Op een middelbare school ja, op een universiteit moet je onderzoek doen om college te geven. En onderzoeker wordt je ook niet zomaar, daar gaan excellente studieresultaten aan vooraf.quote:Qua informatie( wat ik niet 100% vertrouw) is mij verteld dat iemand met eerste graad natuurkunde leraar in feite kan werken als een sterrenkunde leraar.
Ik denk dat het veel te hoog voor jou gegrepen is. Met al het respect hoor, maar zelfs VWO'ers die makkelijk hun NT diploma hebben gehaald hebben vaak nog moeite met het universitaire niveau van natuurkunde. Er zit normaal al een groot verschil tussen HBO en WO, maar in dit geval is dat verschil nog veel groter. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar misschien moet je een eerst een realistischer doel voor jezelf opstellen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Sharoez het volgende:
@Plautimus
Haha, bedankt je hebt me net laten realiseren hoe dom ik daadwerkelijk benXD
ja deze meneer heeft gelijk blijkbaar heb ik me vergist in de naam.
Ik wil gewoon een universitair docent worden.
Ik heb namelijk altijd het idee gehad dat het in Nederland gewoon hoogleraar was,en niet dat hoogleraar weer een notchje hoger is.
MIJN FOUT! EXCUSES.
Hoe dan ook,
Is het niet een slimmer idee om in plaats van lerarenopleiding natuurkunde.
Technische natuurkunde > een opleiding sterrenkunde te doen?
Dit is echt precies wat ik zocht!quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:38 schreef kamikaze het volgende:
Een redelijk compleet rooster zoals ik het voor me heb van je carriere als je echt hoogleraar wil worden. Absoluut niet om je af te schrikken, ik wil je vooral aanmoedigen om het te doen want als ik het zo lees ben jij echt enthousiast om leraar/onderzoeker te zijn en dat is het voornaamste wat je wil terugvinden in een docent.
Huidig
VMBO tl
onderwijsassistent niveau 4 MBO
benodigde opleiding
HBO natuurkunde + 2e graads leraaropleiding (4 jaar + 1 jaar)
evt. 1e graads leraaropleiding (1/2 tot 1 jaar) (afhankelijk van combinatie met 2e graads)
Universtiteit natuurkunde of sterrenkunde (premaster en master) (1/2 en 2 jaar)
promotie universiteit natuurkunde of sterrenkunde (4 jaar)
benodigd aanvullend beroepspad
Universitair Docent (3 jaar)
Universitair Hoofd Docent (3 jaar)
Hoogleraar (4 jaar)
Let wel dat dit al een redelijk strak schema is. Ik denk niet dat je bij de opleiding die je nog moet genieten veel sneller zal kunnen studeren, omdat je ook nog een hele hoop natuurkunde en wiskunde bij zal moeten leren. Qua carrierepad op de normale manier denk ik ook dat het een redelijk snelle carriere zal zijn. Tegenwoordig is het echter "mode" op de universiteiten om carrierepaden voor jonge aanstormende talenten aan te bieden waardoor je in 6 jaar al hoogleraar kan worden. Je kan daar dus tijdswinst op behalen, maar ik denk dat het vrij moeilijk zal worden. Ik denk dat als je echt deze kant op wilt gaan, je al redelijk tevreden mag zijn als je bovengenoemd tijdschema kan aanhouden.
Nogmaals niet om je af te schrikken. Het lijkt een hele lange tijd, maar geloof me dat als je eenmaal bezig bent de tijd ook zo voorbij lijkt te gaan. Ik wil namelijk niet dat je over 10 jaar spijt hebt dat je deze weg niet hebt gevolgd. Zolang je dat enthousiasme kan vasthouden voor doceren/onderzoeken komt alles goed. En tot nu toe zit dat volgens mij wel goed
Tegenwoordig is (2+1)-dimensionale gravitatie helemaal hotquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:58 schreef thabit het volgende:
Heb je al een idee wat je wilt gaan onderzoeken, Sharoez?
Ja zoiets dacht ik al.quote:Als je ooit universitair docent wilt worden zal je sowieso moeten zorgen dat je ook WO Natuurkunde of WO Sterrenkunde afrondt met erg goede cijfers, om vervolgens een onderzoeksmaster of iets dergelijks te gaan doen.
Les geven aan een universiteit, terwijl je daar zelf nooit hebt gestudeerd is er in geen geval bij. Maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik.
Natuurlijk is dat wel een slim idee.quote:Ik zou me dus even gewoon focussen op tweedegraads
Zeker in de natuurkunde kan het geen kwaad zelf veel te leren, of je daar een cursus voor moet doen of dat je zelf de dicipline hebt dit zelf te doen weet alleen jij.
Als je zelf iets wilt doen kan ik je zeker "physics" aanraden. Een erg dik boek dat eigenlijk alle basis-theorieen van de natuurkunde bevat.
op je 29ste nog studeren is trouwens niet heel erg vreemd. Ik ben ook pas klaar op mijn 29ste en ben erg blij dat ik een opleiding heb gedaan die me ligt. Beter dan op je 29ste koekjes inpakken in een fabriek..
