beter. De humbuckers zullen net wat gaver klinken, de tuners zijn beter etc. Maar of het die duizend euro waard is, ik weet het niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:27 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Speelt die raw power veel anders dan die studio? En zit er veel verschil tussen de studio en de standard (van les paul) behalve die paar duizend euro?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
En Fender's klinken KUTquote:Op zondag 19 juli 2009 00:42 schreef Andyy het volgende:
Ik verwarde de strat met de tele
maar alsnog niet dem ooiste, maar wel stukken beter dan de Les paul en SG (beiden zijn echt KUT om te spelen.)
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:10 schreef GoodGawd het volgende:
Fact: Strat heeft goeie playability en is inzetbaar in een breed genre.
En als je nou zo'n pauper bent die alleen een beetje voor show al headbangend en rammend op power akkoorden op een podium wilt pauperen en geen strat wilt. Dan raad ik je aan of alvast af te kicken en een Gibson Es 335 te kopen:
Voila:
[ afbeelding ]NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
*triple_A heeft ook een ES335*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody likes you. You're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you douche.
ja maar tijd wel. En Goodgawd relax man ik heb al een strat maar ik vind die iets te countryachtigquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:43 schreef InTheDarkness het volgende:
Raw is iig een stuk lelijkernog een keer ga gewoon testen , mensen bijten (meestal) niet
quote:Op zondag 19 juli 2009 01:22 schreef triple_A het volgende:
[..]
Nice![]()
*triple_A heeft ook een ES335*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op zondag 19 juli 2009 08:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]vintage? En die versterker klinkt zeker goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
BC rich voor in de vuurkorf bedoel jequote:Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef winterstorm666 het volgende:
les paul ook voor het betere solowerk mooi vol geluid!!!!
bc rich warlock voor het rauwere raggen
Aha, het rauwere werk, als in: met zoveel distortion eroverheen dat het geen fuck meer uitmaakt wat voor gitaar je hebt omdat het toch een grote bak ondefinieerbare teringherrie is?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:53 schreef winterstorm666 het volgende:
ach voor het rauwere werk niet slecht...
omdat een les paul godsgruwelijk zwaar is?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:26 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Maar strat speelt fijner dan lp, en zoja waarom?
Neen. Dat probeer ik het hele topic uit te leggen, dit is een kwestie van voorkeur. Iedereen heeft andere handen, een ander lichaam, andere oren, etc. Voor de een speelt een strat fijner, de ander speelt fijner op een LP. En een derde heeft misschien liever een Ibanez. Het zijn verschillende gitaren, maar de een is niet perse beter of slechter dan de ander. Alleen anders.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:26 schreef Bullschnitzel. het volgende:
instabiel op je schoot, moeilijk te bespelen want hollow bodyquote:Op zondag 19 juli 2009 16:31 schreef triple_A het volgende:
[..]
omdat een les paul godsgruwelijk zwaar is?
kan verder geen reden bedenken waarom dat zo zou zijn eigenlijk
Omdat de nek van elke gitaar een verschillende breedte en dikte heeft. Een LP heeft een bredere nek, ook is de nek dik.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:26 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Ja, die klinkt heel goedquote:Op zondag 19 juli 2009 12:59 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
vintage? En die versterker klinkt zeker goed?
is het solid?quote:Op zondag 19 juli 2009 17:15 schreef Farenji het volgende:
Een LP een hollowbody?Dat ding is zo solid als maar kan zijn.
En waarom zou dat moeilijker te bespelen zijn??
Het is idd wennen maar meer ook niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
is het solid?
maar de body is zo breed
(ik ben het niet gewend)
Je bent gewoon een watje.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
is het solid?
maar de body is zo breed
doordat die breed is vind ik het kutter om mee te spelen want, je handen moeten verder naar voren (ik ben het niet gewend)
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Neen. Dat probeer ik het hele topic uit te leggen, dit is een kwestie van voorkeur. Iedereen heeft andere handen, een ander lichaam, andere oren, etc. Voor de een speelt een strat fijner, de ander speelt fijner op een LP. En een derde heeft misschien liever een Ibanez. Het zijn verschillende gitaren, maar de een is niet perse beter of slechter dan de ander. Alleen anders.
Ben je nou al naar een gitaarwinkel geweest om ze *zelf uit te proberen*?? Je gaat met dit topic echt niet verder komen anders.
Wat een bullshit, halzen kun je in elke gewenste dikte/radius krijgen, zeker bij Fender...quote:Op zondag 19 juli 2009 22:55 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Omdat de nek van elke gitaar een verschillende breedte en dikte heeft. Een LP heeft een bredere nek, ook is de nek dik.
Strat:
Heeft een platte smalle nek.
[ afbeelding ]
LP:
Brede dikke nek, snaren liggen ook verder uit elkaar. (In de richting van een akoestische gitaar nek.)
[ afbeelding ]
Tele:
Smalle hals ongeveer als strat, maar (over het algemeen) grote bolling van de nek.
[ afbeelding ]
In het algemeen praat ik nu dus. Die bolling en breedte van de nek scheelt per gitaar dus. Ikzelf bijvoorbeeld veel vaak met mijn duim over de hals heen om de bas snaren te fretten, dan vind ik het fijne om een plattere nek te hebben. Dus in dat geval zou ik mijn strat pakken ipv mijn Tele.
Nou, dank je wel dan... want die zijn prima te vinden.... Kijk eens goed bij de artist of CS serie van Fender, of eens bij Allparts, je kunt elke hals krijgen die je wilt, zelfs in gibson mensuur!quote:Op maandag 20 juli 2009 10:35 schreef GoodGawd het volgende:
^
Dat is geen bullshit. Een standaard LP. Strat of Tele zit zo in elkaar. Als jij een strat/tele nek kan vinden die smaller is dan die van ene LP vind ik het knap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |