abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71258979
GVD

Waarschijnlijk is mijn OV chipkaart naar verkeerde adres gestuurd.... wanneer gaat dat tyfus ding eigenlijk gelden? Groningen hier..
x
pi_71261436
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 02:45 schreef Santello het volgende:
Enkele vragen van mijn kant:

Ik ben een student en krijg van de gemeente een OV kaart waardoor ik doordeweeks gratis met het Openbaar Vervoor kan reizen. Hoe werkt dit met een OV-chipkaart? Is mijn OV chipkaart automatisch geupgrade waardoor ik doordeweeks mijn OV chip kaart kan gebruiken zonder op te laden?

Is er een mogelijkheid om je saldo te bekijken?

Hoe laad je je chipkaart op? Zijn er verschillende bedragen, 10-20-30 euro etc.?

super bedankt
http://www.ret.nl/service(...)09/a.-studenten.aspx
pi_71273625
Ik heb een vraagje. Bijvoorbeeld, ik wil een stukje mee reizen met mijn vriendin, bijvoorbeeld met de metro van Station Amsterdam Centraal tot Weesperplein. Ik check in bij Amsterdam Centraal en ga uit de metro bij Weesperplein.

Bij Weesperplein nemen we afscheid en ik stap uit de metro. Ik check niet uit!
Ik ga terug met de metro, weer naar Amsterdam Centraal.

Bij Amsterdam Centraal check ik uit. Stel dat dit binnen 30 minuten is, dan betaal ik niks (zie hier).

Stel dat dit meer dan 30 minuten is, wat betaal ik dan? Alleen het basistarief?

Is dit illegaal?
pi_71274396
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 02:51 schreef korting het volgende:
Ik heb een vraagje. Bijvoorbeeld, ik wil een stukje mee reizen met mijn vriendin, bijvoorbeeld met de metro van Station Amsterdam Centraal tot Weesperplein. Ik check in bij Amsterdam Centraal en ga uit de metro bij Weesperplein.

Bij Amsterdam Centraal check ik uit. Stel dat dit binnen 30 minuten is, dan betaal ik niks (zie hier).

Is dit illegaal?
Kan je ergens incheckken als je NIET uitcheckt dan?
pi_71274735
quote:
Super

Al mijn vragen beantwoord!
pi_71274875
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 04:04 schreef Santello het volgende:

[..]

Kan je ergens incheckken als je NIET uitcheckt dan?
nee dat kan niet
pi_71274882
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 02:51 schreef korting het volgende:

Is dit illegaal?
Ja dat is zwartrijden
pi_71286656
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 06:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is zwartrijden
En hoeveel kost het dan als ik netjes uitcheck bij Weesperplein en dan weer incheck richting centraal en uitcheck bij centraal?

in feite is mijn beginpunt en eindpunt hetzelfde en stap ik over. Hoeveel kilometer berekend hij dan?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:24:50 #84
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71711031
quote:
'HEMA-poortjes schrijven geld van OV-chipkaart af'
Uitgegeven: 8 augustus 2009 16:44 // Laatst gewijzigd: 8 augustus 2009 16:53 // © ANP
AMSTERDAM – Volgens verschillende gebruikers van de OV-chipkaart in Amsterdam wordt er geld afgeschreven wanneer zij een HEMA-poortje passeren. Dat meldt AT5.

Myriam Bergervoet is van plan het probleem volgende week aan te kaarten bij de Stadsregio, de verantwoordelijk partij voor het invoeren van de pas. De klachten over de HEMA-poortjes zijn niet de eerste sinds de invoering van de OV-chipkaart in Amsterdam.

Wegwerpkaartjes
Onjuiste afboekingen vinden al langer plaats en ook zouden de kartonnen wegwerpkaartjes snel kapot gaan en soms helemaal niet werken.

Vanaf 27 augustus mag er in Amsterdam alleen nog maar gereisd worden met de OV-chipkaart in de metro. In Rotterdam is de kaart verplicht in de metro sinds 28 januari.
© NU.nl
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71712581
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef korting het volgende:

[..]

En hoeveel kost het dan als ik netjes uitcheck bij Weesperplein en dan weer incheck richting centraal en uitcheck bij centraal?

in feite is mijn beginpunt en eindpunt hetzelfde en stap ik over. Hoeveel kilometer berekend hij dan?
voor de heenreis betaal je de 'basisstrip' plus de kosten voor het aantal gereden kilometers, voor de terugreis ALS je weer incheckt EN dit binen 30 minuten doet betaal je alleen de kosten voor het aantal gereden kilometers.
Ik woon niet in Adam dus wet ik niet hoeveel dat is.

Bij de terugreis niet inchecken maar wel uitchecken kost je 4 euro dacht ik.
Het systeem weet niet waar vandaan je zou moeten hebben ingecheckt en betaal je dus de volle prijs.
ookal reisde je binnen dat half uur terug.
Het systeem kan jou 'uitcheck actie' misschien ook zien als gewoon inchecken en schrijft 4 euro af tot je daadwerkelijk uitcheckt en pas daarna het verschuldigende bedrag weer terug stort.
pi_71720665
AMSTERDAM – Volgens verschillende gebruikers van de OV-chipkaart in Amsterdam wordt er geld afgeschreven wanneer zij een HEMA-poortje passeren. Dat meldt AT5.

En als je een abonnement heb in Amsterdam ? Wordt er dan ook geld afgeschreven ?

Echt te belachelijk voor woorden
pi_71720739
vanavond terug van vakantie gekomen, probeer ik op Rotterdam Centraal een abonnement te kopen, lukt dus niet.

Naar Zuidplein gereist, waar een domme RET medewerker het maar rar vindt dat ik dat abonnement vandaag nog wil laten ingaan, nee ik ga 2x een rit naar Ridderkerk betalen, ben niet gek hoor.

Vervolgens met de Q buzz, waar de chipkaart ook kan worden gebruikt, voorin inchecken, ja hoor gelijk achterin uitchecken. De chauffeur hoort dat, reageert boos, maar ondernam geen verdere actie.

Gratis reizen dus, als je maar grote bek heb
pi_71722870
[opnieuw een prijsverhoging gesignaleerd, nu in regio Arnhem-Nijmegen, na Amsterdam de 2 de regio die de prijzen flink verhoogd TEGEN ALLE AFSPRAKEN IN !!!!!!!!

Maar het kan erger. In de stadsregio KAN (Knooppunt Arnhem-Nijmegen) hebben ze ontdekt dat er nog meer te verdienen valt aan de verkoop van losse kaartjes. Afhankelijk van de afstand komen hier wegwerpkaartjes van ¤ 2, 3 en 5 te koop bij de busbestuurder. Anders dan in Amsterdam, waar de overstapmogelijkheden ook beperkt zijn, mag er in het KAN-gebied helemaal niet mee worden overgestapt. De betrokken reizigers worden dubbel gepakt.

Daarnaast worden op 1 februari 2010 de week- en maandabonnementen in deze regio afgeschaft en moeten reizigers gebruik gaan maken van de duurdere OV-chipkaart. Over het jaarabonnement is nog niets bekend.
pi_71726065
Wordt vooral leuk met de trein in Amsterdam. Op bijvoorbeeld Amstel moet je door die kutpoortjes heen om bij de trein te komen, maar wat als je nou naar een bestemming gaat waar je nog niet kan uitchecken?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71726115
waar is de ov dan nog goed voor
met al die prijsverhogingen geeft men het signaal van 'ga vooral gewoon met de auto' - af
pi_71726152
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:10 schreef Harlon het volgende:
Wordt vooral leuk met de trein in Amsterdam. Op bijvoorbeeld Amstel moet je door die kutpoortjes heen om bij de trein te komen, maar wat als je nou naar een bestemming gaat waar je nog niet kan uitchecken?
ik zou meteen weer uitchecken en doorlopen richting trein, maar ja gepakt worden in de trein is toch iets genanter dan in de metro/bus/tram
dus dan maar eerst navragen bij een ns medewerker
pi_71728103
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik zou meteen weer uitchecken en doorlopen richting trein, maar ja gepakt worden in de trein is toch iets genanter dan in de metro/bus/tram

als het goed is kan je met een treinkaartje ook langs die poortjes ?
In Schiedam kon dat ook, al was het daar ook een drama, want als je met je RET kaart incheckte kon je bij de metro in Schiedam niet meer inchecken, dus ook niet reizen met de metro. Geen compatibiliteit tussen beide systemen, 1 van NS en 1 van RET
pi_71729600
Ik heb een NS jaarkaart met 2 buszones. Maar steeds als ik in wil inchecken in de bus, geeft ie een fout aan. Weet even niet welke fout. Is de OV chipkaart die standaard op de NS kaart zit, nog niet goed ofzo?
pi_71730204
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:35 schreef Freak187 het volgende:
Ik heb een NS jaarkaart met 2 buszones. Maar steeds als ik in wil inchecken in de bus, geeft ie een fout aan. Weet even niet welke fout. Is de OV chipkaart die standaard op de NS kaart zit, nog niet goed ofzo?
waarschijnlijk compabiliteit probleem ?
zou je na moeten vragen
pi_71735314
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Ik heb gewoon m'n OV-jaarkaart hoor
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71735465
macca728 kan alleen negatieve argumenten aanvoeren voor de ovchipcard?

Ik begrijp het probleem niet zo goed.
Was je voorheen ook zo'n tegenstander van de strippenkaart en de zone's?
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:56:55 #97
188877 Stupendous76
pi_71736136
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:31 schreef Bommenlegger het volgende:
macca728 kan alleen negatieve argumenten aanvoeren voor de ovchipcard?

Ik begrijp het probleem niet zo goed.
Was je voorheen ook zo'n tegenstander van de strippenkaart en de zone's?
Ik zou zeggen: lees je in in de topicreeks...
Repent, Pray, Forgive
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:58:21 #98
188877 Stupendous76
pi_71736173
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

quote:
'Hema int geen geld ov-chipkaart'
Uitgegeven: 9 augustus 2009 13:48 / Laatst gewijzigd: 9 augustus 2009 13:48
AMSTERDAM - Het is uitgesloten dat detectiepoortjes van de Hema geld van de ov-chipkaart afschrijven.

De ov-chipkaart werkt alleen bij kaartlezers in het openbaar vervoer, schrijven Hema en het Amsterdamse openbaar vervoerbedrijf GVB zondag in een gezamenlijke verklaring.

De Amsterdamse omroep AT5 meldde zaterdag dat mensen met een ov-chipkaart klagen dat hun geld wordt afgeschreven als ze een poortje van de Hema passeren.
PvdA-gemeenteraadslid Myriam Bergervoet kondigde aan het 'probleem' aan te kaarten bij de Stadsregio, die verantwoordelijk is voor het invoeren van de pas.

Dat de poortjes van de Hema geld afschrijven is technisch echter niet mogelijk, leggen GVB en Hema uit.
Het poortje van de Hema verandert nooit iets in een chip in de kleding die passeert en zeker niet in een onbekende chip. De poortjes gaan alleen na of de passerende kleding al verkocht is of niet.
© Novum
Omdat de poortjes anders zijn kan er niets worden afgeschreven. Maar over storingen waardoor de chip raar kan doen hoor ik ze niet.
Repent, Pray, Forgive
pi_71736243
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Omdat de poortjes anders zijn kan er niets worden afgeschreven. Maar over storingen waardoor de chip raar kan doen hoor ik ze niet.
is toch zo na te gaan of de de HEMA poortjes geld afschrijven van de OV chipkaart via het transactie overzicht ?
pi_71736264
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lees je in in de topicreeks...
Ik zou zeggen dat ik er beroepsmatig mee bezig ben,
En niet een beroepszeurderige student ben zoals jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')