Om eerlijk te zijn niet echt.quote:Heb je al een idee wat je wilt gaan onderzoeken, Sharoez?
Dat zou kunnen, maar ik zou het in feite niet weten zonder het te proberen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:52 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Niet om nou lullig te doen, maar als je nu op het mbo zit lijkt het me dat je hier gewoon niet slim genoeg voor bent.
Je zult het waarschijnlijk niet geloven.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:13 schreef Matthijs- het volgende:
Mocht je ooit professor in de natuurkunde worden hoop ik dat je in ieder geval niet in het Nederlands gaat publiceren.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:39 schreef Sharoez het volgende:
[..]
Je zult het waarschijnlijk niet geloven.
Maar ik heb momenteel de hoogste Nederlands in mijn school/klas.
En jullie gaan allemaal het onderwijs in?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef Sharoez het volgende:
Mijn naam is Sharoez(17),ik ben momenteel bezig met mijn "onderwijsassistent niveau 4 MBO" opleiding.
Over het algemeen gaat mijn hele klas naar de pabo en niet verder in het voorgezet onderwijs.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:41 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
[..]
En jullie gaan allemaal het onderwijs in?Niet om te irriteren, maar dat vind ik serieus schokkend.
Nee, want je zegt zelf dat je blijkbaar het best in Nederlands bent van jouw gehele klas, terwijl ik niet eens kan beginnen aan het opsommen van al je fouten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Sharoez het volgende:
[..]
Soort van lullig als je aanneem dat iedereen het zelfde probleem heeft als mij ... vind je niet?
Ik beweer ook niet dat alle mbo-ers hetzelfde zijn, ik beweer alleen dat ik in mijn omgeving gezien heb dat die mensen TN op hbo best lastig vinden. Als je dan na gaat dat er een gigantisch verschil zit tussen TN op hbo en TN op wo dan kun je wel beredeneren dat dat gewoon erg lastig gaat worden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Sharoez het volgende:
[..]
@Maverick_tfd,
Ik ben aan het overwegen om misschien de technische natuurkunde route te nemen.
Maarja niet op mij zelf te verdedigen dat was niet echt de doel van deze thread,maar een Mboer is niet het zelfde als de andere Mboer.
Mijn vriend heeft technisch natuurkunde gedaan en had er overigens geen moeite mee.
Mbo niveau 3 dan 4 en dan technisch natuurkunde.
Hij is er ook af gekomen met vrij goeie cijfers mag ik zeggen.( wat mij heel erg verbaasde aangezien hij niet al te veel moeite ervoor gedaan heeft)
Dit is de zelfde gast die mij een paar jaar geleden vertelde dat hij rijk zou werden met of zijn modellen kop
of pokeren.![]()
Aangezien het niet altijd intelligentie is die bepaald waar je komt maar, ook wel simpel weg lack of motivation.
Overigens begrijp me niet verkeerd,zoals ik ook hierboven heb verteld.
Ik ben al blij met de 2de graads natuurkunde leraar opleiding.
Maar ik kan geen reden verzinnen waarom ik niet moet gaan tot ik simpel weg niet meer kan.
"Soms moet je mensen met teveel ambitie een beetje remmen. " Hier moest ik even op reageren![]()
Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow — Plato
Je komt verder als je een hoog doel stelt en die niet haalt, dan als je een laag doel wel haalt. Maar het doel opdelen in kleinere stappen is idd een goed idee.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat alle mbo-ers hetzelfde zijn, ik beweer alleen dat ik in mijn omgeving gezien heb dat die mensen TN op hbo best lastig vinden. Als je dan na gaat dat er een gigantisch verschil zit tussen TN op hbo en TN op wo dan kun je wel beredeneren dat dat gewoon erg lastig gaat worden.
Met die laatste opmerking bedoel ik je niet te ontmoedigen, maar universitair docent worden van waar je nu staat is een zeer hoog gegrepen doel, daarom beweerde ik ook dat je alles in stapjes moet nemen.
Dat bedoel ik inderdaad. Ik zeg het ook meer om teleurstelling te voorkomen. Als jij natuurkundeleraar bent in het voortgezet onderwijs kun je daar net zo veel plezier en voldoening uithalen als universitair docent. Je moet dus niet teveel teleurgesteld zijn als universitair docent onbereikbaar blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:41 schreef cikolata het volgende:
[..]
Je komt verder als je een hoog doel stelt en die niet haalt, dan als je een laag doel wel haalt. Maar het doel opdelen in kleinere stappen is idd een goed idee.
Heb volgens mij al 2 maal uitgelegd wat de probleem eigenlijk is met mij en Nederlands.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:29 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Nee, want je zegt zelf dat je blijkbaar het best in Nederlands bent van jouw gehele klas, terwijl ik niet eens kan beginnen aan het opsommen van al je fouten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |