http://www.ret.nl/service(...)09/a.-studenten.aspxquote:Op donderdag 23 juli 2009 02:45 schreef Santello het volgende:
Enkele vragen van mijn kant:
Ik ben een student en krijg van de gemeente een OV kaart waardoor ik doordeweeks gratis met het Openbaar Vervoor kan reizen. Hoe werkt dit met een OV-chipkaart? Is mijn OV chipkaart automatisch geupgrade waardoor ik doordeweeks mijn OV chip kaart kan gebruiken zonder op te laden?
Is er een mogelijkheid om je saldo te bekijken?
Hoe laad je je chipkaart op? Zijn er verschillende bedragen, 10-20-30 euro etc.?
super bedankt
Kan je ergens incheckken als je NIET uitcheckt dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:51 schreef korting het volgende:
Ik heb een vraagje. Bijvoorbeeld, ik wil een stukje mee reizen met mijn vriendin, bijvoorbeeld met de metro van Station Amsterdam Centraal tot Weesperplein. Ik check in bij Amsterdam Centraal en ga uit de metro bij Weesperplein.
Bij Weesperplein nemen we afscheid en ik stap uit de metro. Ik check niet uit!
Ik ga terug met de metro, weer naar Amsterdam Centraal.
Bij Amsterdam Centraal check ik uit. Stel dat dit binnen 30 minuten is, dan betaal ik niks (zie hier).
Stel dat dit meer dan 30 minuten is, wat betaal ik dan? Alleen het basistarief?
Is dit illegaal?
Superquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:08 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
http://www.ret.nl/service(...)09/a.-studenten.aspx
nee dat kan nietquote:Op vrijdag 24 juli 2009 04:04 schreef Santello het volgende:
[..]
Kan je ergens incheckken als je NIET uitcheckt dan?
Ja dat is zwartrijdenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:51 schreef korting het volgende:
Ik heb een vraagje. Bijvoorbeeld, ik wil een stukje mee reizen met mijn vriendin, bijvoorbeeld met de metro van Station Amsterdam Centraal tot Weesperplein. Ik check in bij Amsterdam Centraal en ga uit de metro bij Weesperplein.
Bij Weesperplein nemen we afscheid en ik stap uit de metro. Ik check niet uit!
Ik ga terug met de metro, weer naar Amsterdam Centraal.
Bij Amsterdam Centraal check ik uit. Stel dat dit binnen 30 minuten is, dan betaal ik niks (zie hier).
Stel dat dit meer dan 30 minuten is, wat betaal ik dan? Alleen het basistarief?
Is dit illegaal?
En hoeveel kost het dan als ik netjes uitcheck bij Weesperplein en dan weer incheck richting centraal en uitcheck bij centraal?quote:
quote:'HEMA-poortjes schrijven geld van OV-chipkaart af'
Uitgegeven: 8 augustus 2009 16:44 // Laatst gewijzigd: 8 augustus 2009 16:53 // © ANP
AMSTERDAM – Volgens verschillende gebruikers van de OV-chipkaart in Amsterdam wordt er geld afgeschreven wanneer zij een HEMA-poortje passeren. Dat meldt AT5.
Myriam Bergervoet is van plan het probleem volgende week aan te kaarten bij de Stadsregio, de verantwoordelijk partij voor het invoeren van de pas. De klachten over de HEMA-poortjes zijn niet de eerste sinds de invoering van de OV-chipkaart in Amsterdam.
Wegwerpkaartjes
Onjuiste afboekingen vinden al langer plaats en ook zouden de kartonnen wegwerpkaartjes snel kapot gaan en soms helemaal niet werken.
Vanaf 27 augustus mag er in Amsterdam alleen nog maar gereisd worden met de OV-chipkaart in de metro. In Rotterdam is de kaart verplicht in de metro sinds 28 januari.
© NU.nl
voor de heenreis betaal je de 'basisstrip' plus de kosten voor het aantal gereden kilometers, voor de terugreis ALS je weer incheckt EN dit binen 30 minuten doet betaal je alleen de kosten voor het aantal gereden kilometers.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef korting het volgende:
[..]
En hoeveel kost het dan als ik netjes uitcheck bij Weesperplein en dan weer incheck richting centraal en uitcheck bij centraal?
in feite is mijn beginpunt en eindpunt hetzelfde en stap ik over. Hoeveel kilometer berekend hij dan?
ik zou meteen weer uitchecken en doorlopen richting trein, maar ja gepakt worden in de trein is toch iets genanter dan in de metro/bus/tramquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:10 schreef Harlon het volgende:
Wordt vooral leuk met de trein in Amsterdam. Op bijvoorbeeld Amstel moet je door die kutpoortjes heen om bij de trein te komen, maar wat als je nou naar een bestemming gaat waar je nog niet kan uitchecken?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik zou meteen weer uitchecken en doorlopen richting trein, maar ja gepakt worden in de trein is toch iets genanter dan in de metro/bus/tram
dus dan maar eerst navragen bij een ns medewerker
waarschijnlijk compabiliteit probleem ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:35 schreef Freak187 het volgende:
Ik heb een NS jaarkaart met 2 buszones. Maar steeds als ik in wil inchecken in de bus, geeft ie een fout aan. Weet even niet welke fout. Is de OV chipkaart die standaard op de NS kaart zit, nog niet goed ofzo?
Ik heb gewoon m'n OV-jaarkaart hoorquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik zou meteen weer uitchecken en doorlopen richting trein, maar ja gepakt worden in de trein is toch iets genanter dan in de metro/bus/tram
dus dan maar eerst navragen bij een ns medewerker
Ik zou zeggen: lees je in in de topicreeks...quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:31 schreef Bommenlegger het volgende:
macca728 kan alleen negatieve argumenten aanvoeren voor de ovchipcard?
Ik begrijp het probleem niet zo goed.
Was je voorheen ook zo'n tegenstander van de strippenkaart en de zone's?
quote:
Omdat de poortjes anders zijn kan er niets worden afgeschreven. Maar over storingen waardoor de chip raar kan doen hoor ik ze niet.quote:'Hema int geen geld ov-chipkaart'
Uitgegeven: 9 augustus 2009 13:48 / Laatst gewijzigd: 9 augustus 2009 13:48
AMSTERDAM - Het is uitgesloten dat detectiepoortjes van de Hema geld van de ov-chipkaart afschrijven.
De ov-chipkaart werkt alleen bij kaartlezers in het openbaar vervoer, schrijven Hema en het Amsterdamse openbaar vervoerbedrijf GVB zondag in een gezamenlijke verklaring.
De Amsterdamse omroep AT5 meldde zaterdag dat mensen met een ov-chipkaart klagen dat hun geld wordt afgeschreven als ze een poortje van de Hema passeren.
PvdA-gemeenteraadslid Myriam Bergervoet kondigde aan het 'probleem' aan te kaarten bij de Stadsregio, die verantwoordelijk is voor het invoeren van de pas.
Dat de poortjes van de Hema geld afschrijven is technisch echter niet mogelijk, leggen GVB en Hema uit.
Het poortje van de Hema verandert nooit iets in een chip in de kleding die passeert en zeker niet in een onbekende chip. De poortjes gaan alleen na of de passerende kleding al verkocht is of niet.
© Novum
is toch zo na te gaan of de de HEMA poortjes geld afschrijven van de OV chipkaart via het transactie overzicht ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Omdat de poortjes anders zijn kan er niets worden afgeschreven. Maar over storingen waardoor de chip raar kan doen hoor ik ze niet.
Ik zou zeggen dat ik er beroepsmatig mee bezig ben,quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: lees je in in de topicreeks...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |