abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71020606
Ik was het net aan het rondneuzen op zoek naar wat informatieve sites die mij konden helpen met mijn vraag. Bij puur toeval had ik deze forum gevonden en ik dacht ik zal eens proberen of iemand hier mij eigenlijk verder kan helpen met mijn vraag.

Zoals je kunt zien ben ik nieuw op deze forum( hou het introductie even kort)
Mijn naam is Sharoez(17),ik ben momenteel bezig met mijn “ onderwijsassistent niveau 4 MBO “ opleiding.

Na mijn Vmbo tl had ik het advies gekregen om naar de HAVO te gaan,
Nu denken jullie vast “ waarom heb je dat in godsnaam niet gedaan”
In die tijd had ik niet echt een idee waar ik heen wilde met mijn toekomst,en eerlijk gezegd had ik niet het vertrouwen dat die 2 jaar nou een enorme verschil zou gaan maken.
Ik heb toen besloten voor een beroep te gaan waar ik eerlijk gezegd nooit over had nagedacht (leraar).

Of ik nou te veel hooi op mijn vork neem? Misschien wel,maar misschien ook niet.
Ik wil ook niet leven met de vraag “ had ik het wel gered” voor de rest van mijn leven dat klinkt niet zo al te aantrekkelijk.
En ik vind het wel een goeie risico het gaan namelijk om mijn droom.

Ik heb net mijn eerste jaar afgerond van de opleiding OA(onderwijsassistent).

Okay,back the real subject.
Ik heb al vrij veel plekken en scholen gebeld op zoek naar informatie.
Waar ik vaak onduidelijke dingen te horen kreeg of doorwerd gestuurd enz enz.

Wat ik tot zover heb begrepen of nog beter “ de meest logische antwoord bleek te zijn “ is dit.
Na mbo niveau 4 ga ik door naar de HBO 2degraads natuurkunde leraar opleiding.
Hier is iets waarom ik deze telefoontjes niet echt vertrouw.
MBO4> HBO natuurkunde zonder enige eisen.
Om even grof te zeggen(HOE DE FUCK KAN DAT?) of ze willen mij vertellen dat de niveau natuurkunde het zelfde is bij die opleiding wat daadwerkelijk niet kan kloppen.
Ik neem dus aan dat het verstandig is om een cursus te doen bij de loi voor de vak natuurkunde(havo niveau).Of dit een eis is of niet, klinkt het verstandig om dit zo ie zo te doen.

Hierna door te gaan met eerstegraads natuurkunde leraar opleiding, klinkt als een logisch vervolg.
Wat zijn de eisen? Geen idee.
Moet ik dan nog extra cursussen doen? ( wiskunde bijvoorbeeld?) klinkt handig als ik dat nu weet, zo kan ik ze al van te voren doen.
Maar kun je nou met een eerstegraads natuurkunde leraar een Hoogleraar sterrenkunde worden?

Heel eerlijk gezegd ben ik op zoek naar een solide antwoord in plaats van allemaal mini antwoordjes die ik krijg van al die telefoontjes en sites.

Ja,dit is zeker een “vrij” lange post.

Misschien wel langer, maar aangezien ik slaperig ben heb ik het maar kort gehouden:P

Alvast bedankt voor de informatie,of zo niet toch nog bedankt!

~ sharoez
pi_71020724
Ik denk dat je het beste een afspraak kunt maken bij wat lerarenopleidingen. Over de telefoon kun je inderdaad lastiger goede informatie krijgen, het ligt er maar net aan wie je aan de lijn krijgt.

Succes trouwens.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:24:25 #3
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71020927
Hoogleraar zijn heeft meer met onderzoek te maken dan met college geven. Dus wat wil je graag, college geven of hoogleraar zijn?

Hoe dan ook, eerstegraads leraar of hoogleraar, je zult universitaire natuurkunde moeten doen. En dat duurt 5 jaar, en mensen die van het vwo komen doen er vaak al langer over.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_71021317
Ik ben gek op het les geven over dingen waar ik achter ben gekomen of dat ik al weet.
Hoogleraar is ( zoals ik het goed heb begrepen) een persoon die les geeft in het vak waar hij zelf onderzoek in doet.

En onderzoeken vind ik al bij nature leuk, wat afkomstig is van mijn nieuwsgierigheid.
Qua informatie( wat ik niet 100% vertrouw) is mij verteld dat iemand met eerste graad natuurkunde leraar in feite kan werken als een sterrenkunde leraar.
Dus ik neem aan dat die 5 jarige universaire opleiding apart is?
Ik had ook eerlijk niet voorgesteld dat het een makkelijke weg zou zijn.
Maar wie niet waagt wie niet wint.

@reactie 1,

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk.
Maar is daar ook mogelijkheid voor tijdens de zomervakantie? aangezien ik die cursussen zo snel mogelijk wil volgen, het is al een moeilijke weg en ik wil niet al te veel tijd verspillen.

Ik heb al een cursus introduction to astronomy gevolgt.
Probeer aan mijn algebra te werken aangezien vmbo-tl’ers daar een enorme nadeel in hebben.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:46:53 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71021429
Hoogleraren geven maar een paar uur per week college, de rest van de week doen ze onderzoek. Voor dat collegegeven hoef je het dus niet te doen. Primair is hij onderzoeker, en zo wordt je ook hoogleraar: je doet heel goed onderzoek. Je wordt geen hoogleraar omdat je zo goed college geeft. Zie Hoe word je hoogleraar ?
quote:
Qua informatie( wat ik niet 100% vertrouw) is mij verteld dat iemand met eerste graad natuurkunde leraar in feite kan werken als een sterrenkunde leraar.
Op een middelbare school ja, op een universiteit moet je onderzoek doen om college te geven. En onderzoeker wordt je ook niet zomaar, daar gaan excellente studieresultaten aan vooraf.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:48:11 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71021453
Om maar met de deur in huis te vallen, al zou het kunnen, je hebt er het niveau niet voor. Maar om wat preciezer te zijn, een eerstegraads natuurkunde leraar geeft les aan de bovenbouw op de middelbare school. Een hoogleraar Sterrenkunde leid een onderzoeksafdeling en doceert aan de faculteit.
Om even aan te geven wat het verschil is. Een eerstegraads docent natuurkunde heeft mij mijn cijfer gegeven op m'n VWO diploma, een hoogleraar sterrenkunde zou kunnen besluiten om mijn drs. Sterrenkunde te promoveren naar een Doctor titel.

Hoogleraren word je alleen als je een toponderzoeker bent in je gebied.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71021722
Volgens mij heeft de TS het over een hoogleraar maar bedoelt hij in feite een universitair docent. Maar daar zul je natuurlijk ook een studie natuurkunde voor moeten afronden, het lijkt me een kansloze missie om stof te doceren die je niet begrijpt.
pi_71021918
WTF is de vraag?
GO LANCE !!!
pi_71022050
@Plautimus
Haha, bedankt je hebt me net laten realiseren hoe dom ik daadwerkelijk benXD

ja deze meneer heeft gelijk blijkbaar heb ik me vergist in de naam.
Ik wil gewoon een universitair docent worden.
Ik heb namelijk altijd het idee gehad dat het in Nederland gewoon hoogleraar was,en niet dat hoogleraar weer een notchje hoger is.

MIJN FOUT! EXCUSES.

Hoe dan ook,
Is het niet een slimmer idee om in plaats van lerarenopleiding natuurkunde.

Technische natuurkunde > een opleiding sterrenkunde te doen?
pi_71022139
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Sharoez het volgende:
@Plautimus
Haha, bedankt je hebt me net laten realiseren hoe dom ik daadwerkelijk benXD

ja deze meneer heeft gelijk blijkbaar heb ik me vergist in de naam.
Ik wil gewoon een universitair docent worden.
Ik heb namelijk altijd het idee gehad dat het in Nederland gewoon hoogleraar was,en niet dat hoogleraar weer een notchje hoger is.

MIJN FOUT! EXCUSES.

Hoe dan ook,
Is het niet een slimmer idee om in plaats van lerarenopleiding natuurkunde.

Technische natuurkunde > een opleiding sterrenkunde te doen?
Ik denk dat het veel te hoog voor jou gegrepen is. Met al het respect hoor, maar zelfs VWO'ers die makkelijk hun NT diploma hebben gehaald hebben vaak nog moeite met het universitaire niveau van natuurkunde. Er zit normaal al een groot verschil tussen HBO en WO, maar in dit geval is dat verschil nog veel groter. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar misschien moet je een eerst een realistischer doel voor jezelf opstellen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 16 juli 2009 @ 01:38:08 #11
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_71022283
Een redelijk compleet rooster zoals ik het voor me heb van je carriere als je echt hoogleraar wil worden. Absoluut niet om je af te schrikken, ik wil je vooral aanmoedigen om het te doen want als ik het zo lees ben jij echt enthousiast om leraar/onderzoeker te zijn en dat is het voornaamste wat je wil terugvinden in een docent.

Huidig
VMBO tl
onderwijsassistent niveau 4 MBO

benodigde opleiding
HBO natuurkunde + 2e graads leraaropleiding (4 jaar + 1 jaar)
evt. 1e graads leraaropleiding (1/2 tot 1 jaar) (afhankelijk van combinatie met 2e graads)
Universtiteit natuurkunde of sterrenkunde (premaster en master) (1/2 en 2 jaar)
promotie universiteit natuurkunde of sterrenkunde (4 jaar)

benodigd aanvullend beroepspad
Universitair Docent (3 jaar)
Universitair Hoofd Docent (3 jaar)
Hoogleraar (4 jaar)

Let wel dat dit al een redelijk strak schema is. Ik denk niet dat je bij de opleiding die je nog moet genieten veel sneller zal kunnen studeren, omdat je ook nog een hele hoop natuurkunde en wiskunde bij zal moeten leren. Qua carrierepad op de normale manier denk ik ook dat het een redelijk snelle carriere zal zijn. Tegenwoordig is het echter "mode" op de universiteiten om carrierepaden voor jonge aanstormende talenten aan te bieden waardoor je in 6 jaar al hoogleraar kan worden. Je kan daar dus tijdswinst op behalen, maar ik denk dat het vrij moeilijk zal worden. Ik denk dat als je echt deze kant op wilt gaan, je al redelijk tevreden mag zijn als je bovengenoemd tijdschema kan aanhouden.

Nogmaals niet om je af te schrikken. Het lijkt een hele lange tijd, maar geloof me dat als je eenmaal bezig bent de tijd ook zo voorbij lijkt te gaan. Ik wil namelijk niet dat je over 10 jaar spijt hebt dat je deze weg niet hebt gevolgd. Zolang je dat enthousiasme kan vasthouden voor doceren/onderzoeken komt alles goed. En tot nu toe zit dat volgens mij wel goed
pi_71022707
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:38 schreef kamikaze het volgende:
Een redelijk compleet rooster zoals ik het voor me heb van je carriere als je echt hoogleraar wil worden. Absoluut niet om je af te schrikken, ik wil je vooral aanmoedigen om het te doen want als ik het zo lees ben jij echt enthousiast om leraar/onderzoeker te zijn en dat is het voornaamste wat je wil terugvinden in een docent.

Huidig
VMBO tl
onderwijsassistent niveau 4 MBO

benodigde opleiding
HBO natuurkunde + 2e graads leraaropleiding (4 jaar + 1 jaar)
evt. 1e graads leraaropleiding (1/2 tot 1 jaar) (afhankelijk van combinatie met 2e graads)
Universtiteit natuurkunde of sterrenkunde (premaster en master) (1/2 en 2 jaar)
promotie universiteit natuurkunde of sterrenkunde (4 jaar)

benodigd aanvullend beroepspad
Universitair Docent (3 jaar)
Universitair Hoofd Docent (3 jaar)
Hoogleraar (4 jaar)

Let wel dat dit al een redelijk strak schema is. Ik denk niet dat je bij de opleiding die je nog moet genieten veel sneller zal kunnen studeren, omdat je ook nog een hele hoop natuurkunde en wiskunde bij zal moeten leren. Qua carrierepad op de normale manier denk ik ook dat het een redelijk snelle carriere zal zijn. Tegenwoordig is het echter "mode" op de universiteiten om carrierepaden voor jonge aanstormende talenten aan te bieden waardoor je in 6 jaar al hoogleraar kan worden. Je kan daar dus tijdswinst op behalen, maar ik denk dat het vrij moeilijk zal worden. Ik denk dat als je echt deze kant op wilt gaan, je al redelijk tevreden mag zijn als je bovengenoemd tijdschema kan aanhouden.

Nogmaals niet om je af te schrikken. Het lijkt een hele lange tijd, maar geloof me dat als je eenmaal bezig bent de tijd ook zo voorbij lijkt te gaan. Ik wil namelijk niet dat je over 10 jaar spijt hebt dat je deze weg niet hebt gevolgd. Zolang je dat enthousiasme kan vasthouden voor doceren/onderzoeken komt alles goed. En tot nu toe zit dat volgens mij wel goed
Dit is echt precies wat ik zocht!
Echt top!

Ik ga er nog steeds voor,als ik het niet red heb ik nog steeds altijd een baan die ik leuk vind en dat is les geven.
Maar wel,haha dus ik zit tot me 29 op school dat is vrij vreemdXD
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:31:04 #13
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71050213
Als je ooit universitair docent wilt worden zal je sowieso moeten zorgen dat je ook WO Natuurkunde of WO Sterrenkunde afrondt met erg goede cijfers, om vervolgens een onderzoeksmaster of iets dergelijks te gaan doen.

Les geven aan een universiteit, terwijl je daar zelf nooit hebt gestudeerd is er in geen geval bij. Maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik.
Oh really?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:47:02 #14
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_71069657
mbo -> assistent docent
hbo -> tweedegraads docent, dus aan onderbouw
Wo -> eerstegraads
Phd -> onderzoeker
veel goed onderzoek doen en doceren -> Universitair docent
Nog meer van hetzelfde -> Universitair hoofddocent
Nog veel meer -> hoogleraar

Ik zou me dus even gewoon focussen op tweedegraads
Zeker in de natuurkunde kan het geen kwaad zelf veel te leren, of je daar een cursus voor moet doen of dat je zelf de dicipline hebt dit zelf te doen weet alleen jij.

Als je zelf iets wilt doen kan ik je zeker "physics" aanraden. Een erg dik boek dat eigenlijk alle basis-theorieen van de natuurkunde bevat.

op je 29ste nog studeren is trouwens niet heel erg vreemd. Ik ben ook pas klaar op mijn 29ste en ben erg blij dat ik een opleiding heb gedaan die me ligt. Beter dan op je 29ste koekjes inpakken in een fabriek...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 19:18:44 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71075524
Al geeft men vanuit het bedrijfsleven ook vrij snel les aan MBO/HBO... Deze hebben dan een bachelor met enig werkervaring en geen master.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71081472
Heb je al een idee wat je wilt gaan onderzoeken, Sharoez?
pi_71089850
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:58 schreef thabit het volgende:
Tegenwoordig is (2+1)-dimensionale gravitatie helemaal hot
pi_71294637
Wat laat met reageren, maar beter laat dan nooit.
quote:
Als je ooit universitair docent wilt worden zal je sowieso moeten zorgen dat je ook WO Natuurkunde of WO Sterrenkunde afrondt met erg goede cijfers, om vervolgens een onderzoeksmaster of iets dergelijks te gaan doen.

Les geven aan een universiteit, terwijl je daar zelf nooit hebt gestudeerd is er in geen geval bij. Maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik.
Ja zoiets dacht ik al.
Daarom vond ik ook de gegeven informatie zo raar.

Om een voorbeeld te noemen, iemand die vanuit het Havo komt moet een bepaalde profiel( even vergeten wat deze nou precies was).
Terwijl er aan iemand die vanuit het Mbo komt helemaal geen eisen worden gesteld?
Dit werd mij dan echt verteld bij sommige opleidinginstituuts waar ik mee in contact ben gekomen.

Vandaar dat ik ook het nihiliste vertrouwen heb in deze informatie bronnen.
Wat ons ook meteen brengt aan rede van het ontstaan van deze thread.
quote:
Ik zou me dus even gewoon focussen op tweedegraads
Zeker in de natuurkunde kan het geen kwaad zelf veel te leren, of je daar een cursus voor moet doen of dat je zelf de dicipline hebt dit zelf te doen weet alleen jij.

Als je zelf iets wilt doen kan ik je zeker "physics" aanraden. Een erg dik boek dat eigenlijk alle basis-theorieen van de natuurkunde bevat.

op je 29ste nog studeren is trouwens niet heel erg vreemd. Ik ben ook pas klaar op mijn 29ste en ben erg blij dat ik een opleiding heb gedaan die me ligt. Beter dan op je 29ste koekjes inpakken in een fabriek..
Natuurlijk is dat wel een slim idee.
Om me niet verkeerd te begrijpen, ik ben niet een bergbeklimmer die zonder enige veiligheid de top hoop te bereiken.
Ik ben eigenlijk in de bovenstaande route die is genoemd al blij met een baan als 2de graads docent.
Maar ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik niet op zoek moet gaan naar mijn zo geheten intellectuele grens.

We leven namelijk maar een keer,en zoals ik in deze reclame net hoor.
Waarom niet? Ben trouwens gewoon een nieuwsgierig, en een vastberaden jongen ( soms gewoon koppig hoor )die graag wat wijsheid wil vergaren.

Maar om even terug te komen,
Bedoel je met Physics deze boek? Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics (7th ed., International Student Edition).
quote:
Om eerlijk te zijn niet echt.
Ik vind tot zover wel zo een beetje alles even interessant en heb nog niet echt een bepaalde hogere niveau van nieuwsgierigheid voor een bepaald onderdeel.
pi_71302085
Niet om nou lullig te doen, maar als je nu op het mbo zit lijkt het me dat je hier gewoon niet slim genoeg voor bent.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_71303355
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:52 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Niet om nou lullig te doen, maar als je nu op het mbo zit lijkt het me dat je hier gewoon niet slim genoeg voor bent.
Dat zou kunnen, maar ik zou het in feite niet weten zonder het te proberen.

Ook om even erbij te zeggen.
Omdat iemand nou op het Mbo zit, is niet echt verbonden dat iemand niet slim is.
Aangenomen dat je met slim iemands IQ hoogte bedoelt.

Ik heb nooit iets op vwo niveau gedaan.
Maar ik zat wel in de vmbo-tl samen met mijn ex-havo vriend havo examens te maken.
Omdat wij ons simpel weg verveelde.

(ironisch gezien zouden we zijn geslaagd?, maak er nog altijd grapjes over als ik hem tegen kom).

Maar ik begrijp wel wat je er mee bedoelt.
Maar vanuit ervaring ken ik vrij domme gasten die het hbo hebben gedaan,( en ze hebben niet zo al te veel uitgevoerd)< aangezien ik meestal meer te doen had qua huiswerk maar ja kan ook aan de opleiding liggen natuurlijk. Terwijl ik ook slimme mensen ken die op het mbo en hbo zitten.
En mijn definitie van slim is dan ook iemand met een redelijk hoog IQ ( ik loop niet rond met een IQ test bij de hand natuurlijk) ik kijk meestal hoe goed die persoon omgaat met nieuwe situaties en problemen en hoe ze die oplossen.

Maar uit persoonlijke mening.
Ben ik nog vrij zelfverzekerd over de hbo opleiding.
Daarna heb ik idee dat ik het of niet red.
Of dat het heeeeel lastig word.

Maarja aangezien ik nooit echt op mijn grens ben gekomen is deze bovenstaande assumptie gebaseerd op mijn speculaties van wat mijn grenzen zijn en niet op feiten of ervaringen natuurlijk.
Kans is groot dat ik sneller mijn grens tegenkom dan ik had voorspeld.
Om misschien dat het veel langer duurt dan verwacht.

Ik kan nog steeds geen reden vinden waarom ik niet er voluit voor moet gaan en mijn best moet doen voor iets dat ik echt wil.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:13:45 #21
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71304862
Mocht je ooit professor in de natuurkunde worden hoop ik dat je in ieder geval niet in het Nederlands gaat publiceren.
Oh really?
pi_71304933
-- kappen met taalgezeik --

[ Bericht 97% gewijzigd door GlowMouse op 25-07-2009 00:20:34 ]
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71307313
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:13 schreef Matthijs- het volgende:
Mocht je ooit professor in de natuurkunde worden hoop ik dat je in ieder geval niet in het Nederlands gaat publiceren.
Je zult het waarschijnlijk niet geloven.
Maar ik heb momenteel de hoogste Nederlands in mijn school/klas.

Ook werd mij op middelbare school verteld dat mij taal niveau gelijk staat aan Havo niveau.
Het was trouwens ook mijn hoogste cijfer.
Ben allochtoon dus dat zegt wel wat.

En tot vandaag de dag snap ik er nog steeds niks van.
Word me verteld dat ik moet werken aan me Nederlands.
Dan doe ik het en blijk ik een hoog niveau te hebben waarbij ik niet eens hulp nodig heb.

Mijn niveau Nederlands is een aan en uit knopje.
Dus ik kan der niet al te veel mee

Dit is trouwens het geval bij zowel Nederlands en Engels.
Hoog niveau.. maar dan weer nietXD

[ Bericht 10% gewijzigd door Sharoez op 25-07-2009 02:55:56 ]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:41:56 #24
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71309393
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 02:39 schreef Sharoez het volgende:

[..]

Je zult het waarschijnlijk niet geloven.
Maar ik heb momenteel de hoogste Nederlands in mijn school/klas.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef Sharoez het volgende:
Mijn naam is Sharoez(17),ik ben momenteel bezig met mijn "onderwijsassistent niveau 4 MBO" opleiding.
En jullie gaan allemaal het onderwijs in? Niet om te irriteren, maar dat vind ik serieus schokkend.
Oh really?
pi_71310199
Misschien eerst maar eens hbo technische natuurkunde proberen (das al heel wat anders dan mbo), dan technische natuurkunde of natuurkunde op wo (dat is al weer een heel stuk lastiger dan hbo). Bijna alle mbo-ers die in mijn hbo klas zaten hadden al erg veel moeite met het hbo, laat staan wo. Mijn tip: stel wat realistischere doelen. Universitair docent is niet niks, al helemaal niet als je dat wil worden in de richting van natuurkunde/sterrenkunde.
pi_71310292
wat een ambitie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71310362
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:36 schreef littledrummergirl het volgende:
wat een ambitie
Soms moet je mensen met teveel ambitie een beetje remmen.
pi_71313702
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:41 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

[..]

En jullie gaan allemaal het onderwijs in? Niet om te irriteren, maar dat vind ik serieus schokkend.
Over het algemeen gaat mijn hele klas naar de pabo en niet verder in het voorgezet onderwijs.
Zoals ik al zei, mijn niveau was in de 2de klas ,Havo qua Nederlands.
Om wel te zeggen dat ik waarschijnlijk wel de enige in mijn klas ben met het probleem dat om een raar reden mijn Nederlands buiten school slecht is.

Soort van lullig als je aanneem dat iedereen het zelfde probleem heeft als mij ... vind je niet?

@Maverick_tfd,
Ik ben aan het overwegen om misschien de technische natuurkunde route te nemen.
Maarja niet op mij zelf te verdedigen dat was niet echt de doel van deze thread,maar een Mboer is niet het zelfde als de andere Mboer.
Mijn vriend heeft technisch natuurkunde gedaan en had er overigens geen moeite mee.
Mbo niveau 3 dan 4 en dan technisch natuurkunde.
Hij is er ook af gekomen met vrij goeie cijfers mag ik zeggen.( wat mij heel erg verbaasde aangezien hij niet al te veel moeite ervoor gedaan heeft)
Dit is de zelfde gast die mij een paar jaar geleden vertelde dat hij rijk zou werden met of zijn modellen kop
of pokeren.

Aangezien het niet altijd intelligentie is die bepaald waar je komt maar, ook wel simpel weg lack of motivation.

Overigens begrijp me niet verkeerd,zoals ik ook hierboven heb verteld.
Ik ben al blij met de 2de graads natuurkunde leraar opleiding.
Maar ik kan geen reden verzinnen waarom ik niet moet gaan tot ik simpel weg niet meer kan.

"Soms moet je mensen met teveel ambitie een beetje remmen. " Hier moest ik even op reageren
Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow — Plato
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:29:34 #29
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71313882
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Sharoez het volgende:

[..]
Soort van lullig als je aanneem dat iedereen het zelfde probleem heeft als mij ... vind je niet?
Nee, want je zegt zelf dat je blijkbaar het best in Nederlands bent van jouw gehele klas, terwijl ik niet eens kan beginnen aan het opsommen van al je fouten.
Oh really?
pi_71313981
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Sharoez het volgende:

[..]

@Maverick_tfd,
Ik ben aan het overwegen om misschien de technische natuurkunde route te nemen.
Maarja niet op mij zelf te verdedigen dat was niet echt de doel van deze thread,maar een Mboer is niet het zelfde als de andere Mboer.
Mijn vriend heeft technisch natuurkunde gedaan en had er overigens geen moeite mee.
Mbo niveau 3 dan 4 en dan technisch natuurkunde.
Hij is er ook af gekomen met vrij goeie cijfers mag ik zeggen.( wat mij heel erg verbaasde aangezien hij niet al te veel moeite ervoor gedaan heeft)
Dit is de zelfde gast die mij een paar jaar geleden vertelde dat hij rijk zou werden met of zijn modellen kop
of pokeren.

Aangezien het niet altijd intelligentie is die bepaald waar je komt maar, ook wel simpel weg lack of motivation.

Overigens begrijp me niet verkeerd,zoals ik ook hierboven heb verteld.
Ik ben al blij met de 2de graads natuurkunde leraar opleiding.
Maar ik kan geen reden verzinnen waarom ik niet moet gaan tot ik simpel weg niet meer kan.

"Soms moet je mensen met teveel ambitie een beetje remmen. " Hier moest ik even op reageren
Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow — Plato
Ik beweer ook niet dat alle mbo-ers hetzelfde zijn, ik beweer alleen dat ik in mijn omgeving gezien heb dat die mensen TN op hbo best lastig vinden. Als je dan na gaat dat er een gigantisch verschil zit tussen TN op hbo en TN op wo dan kun je wel beredeneren dat dat gewoon erg lastig gaat worden.

Met die laatste opmerking bedoel ik je niet te ontmoedigen, maar universitair docent worden van waar je nu staat is een zeer hoog gegrepen doel, daarom beweerde ik ook dat je alles in stapjes moet nemen en idd tevreden moet zijn met wat je hebt bereikt. Ik kan ook wel zeggen dat ik astronaut wil worden, maar als veel erop wijst dat dat er niet in zit, ga ik ook andere, meer bereikbare doelen proberen te verzinnen.
pi_71314011
Ga zeker hbo technische natuurkunde of lerarenopleiding doen na je mbo en daarna kun je kijken of je nog verder wil gaan.
Je klinkt in ieder geval veel meer gemotiveerd dan de meeste hbo'ers
pi_71314206
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:32 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat alle mbo-ers hetzelfde zijn, ik beweer alleen dat ik in mijn omgeving gezien heb dat die mensen TN op hbo best lastig vinden. Als je dan na gaat dat er een gigantisch verschil zit tussen TN op hbo en TN op wo dan kun je wel beredeneren dat dat gewoon erg lastig gaat worden.

Met die laatste opmerking bedoel ik je niet te ontmoedigen, maar universitair docent worden van waar je nu staat is een zeer hoog gegrepen doel, daarom beweerde ik ook dat je alles in stapjes moet nemen.
Je komt verder als je een hoog doel stelt en die niet haalt, dan als je een laag doel wel haalt. Maar het doel opdelen in kleinere stappen is idd een goed idee.
pi_71314287
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:41 schreef cikolata het volgende:

[..]

Je komt verder als je een hoog doel stelt en die niet haalt, dan als je een laag doel wel haalt. Maar het doel opdelen in kleinere stappen is idd een goed idee.
Dat bedoel ik inderdaad. Ik zeg het ook meer om teleurstelling te voorkomen. Als jij natuurkundeleraar bent in het voortgezet onderwijs kun je daar net zo veel plezier en voldoening uithalen als universitair docent. Je moet dus niet teveel teleurgesteld zijn als universitair docent onbereikbaar blijkt te zijn.
pi_71315119
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:29 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, want je zegt zelf dat je blijkbaar het best in Nederlands bent van jouw gehele klas, terwijl ik niet eens kan beginnen aan het opsommen van al je fouten.
Heb volgens mij al 2 maal uitgelegd wat de probleem eigenlijk is met mij en Nederlands.
Heeft dus niks te maken met de rest van mijn klas?
ik bedoel de persoon na mij heeft 1 punt minder dan mij,neem aan dat is nog steeds hoog niveau en heeft dit probleem niet.

Trouwens niet lullig bedoelt trouwens maar ik dacht dat dit een forum was ,en geen Nederlandse examen.
Tenzij je me echt gewoon niet begrijpt, dan is der wel wat mis.
Maar ik heb wel het vermoeden dat je dat wel gewoon doet namelijk.

De grootste last die ik in Nederlands heb is altijd het hele dit en dat gedoe.
Verder vinden zelfs mij leraren dat ik heel goed Nederlands spreek.
Ook vond mijn Nederlandse leraar dat mij Nederlands heel hoog was na het zien van mijn sollicitatie brief.

OA4 word het niveau Nederlands wel als vrij hoge prioriteit gesteld en je moet ook veel toetsen doen om te bewijzen dat je op het niveau zit die zij willen.
Dus ik neem dat de mensen die dit als beroep doen wel beter weten.

@Maverick_tfd,
Ik stel ook graag mijn doel uit in kleineren doelen.
Dus ik begrijp wat je bedoelt.

Het ligt ook een beetje aan mijn persoonlijk ervaring.
In de middelbare school had ik geen enkele motivatie en ik had ook enorm gespijbeld.
Toen ik eindelijk weer motivatie vond werd mij verteld ( zo een beetje alle leraren) dat ik het niet meer zou redden en dat ik het gewoon over moest doen.
(Groot hoeveelheid aan spijbelen dus tjah)
Maar ik redde het toch, zonder onvoldoendes.

In de 4de werd mij door iedereen verteld dat ik nooit naar havo zou kunnen.
( terwijl ik niet eens naar de havo wilde)
Aan het einde van het schooljaar stond ik dik in havo niveau qua cijfers,en ik mocht er heen.
Aangezien ik toen niet echt wist wat ik wilde gaan doen,klonk 2 jaar havo me niet als muziek in de oren.
Dus ben ik naar het mbo gegaan.

Het bovenstaande( is trouwens veel meer hoor)
Is de aanleiding dat ik uberhaupt een leraar wilde worden.
om in feite dit quote over te brengen in de manier dat ik les zou geven.
"Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow — Plato"
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:21:48 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71315370
Niets mis mee met de lat lekker hoog leggen. Als je wat verder wil komen dan de Scholengemeenschap de Polder is het natuurlijk wel handig om een beetje ambitie te tonen. Als je een duidelijk doel voor ogen hebt, moet je daar ook voor gaan.

Als ik de TS was dan zou ik met volle enthousiasme aan het traject beginnen. Het zal wellicht niet met twee vingers in de neus te doen zijn, maar dat boeit niet zoveel, zolang je er maar voor gaat dan kom je al een heel eind. De kans is groot dat je tijdens de weg zelf (je komt nogal langs veel verschillende onderwijsvormen) een duidelijk beeld krijgt van wat jou het meest aanspreekt en waar je de rest van je leven in zou willen slijten.

Universitair docent is niet zo boeiend als het lijkt trouwens. Je moet van het academische wereldje houden wil je daar echt in thuis kunnen voelen. Maar goed, er zijn ook nog talloze andere opties. Een docent natuurkunde komt altijd wel ergens aan de bak
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71315703
Ik zou het ook zeker proberen hoor, Sharoez, natuurkunde is een heel interessant en leuk onderwerp (en heel groot!). En, zoals Ryon zegt, als natuurkundeleraar heb je zo'n beetje baangarantie. Je moet wel begrijpen dat natuurkunde op het hbo/wo totaal niet lijkt op natuurkunde op de middelbare school. Het is diepgaander, theoretischer, abstracter en vooral veel wiskundiger. Je zal waarschijnlijk flink wat wiskunde bij moeten spijkeren. Als je met die dingen rekening houdt dan wens ik je veel succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')